Prehrievanie kablu baterie pri zapnutem vyhrievani okien

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
akar134
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: pát bře 08, 2013 20:42
Bydliště: Praha - Zapad

Prehrievanie kablu baterie pri zapnutem vyhrievani okien

Příspěvek od akar134 » ned led 08, 2017 15:59

Ahoj,

na silvestra sa mi stalo to, ze sa mi upalila nozicka 400A poistky v poistkovom boxe baterie bez nejakeho predchodzieho varovania - proste som siel nakupit do obchodu a pri odchode uz starter neroztocil motor ( bolo pocut len vcakanie relatka starteru ). Otvoril som kapotu a uvidel som toto :

Obrázek

Vypadalo to, ze sa uvolnil srob, ktory drzal spoj od starteru k 400A poistke, co sposobilo studeny spoj - obluk a odpalenie nozicky poistky.

Podarilo sa mi este v ten den zohnat 400A poistku a vymenit ju aspon provizone, aby som sa mohol dostat domov. Po ceste som si vsimol, ze zelezny konektor sa pomerne dost zahrieva. Vypol som komplet kurenie, vyhrievanie sedaciek , atd... Proste vsetko, co slo vypnut. Ked som dorazil domov, spoj uz nebol horuci.

Vzhladom k tomu, ze vzniknuty obluk, ktory roztavil nozicku poistky poskodil aj plastovy drziak poistiek, objednal som v Renaulte novy drziak. Pred pripojenim noveho boxu som vsetky kontakty ocistil kontakt sprejom + dratenou kefou, bateriu som dobil a vsetko namontoval spat.

Ked bolo cca -3 stupne celzia nastartoval som auto, aby som urobil testovaciu jazdu. Sklo bolo zamrznute tak som pustil vyhrievanie predneho + zadneho skla. Myslim, ze auto ma odporove kurenie , ktore sa pusta pri studenom motore. Otvorim kapotu a kovovy konektor sa opat zacal prehrievat..

Obrázek

Po vypnuti kurenia / odmrazovania sa teplota konektoru vratila spat k normalu. Vsetky matky su poriadne utiahnute + daval som tam este jednu poistnu matku, aby to uz nepovolilo.

Predpokladam, ze pri studenom motore a pustenom odmrazovani skiel je velky narok na odber prudu. To zrejme sposobi, ze sa zacne konektor prehrievat. To by bolo logicke...

Bohuzial neviem, ci toto je normalny stav, alebo ci pri odpaleni nozicky 400A poistky sa nemohol poskodit nejak kabel, alebo tak nieco. Baterka je tak cca 4 roky stara..

Neviete niekto, ze ci toto je normalny stav? Mozno je to OK, zvyseny odber prudu je dokial sa motor nezahreje, potom sa berie teplo z motora.. Diagnostika nehlasi ziadne chyby...

Co si o tom myslite? Eventuelne mohol by niekto, kto ma Espace IV 2.0 dCi - Initiale Paris , vyskusat nastartovat auto, ked bude studeny motor a pustit odmrazovanie skiel a skusit, ci sa taktiez uvedeny zelezny konektor zahrieva?

Diky za odpoved.
Grand Espace Initiale Paris ( 2.0DCi - 2008 )

Master4u
Junior member
Příspěvky: 104
Registrován: ned srp 09, 2015 11:30

Re: Prehrievanie kablu baterie pri zapnutem vyhrievani okien

Příspěvek od Master4u » ned led 08, 2017 21:06

Ja budu trochu OT, ale dvoulitr mel takhle yapojeny plus ? Jsem myslel ze Espace to ma porad stejne,400A pojistka na kabelu ke starteru a nahore 175A pojistku. Jinak pokud vim Espace nema vyhrivany predni sklo, to tlacitko mam taky a to zapina ofuky je na okna a klimosku. Seversky zeme meli ve vydechach akorat mali elektricky topeni pro lepsi ohrev co si tak pamatuju. :)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Prehrievanie kablu baterie pri zapnutem vyhrievani okien

Příspěvek od Šamša » ned led 08, 2017 22:33

Pokud se hřeje, tak je tam co podle ohmova zákona? Drátěný kartáč nestačí na tu korozi na fotce, na tu je potřeba smirek a to i v případě matice a šteftu, který je též jako vodič, jo kontaktní plochy namazat měděnou vazelínou.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

akar134
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: pát bře 08, 2013 20:42
Bydliště: Praha - Zapad

Re: Prehrievanie kablu baterie pri zapnutem vyhrievani okien

Příspěvek od akar134 » ned led 08, 2017 23:11

Ahoj,

koroze je vyriesena, pretoze cely poistkovy modul je novy ( nove poistky + spoje )....

Je zaujimave, ze to najviac hreje nie v spoji konektoru a poistky, ale prave na tom zeleznom konektore - v prostriedku, mimo poistkovy box... Kabel za konektorom vypada byt ok - nehreje sa...

Zaujimalo by ma, ze ci to robi aj inym autam... Da sa to jednoducho nasimulovat - studeny motor, pustenie odmrazovanie zadneho a predneho okna. Staci sa dotknut potom toho konektoru..
Grand Espace Initiale Paris ( 2.0DCi - 2008 )

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Prehrievanie kablu baterie pri zapnutem vyhrievani okien

Příspěvek od Šamša » pon led 09, 2017 19:22

Normálně bych "naprasáka" (jak se říká v elektrikářské nantýrce), vyndal kabel i s tou železnou hokejkou, rozříznout červenou smršťovačku a zkontrolovat zalisování licen kabelu, pokud to bude pofidérní, tak bych ještě tak 1cm izolace odstranil a z měděného pásku na pospojení vyrobil dabl a zespoda po celé délce té železné šíny(předem vyleštěné), ohyb vytvoříš, že pásek ohneš pod úhlem 45° a v tom zůžení ten pásek přeložit a pak to naletovat a počítat s přesahem na kabel a tam vytvořil dabl oko a vše zaletovat. Pak to očistit pokud se použije agresivní pájedlo nakonzervovat Kontoxem, přetáhnout novou smršťovačkou.
Problém je v té hokejce a zůžené místo před okem těch licen a vlastní přechodový odpor licny-oko. Z altíku může téci proud více jak 100A a železo nepatří k ideálním vodičům.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

akar134
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: pát bře 08, 2013 20:42
Bydliště: Praha - Zapad

Re: Prehrievanie kablu baterie pri zapnutem vyhrievani okien

Příspěvek od akar134 » pon led 09, 2017 22:48

Ahoj, diky za info. Ono to tak vypada, ze to prehrievanie bude skutocne len v tom zeleze. Dnes som sa s tym este raz zaoberal. V aute su 3 vyhrievacie odpory ( je to vidno na tomto videu, ako to chlapik vytahuje https://www.youtube.com/watch?v=MYRCUKqpnE0 ).

Podla mna to funguje tak, ze dokial sa motor nezohreje, tak v plnom vykonne sa zapnu vsetky 3 vyhrievacie odporovy . Je krasne vidno na diagnostike, ze pri zapnuti vsektych vyhrievacich odporov je viditelny pokles napetia na baterke. Hned po zapnuti maximalneho vykonu kurenie -> 26 C bol pokles napetia baterie z 14V na 12.8, potom to alternator vyhnal na 13.7V.

Ked sa mi ta zelezna hokejka zohriala, meral som este teplotu v mieste tej cervenej buziky ( spoj kablu a hokejky ). A v tom mieste sa to neprehrievalo.

Takze zrejme sa moze jednat o normalny stav ( idealne by bolo, keby to niekdo potvrdil, kto Esp IV Initiale Paris ma, ci sa to v zime - pri studenom motore takto zohrieva ). Normalne toto clovek neskuma, pokial vsetko funguje, tak nema cenu sa v tom hrabat..

Este ma napadlo, ze ci toto nemoze robit aj baterka - velky odber prudu, na druhu stranu dobijanie od alternatoru...
Grand Espace Initiale Paris ( 2.0DCi - 2008 )

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Prehrievanie kablu baterie pri zapnutem vyhrievani okien

Příspěvek od Šamša » úte led 10, 2017 23:22

Do baterky při napětí 13,7-14V poteče max. do 10A.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

akar134
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: pát bře 08, 2013 20:42
Bydliště: Praha - Zapad

Re: Prehrievanie kablu baterie pri zapnutem vyhrievani okien

Příspěvek od akar134 » stř led 11, 2017 15:32

OK. Tak baterkou by to asi nemalo byt.

Nenajde sa niekto, kto by skusil nastartovat "studene" auto, pustit naplno kurenie a po cca 5 minutach behu skusil teplotu zeleznej hokejky - staci polozit ruku na tu zeleznu hokejku a zistit ci to hreje ?

Diky moc..
Grand Espace Initiale Paris ( 2.0DCi - 2008 )

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Prehrievanie kablu baterie pri zapnutem vyhrievani okien

Příspěvek od Zefek » stř led 11, 2017 18:19

Hřát by to, z principu, nemělo.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů