Spolehlivost motorů 2.0Dci

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Harry1325
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: pát bře 16, 2012 12:19

Spolehlivost motorů 2.0Dci

Příspěvek od Harry1325 » stř čer 03, 2015 07:08

Ahoj,
tak jsem se chtěl zeptat jestli někdo neví jak je to s těmi motory ve skutečnosti? Slyšel jsem, že je to nejlepší motorizace co se tam dává, ale díval jsem se na tyto auta v německu a je jich tam na prodej celkem dost s vadným motorem. S jedním jsem se bavil a říkal, že motor začal klepat a za pár dní bylo po motoru úplně, ale už ho neopravoval. Tak by mne zajímalo jestli někdo neví čím tyto motory trpí?

martinsem
Experienced member
Příspěvky: 738
Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
Kontaktovat uživatele:

Re: Spolehlivost motorů 2.0Dci

Příspěvek od martinsem » stř čer 03, 2015 14:59

Já tomu nerozumím, je všeobecně známé, že Renaultí motory mají problémy s ojničníma ložiskama, a je jedno jestli to je 1.5dCi, 2.0dCi nebo 2.2dCi. U některých motorů vydrží déle, nejvíce u aut provozovaných ve městě a nejméně u dálničních korábů. Souvisí to s otáčkama motoru, tlakem oleje a namáháním ojnic.Motor 2.0dCi je na tom nejlépe, ale je to možná jen tím, že má zkrácené lhůty výměny oleje proti původnímu plánu u 2.2dCi. A nemá řemen v rozvodech, tam to Renault také přehnal a 120tkm mnoho motorů nepřežije.
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw

romacho
Starting member
Příspěvky: 82
Registrován: sob říj 25, 2014 15:34

Re: Spolehlivost motorů 2.0Dci

Příspěvek od romacho » stř čer 03, 2015 19:46

Chvilu som vahal ci sa zapojit alebo nie, no matinsem ma svojim názorom donutil.
Takze mam Espace 2.0dCi. Od roku 2008 najazdene 286000km. Motor M9R760.
V priebehu zivota ziadne vazne problemy okrem cerpadla oleja. Motor typovo ako
taky sa pouziva a montuje dodnes nielen do renaultov ale aj nissanov, kde vlastne aj
spoluprácou týchto tvoch automobiliek vznikol. Servisny interval 30.000km.
Na to co taha vahu espasu je spociatku pri rozbehu lenivy no nasledne neskutocne zivy.
Ak si pozries konstrukciu motora napr. tu: http://www.autorubik.sk/clanky/motor-renault-20-dci-m9r
mozno pochopis, ze je to fakt dobry motor. Cely problem spociva len v tom ako sa k nemu spravas.
t.j. styl jazdy a starostlivost ohladom vymeny prevádzkových kvapalin, kontrola na diagnostike.
Ak prehliadnes nejaku chybu indikovanu na palubke, diagnostike alebo zo zvuku motora
ano mozes ho aj rychlo znicit. No to sa stava vacsinou tym co plynovy pedal pouzivaju len v dvoch polohách
nula a na podlahe.
Asi tolko.

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spolehlivost motorů 2.0Dci

Příspěvek od amat » čtv čer 04, 2015 12:00

1.5dCi nemá žádné problémy s ojničními ložisky od dob trojkových generací Meganu a Laguny. Tento motor je dnes i díky vstřikování Continental (tuším, že se montuje i varianta s Boschem) absolutně spolehlivý. Co se týče 2.0dCi tak s ojničními ložisky také nikdy nebojoval. Tato fáma se rozkřikla po zveřejnění 100 000km testu Auto Bildu, kde rozebrali L3 2.0dCi a zjistili zvýšené opotřebení ojničních ložisek (nicméně stále hluboko v normě). Byl to však ojedinělý případ - nešťastný kus.

Jinak 2.0dCi je konstrukčně fenomenální motor s celou paletou inovativních prvků. Naprosto se nedá srovnat s nepovedenou 2.2dCi. Není pravda, že by měl zkrácený interval výměny oleje oproti 2.2dCi. Renault u 2.0dCi předepisuje stejných 30 000km jako u 2.2dCi (výjimkou je Nissan, který shodně předepisuje pro všechny diesely 20 000km). Řetěz je určitě výhodou o tom nemůže být sporu, navíc když je správně dimenzovaný a skutečně bezúdržbový (u M9R neodchází). Na velké spolehlivosti 2.0dCi se tedy nepodílí zkrácené servisní intervaly, ale spíše bohatě dimenzovaná konstrukce: vodou chlazené turbo s doběhovým čerpadlem, neexistuje sací a výfuková vačka - jedna vačka ovládá vždy sací i výfukový ventil pro každý válec, piezovstřikovače zde vůbec nezlobí, vyvažovací hřídele způsobují absolutně tichý chod v otáčkách, EGR je díky své konstrukci prakticky bezúdržbový - téměř není možné, aby se ucpal (i z toho důvodu, že motor produkuje extrémně málo spalin - tak čisté sání jsem u žádného dieselu neviděl, FAPy jsou dimenzované tak, že prakticky neodchází a fungují spolehlivě i při 300 000km a hlavně a především, olejová náplň má neskutečných 7,5l oleje! (to je mimořádně důležitý parametr).
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

martinsem
Experienced member
Příspěvky: 738
Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
Kontaktovat uživatele:

Re: Spolehlivost motorů 2.0Dci

Příspěvek od martinsem » čtv čer 04, 2015 13:22

A proč se tedy vyskytují poškozené motory na zahraničních stránkách? Občas se vyskytují i u nás. Ano, tento motor je nejlepší od dob 2.0 8V 84kW, ale úplně nerozbitný také není. Je fakt, že je více blbuvzdorný než 2.2dCi, ale i ten se za správného servisování dožije mnoha set tisíc km. Jenže ani ten německý "garážista" neví, že existuje předepsaná výměna oj.ložisek a že Renault v průběhu let změnil interval výměny rozvodů a oleje. Proto je tolik mrtvol.
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spolehlivost motorů 2.0Dci

Příspěvek od amat » čtv čer 04, 2015 13:36

Jasně i 2.0dCi dokáže umřít! O tom žádná, nic není nerozbitného. Je to hlavně o údržbě a taky toho jak s motorem dotyčný jezdí. Dost těchto motorů se vyskytovalo ve fleetech a každý si dokážeme představit jak se takový obchoďák k autu chová, navíc když není jeho...
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

fantomas_III
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: sob bře 03, 2018 00:22

Re: Spolehlivost motorů 2.0Dci

Příspěvek od fantomas_III » stř kvě 10, 2023 22:51

Fama o znicenych loziscich to urcite neni, mne tato fama stala dost penez na generalce zadreneho motoru, aby se mi po 9000 km zadrel znovu. Vse bylo oka v olejovem mazani. Velikosti olejove naplne se lisi dle vykonu, napr. 2.0dCi M9R 615 ma jen 6,6 litru. Musi byt v perfektnim stavu vstrikovace, jinak dojde ke zniceni FaPu - praskne, auto nedokaze regenerovat a kolik pote je nafty v olejove naplni je otazkou. Obecne moderni diesel musi byt v perfektnim stavu, veskere nedokonalosti pak zpusobuji fatalni poruchy.
Renault Grand Scenic 2.0dCi 110kW 6st automat, Initiale Paris

fantomas_III
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: sob bře 03, 2018 00:22

Re: Spolehlivost motorů 2.0Dci

Příspěvek od fantomas_III » stř kvě 10, 2023 22:51

Fama o znicenych loziscich to urcite neni, mne tato fama stala dost penez na generalce zadreneho motoru, aby se mi po 9000 km zadrel znovu. Vse bylo oka v olejovem mazani. Velikosti olejove naplne se lisi dle vykonu, napr. 2.0dCi M9R 615 ma jen 6,6 litru. Musi byt v perfektnim stavu vstrikovace, jinak dojde ke zniceni FaPu - praskne, auto nedokaze regenerovat a kolik pote je nafty v olejove naplni je otazkou. Obecne moderni diesel musi byt v perfektnim stavu, veskere nedokonalosti pak zpusobuji fatalni poruchy.
Renault Grand Scenic 2.0dCi 110kW 6st automat, Initiale Paris

romacho
Starting member
Příspěvky: 82
Registrován: sob říj 25, 2014 15:34

Re: Spolehlivost motorů 2.0Dci

Příspěvek od romacho » čtv kvě 11, 2023 16:24

No chlape, predpokladam, ze mas rok vyroby do 2009. Tam skutocne bol kratko problem s ojnicnymi loziskami.
Inak na tuto motorizaciu nedam dopustit. Jazdim uz druhy kus s motorom M9R 2.0dci a musim okrem uz hore uvedeneho (druhy prispevok z roku 2015) dodat ze:
Prvy espace rok vyroby 2008 vydrzal bez problemov 406.000km az kym nespadol piest do valca a ten ho zaklepal do hlavy. No aj cez tento vazny problem ma auto doviezlo sice s klepajucim motorom, ale domov. A jednym dychom musi dodat, ze to bola moja chyba lebo som ho tocil az na 4500 ot polospiaci na dialnici.
Druhy espace rok vyroby 2013 ma dnes najazdenych 414.000km a slape ako hodinky.
Vymena oleja 2x rocne cca po 20.000km a inak bezna udrzba. Vsetko pôvodné vratne rozvodov.
Takze Fantomas_III podla mna si narazil na dobabrany kus, alebo ho predtym nez si to kupil to niekto sfusoval na rychly predaj.

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů