Automatická převodovka, údržba, problémy
Moderátor: Moderators General
Re: Automatická převodovka, údržba, problémy
doživotní náplň je do umření převodovky viz: převzato ze stránek servisu - Předem upozorňujeme majitele aut s automatem na nutnost pravidelných kontrol a servisu. Nejdůležitějším úkonem je pak rozhodně výměna oleje. Ten totiž časem nasakuje vodu a znečišťuje se částečkami mechanických částí, které jsou hlavním původcem ucpání filtru nebo ventilu. Údržbu si zaslouží také chladič převodovky, aby se předešlo jeho přehřívání. Každých 30 až 60 tisíc kilometrů by proto měla proběhnout pravidelná prohlídka.
Protože je převodovka zařízení obsahující mnoho velmi citlivých součástí – hydraulika, elektronika, je zapotřebí dbát zvýšené opatrnosti už při zásahu zvenčí, ještě před samotným rozebráním převodovky. Je tedy dobré provádět několik základních úkonů:
Kontrola hladiny oleje
Protože je hydraulický systém choulostivý na špínu a nečistoty, nesmíme dovolit vniknout dovnitř převodovky žádné textilii – například při stírání oleje z měrky. Proto se používají speciální utěrky, které díky speciální technologii nedovolují zanechat na měrce žádné nečistoty. Při častém používání měrky, či nevhodné utěrky dochází k ucpání olejového filtru.
Měření se provádí za chodu motoru na volnoběh a to kvůli tomu, že po nastartování vozidla se zapne čerpadlo na olej v automatické převodovce, což má za důsledek snížení hladiny o cca 15 – 20 mm. Dále musí být převodovka při měření zahřátá na provozní teplotu, aby se předešlo k chybě měření oleje, protože v opačném (studeném) stavu se hladina oleje sníží o dalších 15 mm.
Pro co nejlepší posouzení kvality měřeného oleje je nejlepší způsob zkusit olej rozetřít mezi prsty a čichem posoudit, jestli voní nebo je z něj cítit spálenina. Dále se posuzuje barva. Správný olej je vždy průhledný a musí být prost jakéhokoliv zabarvení, přičemž zpravidla platí, že černé zabarvení mívá často na svědomí poškozená lamela v hydrodynamickém měřiči. V tom případě rozhodně doporučujeme převodovku nechat vyčistit.
Protože je převodovka zařízení obsahující mnoho velmi citlivých součástí – hydraulika, elektronika, je zapotřebí dbát zvýšené opatrnosti už při zásahu zvenčí, ještě před samotným rozebráním převodovky. Je tedy dobré provádět několik základních úkonů:
Kontrola hladiny oleje
Protože je hydraulický systém choulostivý na špínu a nečistoty, nesmíme dovolit vniknout dovnitř převodovky žádné textilii – například při stírání oleje z měrky. Proto se používají speciální utěrky, které díky speciální technologii nedovolují zanechat na měrce žádné nečistoty. Při častém používání měrky, či nevhodné utěrky dochází k ucpání olejového filtru.
Měření se provádí za chodu motoru na volnoběh a to kvůli tomu, že po nastartování vozidla se zapne čerpadlo na olej v automatické převodovce, což má za důsledek snížení hladiny o cca 15 – 20 mm. Dále musí být převodovka při měření zahřátá na provozní teplotu, aby se předešlo k chybě měření oleje, protože v opačném (studeném) stavu se hladina oleje sníží o dalších 15 mm.
Pro co nejlepší posouzení kvality měřeného oleje je nejlepší způsob zkusit olej rozetřít mezi prsty a čichem posoudit, jestli voní nebo je z něj cítit spálenina. Dále se posuzuje barva. Správný olej je vždy průhledný a musí být prost jakéhokoliv zabarvení, přičemž zpravidla platí, že černé zabarvení mívá často na svědomí poškozená lamela v hydrodynamickém měřiči. V tom případě rozhodně doporučujeme převodovku nechat vyčistit.
Petr : R Chamade 1,7, Safrane V5 2,5 ,25V, Clio 1,4 automat, Grand Espace 2,2 1998, Grand Espace 3.0 V6 24v 2000, Laguna III 2.0 110kW a Grand Espace 2.0 127kW.
-
- Starting member
- Příspěvky: 8
- Registrován: ned led 03, 2016 23:38
Re: Automatická převodovka, údržba, problémy
Jak to je s filtrem dá se někde koupit a jaký je na něj přístup zvažují výměnu oleje ale bez nového fitru mi to připadá jako zbytečnost a jaký typ oleje tam lijete elf g3/1 nebo elf g3 syn/1 ďekuji za informace
-
- Starting member
- Příspěvky: 8
- Registrován: stř led 27, 2016 14:11
Re: Automatická převodovka, údržba, problémy
Zdravím všechny Renolťáky. Jsem tady nový a tak promiňte někdy možná hloupé dotazy. Koupil jsem jetého Renaulta Espace 2,2 Dci AUTOMAT. Auto velmi zachovalé ale bude asi nutno vyměnit převodovkový olej ( má najeto 209.000 km ). Může mě někdo poradit jak a kde se dá zkontrolovat jestli je olej opravdu špatný ( i když v této kilometráži asi ano) A také co vše se musí u tohoto úkonu ještě měnit?.
Re: Automatická převodovka, údržba, problémy
Takže, olej rozhodně neměň doma, nemá to cenu. Pozor, ne každý servis to umí - má s tím zkušenosti. Kvůli úspoře 500,-Kč za sám doma, to fakt nemá cenu. V renaultu za to chtějí kolem 3500,-Kč komplet i s filtrem, šikovná servis automatů se zkušenostka se bude pohybovat i se zárujou 6 měsíců mezi 2,500 - 3.000,-Kč, alespoň na Moravě. Jinak dej do vyhledávače : servis automatických převodovek, nebo výměna oleje v automatu, či tak něco a vyber si z nabídky podle toho kde jsi nejblíž. Já jedu na výměnu příští týden, už jsem objednaný. Mechanik mi řekl, že mám přijet, koukne na převodovku, podle kodu poá olej a zjistí kdeje filtr a jaký a poté to provede ve středu. Dám vědět, na kolik to přišlo. Důležité ještě je, aby to bylo zahřáté.....
Petr : R Chamade 1,7, Safrane V5 2,5 ,25V, Clio 1,4 automat, Grand Espace 2,2 1998, Grand Espace 3.0 V6 24v 2000, Laguna III 2.0 110kW a Grand Espace 2.0 127kW.
-
- Starting member
- Příspěvky: 8
- Registrován: stř led 27, 2016 14:11
Re: Automatická převodovka, údržba, problémy
petr píše:Takže, olej rozhodně neměň doma, nemá to cenu. Pozor, ne každý servis to umí - má s tím zkušenosti. Kvůli úspoře 500,-Kč za sám doma, to fakt nemá cenu. V renaultu za to chtějí kolem 3500,-Kč komplet i s filtrem, šikovná servis automatů se zkušenostka se bude pohybovat i se zárujou 6 měsíců mezi 2,500 - 3.000,-Kč, alespoň na Moravě. Jinak dej do vyhledávače : servis automatických převodovek, nebo výměna oleje v automatu, či tak něco a vyber si z nabídky podle toho kde jsi nejblíž. Já jedu na výměnu příští týden, už jsem objednaný. Mechanik mi řekl, že mám přijet, koukne na převodovku, podle kodu poá olej a zjistí kdeje filtr a jaký a poté to provede ve středu. Dám vědět, na kolik to přišlo. Důležité ještě je, aby to bylo zahřáté.....
Díky za radu projedu to budu se těšit na info.
-
- Starting member
- Příspěvky: 8
- Registrován: stř led 27, 2016 14:11
Re: Automatická převodovka, údržba, problémy
Ahoj všem. K tématu. Koupil jsem před týdnem Espace 2.2 Dci. Všude se píše že nejhorší motor. Já dávám přednost názoru, že je to individuální a také o tom jak se o auto staráte. Má najeto 209 tis. Plánuji výměnu převodovkového oleje a dalších olejů. Auto řadí sice úplně pohodově bez cukání ale myslím že to chce udělat. Souhlasím že neexistuje doživotní náplň. Jsem z Ústí nad Labem. Můžete poradit kam to dát? Do Renaulta nebo někam k soukromníkovi? Mám pocit že ten automat servismen musí umět.
Re: Automatická převodovka, údržba, problémy
ahoj všichni, včera po výměně oleje v převodovce, RV 2008, motor 2,0 127kW. zjištěno následující : převodovka u tohoto typu a roku výroby nemá žádný filtr, obsaj oleje je 7,5k a i s výplachem to přišlo na 2200,-Kč. V 8h jsem to předal a ve 13 mi volali že je hotovo. Olej byl už tmavý a smrděl. výsledek - řadí o poznání dříve, zabírá dříve a řazení je takřka neznatelné. To jsem vypozoroval po ujetí cca 70km. Rozhodně nemá cenu šetřit a odkládat. Bo jak se vysype tk i 30 tisíc nemusí na opravu stačit. Jo, a v PC se nenašel FAP, ale je tam a vedou do něj i správné dráty.... takže přesto že podle údajů ve velkém TP je to EURO 3, tak opravdu u motoru 127kW je FAP.... a ne že ne. Petr.
Petr : R Chamade 1,7, Safrane V5 2,5 ,25V, Clio 1,4 automat, Grand Espace 2,2 1998, Grand Espace 3.0 V6 24v 2000, Laguna III 2.0 110kW a Grand Espace 2.0 127kW.
Re: Automatická převodovka, údržba, problémy
@ petr: Dej prosim adresu na servis, kde ti olej menili. Ja za to dal nedavno 5000 coz mi prislo trochu moc.
Re: Automatická převodovka, údržba, problémy
za 5.000,- to nedělá ani značkový Renault, to Ti pěkně předražili....., je to soukromník, který dělá i servisy převodovek na kamiony a u těch je taky automatická převodovka - dále jen AP. Když jsem si četl zde ve foru, tak strop by se měl pohybovat do 3500,-Kč.... Je to na Motavě, v Prostějově...... bohužel nemám souhlas ke sdělování kontaktů, musím se poptat.
Petr : R Chamade 1,7, Safrane V5 2,5 ,25V, Clio 1,4 automat, Grand Espace 2,2 1998, Grand Espace 3.0 V6 24v 2000, Laguna III 2.0 110kW a Grand Espace 2.0 127kW.
-
- Starting member
- Příspěvky: 8
- Registrován: ned led 03, 2016 23:38
Re: Automatická převodovka, údržba, problémy
Dobrý den mám tady na vás dotaz mám espace 3.0dci a po cestě z Ostravy do Prahy a z5 mi na naší rovné dálnici začal espace blbnout vtom že když skončil na hrbu dal se mi automat do nouzaku a neradil po sjetí na odpočívadlo zhasnutí motoru a nastartování vše ok tak se mi to stalo asi 4krat tam a z5 jen 2krat po napojení na diagnostiku to bylo nějaké čidlo ale prý to psalo sporadickou chybu a po vymazání vše ok teď sem jel po hrbolaté cestě a znova to samé nenápadná vás něco nebo nestalo se to někomu děkuji Grobarčík
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Automatická převodovka, údržba, problémy
Asi bych se zaměřil na elektriku od převodovky - konektor na skříni, kabeláž
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Automatická převodovka, údržba, problémy
Mam problem s automatem na 2.0T 120kw r.v. 2004, po zarazeni R nepreskoci ukazatel rychlosti zvedne se volnobe na 1000 otacek a pak prevodovka kopne. Nasleduje hlaska chyba prevodovky. Na diagnostice to hazi chbu DF 094 obvod multifunkcniho spinace. Poradite mi nekdo, co to muze byt? Jo uz to neukazuje ani P. D a N normalne, jen kdyz radim z N na R nebo P tak to hodi zluty ctverecek a napise anglicky chyba prevodovky. Po vypnuti motoru a opetovnem startu vse OK az do okamziku razeni R, prevodovka kopne a hodi chybu, ale na zpatecku aut jede. Dekuji
Tak vyřešeno, výměna multifunkčního přepínače automatické převodovky i s prací 11.000,-
Tak vyřešeno, výměna multifunkčního přepínače automatické převodovky i s prací 11.000,-
Re: Automatická převodovka, údržba, problémy
Zdarec panove, jaky automat se daval do Espacu IV? Kdo ho vyrabi a popr i typ, diky.
Re: Automatická převodovka, údržba, problémy
Pětirychlostní SU1 je Aisin AF33, šestirychlostní u třílitru Aisin Warner AWTF-80 SC (značí se taky jako AM6)
Renault Grand Espace IV Initiale 133 kW (Ph. 2, 2006)
Re: Automatická převodovka, údržba, problémy
Ahoj.
Před necelým rokem jsem koupil Espace, měl 190tis. Zatím vše funguje jak má, převodovka myslím funguje pěkně. Rád bych ale nechal preventivně udělat servis - výměnu oleje automatické převodovky. Po tom co jsem se dočetl na netu je mi jasné, že oddalovat výměnu je nesmysl. V autorizovaném servisu kam jezdím mi doporučili výměnu při 200tis, že je tam prý doživotní tak jen z prevence. V druhém autorizovaném servisu se mi ptali proč bych to chtěl měnit, když je tam ta "doživotní" náplň? Na otázku co je doživotní mi řekl, že je to 12let (končí záruka, ale nevěděl to přesně) a že on by to měnil při vysokých najetých kilometrech kolem 200tis. Tedy 2x doporučení od servisu Renault při 200tis což už téměř mám.
Moje otázka zní, kam dát v Plzni či okolí Espace 09 na výměnu oleje v aut. převodovce? Máte někdo dobré zkušenosti za rozumný peníz?
PS: Raději bych specializovaný servis na aut. převodovky, v těch oslovených Renault servisech dělají tento úkon tak 2x za rok
Díky za každou radu
Před necelým rokem jsem koupil Espace, měl 190tis. Zatím vše funguje jak má, převodovka myslím funguje pěkně. Rád bych ale nechal preventivně udělat servis - výměnu oleje automatické převodovky. Po tom co jsem se dočetl na netu je mi jasné, že oddalovat výměnu je nesmysl. V autorizovaném servisu kam jezdím mi doporučili výměnu při 200tis, že je tam prý doživotní tak jen z prevence. V druhém autorizovaném servisu se mi ptali proč bych to chtěl měnit, když je tam ta "doživotní" náplň? Na otázku co je doživotní mi řekl, že je to 12let (končí záruka, ale nevěděl to přesně) a že on by to měnil při vysokých najetých kilometrech kolem 200tis. Tedy 2x doporučení od servisu Renault při 200tis což už téměř mám.
Moje otázka zní, kam dát v Plzni či okolí Espace 09 na výměnu oleje v aut. převodovce? Máte někdo dobré zkušenosti za rozumný peníz?
PS: Raději bych specializovaný servis na aut. převodovky, v těch oslovených Renault servisech dělají tento úkon tak 2x za rok
Díky za každou radu
____________________________________________________
Renault ESPACE IV Initiale, 2.0 dCi (M9R R 7), 127kW, 6st.Aut., 12/2009, 245tis, 8,9L/km
Prodáno - Renault Megane II Grandtour F1 Team, 1.6 16V (K4M D , 82kW, Man. 10/2007, 110tis, 7,1L/km
Renault ESPACE IV Initiale, 2.0 dCi (M9R R 7), 127kW, 6st.Aut., 12/2009, 245tis, 8,9L/km
Prodáno - Renault Megane II Grandtour F1 Team, 1.6 16V (K4M D , 82kW, Man. 10/2007, 110tis, 7,1L/km
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Automatická převodovka, údržba, problémy
Převodovky ZF 5q a 6q se mění olej po 60 000km a filtr doporučují měnit po 30 000km(neautorizované servisy BMW). Jak je to s převodovkami Aisin to nevím, ale z hlediska funkce a opotřebení to bude stejný. V autorizovaných servisech se s tím nepářou, příručka hovoří a je to... Pak si nechají za řachu zaplatit repas, nebo novou.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Automatická převodovka, údržba, problémy
Ahoj,
mám dobrou zkušenost s http://www.rpz.cz/renault/. Je to sice Praha,ale vědí co dělají a když jsem dělal výměnu oleje já tak byly nejlevnější.
mám dobrou zkušenost s http://www.rpz.cz/renault/. Je to sice Praha,ale vědí co dělají a když jsem dělal výměnu oleje já tak byly nejlevnější.
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
Re: Automatická převodovka, údržba, problémy
Nech to udělat v autorizovaném servisu. Je jedno, jestli to dělají dvakrát nebo dvacetkrát za rok. Mají na to postup výrobce, který dodrží, a cenově to vyjde líp než specializovaná firma. V čem je rozdíl? Olej v převodovkách Aisin (doporučeno měnit po 60-80 000) se mění za běhu motoru s diagnostikou, kterou se sleduje teplota. Část oleje zůstane v hydraulice převodovky, vymění se vždy jen zhruba 2/3. Proto se výměna dělá dvakrát - Fiat například pro AWTF-80 SC doporučuje mezi výměnami najet 1000 km, Renault dokonce 1-5000. Filtr se v převodovkách Aisin (nebo ne minimálně téhle) nemění, není výměnný. Cena jedné výměny je v Renaultu Jelínek v Ústí nad Labem cca 2200-2500 korun. Firmy specializované na čištění či servis automatů čistí tak, že z převodovky olej odsají, propláchnou ji čistidlem a znovu naplní. Je asi na každém, aby zvážil, jestli takhle agresivnímu postupu chce svou převodovku vystavit. Riziko, že čistidlo uvolní něco, co nemá, zvětší někde nějakou vůli či převodovku jinak poškodí je tu totiž vždycky. Cena takového čištění je kolem 6-7000. Já jsem olej dle postupu výrobce v AWTF-80 SC měnil dvakrát (x2) na Fiatu Croma a zatím jednou na Espacu a vždycky to pomohlo, řazení šlo krásně hladce. Nevidím důvod dělat to u čističů
Renault Grand Espace IV Initiale 133 kW (Ph. 2, 2006)
Re: Automatická převodovka, údržba, problémy
Pánové mám dotaz.
Mění mi kat a volal mi servis,že budou muset vyndat i poloosu aby ho dostali ven. To znamená , že budou muset dolít olej do automatu. Je potřeba s tím pak někam dojet aby se někde něco na převodovce nastavilo a nebo ne ?
Díky
Lukáš
Mění mi kat a volal mi servis,že budou muset vyndat i poloosu aby ho dostali ven. To znamená , že budou muset dolít olej do automatu. Je potřeba s tím pak někam dojet aby se někde něco na převodovce nastavilo a nebo ne ?
Díky
Lukáš
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
Re: Automatická převodovka, údržba, problémy
Dobrý den,
mám Espace IV 3.0 automat a chci se zeptat zda je normální když při řazení jakoby zařadí že klesnout otáčky a pak jakoby dořadí a klesnou po druhé? Dělá to při každé rychlosti a pouze když jen tak lechtám plyn, auto nějak neškube je to celkem plynulé jen je mi to divné..
Děkuji za radu,
Honza
mám Espace IV 3.0 automat a chci se zeptat zda je normální když při řazení jakoby zařadí že klesnout otáčky a pak jakoby dořadí a klesnou po druhé? Dělá to při každé rychlosti a pouze když jen tak lechtám plyn, auto nějak neškube je to celkem plynulé jen je mi to divné..
Děkuji za radu,
Honza
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Automatická převodovka, údržba, problémy
Jo to lockup měniče, tj. odemkne se měnič, zařadí a jak se ustálí, tak se zase zamkne. Hydroměnič je jako spojka, jen má z principu určitý % prokluz a ten se zablokuje lockupem, zamkne.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Automatická převodovka, údržba, problémy
NEVERIM, ze v AKOMKOLVEK (a uz vobec nie v renaultackom) servise urobia RIADNU vymenu prevodoveho oleja s prislusenstvom za 3.500,- kacek.
myslim si, ze za tuto sumu tak maximalne vymenia filter a polovicu oleja, ostatny (kolko krat spaleny, spinavy a znehodnoteny olej) zostane v hydromenici, postupne sa zmiesa s tou trochou noveho oleja a prevodovka je v takom stave v akom bola, koluje v nej kopec spiny a spaleneho oleja, sice v mensom pomere ako pred vymenou, ale predsa a to jej dobre rozhodne nerobi.
pod vymenou oleja v prevodovke si predstavujem vymenu filtra a celej olejovej naplne s poctivym preplachom, aby sa vymenil VSETOK olej a nie len cast. a toto stoji podstatne viac, ako 3.500 aj v neautorizaku.
takze bacha na falosny pocit z vymeneneho oleja za par slupek.
myslim si, ze za tuto sumu tak maximalne vymenia filter a polovicu oleja, ostatny (kolko krat spaleny, spinavy a znehodnoteny olej) zostane v hydromenici, postupne sa zmiesa s tou trochou noveho oleja a prevodovka je v takom stave v akom bola, koluje v nej kopec spiny a spaleneho oleja, sice v mensom pomere ako pred vymenou, ale predsa a to jej dobre rozhodne nerobi.
pod vymenou oleja v prevodovke si predstavujem vymenu filtra a celej olejovej naplne s poctivym preplachom, aby sa vymenil VSETOK olej a nie len cast. a toto stoji podstatne viac, ako 3.500 aj v neautorizaku.
takze bacha na falosny pocit z vymeneneho oleja za par slupek.
Laguna II combi, 2004, 1,9 dci, 74 kw, manual...ziadna vybava, ziaden vykon, ale malo zerie a su za nu nizke poplatky...milujem toto auto...
Laguna ma mladsieho bratceka...Espace 2,2 dci FAP, 102 kw, 2007, automat, vybava privilege
Laguna ma mladsieho bratceka...Espace 2,2 dci FAP, 102 kw, 2007, automat, vybava privilege
Re: Automatická převodovka, údržba, problémy
Výměna oleje v automatu AJ0 je popsaná v příručce Renaultu v kapitole 23A-29 Draining - Filling a počítá s tím, že v převodovce zůstane 3,5L oleje (z 7,6L). Takže se obávám, že máš pravdu. Kromě ruských webů výměnu nikdo nepopisuje, rusové s tím bojují tak, že otevírají ventilové víko, aby vyteklo o něco více oleje. Když jsem byl s BMW v ZF Jihlava, tak jsem se díval, jak mi v automatu ZF 5HP24 dělali takový proplach fabrickou mašinou. Rozdíl v barvě kapaliny byl patrný. To v Renaultu celkem jistě nemají. Na nějakém servisu automatů jsem viděl inzerát, že umí proplach AJ0 za cca 7 tisíc, takže podobně drahý jako ZF. Chtělo by to přijít na to, jak to odsát.
Re: Automatická převodovka, údržba, problémy
Je na to masina. Aj na jutube su dake videa ako to preplachuju.
Laguna II combi, 2004, 1,9 dci, 74 kw, manual...ziadna vybava, ziaden vykon, ale malo zerie a su za nu nizke poplatky...milujem toto auto...
Laguna ma mladsieho bratceka...Espace 2,2 dci FAP, 102 kw, 2007, automat, vybava privilege
Laguna ma mladsieho bratceka...Espace 2,2 dci FAP, 102 kw, 2007, automat, vybava privilege
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: svar a 18 hostů