Automatická převodovka, údržba, problémy

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

petrhell
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: ned úno 10, 2013 18:15

Problém s automatem - špatně řadí

Příspěvek od petrhell » stř říj 15, 2014 16:45

Zdravím, mam renault espace VI r.v. 2004 2,2 dCi v automatu najeto něco kolem 195 tis. km, nedávno mi to začalo špatně řadit, konkrétně z 3 na 4 nechce přeřadit, pokud přeřadím ručne tak to pak funguje v pohodě, ale jakmile vypnu motor a znovu nastartuju tak to zas nejde z 3 na 4 dokud nepřeřadím manuálně. Jediné co mě napadá je výměna oleje, kyž jsem ho chtěl nechat vyměnit tak :evil: bývalý :evil: kamarad (rádo-by odborník na renaulty) mi to rozmluvil, že to není potřeba, že je tam doživotní náplň.
P.S. BÝVALÝ kamarád proto - protože mě slušne odrbal na brzdách - ale to je zas jiný příbeh :D :D :D

mates 2
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: pon črc 15, 2013 21:29
Bydliště: brno

Re: Problém s automatem - špatně řadí

Příspěvek od mates 2 » čtv říj 16, 2014 21:09

Mam to same
asi mesic a na pristi tyden jsem objednanej do renaultu na vymenu oleje.(4500)snad to pomuze.jinak repas 7500 a jeta prevodovka mne prijde na 5000.pak dam vedet jestli pomohla ta vymena.

picasso-12345
Advanced member
Příspěvky: 263
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:50
Bydliště: Dřísy, okr. Praha východ

Re: Problém s automatem - špatně řadí

Příspěvek od picasso-12345 » pát říj 17, 2014 19:34

Zdravím
olej v automatu není trvalá náplň!!!
Zbyněk
Grand ESPACE IV, 3.0dci (P9X 701), 2004, plná výbava mimo kůže

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1921
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Re: Problém s automatem - špatně řadí

Příspěvek od pivi » pát říj 17, 2014 22:54

Napis mne prosim servisni interval od Renault,pri kolik km se ma vymnenit olej v automatu.
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

picasso-12345
Advanced member
Příspěvky: 263
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:50
Bydliště: Dřísy, okr. Praha východ

Re: Problém s automatem - špatně řadí

Příspěvek od picasso-12345 » sob říj 18, 2014 22:04

Zdravím,
nevím. Je to podstatné?
Zbyněk
Grand ESPACE IV, 3.0dci (P9X 701), 2004, plná výbava mimo kůže

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11213
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Problém s automatem - špatně řadí

Příspěvek od Šamša » sob říj 18, 2014 22:30

V nótách Renaultu se všude píše doživotní, ale co tím termínem "doživotní" marketink myslí, 120 000km? 240 000km? 500 000km?
Co se ale "odborných" servisů týče, všude doporučují výměnu náplně dle stylu jízdy, mezi 60 000 - 80 000km. Pak se ušetří dost, než řešit napálené lamely, nebo zmršené měniče.
Jo a zajímalo by mne proč řídící jednotka převodovky načítá ujeté km na náplni oleje???, když to není pro Renault relevantní údaj.
Jinak máme klubového mechanika (bmw6club), kterého živí repase převodovek ZF, protože BMW používá úplně stejnou rétoriku marketingu. Spálený olej, spálené lamely, zničené měniče, ucpané filtry, to vše při dodržování doživotního termínu a že pak se to změní na "bez života".
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 401000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 213000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17581
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Problém s automatem - špatně řadí

Příspěvek od Zefek » sob říj 18, 2014 22:35

Do konce života = dokud to jede a řadí :D
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1921
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Re: Problém s automatem - špatně řadí

Příspěvek od pivi » sob říj 18, 2014 23:14

picasso-12345 píše:Zdravím,
nevím. Je to podstatné?
Je to podstatne,pises neco tak sem to chtel vedet presne.
Doporucuji vymnenu poprve kolem 100000 km pak kazdych 60000 km a nebo pri kazdem problemu.
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

picasso-12345
Advanced member
Příspěvky: 263
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:50
Bydliště: Dřísy, okr. Praha východ

Re: Problém s automatem - špatně řadí

Příspěvek od picasso-12345 » sob říj 18, 2014 23:41

Zdravím,
OK, samozřejmě, že vím, jen jsem čekal jak se to bude vyvíjet dál.
Zbyněk
Grand ESPACE IV, 3.0dci (P9X 701), 2004, plná výbava mimo kůže

Martinec7
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: stř dub 23, 2008 21:45
Bydliště: Ostrov
Kontaktovat uživatele:

AUTOMAT - PADA DO NEUTRALU

Příspěvek od Martinec7 » pon říj 20, 2014 22:07

Zdravím, mám problém s automatem, začal mě zlobit a to tak, že pokud stojím na brzdě spadne do neutrálu a nechá ho tam i když jedu z kopce. Při zařazení D prodleva a pak kopne. Nenapadá někoho příčina či řešení jak toto odstranit.

Martin
Renault Espace 3,0 DCI Initiale
Renault Vel Satis 2,2 DCI
Renautl Laguna ll 1,9 DCI
Renault Megane ll 1,5 DCI

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11213
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: AUTOMAT - PADA DO NEUTRALU

Příspěvek od Šamša » úte říj 21, 2014 08:55

Provést test měniče, množství oleje v převodovce, případně kolik má olej odjeto.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 401000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 213000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

mates 2
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: pon črc 15, 2013 21:29
Bydliště: brno

Re: Automatická převodovka, údržba, problémy

Příspěvek od mates 2 » pát říj 24, 2014 20:44

Samso namas kontakt na toho mechosa prevodovek.dik

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11213
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Automatická převodovka, údržba, problémy

Příspěvek od Šamša » pát říj 24, 2014 23:40

mates 2 píše:Samso namas kontakt na toho mechosa prevodovek.dik
On dělá pouze automaty do BMW(MB), tj. ZF. I když za zeptání nic nedáš. www.bmwtunning.cz
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 401000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 213000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

picasso-12345
Advanced member
Příspěvky: 263
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:50
Bydliště: Dřísy, okr. Praha východ

Re: Automatická převodovka, údržba, problémy

Příspěvek od picasso-12345 » sob říj 25, 2014 13:36

Zdravím,
zde jsem nechával opravovat tchánovi scenic automat.

www.prevodovka.cz

Cena opravy téměř 35000Kč, jezdí dosud. Výměnu oleje v převodovce má provádět po 30000km až 60000 km, tak mu to bylo doporučeno. On ten interval dosáhne tak po 10 letech :)

Podle mne, pokud by měla oprava stát tolik, koupil bych jinou. Kór na Espace. Na scenika tehdy nešla sehnat.

Jinak se ještě zeptám: nehýbe se ti celý agregát (motor s převodovkou)? Nemáš utržené silenbloky?
Zbyněk
Grand ESPACE IV, 3.0dci (P9X 701), 2004, plná výbava mimo kůže

Handsgrip
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: čtv bře 13, 2014 23:15

Re: Automatická převodovka, údržba, problémy

Příspěvek od Handsgrip » sob lis 29, 2014 22:53

Mám sice manuál, nicméně se také chystám na výměnu oleje (80tis km-7let provozu). Doživotní náplň neexistuje, to vám řekne každý olejář. Nicméně stačí si přečíst názory mechaniků na Long life motorové oleje, speciálně u diesel agregátů.Co se týče automat. převodovek kde olej je v podstatě hnací médium tak je vidět, že někteří mechanici čtou jen manuály od výrobců automobilů.

Uživatelský avatar
GREYWOLF
Člen RCČR
Příspěvky: 2345
Registrován: čtv srp 19, 2004 15:38
Bydliště: Praha 10

Re: Automatická převodovka, údržba, problémy

Příspěvek od GREYWOLF » čtv říj 08, 2015 15:28

Pánové pokud někdo uvažujete o výměně oleje v automatu tak doporučuji Renault Praha Zličín. Auto jsem jim dal dnes v 08:30 ve 14:00 vyzvedl a cena 3490,-
Lukas
Smart ForTwo cabrio 0,6T 45Kw Obrázek
Sandero Stepway
Espace IV 2006 2,0T 125Kw

bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2

Uživatelský avatar
Tango
Junior member
Příspěvky: 181
Registrován: stř čer 18, 2008 13:44

Re: Automatická převodovka, údržba, problémy

Příspěvek od Tango » pát říj 09, 2015 09:26

GREWOLF: Tu výměnu v automatu jsi dělal prevetívně, nebo kvůly něčemu? Jak řadí po výměně, jde to poznat?
Espik 2,2dci, rv. 03 (PRODÁNO),C8 2,2 i 16v (PRODÁNO), Espik Grand 3,5 V6, rv.06 (PRODÁNO)
Teď Laguna III, 2,0 dci 110kw, rv. 08

Uživatelský avatar
GREYWOLF
Člen RCČR
Příspěvky: 2345
Registrován: čtv srp 19, 2004 15:38
Bydliště: Praha 10

Re: Automatická převodovka, údržba, problémy

Příspěvek od GREYWOLF » pát říj 09, 2015 10:32

Ahoj,
víceméně preventivně protože řadil hodně podobně jako Laguna s 220 000km co jsem měl předtím. Ale teď mi přijde , že řadí jemněji hlavně to podřazování je takové lepší. Samozřejmě to může být i placebo efekt, protože když jsem to vyměnil tak to musí být lepší :twisted:
Lukas
Smart ForTwo cabrio 0,6T 45Kw Obrázek
Sandero Stepway
Espace IV 2006 2,0T 125Kw

bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2

Uživatelský avatar
Tango
Junior member
Příspěvky: 181
Registrován: stř čer 18, 2008 13:44

Re: Automatická převodovka, údržba, problémy

Příspěvek od Tango » pát říj 09, 2015 12:31

Jak hodně podobně jak laguna, nějaké prokluzy nebo něco podobné?
TAky bych chtěl vyměnit olej v automatu, ale nerad bych aby se to spíš nezhoršilo :ups:
Espik 2,2dci, rv. 03 (PRODÁNO),C8 2,2 i 16v (PRODÁNO), Espik Grand 3,5 V6, rv.06 (PRODÁNO)
Teď Laguna III, 2,0 dci 110kw, rv. 08

Uživatelský avatar
GREYWOLF
Člen RCČR
Příspěvky: 2345
Registrován: čtv srp 19, 2004 15:38
Bydliště: Praha 10

Re: Automatická převodovka, údržba, problémy

Příspěvek od GREYWOLF » pát říj 09, 2015 13:03

Taky mi došlo když jsem to napsal, že to asi nikomu pomůže :x

Podobně jako Laguna znamená, že se občas stalo, že auto dost cuklo při rozjezdu a při podřazování na nižších stupních max do 3.

Espace to dělal podobně , ne tak silně, ale to mohlo být i jiným výkonem motoru 152kw X 125kw.

Teď mám pocit, že se to zlepšilo.

Technik v Renaultu se mě také ptal proč to měním když je náplň celoživotní tak jsem se zeptal já co to znamená celoživotní a na to mi nedokázal odpovědět.
Při přebírání auta mi jen řekl, že olej nebyl v moc špatném stavu. Bohužel nemám tucha co si pod tím představit....

Každopádně dám na rady odborníků a co 60 000km do toho auta 3500,- investuji, jsou to minimální náklady v porovnání s kleklou převodovkou :wink:

PS: Pokud jsi z Prahy nebo okolí tak to můžeš zkusit projet jestli řadí jinak než ten Tvůj :idea:
Lukas
Smart ForTwo cabrio 0,6T 45Kw Obrázek
Sandero Stepway
Espace IV 2006 2,0T 125Kw

bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2

Uživatelský avatar
Tango
Junior member
Příspěvky: 181
Registrován: stř čer 18, 2008 13:44

Re: Automatická převodovka, údržba, problémy

Příspěvek od Tango » pát říj 09, 2015 13:26

Poslal jsem ti SZ ohledně projetí :wink:
Espik 2,2dci, rv. 03 (PRODÁNO),C8 2,2 i 16v (PRODÁNO), Espik Grand 3,5 V6, rv.06 (PRODÁNO)
Teď Laguna III, 2,0 dci 110kw, rv. 08

-Vasek-
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: pon bře 04, 2013 09:36

Re: Automatická převodovka, údržba, problémy

Příspěvek od -Vasek- » pon říj 12, 2015 14:50

Nemá 2.0T jinou skříň než 3.5V6? Pak by to projetí nemělo patřičnou výpovědní hodnotu...
Gespace 3.5 V6

Uživatelský avatar
Tango
Junior member
Příspěvky: 181
Registrován: stř čer 18, 2008 13:44

Re: Automatická převodovka, údržba, problémy

Příspěvek od Tango » úte říj 13, 2015 06:51

To nevím. Tak projedu tvojeho gespace :ups:
Espik 2,2dci, rv. 03 (PRODÁNO),C8 2,2 i 16v (PRODÁNO), Espik Grand 3,5 V6, rv.06 (PRODÁNO)
Teď Laguna III, 2,0 dci 110kw, rv. 08

Uživatelský avatar
gate7
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: úte kvě 09, 2006 11:16

Re: Automatická převodovka, údržba, problémy

Příspěvek od gate7 » čtv říj 22, 2015 01:06

Ziadna znacka, ziadny model, ziadny automat a ani ziadny fachman ktory opravuje vyhradne automaticke prevodovky neda info"dozivotna napln" to su chyby prekladov a pekne mastne!!!

Olej sa menit musi, kazdy automat ma filtre ktore zachytavaju "oderky" sposobene prevadzkov, kazdy olej meni viskozitu a starne aj ked je to uzavrety obeh a nie take teplotne rozdiely ako v motore ale aj v prevodovke sa teplota naplne meni, starne a oxiduje a pribuda mikroskopickych kovovych ciastociek.
Jednoducho aj automatika potrebuje servis a ked ten nie je skracuje sa zivotnost.

"Kto maze ten ide" ... motor, prevodovku, noz ci vrtak na sustruhu, retaz na pile...vsetci alebo nik :P
Renault Grand Espace IV 3,0dCI A5 Privilege (12/2005, 215000) -
Obrázek

Renault Megane Classic 1,9dTI (11/1997, 315000km)
Obrázek

Renault 9 1,9D (rv 1989, 1995-1996) - na kašu
Renault 18 1,6TI (rv 1986, 1994-1995) - predany

matuskoxxx
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: stř kvě 21, 2008 00:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s automatem - špatně řadí

Příspěvek od matuskoxxx » sob lis 07, 2015 15:11

Ja mam presne taky isty motor a aj prevodovku ako pises. Oprava prevodovky ma stala 1500eur. Co je asi tych 35 000czk.
Chlapik povedal, ze vymena kazdych 50 000km.
Ukazal mi, ako vyzeraju prevodovky, ked je tam ten "vecny" olej co netreba menit ..... bola to :pain30: . A ta prevodovka, ze sa potom prehraje a prepali.

Takze sup sup, vymenit olej. Snad to pomoze. Drzim palce. :smile15:
petrhell píše:Zdravím, mam renault espace VI r.v. 2004 2,2 dCi v automatu najeto něco kolem 195 tis. km, nedávno mi to začalo špatně řadit, konkrétně z 3 na 4 nechce přeřadit, pokud přeřadím ručne tak to pak funguje v pohodě, ale jakmile vypnu motor a znovu nastartuju tak to zas nejde z 3 na 4 dokud nepřeřadím manuálně. Jediné co mě napadá je výměna oleje, kyž jsem ho chtěl nechat vyměnit tak :evil: bývalý :evil: kamarad (rádo-by odborník na renaulty) mi to rozmluvil, že to není potřeba, že je tam doživotní náplň.
P.S. BÝVALÝ kamarád proto - protože mě slušne odrbal na brzdách - ale to je zas jiný příbeh :D :D :D
_________________
Renault Grand Espace 2.2 INITIAL PAN. AT12/2004
Renault Thalia Privilege 1,2 55 kW 5/2009 (sold)
Renault Safrane 2.5 20v AT 1998 (sold)
Renault 25 TI 1991 (tatkove, sold)
Renault 25 GTX 2.0 LPG 1986 (moja srdcovka, tatkove, sold)

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 3 hosti