Chcípání za jízdy

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
MartZ
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: stř lis 07, 2012 08:38
Kontaktovat uživatele:

Chcípání za jízdy

Příspěvek od MartZ » stř zář 25, 2013 14:52

Zdravím po delší době, opět jeden problém.

Při jízdě ale i na volnoběh, se mi nepravidelně stane (ale intervali se zkracují) že z ničehonic chcípne motor. Pokud jedu rychleji hned zase naskočí, prostě to jen škubne, a jedu dál, jen svítí trvale červeně dioda imobilizéru. Pokud jedu pomaleji nebo na volnoběh chcípne uplně ale nezhasne palubka, jen je jakoby v poloze 1 (hraje radio atd) ale také zustane bez blikani trvale svítit červený imobilizer ale můžu klidně 100km dál. pokud znova nastartuju (vytahnu kartu, zandam a tlacitko) motor normalne chytí. Ani při startovaní neni problém motor chytne na tuknuti. Napada me karta nebo čtečka? Čtečka trochu zlobí, občas veme kartu na polohu 2, až třeba na 5 pokus.
Nějaký nápad? Objednal sem novou čtečku ale nevím
Espace IV 2.2.Dci - 2005

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Chcípání za jízdy

Příspěvek od Zefek » stř zář 25, 2013 15:54

Na kartu ani čtečku bych to neviděl. Mohl by to dělat třeba snímač otáček na setrvačníku, ale nevím, co znamená ta kontrolka imobilizéru.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

MartZ
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: stř lis 07, 2012 08:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcípání za jízdy

Příspěvek od MartZ » stř zář 25, 2013 16:06

No ta červená kontrolka (žarovka) co blika když zastrčíš kartu pak zhasne, uprostřed palubky velká červená. Nebo se rozsvítí po vypnutí motoru, a vyndání karty, jakože je auto zabezpečeno. Vedle displaye radia vlevo uprostřed
Espace IV 2.2.Dci - 2005

MartZ
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: stř lis 07, 2012 08:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcípání za jízdy

Příspěvek od MartZ » stř zář 25, 2013 16:15

ještě sem zapomněl na diagnostice (ale u znamého nějaké všeobecné) se objevila chyba něco jako : chyba jednotky v prostoru cestujicich nebo taka nejak podobně
Espace IV 2.2.Dci - 2005

dlabca
Senior member
Příspěvky: 1149
Registrován: pon zář 07, 2009 09:20
Bydliště: Olomouc

Re: Chcípání za jízdy

Příspěvek od dlabca » stř zář 25, 2013 16:37

To by mohla být ta čtečka.
Grand ESPACE IV PH2 2.0T 2007 Sport line, CNC Carminat

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Chcípání za jízdy

Příspěvek od Zefek » stř zář 25, 2013 17:20

Jako že by kvůli vadné čtečky zhasl motor?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

dlabca
Senior member
Příspěvky: 1149
Registrován: pon zář 07, 2009 09:20
Bydliště: Olomouc

Re: Chcípání za jízdy

Příspěvek od dlabca » stř zář 25, 2013 18:11

Nevím jestli imobilizér potřebuje kartu jen ke startu, nebo po celou dobu jízdy. Pokud po celou dobu, tak v okamžiku ztráty komunikace může vypnout motor. Proč by mu jinak svítila ta kontrolka imo?
Grand ESPACE IV PH2 2.0T 2007 Sport line, CNC Carminat

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Re: Chcípání za jízdy

Příspěvek od pivi » stř zář 25, 2013 18:36

Cod se overi pri startu a pak uz ne.
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

MartZ
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: stř lis 07, 2012 08:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcípání za jízdy

Příspěvek od MartZ » stř zář 25, 2013 18:44

Dobre, rozumim. Proc se ale rozsviti ta kontrolka imobilizeru. Sviti trvale. To snad nikdy nedela, vzdy blika. Snad trvale sviti jen kdyz se da karta do 2 polohy nez se overi kod. To trva pri startu cca 5 vterin.
Jeste me napada, chyba v karte?
Espace IV 2.2.Dci - 2005

lukasd
Starting member
Příspěvky: 21
Registrován: stř zář 11, 2013 21:34

Re: Chcípání za jízdy

Příspěvek od lukasd » úte říj 01, 2013 13:37

Nejde mi sem dat priloha s obrazkem ... ale v Dialogysu pisou toto :

Sviceni kontrolky:Pevne
Zapalovani zapnuto: Ano
Mozna pricina: Elektrický zámek sloupku řízení je odblokován. Vozidlo vykazuje poruchu vstřikování.

Podle mne to rozsviceni kontrolky je az dusledek toho "skubnuti" pri nastartovani za jizdy, nebo jak to mam napsat :-) a nema nic spolecneho s chybou kvuli ktere auto zdechne.

L.
Renault Grand Espace 2003, 2.2 dCi
Diagnostika Renault Clip v132

Uživatelský avatar
Ocko
Junior member
Příspěvky: 114
Registrován: stř črc 27, 2011 21:07
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcípání za jízdy

Příspěvek od Ocko » úte říj 01, 2013 13:46

Kartu potrebuje jen na start. Tohle vypada ma snimac otacek. Pokud je to on bude chyba zapsana a diagnostika ji ukaze. Jinak i pri chybe snimace ukazuje chybu vstrikovani. Takze diagnostikovat a pak se uvidi.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Chcípání za jízdy

Příspěvek od Zefek » úte říj 01, 2013 13:59

Dneska jsem to řešil na laguně. Pokud červená kontrolka svítí, tak se může jednat o poruchu komunikace mezi UCH a jednotkou vstřikování. Ale pokud motor při rozsvícení kontrolky jede, tak by se mohlo jednat o poruchu multiplexní sítě. Pokud motor zhasne, tak jde o problém s napájením jednotky vstřikování.

Diagnostika tuhle chybu neukáže, ale v ostatních jednotkách by mohla být závada, že vstřikování nevysílá zprávy na multiplex.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

MartZ
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: stř lis 07, 2012 08:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcípání za jízdy

Příspěvek od MartZ » úte říj 01, 2013 15:37

No byl jsem na diagnostice v Renaultu a nic nenasli, ukazoval mi, ze co se tyka motoru a vstrikovani neni tam chyba. kdyz videl v jakym stavu je karta hned rekl ze to je kartou.
No vymenil sem ctecku a nechal udelat novou kartu ale bohuzel nepomohlo.

Takze to vypada na nejakou zavadu jak tu pisete se vstrikovanim, na co se zamerit prvni? A jak diagnostikovat kdyz v jednotce neni chyba zapsana?

diky

M.

EDIT: auto chcipne jen na volnobeh nebo treba dojizdeni na krizovatku, jakmile jedu vic jak dejmetomu 30 km/h je to hodne skubne a motor naskoci (neni to ani 1sekunda) a jedu dal, jen se rozsviti ten imobilizer
Espace IV 2.2.Dci - 2005

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Chcípání za jízdy

Příspěvek od Zefek » úte říj 01, 2013 15:45

Jak píšu, není třeba se zaměřovat na diagnostiku vstřikování, ale udělat komplexní diagnostiku. Určitě třeba v ABS by se našla informace o tom, že vstřikování nevysílá na multiplex. U baterky je krabice s relátky. Tam bych začal. Prověřit, jestli jsou relátka funkční, jestli neodpadá pohyblivý kontakt, ... Jedno z těch relátek by mělo být na elektriku motoru, a krom všeho taky jako silové napájení jednotky vstřikování. Když tohle vypadne, motor zhasne, jednotka vstřikování se vypne. Tam bude zakopaný pes. Aspoň na to vsázím. Zkusil bych nastartovat a hýbat s kabely kolem těch relátek, nebo kolem jednotky vstřikování (u laguny pod baterkou). Možná to bude špatný kontakt, oxidace, nebo něco takového.

Pokud jednotka UCH nenačte kartu, tak kontrolka imobilizéru bliká rychle. Pokud není komunikace mezi uch a vstřikováním, kontrolka trvale svítí.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Tombus
Starting member
Příspěvky: 83
Registrován: ned zář 16, 2012 16:48

Re: Chcípání za jízdy

Příspěvek od Tombus » úte říj 01, 2013 19:58

Dělal mi to stejné u mého 2,2dci snímač otáček, stačí , aby znečistěný nebo zoxidovaný konektor. Na snímači se usazuje bordel (piliny z ozubení setrváku a starteru a prach) pak je problém...

MartZ
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: stř lis 07, 2012 08:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcípání za jízdy

Příspěvek od MartZ » úte říj 01, 2013 20:53

Tombus: Uplně stejně, takže taky svítil imobilizer?

Kde najdu snímač otáček? Zítra bych vyndal ten konektor a zkusil vyčistit.
Espace IV 2.2.Dci - 2005

melda74
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pon úno 17, 2014 23:03

Re: Chcípání za jízdy

Příspěvek od melda74 » pon úno 17, 2014 23:24

Mam stejny problem,auto 14 dni v servisu a stale nic nezjistili.... Mate to jiz vyresene? Kde byla chyba? Diky

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Chcípání za jízdy

Příspěvek od Zefek » úte úno 18, 2014 08:15

Nevím, jestli někdo zkoušel to, co píšu, nicméně u té laguny to skutečně dělal jeden drát, který šel od relé, který zapíná elektroniku motoru.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

melda74
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pon úno 17, 2014 23:03

Re: Chcípání za jízdy

Příspěvek od melda74 » pon zář 01, 2014 18:12

Stejně jako u Zefek s Lagunou i na Espáči to skutečně dělal jeden drát, který šel od relé, který zapíná elektroniku motoru. Diky dlouhé cestě z dovolené, jsme přesně našli ten správný kabel, který "ZLOBIL". nějaké měření napětí v kabelech je k ničemu(my zaplatili 8000 a závada přetrvávala) - muselo by se měřit, když to zrovna zdechne, závada se musí VYCHYTAT...

rxe
Experienced member
Příspěvky: 603
Registrován: ned bře 18, 2007 11:56

Re: Chcípání za jízdy

Příspěvek od rxe » úte zář 02, 2014 12:32

vies napisat ktory kabel ci relatko to bolo kdyby neco ?diik

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů