Horní uložení tlumičů
Moderátor: Moderators General
Horní uložení tlumičů
Ahojky,potřeboval bych podrobně poradit co všechno a jak rozebrat abych se dostal k hornímu uložení tlumičů a nic nezničil a neulomil, díky
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Horní uložení tlumičů
Musíš pherson vyndat ven.(tj. tlumič s pružinou)
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Horní uložení tlumičů
Díky,takže jestli tomu správně rozumím,musím nejdřív stáhnout pružinu,potom odšroubuju tlumič dole a potom můžu odšroubovat celý vršek pod přístrojovkou včetně té středové matky?
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Horní uložení tlumičů
Udělej to takhle. Z ramena povol stabilizátor - asi budeš potřebovat druhý zvedák. Po uvolnění stabilizátoru by mělo jít rameno dost dolů a celá pružina by se měla uvolnit - natáhnout. Pak povol tlumič dole na těhlici. Povol tlumič nahoře, ale nepovoluj tu velkou matku!! Vytáhneš celý tlumič s pružinou i horním uložením. Hoď to do svěráku a kousek povol tu horní matku. Ale jen kousek, abys měl jistotu, že půjde povolit. Pak stáhni pružinu, nachystej si nové horní uložení, povol tu velkou matku nahoře úplně, vytáhni horní uložení a vyměň. Matku zatáhni, povol pružinu a opačným postupem to namontuj zpátky do auta.
Hlavně prosím tě před stažením pružiny nepovoluj tu horní matku. Ta pružina fakt pruží a lítá úplně parádně. Takže bacha!!
Hlavně prosím tě před stažením pružiny nepovoluj tu horní matku. Ta pružina fakt pruží a lítá úplně parádně. Takže bacha!!
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Horní uložení tlumičů
Dobře,díky, takhle jsem to potřeboval vysvětlit, ještě jsem to neměl nikdy venku, ještě jednou díkyZefek píše:Udělej to takhle. Z ramena povol stabilizátor - asi budeš potřebovat druhý zvedák. Po uvolnění stabilizátoru by mělo jít rameno dost dolů a celá pružina by se měla uvolnit - natáhnout. Pak povol tlumič dole na těhlici. Povol tlumič nahoře, ale nepovoluj tu velkou matku!! Vytáhneš celý tlumič s pružinou i horním uložením. Hoď to do svěráku a kousek povol tu horní matku. Ale jen kousek, abys měl jistotu, že půjde povolit. Pak stáhni pružinu, nachystej si nové horní uložení, povol tu velkou matku nahoře úplně, vytáhni horní uložení a vyměň. Matku zatáhni, povol pružinu a opačným postupem to namontuj zpátky do auta.
Hlavně prosím tě před stažením pružiny nepovoluj tu horní matku. Ta pružina fakt pruží a lítá úplně parádně. Takže bacha!!
Re: Horní uložení tlumičů
Zefek píše:Udělej to takhle. Z ramena povol stabilizátor - asi budeš potřebovat druhý zvedák. Po uvolnění stabilizátoru by mělo jít rameno dost dolů a celá pružina by se měla uvolnit - natáhnout. Pak povol tlumič dole na těhlici. Povol tlumič nahoře, ale nepovoluj tu velkou matku!! Vytáhneš celý tlumič s pružinou i horním uložením. Hoď to do svěráku a kousek povol tu horní matku. Ale jen kousek, abys měl jistotu, že půjde povolit. Pak stáhni pružinu, nachystej si nové horní uložení, povol tu velkou matku nahoře úplně, vytáhni horní uložení a vyměň. Matku zatáhni, povol pružinu a opačným postupem to namontuj zpátky do auta.
Hlavně prosím tě před stažením pružiny nepovoluj tu horní matku. Ta pružina fakt pruží a lítá úplně parádně. Takže bacha!!
Super návod.
Taky mě to bude čekat.
Takhle srozumitelně kdyby tady bylo všechno.
Díky.
Grand ESPACE IV PH2 2.0T 2007 Sport line, CNC Carminat
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Horní uložení tlumičů
A potom ještě pozor na levé straně, aby nevyjela poloosa z rozvodovky. Hodí se po vymontování tlumiče něčím zajistit rameno a celý náboj v určité poloze, aby se nemohla hýbat poloosa. Jak vyjede ven, je zaděláno na průser.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Horní uložení tlumičů
To se může taky stát ? To drží poloosu jen tlumič?Zefek píše:A potom ještě pozor na levé straně, aby nevyjela poloosa z rozvodovky. Hodí se po vymontování tlumiče něčím zajistit rameno a celý náboj v určité poloze, aby se nemohla hýbat poloosa. Jak vyjede ven, je zaděláno na průser.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Horní uložení tlumičů
Poloosa je zastrčena do náboje a tam je zatažena maticí. Na straně převodovky není nijak zajištěna. Pak při výměně tlumiče stačí, aby se náboj s kotoučem nějak blbě naklonil a je venku. A teď záleží na tom, jak je to řešené. Jestli je tam takový trojzubec, který je strčený přímo do diferenciálu, pak to tolik nevadí, když to kousek vyjede. Dá se to s lehkým pootočením kotouče vrátit zpátky. Jak to ale vyjede hodně, je problém - vyteče olej. Horší to je, když je to na tisícihranu. Jak to vyjede, vyteče olej.
Když jsem měnil tlumiče, tak jsem pod kotouč dal něco podobného komínové trubce.
Když jsem měnil tlumiče, tak jsem pod kotouč dal něco podobného komínové trubce.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Horní uložení tlumičů
Dobře,jen ještě nevím jestli i vyměnit zrovna tlumiče,abych je neměnil zbytečně, nepřijde mi že by byli v háji,ale na druhou stranu tam jsou asi ještě originál z výroby
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Horní uložení tlumičů
Pokud máš více jak 100 000km tak měň i tlumiče. Ono to nepříjde, že by byly v háji, ale dáš nové a jezdíš v úplně jiném autě.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Horní uložení tlumičů
Tak jsem se pustil do výměny uložení tlumičů včetně ložiska. Protože tu je i několik nesprávných postupů, napsal jsem a nafotil jak to zmáknout lehce doma na parkovišti .
1. nejdřív je potřeba sundat rohový kryt reproduktoru,demontovat čalounění obou sloupků,a krycí panýlek podél skla (viz. foto)
2. Sundat kolo,demontovat tyčku stabilizátoru (potřeba 6 imbus - u originálu je torx, klíč č. 17), odšroubovat oba šrouby dolního uchycení tlumiče (klíč. č. 20) (je potřeba podložit brzdový kotouč aby se nevyvrátil.
3. vyšroubovat oba dva šrouby držící uložení pod palubovkou (klíč. č. 13) (je potřeba dlouhý nástavec na ráčnu a kloub), dále povolit a do půlky vyšroubovat středovou matku (klíč č.21). Tuto matku je potřeba povolit dokud není pružina stažená. Nemusíte se bát že vám pružina vystřelí, to je naprosto vyloučené, staženou ji totiž drží druhá matka pod podběhem která zvrchu není vidět.
4. stáhnout přímo v podběhu pružinu stahovákama pružin. (já použil úplně obyčejné a nejlevnější stahováky).
5. Když je pružina stažená, cítíte že se celý tlumič s pružinou uvolnil a jde s ním volně kývat.
6. vyšroubovat zbytek středovou matku z vnitřku auta a tlumič i s pružinou vypadne dolů.
7. na vyndaném tlumiči ještě víc stáhnout pružinu aby se horní uložení uvolnilo, poté vyšroubovat malou středovou matku v mističce. Na to potřebujete trubkový klíč č. 17 (nedostanete se tam ani očkovým klíčem,ani oříškem z goly), a dlouhý imbusový klíč č. 6 na přidržení středové tyčky tlumiče proti protáčení.
8. Horní uložení teď můžete vyměnit a při montáži zpět zvolte obrácený postup.
Použité nářadí:
očkový klíč č. 21
očkový klíč č. 20
oříšek na golu č. 21
oříšek na golu č. 13
oříšek na golu č. 17
trubkový klíč č. 17
dlouhý imbusový klíč č. 6
ráčna s dlouhým nástavcem a kloubem
dva hevery
stahováky pružin
a nesmí chybět kladivo
Nevím jak jsem vložit obrázky, nešlo mi to, takže fotogalerie zde:
http://darket.rajce.idnes.cz/Espace_IV- ... i_tlumicu/
Doporučuji vyměnit i tlumiče při jedné práci, i když se to v autě nezdálo, po demontáži a následné zkoušce taháním za středovou tyčku se ukázalo že jsou v háji, šlo to hodně lehce a měli velký "mrtvý chod"
Hodně zdaru
1. nejdřív je potřeba sundat rohový kryt reproduktoru,demontovat čalounění obou sloupků,a krycí panýlek podél skla (viz. foto)
2. Sundat kolo,demontovat tyčku stabilizátoru (potřeba 6 imbus - u originálu je torx, klíč č. 17), odšroubovat oba šrouby dolního uchycení tlumiče (klíč. č. 20) (je potřeba podložit brzdový kotouč aby se nevyvrátil.
3. vyšroubovat oba dva šrouby držící uložení pod palubovkou (klíč. č. 13) (je potřeba dlouhý nástavec na ráčnu a kloub), dále povolit a do půlky vyšroubovat středovou matku (klíč č.21). Tuto matku je potřeba povolit dokud není pružina stažená. Nemusíte se bát že vám pružina vystřelí, to je naprosto vyloučené, staženou ji totiž drží druhá matka pod podběhem která zvrchu není vidět.
4. stáhnout přímo v podběhu pružinu stahovákama pružin. (já použil úplně obyčejné a nejlevnější stahováky).
5. Když je pružina stažená, cítíte že se celý tlumič s pružinou uvolnil a jde s ním volně kývat.
6. vyšroubovat zbytek středovou matku z vnitřku auta a tlumič i s pružinou vypadne dolů.
7. na vyndaném tlumiči ještě víc stáhnout pružinu aby se horní uložení uvolnilo, poté vyšroubovat malou středovou matku v mističce. Na to potřebujete trubkový klíč č. 17 (nedostanete se tam ani očkovým klíčem,ani oříškem z goly), a dlouhý imbusový klíč č. 6 na přidržení středové tyčky tlumiče proti protáčení.
8. Horní uložení teď můžete vyměnit a při montáži zpět zvolte obrácený postup.
Použité nářadí:
očkový klíč č. 21
očkový klíč č. 20
oříšek na golu č. 21
oříšek na golu č. 13
oříšek na golu č. 17
trubkový klíč č. 17
dlouhý imbusový klíč č. 6
ráčna s dlouhým nástavcem a kloubem
dva hevery
stahováky pružin
a nesmí chybět kladivo
Nevím jak jsem vložit obrázky, nešlo mi to, takže fotogalerie zde:
http://darket.rajce.idnes.cz/Espace_IV- ... i_tlumicu/
Doporučuji vyměnit i tlumiče při jedné práci, i když se to v autě nezdálo, po demontáži a následné zkoušce taháním za středovou tyčku se ukázalo že jsou v háji, šlo to hodně lehce a měli velký "mrtvý chod"
Hodně zdaru
Re: Horní uložení tlumičů
Dobre popsane.......jenom bod 4 a 5 bych vynechal a tu pruzinu bych stahl as bude tlumic venku.
Martin
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Re: Horní uložení tlumičů
Tak by to jiste take slo,ja radsi ale sazim na jistotu. Ta spodni matka je nizka a ma slabou stenu,kdyby byla nedejboze praskla,muzes jit rovnou k zubari .
Re: Horní uložení tlumičů
Kdo jste měnil uložení, bylo potřeba měnit celé uložení, nebo stačí jen ložisko?
Sada:
http://www.elitecat.cz/Horni-ulozeni-tl ... U2NDYgVA==
Ložisko:
http://www.elitecat.cz/Horni-ulozeni-tl ... kyIDIzMDU=
A jakého by jste doporučili výrobce?
Díky
Sada:
http://www.elitecat.cz/Horni-ulozeni-tl ... U2NDYgVA==
Ložisko:
http://www.elitecat.cz/Horni-ulozeni-tl ... kyIDIzMDU=
A jakého by jste doporučili výrobce?
Díky
Grand ESPACE IV PH2 2.0T 2007 Sport line, CNC Carminat
Re: Horní uložení tlumičů
Cele,bude rezate.
Martin
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Re: Horní uložení tlumičů
nato jak se to blbe a slozite rozdelava bych to taky menil cele abych to nemusel rozdelavat za par mesicu znovu,navic ta guma bude uz zmekla. Dal jsem SKF a je v pohode i po 3 letech.
Re: Horní uložení tlumičů
Tak to jste mě nepotěšili. A jakou by jste volili značku? Co třeba SASIC? není to něco jako starline?
Grand ESPACE IV PH2 2.0T 2007 Sport line, CNC Carminat
Re: Horní uložení tlumičů
Starline v zadnem pripade, to je uz lepsi nechat puvodni
Re: Horní uložení tlumičů
To právě vím, proto se ptám, jestli ten sasic není něco podobného, cena by tomu nasvědčovala.
Grand ESPACE IV PH2 2.0T 2007 Sport line, CNC Carminat
Re: Horní uložení tlumičů
sasic neznam,tak nevim, v kazdem pripade to asi neni nejznamejsi znacka
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Horní uložení tlumičů
Nedával se sasic v prvovýrobě?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Horní uložení tlumičů
Takže nakonec jsem se rozhodl, když už se to bude rozdělávat vyměnit vše.
Jakou značku by jste mi doporučili? Napíšu z čeho vybírám:
1. Horní uložení komplet: SKF nebo LEMFÖRDER?
2. Pružina: LESJÖFORS nebo KYB nebo POWERSPRINX?
3. Tlumič: SACHS nebo KYB?
Díky za rady a zkušenosti
Jakou značku by jste mi doporučili? Napíšu z čeho vybírám:
1. Horní uložení komplet: SKF nebo LEMFÖRDER?
2. Pružina: LESJÖFORS nebo KYB nebo POWERSPRINX?
3. Tlumič: SACHS nebo KYB?
Díky za rady a zkušenosti
Grand ESPACE IV PH2 2.0T 2007 Sport line, CNC Carminat
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Horní uložení tlumičů
Horní uložení lemforder, tlumiče kyb.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Horní uložení tlumičů
Můžeš tam klidně pro jistotu částečně zašroubovat zpět velkou matku.darket píše:Tak by to jiste take slo,ja radsi ale sazim na jistotu. Ta spodni matka je nizka a ma slabou stenu,kdyby byla nedejboze praskla,muzes jit rovnou k zubari .
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů