Turbo před smrtí?
Moderátor: Moderators General
Turbo před smrtí?
Zdravím všechny, mám Espace IV 2.0T/2003 a poslední dobou mi začalo hodně hučet turbo. Kolikrát jsem si myslel, že jede v dáli sanitka... Nejdřív to dělalo jen studený, ted už hučí/píská pořád. Když tomu naložím do kopce, tak to nemá plynulý zátah ale škube to. Občas se, když znovu nastartuju po krátké jízdě, vyvalí z výfuku bílý oblak. No a tečka byla, když jsem po delší jízdě po dálnici zastavil na semaforu, pak se rozjel a z motoru se ozval zvuk jako zaseklýho relátka. Ubral jsem a utichlo to. V servisu mi naznačili, že je na čase udělat repas turba, což vyjde tak na 8-10tis. Nemáte s tím někdo zkušenosti? Něco se probíralo tady http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... rbo+espace ale moudrej z toho nejsem... Díkec za všechny postřehy
Jinak najeto asi 180tkm, což mi přijde na výměnu turba nějak brzy...
Jinak najeto asi 180tkm, což mi přijde na výměnu turba nějak brzy...
Re: Turbo před smrtí?
Zdravím. Máme 2.2.dci 2003, najeto 155 t km. Asi ve 150 se měnilo turbo, což u tohoto motoru a ročníku asi není výjímečné. Mechanik, který mi opravu prováděl mě varoval od repasu turba. Údajně s tím má špatné zkušenosti a musel repasované po velmi krátké době reklamovat. Nakonec se dávalo nové. Hvízdání asi nemusí ještě znamenat špatné turbo, co popisujete už normální není. Jen si nejsem jistý, jestli turbo způsobí škubání. Řešil jsem problem s dodávkou vzduchu a auto zobrazovalo chyby na display a na diagnostice byly chyby ukazující na nedostatek vzduchu. Motor padal do nouzovýho režimu.
Re: Turbo před smrtí?
Mě to právě žádné chyby nehlásí. V únoru jsem dělal výměnu oleje a všech filtrů (mimo palivového teda) a mazaly se chyby v řídící jednotce. Ještě mě napadlo, že by to mohly být zapalovací cívky. S těma jsem problém už jednou měl, ale zase to škubalo skoro pořád. To turbo mě děsí, i když mechoš zase říkal, že by repas měl být v pohodě. Nový se mi kupovat určo nechceDKopelent píše:Zdravím. Máme 2.2.dci 2003, najeto 155 t km. Asi ve 150 se měnilo turbo, což u tohoto motoru a ročníku asi není výjímečné. Mechanik, který mi opravu prováděl mě varoval od repasu turba. Údajně s tím má špatné zkušenosti a musel repasované po velmi krátké době reklamovat. Nakonec se dávalo nové. Hvízdání asi nemusí ještě znamenat špatné turbo, co popisujete už normální není. Jen si nejsem jistý, jestli turbo způsobí škubání. Řešil jsem problem s dodávkou vzduchu a auto zobrazovalo chyby na display a na diagnostice byly chyby ukazující na nedostatek vzduchu. Motor padal do nouzovýho režimu.
Re: Turbo před smrtí?
Takže turbo v háji. Velká axiální vůle a k tomu naprasklá výfuková komora, takže repas nehrozí. Je to super, když to tak brzy odejde. Aspoň se člověk nenudí... Takže jde se shánět turbo...
Re: Turbo před smrtí?
Když jsem procházel net tak jsem narazil na tohle http://www.pmnd.wbs.cz/RENAULT--Espace-.html Podle webu prodávají jak nové tak repasy. Zkušenosti s nimi nemám, cena repasů je hodně zajímavá. Mě šlo do auta turbo nové.
- khoryna
- Starting member
- Příspěvky: 28
- Registrován: pát kvě 01, 2009 11:39
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo před smrtí?
Bude tomu rok, co jsem mel hodne podobny problem.
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=50&t=41463
Ted mam na novem turbu najeto 20t. km a pri vymene vzduchoveho filtru jsem zjistil, ze pani mechanici ve Francii poradne nenasadili hadici od sani. Ted je tam jak ma byt a turbo neni slyset. Jinak mi tam dali taky repas, original. Kdyz jsem chtel stare zpet, vystavit si ho v praci na stole, tak bych si musel dalsich tisic Euro priplatit.
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=50&t=41463
Ted mam na novem turbu najeto 20t. km a pri vymene vzduchoveho filtru jsem zjistil, ze pani mechanici ve Francii poradne nenasadili hadici od sani. Ted je tam jak ma byt a turbo neni slyset. Jinak mi tam dali taky repas, original. Kdyz jsem chtel stare zpet, vystavit si ho v praci na stole, tak bych si musel dalsich tisic Euro priplatit.
bývalo Espace IV, 2.o Turbo, 2003
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Turbo před smrtí?
Chtěl jsi říci 100€, protože tohle je běžná výkupní cena.khoryna píše:Kdyz jsem chtel stare zpet, vystavit si ho v praci na stole, tak bych si musel dalsich tisic Euro priplatit.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Turbo před smrtí?
Četl jsem příspěvek a naštěstí jsem se toho nedožil. Auto jsem odstavil zavčas. Scénář pazvuků, spotřeby oleje a projevu byl ale stejnej, jak jsi psal s tím rozdílem, že mi to začalo dělat až při 180tkm a nestalo se mi to ve Francii...khoryna píše:Bude tomu rok, co jsem mel hodne podobny problem.
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=50&t=41463
Ted mam na novem turbu najeto 20t. km a pri vymene vzduchoveho filtru jsem zjistil, ze pani mechanici ve Francii poradne nenasadili hadici od sani. Ted je tam jak ma byt a turbo neni slyset. Jinak mi tam dali taky repas, original. Kdyz jsem chtel stare zpet, vystavit si ho v praci na stole, tak bych si musel dalsich tisic Euro priplatit.
Obvolal jsem pár známých a nakonec se mi podařilo sehnat skoro nový turbo za 8000 což je pecka. Olej měním po ujetí 15tkm, filtry jsem taky vyměnil, takže bych měl mít na chvíli snad pokoj. Ještě vyřešit to cukání (pokud to nebylo teda to turbo)... Zase poinformuju.
Re: Turbo před smrtí?
zdarvím, mám 2.2dci 2005 najeto 108 000km. řeším ten samý problém se vzduchem. Po přidání auto začne kouřit a spadne do nouzového režimu (nebo obráceně? ). Po připojení na diag. chyba DF056 - obvod snímače množství nasávaného vzduchu.DKopelent píše:Zdravím. Máme 2.2.dci 2003, najeto 155 t km. Asi ve 150 se měnilo turbo, což u tohoto motoru a ročníku asi není výjímečné. Mechanik, který mi opravu prováděl mě varoval od repasu turba. Údajně s tím má špatné zkušenosti a musel repasované po velmi krátké době reklamovat. Nakonec se dávalo nové. Hvízdání asi nemusí ještě znamenat špatné turbo, co popisujete už normální není. Jen si nejsem jistý, jestli turbo způsobí škubání. Řešil jsem problem s dodávkou vzduchu a auto zobrazovalo chyby na display a na diagnostice byly chyby ukazující na nedostatek vzduchu. Motor padal do nouzovýho režimu.
DF301 - obvod přívodu vzduchu.
nevíte co to může být? V servisu poprvé říkali, že to může být váha nebo kontakt (cokoli). Auto je teď po rozvodech, výměně filtrů, oleje - dle plánu údržby (po 120 nebo po 5letech). Teď tvrdí, že to může byt regulátor turba. Jeden starší měli, tak ho zkusil vyměnit .. že je to prý o kapánek lepší. No ale chtějí ho vyměnit za nový (2320,-)a pak se uvidí. Pak by pokračovali váhou vzduchu (6500,-).
Před časem mi hlásilo chybu vstřikování. To vyšumělo a teď tohle. Někdy to jede v pohodě, ale to jen velmi málo.
Nevíte někdo co s tím? Díky za radu.
Re: Turbo před smrtí?
Vidím to spíš na tu váhu.
Grand ESPACE IV PH2 2.0T 2007 Sport line, CNC Carminat
Re: Turbo před smrtí?
Nevíte někdo o firmě , která dělá kvalitní repasy turba Espace 1.9dci?
Začal mi ubývat olej zničeho nic,na 80km 2 litry, tak oddělal satí trubku a v ní olej.
Bohužel todle turbo co je v pr.... je repas dva měsíce starý. Takže proto se ptám, dělá to kde kdo bohužel ne všichni pořádně.
Dík za radu Martan
Začal mi ubývat olej zničeho nic,na 80km 2 litry, tak oddělal satí trubku a v ní olej.
Bohužel todle turbo co je v pr.... je repas dva měsíce starý. Takže proto se ptám, dělá to kde kdo bohužel ne všichni pořádně.
Dík za radu Martan
Re: Turbo před smrtí?
Dva měsíce starej repas bych se pokusil nejdřív vyreklamovat.
Nov
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
Re: Turbo před smrtí?
Vzhledem k tomu, že mi to montoval servis, který si to od někoho dovezl tak nevim co uhraju.
Spíš bych si to spravil sám , mám možnost, ale potřebuji kvalitní díl.
Spíš bych si to spravil sám , mám možnost, ale potřebuji kvalitní díl.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Turbo před smrtí?
Vzhledem k tomu, že ti to montovali v servisu, tak už vůbec bych se tím netrápil a uhrál to na záruku. Na práci máš min. 1 rok záruku a na díl(turbo) min. 6 měsíců.(Občanský zákoník)
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Turbo před smrtí?
Ono to bylo trochu jinak, problém byl a je v motoru,simeringy mezi ventily a vodítky netěsnili a turbo si přisávalo olej z vrchu, Pochopitelně když dostala vrtule ránu ta se uvolnily těsnící kroužky a olej co maže turbo se dostal do sacího potrubí a odtud do válců. Jenže oni vyměnili jenom,turbo a na zbytek se vykašlali.Takže se celý proces začal opakovat, při reklamaci převložkovali celou hlavu včetně pístních kroužků. Bohužel turbo je asi zase chycený, zejtra jde ven. Problém je, v nepříjemné práci při demontáži turba. Prý je nejednodušší spustit motor pod auto a pak to ho odšroubovat. Až to budu mít za sebou dám zprávu.
Re: Turbo před smrtí?
uz jsem slysel a videl leda co ale ti tvoji mechanici te nakrmili dobre,motor vytahuj ze si odstrojis predek pokud vis co kde jak za cca 2 hodinky ve dvojko je venku
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Turbo před smrtí?
Turbo se neodpraví nějakým prosakujícím olejem, ale tím, že buďo je ucpaný mazací kanál(trubička k turbu), nebo je ucpaný kat a nebo netěsnost na sání, kde může nasávat bordel a zničí se kompresorové kolo, ale to by bylo vidět jak je ohlodané. Nebo máš netěsnot na výtlaku a turbo kvůli vyrovnání úniku točí nesmyslné otáčky. Nebo také to může být nějaký fifácký repas. Pokud to budeš mít od firmy s certifikátem Garret, tak by repas měl být kvalitní se zárukou.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Turbo před smrtí?
Včera jsem sundal hadice, které vedou k turbu. Loptaky jsou jak nový,trubka co nasává vzduch od filtru je suchá,v trubce co tlačí vzduch přes výměník sacího potrubí k válcům je skvrna od oleje.Celý problém podle mě vzniknul tím, že když měnili turbo nezkoumali příčinu, nevypláchli sací systém včteně výměníku, nevyměnili olej a co je nejhorší nenatáhli olej do mazání hřídele (chod na prázdno).
Turbo vyndám až bude čas, naštěstí mám čím jezdit. Fakt je že člověk který to opravoval je dlouholetej známej, bohužel ...
A z reklamací si naději nedělám, protože tam kde to koupil jsem byl a je to jejich dobrej zákazník. Já to tam s nima probíral, reklamaci mu neuznají.Spíš se modlím aby nebyla chycená hřídel. Jinak to přetěsnění vyjde do dvou tisíc.
Turbo vyndám až bude čas, naštěstí mám čím jezdit. Fakt je že člověk který to opravoval je dlouholetej známej, bohužel ...
A z reklamací si naději nedělám, protože tam kde to koupil jsem byl a je to jejich dobrej zákazník. Já to tam s nima probíral, reklamaci mu neuznají.Spíš se modlím aby nebyla chycená hřídel. Jinak to přetěsnění vyjde do dvou tisíc.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Turbo před smrtí?
Pak turbo namontuješ, zaleješ ho olejem a namontuješ přívodní trubičku. Pak nastartuješ a necháš cca 5 minut blafat na volnoběh, aby se dostatečně odvzdušnilo.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Turbo před smrtí?
Dík, dám na to pozor.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů