ESP a zimní výjezdy do kopce

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

ESP a zimní výjezdy do kopce

Příspěvek od wilczek » pon pro 20, 2010 07:03

Popíši krátce, jak funguje Renault ESP, když v kopci kloužou kola. Když proklouzne jedno z hnacích kol, druhé se přibrzdí, ale současně se automaticky ubere plyn. Pokud auto mělo nějakou rychlost, tak ji trochu ztratí. To je super zjištění, chrochtám blahem, když ta trocha rychlosti, kterou mám, se blbě ztrácí. A tak to funguje při každém dalším proklouznutí až Vám, vážení, cestou do kopce úplně chcípne motor, přestože máte pedál plynu na podlaze. Není nic lepšího, když zůstanete stát v kopci na klouzačce s vypnutým motorem a auto se smýkká neřízeně dolů. Paráda. Takovýto software musel napsát AITidiot. Naše rodinka, vybavená jedním Espace a dvěma Megany, se v zimním čase domů vrací na zpátečku, jinak to prostě nejde. Podotýkám, že máme zánovní dobré zimní gumy Continental TS830 a Pirelli Sotozero. Soused má Citroen C4, když se dole potkáme, tak počká až si poblbnem, případně odvezeme auta na rovnou parkovací plochu mimo domov, pak vyjede. Od obou kol mu lítá sníh, obě se rovnoměrně protáčejí, prokluzují, ale táhnou. Může mne z toho zjištění uravat. Pokud vypnu ESP, tak rovněž nemám šanci, jedno kolo se volně pritáčí, druhé stojí a netáhne.

Napadlo mne řešení - odpojit přes vypínač komunikaci mezi plynovým pedálem a škrtící klapkou. Předpokládám, že se motor hodí do nouzáku a pojede v ustálených otáčkách, které si bude držet, děj se co děj. Nevím ovšem, jak se do toho promítně komunikace s ESP, pokud se teda nevypne úplně. Alternativně jsem zvažoval pusit do sacího potrubí přes ventil falešný vzduch a nechat řídící jednotku, aby si k němu pustila palivo. Obojí je to sprostý bastl, paměť řídící jednotky bude za chvíli plná chyb, ale poradťe někdo lepší řešení (bez výměny auta za jiné). Ideální by bylo přehrát software v jednotce ABS-ESP, ale to by muselo být originální z Renaultu, jinak by též pak mohlo jít o hubu.

Poradí někdo?
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.

Uživatelský avatar
cespa
Experienced member
Příspěvky: 888
Registrován: pát bře 14, 2008 17:37
Bydliště: praha

Příspěvek od cespa » pon pro 20, 2010 08:40

Ahoj, napadlo mě přemostění koncového spínače spojkového pedálu,např. přez vypínač-tlačítko. Akorád nevím,jakou má spojka prioritu oproti ESP-přibrždování kol , ale už by ti to nemělo nechat chcípnout motor a otáčky by si mel řídit plynovým pedálem.
Renault Megane II 1.6 Cabrio
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » pon pro 20, 2010 09:39

Ahoj, mám také ESP již u několikátého vozu Renault a pokud ti auto nakonec úplně "chcípne" není něco v pořádko. Až do chcípnutí to nesmí dojít !!!
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Příspěvek od Davidak79 » pon pro 20, 2010 09:59

Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Příspěvek od wilczek » pon pro 20, 2010 12:29

Díky za odkaz. Ano, je to funkce ASR, která je zde zahrnuta pod ESP. Samotné ESP má funkci stabilizační, což je neocenitelná pomoc, zvláště pak u tak vysokého auta.
Také si pomáhám spojkou, ale ten točivý moment se musí skoro přerušit, aby se motoro roztočil. A to už stojím na místě. Jen s tím rozdílem, že motor nechcípne.

Proč to ale nemůže fungoovat tak, že se obě kola protáčejí stejnou rychlostí a motor běží dál?
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.

Novotka
Senior member
Příspěvky: 1609
Registrován: sob dub 23, 2005 09:33
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Novotka » pon pro 20, 2010 15:13

wilczek píše:
Díky za odkaz. Ano, je to funkce ASR, která je zde zahrnuta pod ESP. Samotné ESP má funkci stabilizační, což je neocenitelná pomoc, zvláště pak u tak vysokého auta.
Také si pomáhám spojkou, ale ten točivý moment se musí skoro přerušit, aby se motoro roztočil. A to už stojím na místě. Jen s tím rozdílem, že motor nechcípne.

Proč to ale nemůže fungoovat tak, že se obě kola protáčejí stejnou rychlostí a motor běží dál?
To má kamarád na Berlingu předokolce ,elektronickou uzavěrku diferáku ,to nemá chybu i v hlubšim sněhu. V hlubokym sněhu se dostal mnohem dál než audi S6 4x4 tam se proklouzlo kolo blikalo ESP a byl konec .Berlingo ho nakonec vytáhlo.
Tak to chci vidět Espace na horách k vleku je to docela kopeček(ale mám kdyžtak řetězy)
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/

tomz
Junior member
Příspěvky: 101
Registrován: ned úno 07, 2010 18:51
Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem

Příspěvek od tomz » pon pro 20, 2010 16:35

Nedávno se mi stalo totéž. Výjezd Esp IV do kopce s čerstvě nasněženými 20cm sněhu končil zhasnutím motoru v půli kopce. Stačilo vypnout ESP a vyjel jsem s hrabajícími koly jako jediný z několika aut, která se o to pokoušela. Michelin Alpin A4
Renault Espace 1.9dCi Expression 2003 ex
Renault Clio 1.2 16V Expression 2006
Renault Laguna 2.0T Expression 2006
Renault Espace 3.0dci Initiale 2007

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Příspěvek od Davidak79 » pon pro 20, 2010 18:22

Můj odkaz nebyl kvůli tomu jestli je to ASR nebo ESP o tom se tu píše dost , dal jsem ho kvůli tomu aby jsme předešli tomu že je něco špatně když motor chcípne.
Sám jsem tuto funkci testoval a věřím že by mi to v určité chvíli mohlo i chcípnout ale taky jsem dokázal držet určité otáčky při kterých hrabaly obě kola a ASR nesnižovalo otáčky motoru, jakmile jsem maličko přidal abych se závějí prokousával rychleji hned to motor začalo dusit, kdyby ale přišla krizová situace že by auto nevyjelo kopec a při sešlápnuté brzdě sjíždělo po ledu dolů bylo by asi složité dostat se na tyto otáčky.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Příspěvek od wilczek » úte pro 21, 2010 10:19

tomz píše:Nedávno se mi stalo totéž. Výjezd Esp IV do kopce s čerstvě nasněženými 20cm sněhu končil zhasnutím motoru v půli kopce. Stačilo vypnout ESP a vyjel jsem s hrabajícími koly jako jediný z několika aut, která se o to pokoušela. Michelin Alpin A4
Když vypnu ESP, jede mi to pak do kopce mnohem hůře. Okamžitě hrabe jedno z kol a auto stojí. Dívám se, že máš diesela. Možná to bude tím těžším motorem a jeho rovnoměrným tahem při nízkých otáčkách.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.

Uživatelský avatar
S3m8a
Senior member
Příspěvky: 1384
Registrován: ned kvě 03, 2009 14:14
Bydliště: Vysočina - ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od S3m8a » úte pro 21, 2010 12:20

ja se satisem zatim nikde problem nemel - zimaky mam falkeny 225/55R17

zatim kde jsem potreboval jsem se dostal, krom jednoho dne kdy jsem jel do krpalu za traktorem a silnice byla jak zrcadlo - samy led, to jsem za traktorem musel zastavit pak uz sjem se nerozjel ale kdyz jsem sjel asi o 30m niz kde byla trocha ledu kde se auto rozjelo tak se zas drapal statecne dal

jinak treba u jihlavy kopce kde ostatni auta stoji ja v pohode vyjedu i kdyz se v nich rozjizdim

taky si ymslim ze to muze byt tim tezkym dieslem ...
Avantime V6 - BVM - Privilège - Nocturne

Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade

Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga

Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris

Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris

Safrane V6 BiTurbo

bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw

Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"

tomz
Junior member
Příspěvky: 101
Registrován: ned úno 07, 2010 18:51
Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem

Příspěvek od tomz » úte pro 21, 2010 15:37

Nejlepší na zimní výjezdy ledovatých kopců byla Felicia 1.9D se zimními pneu Matador. S tou jsem se rozjel na ledě i v prudším kopci, 1.9dCi jsem zkoušel na stejném místě a je to podobný
Ale měla zase nevýhodu v malé světlosti, takže jsem s ní taky jednou zůstal viset na břiše a musel jsem sníh zpod ní vyhrabat. Vysočina v zimě řidiče tvrdě prověří. Hodně taky asi dělají gumy, ale byl to ranec za Micheliny.
Renault Espace 1.9dCi Expression 2003 ex
Renault Clio 1.2 16V Expression 2006
Renault Laguna 2.0T Expression 2006
Renault Espace 3.0dci Initiale 2007

Uživatelský avatar
xxpetr
Advanced member
Příspěvky: 392
Registrován: úte pro 01, 2009 19:23
Bydliště: Most

Příspěvek od xxpetr » úte pro 21, 2010 15:51

Dokud jsem si nevyzkoušel ASR na sněhu, nikdy bych nevěřil, že je občas opravdu zmačknout tlačítko ASR OFF a auto jede o poznání lépe. Ale jsou to myslím spíš vyjímky. Ale na ESP jsem si opravdu hodně zvykl a musím říct, že mne již několikrát zachránilo od kolize, myslím, že kdybych to na autě neměl, tak bych ho už rozsekal. Jezdím sice opatrně, ale když letos v únoru na ledě dostalo protijedoucí auto smyk a jelo kolmo přes celou silnici směrem ke mne, tak už jsem si říkal, že ho vezmu na komoru, jel jsem tak 30 a on se blížil, pak jsem ho zkusil objet v protisměru, moje auto se na ledě lehce zavlnilo, ale naprosto poslouchalo volant a já ho normálně objel, navíc kus za ním jelo další auto, tak jsem se musel rychle vrátit do svého pruhu. Musím poděkovat tím poděkovat lidem, kteří tento systém vymysleli, kdo něco podobného nezažil, neuvěří, že je auto schopné se na ledě takhle chovat
Renault Laguna II, 1,9 dci,F9Q 752 77kW, 2002, 145000km,

mišoun
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: ned zář 23, 2007 18:34

Příspěvek od mišoun » úte pro 21, 2010 16:53

Možná, že je to vzhledem k podstatě téma o chcípnutí motoru trochu off, ale podělím se o nedávnou zkušenost s ASR a ESP. Jel jsem do celkem dost prudkého kopce k hotelu ve Svatým Petru, těsně u hotelu je pak levotočivá vracečka do hodně prudkého krátkého kopce k parkovišti, který byl hrozně namrzlý a pokrytý jen tenkou vrstvou ujetého sněhu. Zůstal jsem vlivem ubrání plynu do zatáčky viset cca v polovině kopce. Auto poskakovalo ale nerozjelo se. Po vypnutí ESP se chytlo jen jedno kolo, to které bylo na ledu, takže jsem musel pomalu smykem zcouvat kousek níž. Zkoušel jsem to několikrát bez ESP (asr), marně... půlka kopce, výš ani trochu.

Zůstal jsem viset opět na ledu, už jsem nevěděl jak dál, tak mě napadlo rozjet se co nejpomaleji s maximálním využitím elektronické pomoci. Zapnul jsem ESP, polechtal plyn opravdu jen hodně zlehka a auto následně vyjelo krokem nahoru jak po suché cestě.

Myslím, že pes je tady zakopanej v pomaloučkém plynulém rozjezdu, kdy je přibržďování kol minimální a adheze maximální. Čím pomaleji pojedeš, tím menší razance prokluzu / zablokování ESP vyvolá a tím účiněji se přenese pohon kol na vozovku.
Renault VelSatis 3.0dCi Initiale 08/2002 - 215 000 km

Uživatelský avatar
bednar
Starting member
Příspěvky: 99
Registrován: úte srp 25, 2009 10:41
Bydliště: Dolní Dobrouč

Příspěvek od bednar » úte pro 21, 2010 21:03

mišoun píše: Myslím, že pes je tady zakopanej v pomaloučkém plynulém rozjezdu, kdy je přibržďování kol minimální a adheze maximální. Čím pomaleji pojedeš, tím menší razance prokluzu / zablokování ESP vyvolá a tím účiněji se přenese pohon kol na vozovku.
Musím potvrdit. Jezdím v Orlických horách, takže se občas "nějakej kopec najde" a párkrát mi ASR také pomohlo. Stejnětak jak píše mišoun. Vždy s minimálním plynem a auto skoro samo vyjelo do kopce. Občas jsem sice měl již dojem, že chcípne, ale vždy se z toho nějak dostalo.
Osobně jsem s ESP a ASR nadmíru spokojen, především v tom počasí posledních dnů a poloze mé garáže, kdy musím udělat při zajíždění vcelku prudké esíčko do kopce.
Renault Espace IV 2.2 dCi 01/2005 - motor KO - šálky na klice - OPRAVENO už zase jezdí....
Renault Grand Scenic 1.9 dCi 96 kW -2005 - nový pomocník
Diagnostika CLIP k dispozici

-----------------------------------------------

majkl73
Člen RCČR
Příspěvky: 12
Registrován: pát dub 09, 2010 19:14
Bydliště: Beroun

Příspěvek od majkl73 » stř pro 22, 2010 09:12

Já osobně jen ty nejlepší zkušenosti. Hodně na to má asi vliv to, že mám Espace s automatem a ten prostě nechcípá. Tohle spojení prostě nemá chybu. Mám nové pneu Good Year Ultragrip a mohu prohlásit, že jsem nikdy neměl lepší auto na zimu.
Renault Scenic II, 2005 1.6 16V dynamique

Uživatelský avatar
cespa
Experienced member
Příspěvky: 888
Registrován: pát bře 14, 2008 17:37
Bydliště: praha

Příspěvek od cespa » stř pro 22, 2010 09:36

majkl73 píše:Já osobně jen ty nejlepší zkušenosti. Hodně na to má asi vliv to, že mám Espace s automatem a ten prostě nechcípá. Tohle spojení prostě nemá chybu. Mám nové pneu Good Year Ultragrip a mohu prohlásit, že jsem nikdy neměl lepší auto na zimu.
Jen u Espace pocituji jednu velkou nevýhodu a to, že je strašně nízký a dost často drhnu o sních....
Renault Megane II 1.6 Cabrio
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4

Miro_II
Junior member
Příspěvky: 127
Registrován: stř říj 26, 2005 23:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Miro_II » stř pro 22, 2010 09:39

Espace IV 2.0T 06 při couvání do garáže oběma koly na zledovatělém povrchu a hrabalo jen jedno, to stejné místo s Cliem, jedno se protočí a druhý se chytne, Espace nic... zajímavý,že na zpátečku žádný blikání na palubovce,jen protáčející se kolo. Jinak Espace zimní tank, , kam to pošlu tam to jede bez házení sebou do stran, nezávisle na povrchu, prostě jede. Docela uspokojující pocit. Zřejmě to bude tou hmotností, protože Clio neskutečně tancuje a je nervózní.
Clio RS 172 ph.2

Uživatelský avatar
cespa
Experienced member
Příspěvky: 888
Registrován: pát bře 14, 2008 17:37
Bydliště: praha

Příspěvek od cespa » stř pro 22, 2010 10:09

Miro_II píše:Espace IV 2.0T 06 při couvání do garáže oběma koly na zledovatělém povrchu a hrabalo jen jedno, to stejné místo s Cliem, jedno se protočí a druhý se chytne, Espace nic... zajímavý,že na zpátečku žádný blikání na palubovce,jen protáčející se kolo. Jinak Espace zimní tank, , kam to pošlu tam to jede bez házení sebou do stran, nezávisle na povrchu, prostě jede. Docela uspokojující pocit. Zřejmě to bude tou hmotností, protože Clio neskutečně tancuje a je nervózní.
Dosela tomu napomáhá plocha pneu, 225/55 17, u clia máš něco kolem 165
Renault Megane II 1.6 Cabrio
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4

Miro_II
Junior member
Příspěvky: 127
Registrován: stř říj 26, 2005 23:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Miro_II » stř pro 22, 2010 10:20

cespa píše:
Miro_II píše:Espace IV 2.0T 06 při couvání do garáže oběma koly na zledovatělém povrchu a hrabalo jen jedno, to stejné místo s Cliem, jedno se protočí a druhý se chytne, Espace nic... zajímavý,že na zpátečku žádný blikání na palubovce,jen protáčející se kolo. Jinak Espace zimní tank, , kam to pošlu tam to jede bez házení sebou do stran, nezávisle na povrchu, prostě jede. Docela uspokojující pocit. Zřejmě to bude tou hmotností, protože Clio neskutečně tancuje a je nervózní.
Dosela tomu napomáhá plocha pneu, 225/55 17, u clia máš něco kolem 165
Já tam mám konkrétně na zimu 195/50 15 právě, ale stejně je to sakra znát a jezdí se mi s tím prostě špatně :(
Clio RS 172 ph.2

Uživatelský avatar
propi-praha
Junior member
Příspěvky: 125
Registrován: stř kvě 05, 2010 22:00
Bydliště: okolí stověžaté
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od propi-praha » čtv pro 23, 2010 21:47

Taky to shrnu, mám chajdu na horách, kam jezdím každý víkend. ESP (ASR) nevypínám (pouze vyjímečně) - s ním je to rozhodně lepší. Motor mi nikdy nechcípnul - jak u Mégana tak u Espace. Něco jiného je když se obujou řetězy - tam může mít vypnutí ESP svoje opodstatnění. Ale obecně to nevypínám, zvlášť když se člověk nechce zahrabat a jde do toho s citem tak je zapnutý ESP super.
Laguna 1.9dTi RXE (1999) - prodáno
Megane Break 1,9dCi (2002) - prodáno
Megane II Grandtour 1,5 dCi (2007)
Espace IV 1,9 dCi (2006)

Landiman
Junior member
Příspěvky: 212
Registrován: pát úno 25, 2005 22:20

Re: ESP a zimní výjezdy do kopce

Příspěvek od Landiman » pát led 14, 2011 12:48

přidám se k zástupu spokojených - Esp Grand 2,0T a nikdy mne nenapadlo ESP vypnout, poslední dobou několikrát v 7mi lidech na horách a vyškrábal jsem se až k chatě celkem bez problému, jinak denně do vršku k baráku sám (malá zátěž) po náledí a otřesný cestě a naprosto v pořádku. nikdy ikdyž jsem hodně klouzal nedošlo k tomu, že by se motor úplně vypnul - samozřejmě kdyžuž jsem cejtil, že je otáčkama dole, trochu jsem mu uvolnil spojku.. tam tipuju bude mít kolega nějakej renonc pokud jsem si ten průběh dobře vyložil.

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Re: ESP a zimní výjezdy do kopce

Příspěvek od wilczek » pát led 14, 2011 13:18

Landiman, Propi-Praha
Jaké máte zimní pneu?
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.

Landiman
Junior member
Příspěvky: 212
Registrován: pát úno 25, 2005 22:20

Re: ESP a zimní výjezdy do kopce

Příspěvek od Landiman » pát led 14, 2011 13:30

já mám Michelin Pilot Alpin PA3 17" přesný rozměr z hlavy bohužel nevim. dopadly v testech nejlépe a doporučovalo mi je více lidí, náklady na pořízení sice vyšší, ale nelituju, kor u zimních. od Michelinu mám i letní, myslím že jsou to Pilot Primacy, taky 17", tušímže i stejný rozměr. objednával jsem tehdy najednou 8 pneu a lišilo se to jen rychlostním písmenem, co si tak vzpomínám..

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Re: ESP a zimní výjezdy do kopce

Příspěvek od wilczek » pát led 14, 2011 13:56

Já mám TS830 od Continentalu, také dle testu údajně velmi dobré v trakci. Ale ten můj kopec je prostě, hlavně na počátku zimy, kdy je země teplá a sníh pod koly roztává, nevyjetelný. Jakmile ztratí trakci obě kola, dojde ke zhasnutí motoru, pokud nezmáčknu pořádně spojku, ale to pak stojím a smejkám se dolů zadkem napřed. Zkoušel jsem vypnout LPG, ale je to stejné i na benzín.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.

Uživatelský avatar
propi-praha
Junior member
Příspěvky: 125
Registrován: stř kvě 05, 2010 22:00
Bydliště: okolí stověžaté
Kontaktovat uživatele:

Re: ESP a zimní výjezdy do kopce

Příspěvek od propi-praha » ned led 16, 2011 01:02

Taky jsem vždy jezdil na Michelinách - jsou zkrátka nejlepší, ale letos jsem kupoval nové a trochu jsem zaspal. Ve finále nebyly vůbec žádný gumy, takže jsem byl rád když mi nabídli nějaký korejský Roadstone, uvidim po zimě a kdyžtak příští rok koupím Micheliny včas :D

No možná to je i tim benzínem, zkrátka ten krouťák chybí.
Laguna 1.9dTi RXE (1999) - prodáno
Megane Break 1,9dCi (2002) - prodáno
Megane II Grandtour 1,5 dCi (2007)
Espace IV 1,9 dCi (2006)

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů