2.0T - nove turbo

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
khoryna
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pát kvě 01, 2009 11:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

2.0T - nove turbo

Příspěvek od khoryna » pon črc 19, 2010 12:34

Zdravim stastne majitele Espace, podelim se s vami o nedavnou zkusenost. Na nasem pravidelne opecovanem Espace pri dovolene ve Francii se do vecnych lovist odporoucelo turbo. Sebou vzalo i chladic vzduchu. Nastesti se to podarilo v mistnim servise vcas opravit a my se s celou rodinou dostali po vlastni ose domu. Cela ta legrace stala 2.300€. Auto melo najeto 128tis. km, vadny turbo jsem videl, vrtulka se kmitala v centimetrove vuli, jak se lozisko vysypalo. Pritom nejaky kovovy necistoty poskodily intercooler, turbem unikal olej do vyfuku, takze to bylo tak akorat na dojeti do nedalekeho servisu. Katalyzator to snad vydrzel. Mejte se, preji hodne bezporuchovych kilometru.
bývalo Espace IV, 2.o Turbo, 2003

Uživatelský avatar
cespa
Experienced member
Příspěvky: 888
Registrován: pát bře 14, 2008 17:37
Bydliště: praha

Příspěvek od cespa » pon črc 19, 2010 22:27

Muzu mit prozbu, to turbo odeslo zniceho nic a nebo se nejek projevovalo delsi dobu,napr, piskalo,auto bralo olej-kolik, motor nemel vykon, atd.dekuji
Renault Megane II 1.6 Cabrio
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4

Epicop
Starting member
Příspěvky: 29
Registrován: stř lis 05, 2008 18:39

Příspěvek od Epicop » úte črc 20, 2010 09:23

To je tedy smutná zkušenost :cry: , ale s turbem je potíž co se týče zacházení, chce to dodržovat pár základních pravidel a mělo by vydržet. Mimo jiné mi připadá u Espace scestnej servisní interval výměny oleje 30 tisíc, to je fakt moc. Sám měním (teda měnil jsem, jelikož můj vysněný 2.0T odešel do věčných lovišť - viz. můj příspěvek o pár řádek níže) olej po 15 tis. Turbo je mimochodem taky háklivý na kvalitu oleje a pochybuju že po 30 tisících bude stoprocentně fungovat. S tím souvisí, že u 2.0T je použitej filtr oleje kterej je fakt minimálních rozměrů, chápal bych ho tak u 1.2 HTP, ale ne u takhle výkonného motoru daného objemu.
Octavia I, 1.8turbo, LPG, chip Sportmotor

Renault Espace IV, 2.0T (už není, motor kaput)

Uživatelský avatar
khoryna
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pát kvě 01, 2009 11:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od khoryna » stř črc 21, 2010 10:59

Espace je 11/2003 dovezeny 01/2008 z Nemecka s 81.900km motoricky v poradku (o ostatnich problemech jindy). Jenom mi priadalo, ze je spotreba oleje trochu vetsi. Nez doslo na pravidelnou vymenu, kterou jsem snizil na 15tis. km, litr si to vzalo. Nikde ale zadna netesnost, vyfuku cisty. Vsichni odbornici konstatovali, ze je to v mezich tolerance, tak jsem to sledoval a doleval. Uz nevim pred jakym casem jsem si vsiml, ze turbo fouka trochu vic hlasiteji, pri pridani plynu bylo slyset jakoby netesnost, ale vykon byl porad stejny. Pak se k tomu pridalo jemne drnceni v nizsich otackach, ktere po pridani zmizelo. Hlasitost se pomalu zvysovala, ale porad to nebylo vic, nez je slyset u ostanich aut. Potom najednou drnceni uplne prestalo, zustalo jenom foukani, nechal jsem to mechanika zkontrolovat a netesnost nikde neobjevil. Pak nas cekala 1.550km dlouha cesta na jih Francie, kdy auto jelo uplne perfektne (plne nalozeny vc. kol na taznym spotreba 9,8 ). Po par dnech se drnceni vratilo, az jednou cestou od more to bylo uz hodne slyset a navic motor moc netahl. Tusil jsem konec. Bylo slyset lozisko na turbu. Po delsim prislanuti plynu naplno se najednou rozsvitila kontrolka poruchy vstrikovani a z vyfuku se linul kour spaleneho oleje. Motor bezel ale porad krasne pravidelne a mel prave najeto 128.000km. Dojel jsem na parkoviste, vypnul/zapnul zapalovani, hlaska zmizela a pomalu odjel do dva kilometry vzdaleneho servisu. Tam mi rekli, at prijdu druhy den, ze zjisti co vsechno je treba vymenit a kolik to bude stat. Jak rekli, tak se stalo - turbo + chladic + olej + filtr. Co bylo ale pricinou mi nedokazali rict, klasicky konstatovali, ze se to obcas stane.
bývalo Espace IV, 2.o Turbo, 2003

zub10
Starting member
Příspěvky: 89
Registrován: úte črc 05, 2011 21:07

Re: 2.0T - nove turbo

Příspěvek od zub10 » stř lis 22, 2017 18:11

Za to auto nemůže.
Turbo vydrží podle toho, jak se s nim zachází, podle technika je zrovna tohle povedený,
je z nerezu a chlazený vodou, navíc má čepadlo na dochlazení.

Mám Espace IV 2.0T najeto 316t z toho 75t na lpg(mazaný), takže asi o 100st teplejší plyny.
Olej nedolévám, takže ložisko bude ok.

Jediná závada turba byla kapající trubka mazání - vymačkaný sedlo už nešlo dotáhnout - omotáno 2 zavity měděnýho drátu pod matkou.
A občas se zasekává regulační ventil, je už vyčvachtaný - vyčistit a promazat a rok zas jezdí.
ex Trabant - střecha s lišejníkem a v materiálech předběhl čas
ex Megane I 1.6 55kw,
ex Ford Focus 1.8tdci
ex ESPACE III 2.i LPG r.v. 97 po 20 letech ho začala ničit degradace
Grand Scenic 1,6 2012 LPG - jezdím za kačku na km
ESPACE IV 2T LPG r.v. 2004 - 385t chudák neekonomická oprava - komplet olítaný spotřebák- lpg nádrž,světla vykoukaný,kotouče,stěrače,pření náprava .....
ESPACE IV 2T LPG.

Uživatelský avatar
cespa
Experienced member
Příspěvky: 888
Registrován: pát bře 14, 2008 17:37
Bydliště: praha

Re: 2.0T - nove turbo

Příspěvek od cespa » úte pro 05, 2017 14:41

Ahoj, jak se projevuje zaseknuti toho regulacniho ventilu?
Renault Megane II 1.6 Cabrio
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: 2.0T - nove turbo

Příspěvek od krt.ecek » úte pro 05, 2017 14:55

Bavíme se o naftě, nebo o benzinu? jen tak pro informaci...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
GREYWOLF
Člen RCČR
Příspěvky: 2517
Registrován: čtv srp 19, 2004 15:38
Bydliště: Praha 10

Re: 2.0T - nove turbo

Příspěvek od GREYWOLF » úte pro 05, 2017 19:05

Píše že už něco najel na LPG tak to bude benzin 😉
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway

bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T

zub10
Starting member
Příspěvky: 89
Registrován: úte črc 05, 2011 21:07

Re: 2.0T - nove turbo

Příspěvek od zub10 » stř kvě 23, 2018 18:09

Zaseklý ventil regulace mi dělá, že od půl plynu autu doje dech a nejede.
Turbo dává jen tlak 1.3 bar absolutního.
Normálně až 1.8bar
vyndání je jednoduchý, je jen namáčklý v gumě roury za filtrem.

Aktuálně na 325t řeším dirku asi v někde v chladiči vzduchu
a uplně se mi rozpadá přimazávání LPG
-gumy zdegradovaly,hadičky ztvrdlý...

Turbo pořád běhá.
roury jsou uvnitř mastný,ale olej to moc nebere - do výměny na 15t se dostane na spodní rysku.
Není to nafta,tak mi olej nic nedoplňuje :)

Mám balík faktur oprav od předchozího majitele z Holandska, kde měnil olej po 10t.
Já měním po 15t + prolong.
Takže asi nedošlo na Killlife interval po 30t
ex Trabant - střecha s lišejníkem a v materiálech předběhl čas
ex Megane I 1.6 55kw,
ex Ford Focus 1.8tdci
ex ESPACE III 2.i LPG r.v. 97 po 20 letech ho začala ničit degradace
Grand Scenic 1,6 2012 LPG - jezdím za kačku na km
ESPACE IV 2T LPG r.v. 2004 - 385t chudák neekonomická oprava - komplet olítaný spotřebák- lpg nádrž,světla vykoukaný,kotouče,stěrače,pření náprava .....
ESPACE IV 2T LPG.

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů