2.0 dCi - ztráta výkonu nad 3000 ot/min (nouzový režim?)
Moderátor: Moderators General
2.0 dCi - ztráta výkonu nad 3000 ot/min (nouzový režim?)
Ahoj všem,
obracím se na Vás prosbou, zda se toto již někomu nestalo a nemá s tím nějaké zkušenosti.
Byl jsem z autem na cestě do Italie a zpět a behěm cesty mi vypršel interval pro servisní prohlídku. Na displayi se rozsvítil SERVIS a napis SERVICE DUE NOW. Nevím jestli to s tím může souviset, ale pro jistotu to radši píšu. Nejsem si jist, zda hned po rozsvícení nápisu se to stalo, já jsem si toho všiml až po chvíli jízdy, když jsem chtěl jet rychleji. Auto přestalo nad 3OOO ot/min jet, respektive mám pocit, že se motor přepíná do nějakého nouzového režimu. Protože auto do té doby než motor přesáhne 3000 otáček jede normálně, kopec nekopec. Jakmile přelezu tuto hranici, motor ztratí výkon a nad 3200 ot/min to už nevyleze.
Na display jiná chybová hláška není. Mohu Vás, prosím, poprosit o radu, popř pokud se toto již někomu stalo, čím to bylo způsobeno. V týdnu jsem obědnán do Renault Servisu na pravidelnou servisní prohlídku. Ale rád bych předem aspoň tušil, čím by to mohlo být.
Díky moc za pomoc.
Martin
obracím se na Vás prosbou, zda se toto již někomu nestalo a nemá s tím nějaké zkušenosti.
Byl jsem z autem na cestě do Italie a zpět a behěm cesty mi vypršel interval pro servisní prohlídku. Na displayi se rozsvítil SERVIS a napis SERVICE DUE NOW. Nevím jestli to s tím může souviset, ale pro jistotu to radši píšu. Nejsem si jist, zda hned po rozsvícení nápisu se to stalo, já jsem si toho všiml až po chvíli jízdy, když jsem chtěl jet rychleji. Auto přestalo nad 3OOO ot/min jet, respektive mám pocit, že se motor přepíná do nějakého nouzového režimu. Protože auto do té doby než motor přesáhne 3000 otáček jede normálně, kopec nekopec. Jakmile přelezu tuto hranici, motor ztratí výkon a nad 3200 ot/min to už nevyleze.
Na display jiná chybová hláška není. Mohu Vás, prosím, poprosit o radu, popř pokud se toto již někomu stalo, čím to bylo způsobeno. V týdnu jsem obědnán do Renault Servisu na pravidelnou servisní prohlídku. Ale rád bych předem aspoň tušil, čím by to mohlo být.
Díky moc za pomoc.
Martin
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Já bych to viděl, spíše na to, co jsi v té Itálii natankoval do nádrže, něco podobného se nám stalo sice s BMW530D, kde při cestě zpět jsme tankovali u noname pumpy a nebyly jsme schopni poté překonat rychost 160km/h u tohoto auta ja max. 230km/h. Po natankování Shell V-Power v Rakousku se to zlepšílo, ale stejně kolega musel vyjet celou nádrž a pak se to srovnalo.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Ahoj,
díky moc za odpověď. Potěšila. Nerad bych řešil nějakou poruchu. Snažil jsem se tankovat na značkových pumpách (teda pokud AGIP a nebo Q8 jsou považovány za značkové pumpy - vždy pumpy na placených dalnicích). Zkusim to natankovat u Shellu a uvidime, jestli se něco změní. Poslední tankování cestou domu bylo v Německu u OMV, ale jen pul nádrže, tak tomu dám ještě šanci a uvidíme. Teď když nad tím přemýšlím, tak je pravdou, že předposlední tankování (před německým OMV) mě trochu překvapilo, protože se do Espacu vešlo 85 litrů a pak teprve vypla ta pistole. A pokud vím, Espace má nádrž na 80 a a navíc nebyla nádrž prázdná.
Vyzkouším a dám vědět, jestli se něco změnilo. Káždopádně díky moc za odpověď.
Martin
díky moc za odpověď. Potěšila. Nerad bych řešil nějakou poruchu. Snažil jsem se tankovat na značkových pumpách (teda pokud AGIP a nebo Q8 jsou považovány za značkové pumpy - vždy pumpy na placených dalnicích). Zkusim to natankovat u Shellu a uvidime, jestli se něco změní. Poslední tankování cestou domu bylo v Německu u OMV, ale jen pul nádrže, tak tomu dám ještě šanci a uvidíme. Teď když nad tím přemýšlím, tak je pravdou, že předposlední tankování (před německým OMV) mě trochu překvapilo, protože se do Espacu vešlo 85 litrů a pak teprve vypla ta pistole. A pokud vím, Espace má nádrž na 80 a a navíc nebyla nádrž prázdná.
Vyzkouším a dám vědět, jestli se něco změnilo. Káždopádně díky moc za odpověď.
Martin
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Jo byla to Q8
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Baresacek: mohu se tě zeptat, jestli to s těmi litry (85 apod.) se ti stalo už dříve? Já mám Espíka s 2.0 dCi nového (najeto jen přes 3.000 km), takže jsem tankoval zatím málo, ale toto už jsem pozoroval také Asi při druhém tankování jsem u Tank ONO měl v nádrži značený dojezd na PP snad ještě cca 160 km, rezerva nesvítila a do nádrže jsem dostal 81 litrů? To mě dost překvapilo. Jinak Espace má dle specifikace nádrž na 83 litrů, ač v návodu se jen obecně píše "nádrž cca 80 L). I při dalších tankováních jsem pozoroval, že nabírám více litrů, než kolik ukazuje PP, že bylo spotřebováno. V každém případě mě spotřeba celkem štve, neb je dost vysoká a doufám, že po záběhu spadne!!! Jakou máš spotřebu s tímto motorem ty? Já mám tedy Grand verzi se 127kW, která má mít průměrku dle VTP 8,2L, PP ukazuje 8,4 - 8,5L (a to to teď ze začátku fakt jen šimrám a nejezdím razantně), ale dle natankovaného paliva mám spotřebu 8,9 - 9,3L Zajímalo by mě, jestli PP ukazuje dojezd správně. Při posledním tankování jsem si nabral kanystr nafty, že to zkusím potrápit dle dojezdu podle PP (raději ten kanystr, kdybych někde zdechl). Ovšem jestli bude PP ukazovat správně, tak tipuji, že pak u pumpy naberu tak 95L nafty
S tou spotřebou musím dodat, že mám automat. A to zklamání pramení i z toho, že doposud jsem jezdil benzínovým Grand Espacem 2.0T, kde PP ukazoval spotřebu naprosto přesně a průměrka byla do papírových 9,7L i při mé velmi svižné a "nadpovolené" jízdě! Myslel jsem, že přejdu na naftu a něco ušetřím, ale ono to žere skoro jak benzín a je to proti němu sakra nekultivované Něco bych odpustil za ten automat, ale stejně... Stále doufám, že třeba po najetých nějakých 10.000 km si ta spotřeba hodně sedne (u benzínu byla OK od začátku)!
Jinak pokud k těm nesrovnalostem mezi PP a skutečnou spotřebou máte něco i ostatní, určitě ocením vaše postřehy!
S tou spotřebou musím dodat, že mám automat. A to zklamání pramení i z toho, že doposud jsem jezdil benzínovým Grand Espacem 2.0T, kde PP ukazoval spotřebu naprosto přesně a průměrka byla do papírových 9,7L i při mé velmi svižné a "nadpovolené" jízdě! Myslel jsem, že přejdu na naftu a něco ušetřím, ale ono to žere skoro jak benzín a je to proti němu sakra nekultivované Něco bych odpustil za ten automat, ale stejně... Stále doufám, že třeba po najetých nějakých 10.000 km si ta spotřeba hodně sedne (u benzínu byla OK od začátku)!
Jinak pokud k těm nesrovnalostem mezi PP a skutečnou spotřebou máte něco i ostatní, určitě ocením vaše postřehy!
Ahoj,
ne, nikdy se mi to nestalo a to se mi jednou nechtene (ale moji blbosti samozrejme) povedlo vyjet nadrz az to zdechlo. Pak jsem tam nalil 5l paliva z kanystru, a dojel k pumpe, asi 1 km, a tam jsem natankoval 77l paliva, takze predpokladam, ze to tak nejak bude. Nicmene tech 85 litru jsem tankoval, hned, jak se rozvitilo "hladove oko". Takze tam urcite nejaka nafta jeste byla. Coz by odpovídalo, dle mému odhadu tak 92l na nádrž a to už mi přijde dost.
Já mam stejný motor jako ty 2.0 dCI 127kW, akorát manuální převodovku. Spotřebu mám v pruměru v létě 7,8 a v zimě, tak 8,4. Ale já převážně jezdím ve měste. Ted za tu cestu do Italie (normální cestovní rychlost ... státy kromě Německa podle předpisů ... Německo cesta tam kolem 140, cesta zpět jsem chtěl těch 160, ale to už nechtělo jet) průměrná spotřeba dle PP 7,6 za celých 4500km.
Co se týče hlučnosti, těžko můžu srovnávat benzín a naftu. Ale podle mě je to na naftu, hodně tichý motor. Ale je to jen můj subjektivní dojem.
K tomu mému problému - před chvíli jsem natankoval plnou u Shellu a uvidíme, jestli se časem něco změní. Je mi akorát divné, že to auto dokud poprvé nepřekročím hranici cca 3500 otáček, tak jede normálně, jakmile ji překročím, tak to přestane jet a už nic. Na problém s palivem se mi to zdá podivné. Čekal bych, že to nepojede už v těch nižších otáčkách. Ale je to jen moje doměnka.
Ještě mě napadlo, jestli to nemůže nějak souviset s tou servisní prohlídkou. Nějaká ochrana proti blbosti řidiče (souvislost s kvalitou oleje ... nevím, jen hádám). Pokud někdo máte nějaké informace ... tak je opravdu uvítám.
ne, nikdy se mi to nestalo a to se mi jednou nechtene (ale moji blbosti samozrejme) povedlo vyjet nadrz az to zdechlo. Pak jsem tam nalil 5l paliva z kanystru, a dojel k pumpe, asi 1 km, a tam jsem natankoval 77l paliva, takze predpokladam, ze to tak nejak bude. Nicmene tech 85 litru jsem tankoval, hned, jak se rozvitilo "hladove oko". Takze tam urcite nejaka nafta jeste byla. Coz by odpovídalo, dle mému odhadu tak 92l na nádrž a to už mi přijde dost.
Já mam stejný motor jako ty 2.0 dCI 127kW, akorát manuální převodovku. Spotřebu mám v pruměru v létě 7,8 a v zimě, tak 8,4. Ale já převážně jezdím ve měste. Ted za tu cestu do Italie (normální cestovní rychlost ... státy kromě Německa podle předpisů ... Německo cesta tam kolem 140, cesta zpět jsem chtěl těch 160, ale to už nechtělo jet) průměrná spotřeba dle PP 7,6 za celých 4500km.
Co se týče hlučnosti, těžko můžu srovnávat benzín a naftu. Ale podle mě je to na naftu, hodně tichý motor. Ale je to jen můj subjektivní dojem.
K tomu mému problému - před chvíli jsem natankoval plnou u Shellu a uvidíme, jestli se časem něco změní. Je mi akorát divné, že to auto dokud poprvé nepřekročím hranici cca 3500 otáček, tak jede normálně, jakmile ji překročím, tak to přestane jet a už nic. Na problém s palivem se mi to zdá podivné. Čekal bych, že to nepojede už v těch nižších otáčkách. Ale je to jen moje doměnka.
Ještě mě napadlo, jestli to nemůže nějak souviset s tou servisní prohlídkou. Nějaká ochrana proti blbosti řidiče (souvislost s kvalitou oleje ... nevím, jen hádám). Pokud někdo máte nějaké informace ... tak je opravdu uvítám.
Baresacek: díky za odpověď. Jestli ti to normálně ukazuje vše v pořádku, tak to u mě asi nebude standardní. Zkusím se někdy pozeptat v servise. Jinak tou "nekultivovaností" jsem měl na mysli hlavně zvuk při rozjezdech a zrychlování v nižších otáčkách, kdy to "nejtuje", chrochtá a duní celkem fest. Benzín jen zaševelil, zahučel a bylo. Ale asi to na naftu bude fakt OK. Už jsem asi odvykl. Před tím benzínovým Espacem jsem měl dieslovou Octávku (81kW), a ta byla na svou dobu a konkurenci příjemně tichá. Ovšem možná kdybych ji dnes postavil proti Espacu... těžko říci
Servisní interval jsem vynulova hned, jakmile tam vyskočila ta otravná hláška. Nicméně, beze změny. Proto přemýšlím nad tím, jestli tam není nějaký senzor na viskozitu oleje nebo tak něco. Nikde však žádnou takovou informaci nenacházím.dlabca píše:Myslím si, že by to souvislost mít mohlo. Možná je tam nějaká ochrana motoru dokud se nevymění olej. Šlo by nastzavit nový servisní interval a zjistit, zda se to opraví nebo ne.
Ale určitě bych ten olej co nejdříve vyměnil.
K té Oktávce, kolegové mají naftové Octavie I i II a oboje je oproti Espacu dost hlučné. Takže možná, jako důkaz, bych se šel projet Octavii a pak si liboval, jak je Espace tichý. Rozdíl je slyšet jak na rozjezdech, tak hlavně při vyšších rychlostech, kdy je v Espacu fakt ticho, když opominu šustící vítr. Zkus se zeptat a uvidíš, ale oproti Octaviím je to fakt tichošlápek. Mnoho šťastných a tichých km.Expander píše:Baresacek: díky za odpověď. Jestli ti to normálně ukazuje vše v pořádku, tak to u mě asi nebude standardní. Zkusím se někdy pozeptat v servise. Jinak tou "nekultivovaností" jsem měl na mysli hlavně zvuk při rozjezdech a zrychlování v nižších otáčkách, kdy to "nejtuje", chrochtá a duní celkem fest. Benzín jen zaševelil, zahučel a bylo. Ale asi to na naftu bude fakt OK. Už jsem asi odvykl. Před tím benzínovým Espacem jsem měl dieslovou Octávku (81kW), a ta byla na svou dobu a konkurenci příjemně tichá. Ovšem možná kdybych ji dnes postavil proti Espacu... těžko říci
Vynulováno již během cesty z Italie a beze změny. Tohle nulování na to nemělo vliv. Nedivil bych se, kdyby to tam bylo jen pro uživatele a provozní info si to drželo někde jinde. A tam se to nulovalo až po zásahu servisu. Ale opět jen hádám.Neutronek píše:A co když si ten servisní odpočet km, vynuluješ a nastavíš zase na 30.000? To tak dělám. Stačí dlouho (asi 10 s) drzet spínač pro přepínání režimů na displeji (ujetý km, spotřeba...) a vynuluje se ti to.
Baresacek: s tou Octávkou ti věřím. Jak jsem psal, měl jsem ji před mnoha lety Já byl spíše zmlsaný tím benzínem. A souhlasím, že ve vyšších rychlostech, příp. při ustálené jízdě je to naprosto v pohodě. Jen mi trochu (proti benzínu) leze na nervy zvukový projev při rozjezdech a těch zrychlování z nižších otáček. Tam bych si to dokázal představit mnohem lepší, ale i tak to není nic nepřekonatelného Teď ještě aby trochu klesla po zajetí ta spotřeba a buď začal kloudně ukazovat PP, nebo přestali okrádat na pumpách!
Dík za to, že si to napsal. Taky jsem o tom přemýšlel. Jen nevím, kudy do toho. Tak jsem ukecal na večer jednu diagnostiku, tak uvidíme. Jestli to tím bude, tak by mě zajímalo, jak je to možný. Jestli to je nekvalitní naftou, tak to aby se člověk bál natankovat. Navíc by mě zajímalo, co ještě bude zanesený.dlabca píše:Teď budu hádat - EGR ventil? není zanesený?
Jo jo, chápu, taky bych si dokázal představit trochu jinak tu spotřebu a ještě nějaké další věci. Nicméně auto má dvě tuny a to už je znát. Zase na druhou stranu na to, jakej je to cvalík, uhání docela dobře. Myslím, že po zajetí ti spotřeba o něco klesne, takže nepropadej panice.Expander píše:Baresacek: s tou Octávkou ti věřím. Jak jsem psal, měl jsem ji před mnoha lety Já byl spíše zmlsaný tím benzínem. A souhlasím, že ve vyšších rychlostech, příp. při ustálené jízdě je to naprosto v pohodě. Jen mi trochu (proti benzínu) leze na nervy zvukový projev při rozjezdech a těch zrychlování z nižších otáček. Tam bych si to dokázal představit mnohem lepší, ale i tak to není nic nepřekonatelného Teď ještě aby trochu klesla po zajetí ta spotřeba a buď začal kloudně ukazovat PP, nebo přestali okrádat na pumpách!
Baresacek: díky za podporu, budu doufat U dieselu si ta spotřeba prý může sednout více než u benzínu, tak uvidíme. Váha a tvar Espace jsou mi jasné, proto také nečekám spotřebu 5,1L jako u té oktávky Ale kdyby mi to chtělo padnout aspoň na tu papírovou průměrku 8,2L, nezlobil bych se Ten benzín jsem celkem dost honil a průměr byl lehce pod papírovou hodnotou (9,5 / 9,7L) a proto mě štve, že diesel teď baští dle dotankování klidně 9,3L při stejných cestách a pomalejší jízdě, což je skoro jak benzín a přitom stojí ten motor přesně o 100.000 Kč více a to se nevyplatí (ačkoli nejen proto jsem ho bral) Ale už ti více nepolezu do tématu a držím ti palec, ať ti ta dnešní diagnostika napoví a je to nějaká blbina, kterou obratem odstraníš!
Tak jsem to psychicky nevydrzel a sel jsme se na ty filtry podivat. Vzdychovej je špinavej a zralej na výměnu. U něj bych to čekal. Ale ten naftovej je černej jako bota. Což mě trochu překvapilo. Snad ho na servisní prohlídce vymění.dlabca píše:Nemyslím si, že by na to měla moc velkej vliv nafta. Zanáší se to snad na všech autech. Jsou tam holt saze.
Myslis naftovej filtr?
Ja spis myslel EGR ventil. Spojuje sani do motoru a vyfuk a funguje tak, ze pripousti do nasavaneho vzduchu vyfukove plyny pro ekologictejsi provoz. Je tu o tom dost psane a nejlepsi varianta je ho rozchodit a vycistit a potom zaslepit a je klid.
Ja spis myslel EGR ventil. Spojuje sani do motoru a vyfuk a funguje tak, ze pripousti do nasavaneho vzduchu vyfukove plyny pro ekologictejsi provoz. Je tu o tom dost psane a nejlepsi varianta je ho rozchodit a vycistit a potom zaslepit a je klid.
Grand ESPACE IV PH2 2.0T 2007 Sport line, CNC Carminat
Jo jo, ja to pochopil. Jen jsem to asi blbe napsal. Omlouvám se. K EGRu se ze shora nedostanu, tak jsem se sel podivat jen tyhle veci. Na ventil budu cucet az vecer v servisu. Az na to bude prostor. Pred barakem se to blbe dela.dlabca píše:Myslis naftovej filtr?
Ja spis myslel EGR ventil. Spojuje sani do motoru a vyfuk a funguje tak, ze pripousti do nasavaneho vzduchu vyfukove plyny pro ekologictejsi provoz. Je tu o tom dost psane a nejlepsi varianta je ho rozchodit a vycistit a potom zaslepit a je klid.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
P2080 - Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit Range/Performance Bank 1 Sensor 1 - teplotní senzor výfukových plynů mimo rozsah.
P2293 - Fuel Pressure Regulator 2 Performance - regulátor tlaku paliva.
Možná bude problém s regulátorem na čerpadle railu.
Nekoukali se přímo na hodnotu tlaku v railu?
P2293 - Fuel Pressure Regulator 2 Performance - regulátor tlaku paliva.
Možná bude problém s regulátorem na čerpadle railu.
Nekoukali se přímo na hodnotu tlaku v railu?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Wow, díky, díky, díky ... můžu se zeptat, kde bych tyhle informace našel?Zefek píše:P2080 - Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit Range/Performance Bank 1 Sensor 1 - teplotní senzor výfukových plynů mimo rozsah.
P2293 - Fuel Pressure Regulator 2 Performance - regulátor tlaku paliva.
Možná bude problém s regulátorem na čerpadle railu.
Nekoukali se přímo na hodnotu tlaku v railu?
Ne ne, na tlaky nikdo nekoukal. Zajímalo by mě, jestli by to mohlo souviset s tou mizernou naftou. Myslím si, že by ten problém mohl být v tom, že jsem natakoval nějakou mizernou naftu a něco se někde zaneslo.
To by mě zajímalo, kde ten teplotní senzor výfukových plynů najdu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 hostů