POZOR NA ŘEMENICI PŘÍSLUŠ. MŮŽE ZPŮSOBIT HAVÁRII MOTORU !!!
Moderátor: Moderators General
POZOR NA ŘEMENICI PŘÍSLUŠ. MŮŽE ZPŮSOBIT HAVÁRII MOTORU !!!
Náš Espace 2,0T má najeto 217 300 Km, pravděpodobně poctivých. Ve 120 000 Km byla v Německu provedena výměna rozvodů, jak jsem teď zjistil, byl vyměněn pouze řemen.
K Věci: Vypnul jsem naprosto funkční motor a po 10 minutách nastartoval. Ozval se třískot ventilů o hlavu.
Co se stalo? Řemenice příslušenství je vlastně silentblok. Vnější část má možnost po té vnitřní v jistém rozmezí klouzat a tím tlumí rázy při zapnutí klimatizace, zatížení alternátoru, zatížení serva. Pro to, aby se mezi sebou obě části nepřidřely je mezi něma plechový kroužek z "kluzného" materiálu. Všechno se to ošolichalo do té míry, že zbytky onoho kroužku vypadly z řemenice ven. Část jsem našel na plastovém krytu motoru a čás pak v prostorech rozvodů. Vytáhl jsem od tamtud plech, který prošel mezi rozvodovým kolem a řemenem (jako vystřižený z valchy). Řemen při tom vesele přeskočil o pár zubů. Výfukové ventily vesele třískaly o hlavu, ale motor to, díky Bohu, přežil.
Konzultací s odborníkem v Renault servisu jsem se dozvěděl, že takovéto situace končívají obvykle destrukcí odlitku hlavy motoru, nikoliv jen samotných ventilů. Pokud bych řemenici "opravil" znehybněním, tak si zase koleduji o přetržený řemen příslušenství, který není stavěný na takový těžký provoz bez tlumení rázů.
Poučení, tedy alespoň pro mne: Po řemenici příslušenství nemohu chtít delší zaručenou životnost než cca 180 000 Km. (cena 5500 Kč)
K Věci: Vypnul jsem naprosto funkční motor a po 10 minutách nastartoval. Ozval se třískot ventilů o hlavu.
Co se stalo? Řemenice příslušenství je vlastně silentblok. Vnější část má možnost po té vnitřní v jistém rozmezí klouzat a tím tlumí rázy při zapnutí klimatizace, zatížení alternátoru, zatížení serva. Pro to, aby se mezi sebou obě části nepřidřely je mezi něma plechový kroužek z "kluzného" materiálu. Všechno se to ošolichalo do té míry, že zbytky onoho kroužku vypadly z řemenice ven. Část jsem našel na plastovém krytu motoru a čás pak v prostorech rozvodů. Vytáhl jsem od tamtud plech, který prošel mezi rozvodovým kolem a řemenem (jako vystřižený z valchy). Řemen při tom vesele přeskočil o pár zubů. Výfukové ventily vesele třískaly o hlavu, ale motor to, díky Bohu, přežil.
Konzultací s odborníkem v Renault servisu jsem se dozvěděl, že takovéto situace končívají obvykle destrukcí odlitku hlavy motoru, nikoliv jen samotných ventilů. Pokud bych řemenici "opravil" znehybněním, tak si zase koleduji o přetržený řemen příslušenství, který není stavěný na takový těžký provoz bez tlumení rázů.
Poučení, tedy alespoň pro mne: Po řemenici příslušenství nemohu chtít delší zaručenou životnost než cca 180 000 Km. (cena 5500 Kč)
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.
Jak jsem psal, nic tomu nepředcházelo, normálně jsem dojel a vypl plně funkční motor. Po startu byl z něj rachoťák. Oprava je hotova, cena všech dílů byla s DPH něco pod 16 000 Kč. Vše jsem koupil v Renaultu, nestálo mi to za to ušetřit pár korun (i se slevou 25%) a rizkovat případnou nekvalitu. Opíši ceny z účtu - bez DPH: Rozvodová sada 3892 + 451 Kč vačkové zátky, řemenice 4554 Kč. Sada řemene příslušenství (řemen, obracecí kladka, napínák) 1580 Kč, vodní pumpa 2010 Kč, šroub řemenice 147 Kč, nemrznoucí směs do chaldiče 573 Kč. Asi 1500 Kč se dalo ušetřit na vodní pumpě, ale pumpa z Renaultu má ložisko uvnitř v kladce, přesně v ose řemene, tak jako kladky. Ostatní pumpy mají ložisko mimo tuto osu a tímto dochází k jeho zvýšenému namáhání tahem napnutí řemene.cespa píše:To tu nerad čtu, držím palce k brzké opravě. Předcházely nejaké jevy,než se ti to stalo. Například nejaké zvuky,pazvuky pri urcitych otackách atd.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.
-
- Advanced member
- Příspěvky: 386
- Registrován: úte říj 31, 2006 23:50
A kolik mas najeto? Taky cca 180T?Neutronek píše:Zrovna před týdnem mi měnili řemenici. Stěžoval jsem si na pískot v motorové části, jako by nebyl doplý řemen. Řemenice už byla popraskaná, takže by mě to asi v brzké době čekalo taky. Nová stála 3700 Kč.
A kde se vzaly ty cenove rozdily: neutronek = 3700, wilczek = 4554 ?Je to v nezapocitanem DPH nebo v ruznych typech remenic pro ruzne typy motoru (22.dCi vs 2.0T)?
HJ
řemenice příslušenství
Nechal jsem vyměnit rozvodový řemen a vodní pumpu a objevil se problém se zmiňovanou řemenicí. Naštěstí jsem dojezdil bez problému až do servisu, kde se po demontáži řemenice zjistilo, že ten "kluzný" materiál tam vůbec není a řemenice je rozpadlá na dva kusy. Měl jsem více štěstí, než rozumu. Jo, najeto to má 115000. Takže doporučuji zkontrolovat!
U tveho motoru se nemuze nic stat.mara53 píše:to info bych taky uvítal - mám cca. 1ooo po rozvodech a nerad bych nákup a výměnu téhle řemenice dál odkládal ..
Martin
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Myslím, že ne. Motor šel tichounce, nikde nic neklepalo, nic nerachotilo.cespa píše:mozna hloupa otazka, ale poznam to, ze remenice je poskozena i bez demontaze remenu? popripade jak? rad bych si ji zkontroloval. dekuji za inf.
Ta řemenice při pohledu od podběhu kola nevypadá, že je ze dvou ev. tří segmentů. Ale při odmontování by to měl být jeden kus. No a mně vypadly dva.Mám objednáno v Renaultu, mělo by to dorazit v pondělí, cena je 5600. Ale není to moc práce, oddělat plasty v blatníku a řemenice je hned přístupná. Ještě pozor na ten šroub na ní, nesmí se přetáhnout(prý).Aby neuletěl.
to tedy nezávidím, já pro klidný spaní nechal před 14 dny udělat komplet rozvody v Renaultu, včetně klínové sady. se všim všudy to sice byla palba, ale zas mam na dalších 120tis doufám pokoj. ikdyž co mi zbyly původní součásti, tak jsem se výměny mohl ušetřit, vše je jak nové.. ono se to možná dalo i čekat, muj 2.0T má najeto 59tis. Ale kdo to mohl vědět, v jakém to bude stavu, když Renault doporučuje výměnu po 120tis resp po 5 letech, že? každopádně svíčky měly nejvyšší čas, na ty ten interval 60tis opravdu sedí..
Tak já mám opraveno, řemenice stála 5623 a s kompletními rozvody, výměnou všech filtrů,olejem, vodním čerpadlem, řemenem příslušenství jsem v servise nechal něco přes 20000( ne u Renaultu). Motor jede jako pila a ke cti Renaultu musím dodat, že řemenice přišla na druhý den ráno. Taky doufám, že mám na chvíli pokoj.
Grand Espace IV, 2004, 2.0Tbenzin, manual
- propi-praha
- Junior member
- Příspěvky: 125
- Registrován: stř kvě 05, 2010 22:00
- Bydliště: okolí stověžaté
- Kontaktovat uživatele:
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Řemenici jsem také řešil před 14 dny, kdy se samovolně vyosila v té gumě a vybracemi zničila napínací kladku a od té řemen. Motor jsem stihnul vypnout asi za vteřinu 12. Koupil jsem novou řemenici Sasic, řemen Gates(1795mm), novou napínací(Ina) i pomocnou kladku(Ina) a vyšlo to svépomocí na 6000Kč. Teď ten motor vevnitř skoro vůbec neslyším, muselo to být už jako zdroj hluku.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Jsou dvy typy řemenice. Starší je rozdělávací a nová kopaktní. Pokud by jsi chtěl měnit řemenici samostatně, pozor na rozhození nastavení rozvodů. Povolením řemenice se uvolní spodní ozubené kolo, unášející rozvodový řemen. Jakékoliv pohnutí kliky pak způsobí prokluz předmětného kola. Shrnuto - při výměně řemenice bez současné výměny rozvodů je před dotažením nutno shodit zátky vačkových hřídelí, nasadit přípravek pro jejich srovnání, zafixovat horní úvrať. Lehce dotáhnout, vytáhnout fixační trn a fixaci řemenic , zatáhnout šroub řemenice na moment + úhel (tento má být rovněž vyměněn), dát nové zátky vačkových hřídelí.malincik píše:cespa píše:mozna hloupa otazka, ale poznam to, ze remenice je poskozena i bez demontaze remenu? popripade jak? rad bych si ji zkontroloval. dekuji za inf.
........Ta řemenice při pohledu od podběhu kola nevypadá, že je ze dvou ev. tří segmentů. Ale při odmontování by to měl být jeden kus. No a mně vypadly dva.Mám objednáno v Renaultu, mělo by to dorazit v pondělí, cena je 5600. Ale není to moc práce, oddělat plasty v blatníku a řemenice je hned přístupná. Ještě pozor na ten šroub na ní, nesmí se přetáhnout(prý).Aby neuletěl.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.
Jsou dvy typy řemenice. Starší je rozdělávací a nová kopaktní. Pokud by jsi chtěl měnit řemenici samostatně, pozor na rozhození nastavení rozvodů. Povolením řemenice se uvolní spodní ozubené kolo, unášející rozvodový řemen. Jakékoliv pohnutí kliky pak způsobí prokluz předmětného kola. Shrnuto - při výměně řemenice bez současné výměny rozvodů je před dotažením nutno shodit zátky vačkových hřídelí, nasadit přípravek pro jejich srovnání, zafixovat horní úvrať. Lehce dotáhnout, vytáhnout fixační trn a fixaci řemenic , zatáhnout šroub řemenice na moment + úhel (tento má být rovněž vyměněn), dát nové zátky vačkových hřídelí.[/quote]
Jen se zeptám,tam neni klínek proti pootočení na klice?
Jen se zeptám,tam neni klínek proti pootočení na klice?
RENAULT SCENIC 1.6 LPG , NYNÍ ESPACE IV, 2.0 TURBOBENZIN , 120KW
-
- Junior member
- Příspěvky: 142
- Registrován: úte čer 30, 2009 19:52
Děkuji za varování - mám stejný motor v laguně, tak mám dalšího strašáka... Všiml jsem si včera, že při sešlápnutí plynu (protúrování) jakoby na zlomek skundy pohasnou světla a ozve se slabé kovové ťuknutí z motoru. Do kabiny to neproniká, ale s otevřenými dveřmi to slyšet je. Možná to bude ono...
Modrá Laguna II grandtour, 2.0 T Dynamique
Pokud vím tak řemenice má přesně danou polohu výkusem a nejde nasadit jinak, takže pokud budu otáčet jakkoliv rozvody se ani nehnou. Řemenici prostě nasadím tak jak jde a to je jen jkeden způsob, navlíknu klíňák a je to. Práce na půl hoďky sakum prdum.wilczek píše:Jsou dvy typy řemenice. Starší je rozdělávací a nová kopaktní. Pokud by jsi chtěl měnit řemenici samostatně, pozor na rozhození nastavení rozvodů. Povolením řemenice se uvolní spodní ozubené kolo, unášející rozvodový řemen. Jakékoliv pohnutí kliky pak způsobí prokluz předmětného kola. Shrnuto - při výměně řemenice bez současné výměny rozvodů je před dotažením nutno shodit zátky vačkových hřídelí, nasadit přípravek pro jejich srovnání, zafixovat horní úvrať. Lehce dotáhnout, vytáhnout fixační trn a fixaci řemenic , zatáhnout šroub řemenice na moment + úhel (tento má být rovněž vyměněn), dát nové zátky vačkových hřídelí.malincik píše:cespa píše:mozna hloupa otazka, ale poznam to, ze remenice je poskozena i bez demontaze remenu? popripade jak? rad bych si ji zkontroloval. dekuji za inf.
........Ta řemenice při pohledu od podběhu kola nevypadá, že je ze dvou ev. tří segmentů. Ale při odmontování by to měl být jeden kus. No a mně vypadly dva.Mám objednáno v Renaultu, mělo by to dorazit v pondělí, cena je 5600. Ale není to moc práce, oddělat plasty v blatníku a řemenice je hned přístupná. Ještě pozor na ten šroub na ní, nesmí se přetáhnout(prý).Aby neuletěl.
Renault Espace IV 2,2Dci 110KW, 05/2003
Tak se připojím , mám najeto na 2,0T cca 148500 km a řemenice se odebrala od věčných lovišť. Mám trochu štěstí protože přišla zvuková výstraha. Štěstí jsem měl dost tak asi proto nemůžu v ČR sehnat novou a musí se objednat z Rumunska nebo Maďarska a to za 5800 bez DPH. Po celo dopoledním telefonování jsme na tenhle motor druhovýrobu nesehnaly. Pokud vše dopadne dobře dorazí koncem příštího týdne.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: KaJe a 9 hostů