POZOR NA ŘEMENICI PŘÍSLUŠ. MŮŽE ZPŮSOBIT HAVÁRII MOTORU !!!

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

POZOR NA ŘEMENICI PŘÍSLUŠ. MŮŽE ZPŮSOBIT HAVÁRII MOTORU !!!

Příspěvek od wilczek » čtv úno 25, 2010 19:08

Náš Espace 2,0T má najeto 217 300 Km, pravděpodobně poctivých. Ve 120 000 Km byla v Německu provedena výměna rozvodů, jak jsem teď zjistil, byl vyměněn pouze řemen.
K Věci: Vypnul jsem naprosto funkční motor a po 10 minutách nastartoval. Ozval se třískot ventilů o hlavu.
Co se stalo? Řemenice příslušenství je vlastně silentblok. Vnější část má možnost po té vnitřní v jistém rozmezí klouzat a tím tlumí rázy při zapnutí klimatizace, zatížení alternátoru, zatížení serva. Pro to, aby se mezi sebou obě části nepřidřely je mezi něma plechový kroužek z "kluzného" materiálu. Všechno se to ošolichalo do té míry, že zbytky onoho kroužku vypadly z řemenice ven. Část jsem našel na plastovém krytu motoru a čás pak v prostorech rozvodů. Vytáhl jsem od tamtud plech, který prošel mezi rozvodovým kolem a řemenem (jako vystřižený z valchy). Řemen při tom vesele přeskočil o pár zubů. Výfukové ventily vesele třískaly o hlavu, ale motor to, díky Bohu, přežil.
Konzultací s odborníkem v Renault servisu jsem se dozvěděl, že takovéto situace končívají obvykle destrukcí odlitku hlavy motoru, nikoliv jen samotných ventilů. Pokud bych řemenici "opravil" znehybněním, tak si zase koleduji o přetržený řemen příslušenství, který není stavěný na takový těžký provoz bez tlumení rázů.
Poučení, tedy alespoň pro mne: Po řemenici příslušenství nemohu chtít delší zaručenou životnost než cca 180 000 Km. (cena 5500 Kč)
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.

Uživatelský avatar
cespa
Experienced member
Příspěvky: 888
Registrován: pát bře 14, 2008 17:37
Bydliště: praha

Příspěvek od cespa » čtv úno 25, 2010 22:08

To tu nerad čtu, držím palce k brzké opravě. Předcházely nejaké jevy,než se ti to stalo. Například nejaké zvuky,pazvuky pri urcitych otackách atd.
Renault Megane II 1.6 Cabrio
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4

Uživatelský avatar
Neutronek
Starting member
Příspěvky: 75
Registrován: ned pro 14, 2008 13:36
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Neutronek » pát úno 26, 2010 07:57

Zrovna před týdnem mi měnili řemenici. Stěžoval jsem si na pískot v motorové části, jako by nebyl doplý řemen. Řemenice už byla popraskaná, takže by mě to asi v brzké době čekalo taky. Nová stála 3700 Kč.
Renault Espace IV 2,2 DCI, 06/2004 – Obrázek

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Příspěvek od wilczek » pát úno 26, 2010 09:13

cespa píše:To tu nerad čtu, držím palce k brzké opravě. Předcházely nejaké jevy,než se ti to stalo. Například nejaké zvuky,pazvuky pri urcitych otackách atd.
Jak jsem psal, nic tomu nepředcházelo, normálně jsem dojel a vypl plně funkční motor. Po startu byl z něj rachoťák. Oprava je hotova, cena všech dílů byla s DPH něco pod 16 000 Kč. Vše jsem koupil v Renaultu, nestálo mi to za to ušetřit pár korun (i se slevou 25%) a rizkovat případnou nekvalitu. Opíši ceny z účtu - bez DPH: Rozvodová sada 3892 + 451 Kč vačkové zátky, řemenice 4554 Kč. Sada řemene příslušenství (řemen, obracecí kladka, napínák) 1580 Kč, vodní pumpa 2010 Kč, šroub řemenice 147 Kč, nemrznoucí směs do chaldiče 573 Kč. Asi 1500 Kč se dalo ušetřit na vodní pumpě, ale pumpa z Renaultu má ložisko uvnitř v kladce, přesně v ose řemene, tak jako kladky. Ostatní pumpy mají ložisko mimo tuto osu a tímto dochází k jeho zvýšenému namáhání tahem napnutí řemene.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.

hackerjack
Advanced member
Příspěvky: 386
Registrován: úte říj 31, 2006 23:50

Příspěvek od hackerjack » pát úno 26, 2010 09:31

Neutronek píše:Zrovna před týdnem mi měnili řemenici. Stěžoval jsem si na pískot v motorové části, jako by nebyl doplý řemen. Řemenice už byla popraskaná, takže by mě to asi v brzké době čekalo taky. Nová stála 3700 Kč.
A kolik mas najeto? Taky cca 180T?

A kde se vzaly ty cenove rozdily: neutronek = 3700, wilczek = 4554 ?Je to v nezapocitanem DPH nebo v ruznych typech remenic pro ruzne typy motoru (22.dCi vs 2.0T)?

HJ

Uživatelský avatar
Neutronek
Starting member
Příspěvky: 75
Registrován: ned pro 14, 2008 13:36
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Neutronek » pát úno 26, 2010 14:58

Mám něco přes 191.000 km. Cena mé řemenice je druhovýroba.
Renault Espace IV 2,2 DCI, 06/2004 – Obrázek

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Příspěvek od wilczek » pát úno 26, 2010 18:20

Můžeš uvést kontakt na nákup řemenice z druhovýroby? Hledal jsem a na svůj motor jsem nikde nic nenašel.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.

Uživatelský avatar
Neutronek
Starting member
Příspěvky: 75
Registrován: ned pro 14, 2008 13:36
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Neutronek » pát úno 26, 2010 20:19

Kupoval to můj mechanik - Pavel Diviš z Brna. Můžu se ho zeptat, jak s ním budu mluvit.
Renault Espace IV 2,2 DCI, 06/2004 – Obrázek

mara53
Člen RCČR
Příspěvky: 251
Registrován: pon lis 02, 2009 08:55
Bydliště: Náchod

Příspěvek od mara53 » ned úno 28, 2010 14:48

to info bych taky uvítal - mám cca. 1ooo po rozvodech a nerad bych nákup a výměnu téhle řemenice dál odkládal ..
Renault ESPACE IV 2,2dCi 11okW Privilége

malincik
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: čtv bře 25, 2010 06:43

řemenice příslušenství

Příspěvek od malincik » čtv bře 25, 2010 06:50

Nechal jsem vyměnit rozvodový řemen a vodní pumpu a objevil se problém se zmiňovanou řemenicí. Naštěstí jsem dojezdil bez problému až do servisu, kde se po demontáži řemenice zjistilo, že ten "kluzný" materiál tam vůbec není a řemenice je rozpadlá na dva kusy. Měl jsem více štěstí, než rozumu. Jo, najeto to má 115000. Takže doporučuji zkontrolovat!

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » čtv bře 25, 2010 07:15

mara53 píše:to info bych taky uvítal - mám cca. 1ooo po rozvodech a nerad bych nákup a výměnu téhle řemenice dál odkládal ..
U tveho motoru se nemuze nic stat. :wink:
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

Uživatelský avatar
cespa
Experienced member
Příspěvky: 888
Registrován: pát bře 14, 2008 17:37
Bydliště: praha

Příspěvek od cespa » čtv bře 25, 2010 07:17

mozna hloupa otazka, ale poznam to, ze remenice je poskozena i bez demontaze remenu? popripade jak? rad bych si ji zkontroloval. dekuji za inf.
Renault Megane II 1.6 Cabrio
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4

malincik
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: čtv bře 25, 2010 06:43

Příspěvek od malincik » čtv bře 25, 2010 08:28

cespa píše:mozna hloupa otazka, ale poznam to, ze remenice je poskozena i bez demontaze remenu? popripade jak? rad bych si ji zkontroloval. dekuji za inf.
Myslím, že ne. Motor šel tichounce, nikde nic neklepalo, nic nerachotilo.
Ta řemenice při pohledu od podběhu kola nevypadá, že je ze dvou ev. tří segmentů. Ale při odmontování by to měl být jeden kus. No a mně vypadly dva.Mám objednáno v Renaultu, mělo by to dorazit v pondělí, cena je 5600. Ale není to moc práce, oddělat plasty v blatníku a řemenice je hned přístupná. Ještě pozor na ten šroub na ní, nesmí se přetáhnout(prý).Aby neuletěl.

Landiman
Junior member
Příspěvky: 212
Registrován: pát úno 25, 2005 22:20

Příspěvek od Landiman » sob bře 27, 2010 14:13

to tedy nezávidím, já pro klidný spaní nechal před 14 dny udělat komplet rozvody v Renaultu, včetně klínové sady. se všim všudy to sice byla palba, ale zas mam na dalších 120tis doufám pokoj. ikdyž co mi zbyly původní součásti, tak jsem se výměny mohl ušetřit, vše je jak nové.. ono se to možná dalo i čekat, muj 2.0T má najeto 59tis. Ale kdo to mohl vědět, v jakém to bude stavu, když Renault doporučuje výměnu po 120tis resp po 5 letech, že? :-) každopádně svíčky měly nejvyšší čas, na ty ten interval 60tis opravdu sedí..

malincik
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: čtv bře 25, 2010 06:43

Příspěvek od malincik » sob bře 27, 2010 16:23

Tak já mám opraveno, řemenice stála 5623 a s kompletními rozvody, výměnou všech filtrů,olejem, vodním čerpadlem, řemenem příslušenství jsem v servise nechal něco přes 20000( ne u Renaultu). Motor jede jako pila a ke cti Renaultu musím dodat, že řemenice přišla na druhý den ráno. Taky doufám, že mám na chvíli pokoj.
Grand Espace IV, 2004, 2.0Tbenzin, manual

Uživatelský avatar
propi-praha
Junior member
Příspěvky: 125
Registrován: stř kvě 05, 2010 22:00
Bydliště: okolí stověžaté
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od propi-praha » pon kvě 17, 2010 00:06

Tak ja delal na Espace rozvody minulej tejden a u Renaultu to včetně servisu 120tis. stalo 21k vč. DPH
Laguna 1.9dTi RXE (1999) - prodáno
Megane Break 1,9dCi (2002) - prodáno
Megane II Grandtour 1,5 dCi (2007)
Espace IV 1,9 dCi (2006)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » pon kvě 17, 2010 00:43

Řemenici jsem také řešil před 14 dny, kdy se samovolně vyosila v té gumě a vybracemi zničila napínací kladku a od té řemen. Motor jsem stihnul vypnout asi za vteřinu 12. Koupil jsem novou řemenici Sasic, řemen Gates(1795mm), novou napínací(Ina) i pomocnou kladku(Ina) a vyšlo to svépomocí na 6000Kč. Teď ten motor vevnitř skoro vůbec neslyším, muselo to být už jako zdroj hluku.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Příspěvek od wilczek » pon kvě 17, 2010 05:55

malincik píše:
cespa píše:mozna hloupa otazka, ale poznam to, ze remenice je poskozena i bez demontaze remenu? popripade jak? rad bych si ji zkontroloval. dekuji za inf.

........Ta řemenice při pohledu od podběhu kola nevypadá, že je ze dvou ev. tří segmentů. Ale při odmontování by to měl být jeden kus. No a mně vypadly dva.Mám objednáno v Renaultu, mělo by to dorazit v pondělí, cena je 5600. Ale není to moc práce, oddělat plasty v blatníku a řemenice je hned přístupná. Ještě pozor na ten šroub na ní, nesmí se přetáhnout(prý).Aby neuletěl.
Jsou dvy typy řemenice. Starší je rozdělávací a nová kopaktní. Pokud by jsi chtěl měnit řemenici samostatně, pozor na rozhození nastavení rozvodů. Povolením řemenice se uvolní spodní ozubené kolo, unášející rozvodový řemen. Jakékoliv pohnutí kliky pak způsobí prokluz předmětného kola. Shrnuto - při výměně řemenice bez současné výměny rozvodů je před dotažením nutno shodit zátky vačkových hřídelí, nasadit přípravek pro jejich srovnání, zafixovat horní úvrať. Lehce dotáhnout, vytáhnout fixační trn a fixaci řemenic , zatáhnout šroub řemenice na moment + úhel (tento má být rovněž vyměněn), dát nové zátky vačkových hřídelí.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.

mh470
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: stř srp 13, 2008 23:09
Bydliště: BLATNICE

Příspěvek od mh470 » pon kvě 17, 2010 08:51

Jsou dvy typy řemenice. Starší je rozdělávací a nová kopaktní. Pokud by jsi chtěl měnit řemenici samostatně, pozor na rozhození nastavení rozvodů. Povolením řemenice se uvolní spodní ozubené kolo, unášející rozvodový řemen. Jakékoliv pohnutí kliky pak způsobí prokluz předmětného kola. Shrnuto - při výměně řemenice bez současné výměny rozvodů je před dotažením nutno shodit zátky vačkových hřídelí, nasadit přípravek pro jejich srovnání, zafixovat horní úvrať. Lehce dotáhnout, vytáhnout fixační trn a fixaci řemenic , zatáhnout šroub řemenice na moment + úhel (tento má být rovněž vyměněn), dát nové zátky vačkových hřídelí.[/quote]





Jen se zeptám,tam neni klínek proti pootočení na klice?
RENAULT SCENIC 1.6 LPG , NYNÍ ESPACE IV, 2.0 TURBOBENZIN , 120KW

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Příspěvek od wilczek » pon kvě 17, 2010 08:59

mh470 píše:Jen se zeptám,tam neni klínek proti pootočení na klice?
U starších typů není vůbec. Od kdy se pak dával - nevím. Údajně klínek nefixuje natvrdo, rozsah volnosti mi rovněž není znám.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.

Josef HORÁK
Junior member
Příspěvky: 142
Registrován: úte čer 30, 2009 19:52

Příspěvek od Josef HORÁK » pon kvě 17, 2010 11:21

Děkuji za varování - mám stejný motor v laguně, tak mám dalšího strašáka... Všiml jsem si včera, že při sešlápnutí plynu (protúrování) jakoby na zlomek skundy pohasnou světla a ozve se slabé kovové ťuknutí z motoru. Do kabiny to neproniká, ale s otevřenými dveřmi to slyšet je. Možná to bude ono...
Modrá Laguna II grandtour, 2.0 T Dynamique

Uživatelský avatar
romanPV
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: čtv čer 17, 2010 11:30

Příspěvek od romanPV » stř čer 23, 2010 09:04

pivi píše:
mara53 píše:to info bych taky uvítal - mám cca. 1ooo po rozvodech a nerad bych nákup a výměnu téhle řemenice dál odkládal ..
U tveho motoru se nemuze nic stat. :wink:
Jak u tvého motoru se nemůže nic stát? Motor 2,2DCI řemenici snad nemá?
Renault Espace IV 2,2Dci 110KW, 05/2003

Uživatelský avatar
romanPV
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: čtv čer 17, 2010 11:30

Příspěvek od romanPV » úte črc 13, 2010 21:11

wilczek píše:
malincik píše:
cespa píše:mozna hloupa otazka, ale poznam to, ze remenice je poskozena i bez demontaze remenu? popripade jak? rad bych si ji zkontroloval. dekuji za inf.

........Ta řemenice při pohledu od podběhu kola nevypadá, že je ze dvou ev. tří segmentů. Ale při odmontování by to měl být jeden kus. No a mně vypadly dva.Mám objednáno v Renaultu, mělo by to dorazit v pondělí, cena je 5600. Ale není to moc práce, oddělat plasty v blatníku a řemenice je hned přístupná. Ještě pozor na ten šroub na ní, nesmí se přetáhnout(prý).Aby neuletěl.
Jsou dvy typy řemenice. Starší je rozdělávací a nová kopaktní. Pokud by jsi chtěl měnit řemenici samostatně, pozor na rozhození nastavení rozvodů. Povolením řemenice se uvolní spodní ozubené kolo, unášející rozvodový řemen. Jakékoliv pohnutí kliky pak způsobí prokluz předmětného kola. Shrnuto - při výměně řemenice bez současné výměny rozvodů je před dotažením nutno shodit zátky vačkových hřídelí, nasadit přípravek pro jejich srovnání, zafixovat horní úvrať. Lehce dotáhnout, vytáhnout fixační trn a fixaci řemenic , zatáhnout šroub řemenice na moment + úhel (tento má být rovněž vyměněn), dát nové zátky vačkových hřídelí.
Pokud vím tak řemenice má přesně danou polohu výkusem a nejde nasadit jinak, takže pokud budu otáčet jakkoliv rozvody se ani nehnou. Řemenici prostě nasadím tak jak jde a to je jen jkeden způsob, navlíknu klíňák a je to. Práce na půl hoďky sakum prdum.
Renault Espace IV 2,2Dci 110KW, 05/2003

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Příspěvek od Davidak79 » pát črc 16, 2010 17:55

Tak se připojím , mám najeto na 2,0T cca 148500 km a řemenice se odebrala od věčných lovišť. Mám trochu štěstí protože přišla zvuková výstraha. Štěstí jsem měl dost tak asi proto nemůžu v ČR sehnat novou a musí se objednat z Rumunska nebo Maďarska a to za 5800 bez DPH. Po celo dopoledním telefonování jsme na tenhle motor druhovýrobu nesehnaly. Pokud vše dopadne dobře dorazí koncem příštího týdne.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » pát črc 16, 2010 20:31

Skoda,urcite sem ti mohl pomoct. :wink:
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 hostů