denní svícení

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
guli
Junior member
Příspěvky: 101
Registrován: úte bře 17, 2009 11:19
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od guli » pon čer 21, 2010 12:15

Tak asi po pul roce jsem konecne nasel cas je namontovat a zapojit :).
Musel jsem proriznout diru jak v plastovem modrem spodku blatniku + vyriznout kus cerne mrizky, rezal jsem to normalnim kobercovym rezakem.
Doplnil jsem to "napetovym" rele ARS-SMART, aby se rozsveceli az po nastartovani motoru.
napajeni modulu pripojeno u konektoru R262 na drat "+ After ignition", napajeni svetel brano pres pojistku primo z baterky.
Ovladani zhasinani DRL beru z dratu obrysovych svetel u konektoru leveho svetla.
Pro snadnejsi montaz kabelu jsem vyndal obe svetla, kopiroval jsem soucasne kabelove trasy, svuj kabel jsem prichytil stahovacima paskama.

fotky uchyceni
http://www.mikulas.com/albums/espace/P1020309.sized.jpg
http://www.mikulas.com/albums/espace/P1020310.sized.jpg
http://www.mikulas.com/albums/espace/P1020311.sized.jpg
http://www.mikulas.com/albums/espace/P1020312.sized.jpg

viditelnost auta - normalni xenony
http://www.mikulas.com/albums/espace/drl2_off.sized.jpg
s DRL
http://www.mikulas.com/albums/espace/drl2_on.sized.jpg

z blizka
http://www.mikulas.com/albums/espace/drl1_off.sized.jpg
http://www.mikulas.com/albums/espace/drl1_on.sized.jpg

pripadne original velikosti fotek v galerii http://www.mikulas.com/gallery/espace/

Myslim ze sviti celkem ok, jak to vidite vy?:)
Obe svetla i s relatkem si berou kolem 600mA, Xenony zerou radove 3A na jedno svetlo,
tak doufam ze se to aspon trochu projevi na spotrebe, nebo se pletu?
Grand Espace IV 2.2Dci 110kW, r.v. 09/2004 Obrázek

Uživatelský avatar
bednar
Starting member
Příspěvky: 99
Registrován: úte srp 25, 2009 10:41
Bydliště: Dolní Dobrouč

Příspěvek od bednar » úte čer 22, 2010 13:35

guli píše: napajeni modulu pripojeno u konektoru R262 na drat "+ After ignition", napajeni svetel brano pres pojistku primo z baterky.
Ovladani zhasinani DRL beru z dratu obrysovych svetel u konektoru leveho svetla.
Pro snadnejsi montaz kabelu jsem vyndal obe svetla, kopiroval jsem soucasne kabelove trasy, svuj kabel jsem prichytil stahovacima paskama.
Perfektní , paráda. Už delší dobu také uvažuji, tak do toho budu už muset taky "praštit".
Jen jsem se chtěl zeptat zda jsi měl nějaký důvod pro použití těchto podlouhlých světel. Osobně přemýšlím spíše o kulatých - kulatý ke kulatejm (mlhovkám). Ale uvidíme. Koupeno zatím nemám.
Prosba. Nemohl bys upřesnit kam přesně jsi to napojil ? Kde ty kablíky/konektory najdu ?
Díky moc a pochvala, že jsi se podělil - myslím o návod.
Renault Espace IV 2.2 dCi 01/2005 - motor KO - šálky na klice - OPRAVENO už zase jezdí....
Renault Grand Scenic 1.9 dCi 96 kW -2005 - nový pomocník
Diagnostika CLIP k dispozici

-----------------------------------------------

Uživatelský avatar
guli
Junior member
Příspěvky: 101
Registrován: úte bře 17, 2009 11:19
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od guli » stř čer 23, 2010 01:03

Nejak me nenapadlo davat kulata (a mozna v dobe kdy jsem je kupoval, kulata jeste nebyla?, uz to je asi 3/4 roku, nevim...),
Rikal jsem si, ze do te podlouhle masky asi spis sednou podlouhla,
Jestli mi zitra deti nechaj trochu casu :), tak udelam fotky te elektroinstalace.

Jeste update, Po prvotni montazi bylo potreba svetla trochu doladit/naklopit nahoru, protoze kdyz byla namontovana aby byla mechanicky vodorovne, tak to nebylo az tak videt. Takze jestli to budes lepit napr tavnou pistoli, tak si nejdriv zkus ruzne naklopeni, aby to bylo nejak slusne videt.
Naposledy upravil(a) guli dne čtv srp 04, 2011 08:20, celkem upraveno 1 x.
Grand Espace IV 2.2Dci 110kW, r.v. 09/2004 Obrázek

GeneHawkins
Starting member
Příspěvky: 91
Registrován: pát říj 02, 2009 15:22

Příspěvek od GeneHawkins » stř čer 23, 2010 07:33

Šmarjá proč to má být vidět? Má to svítit, a ne být vidět! Zase jeden, který, dokud nepraží do očí, tak není spokojený...
To s tou spínací logikou je taky dobrej fór... Proč to při tom malém odběru není zapojené prostě na zapalování a mínus nebereš ze světel?

Uživatelský avatar
cespa
Experienced member
Příspěvky: 888
Registrován: pát bře 14, 2008 17:37
Bydliště: praha

Příspěvek od cespa » stř čer 23, 2010 07:43

Taky jsem zastancem neoslnovani, proste domontovanim dennich svetel jsem obesel zakon a jak to sviti a kam uz neresim. Muj nejvedci prinos je, ze nemusim hlidat zapnute svetla prez den a hlavne se mi nestlumuje palubovka za dne.
Renault Megane II 1.6 Cabrio
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4

dlabca
Senior member
Příspěvky: 1149
Registrován: pon zář 07, 2009 09:20
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od dlabca » stř čer 23, 2010 08:48

Ach jo, vy si vubec neuvědomujete, že je to i pro vaši bezpečnost?

Jak říká BESIP - vidět a být viděn!!!
Grand ESPACE IV PH2 2.0T 2007 Sport line, CNC Carminat

Uživatelský avatar
guli
Junior member
Příspěvky: 101
Registrován: úte bře 17, 2009 11:19
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od guli » stř čer 23, 2010 10:41

GeneHawkins píše:Šmarjá proč to má být vidět? Má to svítit, a ne být vidět! Zase jeden, který, dokud nepraží do očí, tak není spokojený...
To s tou spínací logikou je taky dobrej fór... Proč to při tom malém odběru není zapojené prostě na zapalování a mínus nebereš ze světel?
Nejde o nejaky oslnovani, nemusis se hned rozcilovat :),
jde o to ze to fakt svitilo vic do zeme nez dopredu a nebylo to moc videt.
A myslim ze to neoslnuje.
Poradis prosim kam presne zapojit +?
Kdyz jsem to zapojil primo na zapalovani (ten "+ After ignition"), tak se to rozsvecelo uz pri zastrceni karty, chtel jsem, aby se zapinaly az pri nastartovani, jak jinak tohle resit ?
Podle principu jak to ma fungovat, je chovani spinace uplne logicke...
Kde jinde vzit zatizitelnych 12V ale az po nastartovani motoru?

Update: jeden clanek ohledne sviceni, ale uz to tu bylo nekolikrat ...
Rozptýlené světlo svým charakterem neoslňuje protijedoucí řidiče ani neosvětluje vozovku, ale v dostatečné míře zajišťuje zásadní podmínku bezpečného provozu "být viděn".

http://www.dennisviceni.cz/dennisviceni ... iceni-UAMK
Grand Espace IV 2.2Dci 110kW, r.v. 09/2004 Obrázek

GeneHawkins
Starting member
Příspěvky: 91
Registrován: pát říj 02, 2009 15:22

Příspěvek od GeneHawkins » stř čer 23, 2010 19:39

O oslňování jsem nic nepsal. Oslňováním rozumím stav, kdy pro ostré protisvětlo nevidím ostatní předměty.
Já mluvím o stavu, kdy špatně navrhnuté laciné čínské lampy (ale často i originálně montované v drahých autech) ostrým světlem ledek znepříjemňují život protijedoucím, kteří potom odvrací zrak a snadno přehlédnou chodce, cyklistu či vozíčkáře.
A proč nechceš, aby to svítilo se zasunutím karty? Vždyť je to jedno, ne? Jak často a dlouho stojíš se zapnutým zapalovaním na místě?

Novotka
Senior member
Příspěvky: 1609
Registrován: sob dub 23, 2005 09:33
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Novotka » stř čer 23, 2010 20:54

dlabca píše:Ach jo, vy si vubec neuvědomujete, že je to i pro vaši bezpečnost?

Jak říká BESIP - vidět a být viděn!!!
Přesně tak hlavně že všichni namontujou denní světla a je vyřešeno.Ono je pod mrakem ,brzo ráno, pozdě večer a ty světla bud nejsou vidět nebo protijedoucí otravujou a zadní nesvítěj. Denní světla bych povolil pouze s automatickym rozsvícením hlavních světel přes stmívací čidlo a byl by pokoj.
"Má to svítit ne bejt vidět "to mě fakt dostalo. Napsat no majitel staré Škodovky tak to beru,ale u Espace nebo jiných luxusních aut to zní docela divně.
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/

GeneHawkins
Starting member
Příspěvky: 91
Registrován: pát říj 02, 2009 15:22

Příspěvek od GeneHawkins » stř čer 23, 2010 21:04

dlabca píše:Ach jo, vy si vubec neuvědomujete, že je to i pro vaši bezpečnost?

Jak říká BESIP - vidět a být viděn!!!
Ano, BESIP to používá už od sedmdesátých let, a znamená to, že bys měl za snížené viditelnosti použít stanovené osvětlení.
Platí to i pro chodce? Pro cyklisty? Proč motocyklisté od sedmdesátých let povinně svítili a auta ne? Proč svítily tramvaje?
Tyto všechny skupiny jsou nyní hendikepovány, případně je jejich opodstatněně zvýšená viditelnost eliminovaná. Hlavně si montovat další světla. A aby víc svítila. Abych já já já byl vidět. Chodce si sejmi, ale mně se vyhni.
Co bude dál? Další světla? Majáky? Sirény?

Nikdo, kdo za nesnížené viditelnosti nevidí neosvětlené auto, nemá na silnici co dělat.

Chápu, že svícení předpis vyžaduje a proto je třeba se jím řídit. To ovšem nic nemění na tom, že je to hovadina.

Uživatelský avatar
cespa
Experienced member
Příspěvky: 888
Registrován: pát bře 14, 2008 17:37
Bydliště: praha

Příspěvek od cespa » čtv čer 24, 2010 07:36

Pak je tu ještě jeden faktor a to ekologie. Pokut´ máte zapnuté hlavní světla, tak se spotřeba v průměru zvýší o cca 0.3l / 100km, při dnešním počtu aut to je docela velký nárůst.
Jinak studie také říkají, že se bezpečnost na silnici kvůli zapnutým světům přez den se nezvýšila.
Takže doopravdy jsem rád,že denním svícením splnuji zákon a víc mě to nezajímá.
Renault Megane II 1.6 Cabrio
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4

Nick_of_the_time
Experienced member
Příspěvky: 606
Registrován: pon dub 19, 2010 17:32
Bydliště: Chodová Planá

Příspěvek od Nick_of_the_time » čtv čer 24, 2010 21:05

já bych si denní svícení fakt nenamontoval...btw. spotřebu zvyšuje i rádio..takže kolega si v autě zpívá a klimu taky nezapne když už tak myslí na ekologii?
od 17.6. Renault Thalia Privilége 1,2 16V

ex: Renault Megane Scenic Centrury 1,6e 66Kw/90HP

Uživatelský avatar
defuckto
Grafoman
Příspěvky: 2553
Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ

Příspěvek od defuckto » čtv čer 24, 2010 21:15

Nick_of_the_time píše:já bych si denní svícení fakt nenamontoval...btw. spotřebu zvyšuje i rádio..takže kolega si v autě zpívá a klimu taky nezapne když už tak myslí na ekologii?
Moc lidí nemá rádio co žere 110W jako dvě obyčejné H4/7.. ;-) Nepočítaje ostatní žárovky.. Nejde ani o to, že ti díky svícení stoupá spotřeba, ale nejdůležitější je, že to je ZBYTEČNÝ. Jako například dnes..
Moje: Citroën C5 I 2.2 HDi Exclusive
Doma: Renault Clio IIB 1.2 16v, Renault Mégane I Coupé 1.6 16v, Renault Mégane I break 1.9 dCi Privilége
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Neutronek
Starting member
Příspěvky: 75
Registrován: ned pro 14, 2008 13:36
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Neutronek » pát čer 25, 2010 07:39

GeneHawkins píše:
dlabca píše:Ach jo, vy si vubec neuvědomujete, že je to i pro vaši bezpečnost?

Jak říká BESIP - vidět a být viděn!!!
Ano, BESIP to používá už od sedmdesátých let, a znamená to, že bys měl za snížené viditelnosti použít stanovené osvětlení.
Platí to i pro chodce? Pro cyklisty? Proč motocyklisté od sedmdesátých let povinně svítili a auta ne? Proč svítily tramvaje?..............
Zapomínáš že hustota provozu v 70 letech a dnes je úplně jiná. Osobně denní svícení vítám, už párkrát mi to pomohlo zabránit kolizi, nejčastěji na parkovištích styl Olympia Brno, kdy vidíš jak někdo přijíždí z boku, ale fyzicky auto pořádně přes keře a jiná auta nevidíš. Světlo zaregistruješ mnohem líp, než třeba auto stříbrné či šedé barvy.
Renault Espace IV 2,2 DCI, 06/2004 – Obrázek

Novotka
Senior member
Příspěvky: 1609
Registrován: sob dub 23, 2005 09:33
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Novotka » pát čer 25, 2010 09:15

Řešit vliv na eklologii u spotřeby Espace je nesmyslné.Klimka než vychladí prostor tak spotřebuje určitě víc paliva než nějaká žárovka. Espace je spotřebou i velikostí auto velice neekologické. Kdo si koupí Espace nebo i jiné auto s výkonným motorem a krabicovým tvarem asi tři decky na palivu neřeší. Trošku jiné je šetření xenonových světel i když na druhou stranu kdo má na provoz Espace tak si novou výbojku může jednou za dva roky pokud odejde koupit.
Mě se prostě světla pro denní svícení na autech nelíbí je to takové ala tuzing.Ale tím nikomu nic neříkám, komu se to líbí at si na auto dá co chce. Montáž těch kulatých je na fotkách velice povedená ty podlouhlé mi příjdou divné na auto se nehodí.
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/

Uživatelský avatar
cespa
Experienced member
Příspěvky: 888
Registrován: pát bře 14, 2008 17:37
Bydliště: praha

Příspěvek od cespa » pát čer 25, 2010 13:42

Omlouvám se,ale nemyslel jsem navýšení spotřeby u Espace, ale celkově v ČR. Pokuť tady máme 5mil aut, tak..... a to byli důvody,proč v rakousku povinnéost denního svícení zrušili
Renault Megane II 1.6 Cabrio
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4

Uživatelský avatar
defuckto
Grafoman
Příspěvky: 2553
Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ

Příspěvek od defuckto » pát čer 25, 2010 19:32

cespa píše:Omlouvám se,ale nemyslel jsem navýšení spotřeby u Espace, ale celkově v ČR. Pokuť tady máme 5mil aut, tak..... a to byli důvody,proč v rakousku povinnéost denního svícení zrušili
Tak tak a není to jen v ČR.. Proč asi zakázali výrobu 100W žárovek? Nějak to nemá logiku..
Moje: Citroën C5 I 2.2 HDi Exclusive
Doma: Renault Clio IIB 1.2 16v, Renault Mégane I Coupé 1.6 16v, Renault Mégane I break 1.9 dCi Privilége
ObrázekObrázek

žuri
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: stř dub 07, 2010 22:58
Bydliště: Czech Republic

denni svícení

Příspěvek od žuri » sob čer 26, 2010 21:54

Nezlobte se, ale jak to tak pročítam-stále nechápu,co se to tu řeší.Pokud ale je to jako nějakým způsobem ušetřit xenonové žarovky a pořídit místo nich ty příšerné paskvily-na Espace?Na ty miláčky,co jsme si pořídili?Takové ,,denní svícení'' stojí cca 1200.- hádám,jedna žárovka do xenonu cca 600.-Pak mi opravdu uniká ten ušetřený efekt.Jinak mi ty ,,vylepšené'' fára dnes silně připomínají podobný ,,tuning'' škodovek z 80tých lech.Opravdu jste tak hluboce vy všichni presvedčení,že jste ty autíčka nejakým způsobem,,vylepšily''?Já teda ne.
Espace Grand VI 3.0 dci 2002 Privilege
Espace Grand VI 3.0 dci 2003 Initiale

Uživatelský avatar
Turnovak
Junior member
Příspěvky: 129
Registrován: pon srp 10, 2009 21:31
Bydliště: Turnov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Turnovak » ned čer 27, 2010 21:46

Ano, BESIP to používá už od sedmdesátých let, a znamená to, že bys měl za snížené viditelnosti použít stanovené osvětlení.
Platí to i pro chodce? Pro cyklisty? Proč motocyklisté od sedmdesátých let povinně svítili a auta ne? Proč svítily tramvaje?
Tyto všechny skupiny jsou nyní hendikepovány, případně je jejich opodstatněně zvýšená viditelnost eliminovaná. Hlavně si montovat další světla. A aby víc svítila. Abych já já já byl vidět. Chodce si sejmi, ale mně se vyhni.
Co bude dál? Další světla? Majáky? Sirény?

Nikdo, kdo za nesnížené viditelnosti nevidí neosvětlené auto, nemá na silnici co dělat.

Chápu, že svícení předpis vyžaduje a proto je třeba se jím řídit. To ovšem nic nemění na tom, že je to hovadina.
Jenom upřesním, že povinné svícení na motorce se zavedlo kolem roku 1988, a ne v sedmdesátých letech. Na to nezapomenu, protože jsem měl nového Simsona, který byl z první zásilky připravené na nový zákon, tedy že automaticky svítil a nedalo se to vypnout. Bylo to tehdy fakt děsné, protože zákon se teprve připravoval a všichni chodci na mě neustále pokřikovali "SVÍTÍŠ!" Taková bezmoc, když to nemůžu zhasnout :-) Jak se ta doba rychle mění, že? Dneska na vás blikají, nebo pokřikují "NESVÍTÍŠ!"

Jinak, to napájení pro relé denních světel jsem zapojil, jak už tu někdo radil, ze "chcípače", nebo čert ví co to je :-), je to ten malý bazmek, co je těsně nad EGR ventilem, vedou z toho dvě hadičky. Je tam šťáva zároveň se zapnutím přístrojovky.

Apropo, jak tady čtu, vy zastrkáváte kartu do čtečky? Já ji mám pořád v peněžence, což beru jako bezva funkci. Netahám ji samozřejmě ani pro zamčení/odemčení. Kdybych ji měl vyndávat a zastrkávat, tak to by byl docela vopruz. Nebo to je dle výbavy?
Espace IV 2,2dCi 12/2003 Initiale, panorama, carminat.

Uživatelský avatar
Expander
Junior member
Příspěvky: 108
Registrován: pon črc 21, 2008 15:52
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Expander » pon čer 28, 2010 17:31

Ano, je to dle výbavy. Ale už se to pomalu stává standardem. Podle mě ta karta má význam právě až od verze "Keyless Entry and Drive", kdy ji člověk vůbec nemusí vytahovat. Jinak to je jen jiná verze klíče a moc toho nepřináší.

Uživatelský avatar
propi-praha
Junior member
Příspěvky: 125
Registrován: stř kvě 05, 2010 22:00
Bydliště: okolí stověžaté
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od propi-praha » stř čer 30, 2010 18:48

no já mám taky chytrou kartu, ale mám na ní navíc připevněnej klíč od defendlocku, takže jí stejně vyndavám a když zpátečku odemknu tak jí šoupnu do zdířky, takže .......
Laguna 1.9dTi RXE (1999) - prodáno
Megane Break 1,9dCi (2002) - prodáno
Megane II Grandtour 1,5 dCi (2007)
Espace IV 1,9 dCi (2006)

Uživatelský avatar
Turnovak
Junior member
Příspěvky: 129
Registrován: pon srp 10, 2009 21:31
Bydliště: Turnov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Turnovak » stř čer 30, 2010 18:58

propi-praha píše:no já mám taky chytrou kartu, ale mám na ní navíc připevněnej klíč od defendlocku, takže jí stejně vyndavám a když zpátečku odemknu tak jí šoupnu do zdířky, takže .......
Tohohle Espace chránit navíc Defend-Lockem?
Už jste někdo slyšel, že ho někdo ukradl? Tohle auto se nekrade, asi to ani nejde. A karta je nepřenosná.
Tady u nás kdo si dal DefendLock, tak měl jistotu, že mu auto brzo ukradnou. Dělali si při tom náhradní klíče od auta. Pak ten servis museli nechat zavřít, když to prasklo. Takže tomu bych věřil snad jenom kdybych si ho sám montoval...
Espace IV 2,2dCi 12/2003 Initiale, panorama, carminat.

Uživatelský avatar
guli
Junior member
Příspěvky: 101
Registrován: úte bře 17, 2009 11:19
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od guli » sob črc 10, 2010 23:09

Jak jsem psal, ze je s modulem ARS-SMART je potreba vytahovat kartu, kdyz zastavite motor a pak zas znovu bez vytazeni karty nastartujete, tak to neni pravda :). Spina pokazdy kdyz se nastartuje. takze neni potreba nic vytahovat.
Grand Espace IV 2.2Dci 110kW, r.v. 09/2004 Obrázek

Miroslav Kristek
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: stř pro 30, 2009 09:35
Bydliště: Břeclav

kod na rádio

Příspěvek od Miroslav Kristek » čtv črc 15, 2010 20:40

Ahoj, mám problém a prosím o radu. Musel jsem odpojit baterku z důvodu výměny alternátoru na mém Espace IV 2.0T. po zapojení jsem zjistil , že mi nejede radio. Na servisní knížce jsem načel jakýsi kod s nápisem cd 1528 a zadal jsem ho a potvddil dle návodu , ale ejhle ERROR a rádio nehraje. Prosím o radu co s tím.
Děkuji Mirek
Jinak mohu poradit s výměnou diodového můstku v alternátoru za bebva cenu a bez problémů funguje. :roll:

Uživatelský avatar
Turnovak
Junior member
Příspěvky: 129
Registrován: pon srp 10, 2009 21:31
Bydliště: Turnov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Turnovak » čtv črc 15, 2010 21:20

Pokud máš německý techničák, tak v něm je kód rádia uveden. Pokud ne, tak nevím...
Espace IV 2,2dCi 12/2003 Initiale, panorama, carminat.

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů