denní svícení
Moderátor: Moderators General
Díky za pochvalu,tak složité to nebylo a popravdě nejvíc jsem si užil s protahováním kabeláže ,ta mi dala víc práce jak to zabudovat do těch plastů.
Výhoda je ,že když bych to už nechtěl tak plasty prostě vyměním a je to jako dřív.Dám sem malý obrázkový postup jak jsem to dělal.
http://img407.imageshack.us/i/1006082.jpg/
http://img138.imageshack.us/i/1006086.jpg/ - uděláme otvor přímočarou pilou podle průměru světla ( u mne necelích 70mm) ale pozor ,světlo nesmí projít otvorem. Otvor musí být udělán tak že zkoušíme vložit světlo již pod úhlem ve kterém bude svítít a podle toho pomalu upravovat otvor vybrušováním aby světlo neprošlo a bylo na těsno.
http://img209.imageshack.us/i/1006091.jpg/ - zafixování světla jsem si udělal,že na jedné staně jsem ho opřel zašroubovaným šroubkem o plast a na druhé straně jsem ho nastavil tak aby směřovalo zhruba ve směru jízdy ,aby nesvítilo do boku.viz: http://img686.imageshack.us/i/1006100.jpg/
http://img695.imageshack.us/i/1006089.jpg/ - po nastavení světla aby správně svítilo jsem si udělal úchytku z původního úchytu dodávaného se světly a zafixoval světlo jak je na obrázku. Už tak mi světla krásně držely v plastech ,ale ještě jsem je pojistil tavnou pistolí a tím se utěsnily i některé nerovnosti. Nejlépe je použít černou tavnou tyčinku , která ladí s plastem ( já ji neměl)
http://img638.imageshack.us/i/1006093.jpg/ A je hotovo a můžem přejít k autu.
Po sundání plastů z auta je vidět že na pravé straně auta je již otvor udělaný- http://img30.imageshack.us/i/1006097a.jpg/ a na levé je potřeba udělat ,ale větší než na fotce ,bo sem zapoměl na držák světla a kryt nešel nacvaknout a tak sem zvětšil díru trochu do boku. Otvor šel udělat v pohodě i ostrým nožem a trvalo to tak 5 minut něž sem to vyřezal- http://img23.imageshack.us/i/1006096.jpg/
Protažení kabeláže a umístnění spínacího modulu už se těžko popisuje ,to už je na každém kam mu to pasuje a zapojení kabelů bylo jen na baterii + a - pól a oranžový káblík jsem napojil na modrý kabel na zásuvkové spojce na levém světle , ten je od obrysového světla.Přístup je horší ,musí se vyndat baterka a já jsem si vydělal i část vzduchového potrubí pro lepší přístup
Výhoda je ,že když bych to už nechtěl tak plasty prostě vyměním a je to jako dřív.Dám sem malý obrázkový postup jak jsem to dělal.
http://img407.imageshack.us/i/1006082.jpg/
http://img138.imageshack.us/i/1006086.jpg/ - uděláme otvor přímočarou pilou podle průměru světla ( u mne necelích 70mm) ale pozor ,světlo nesmí projít otvorem. Otvor musí být udělán tak že zkoušíme vložit světlo již pod úhlem ve kterém bude svítít a podle toho pomalu upravovat otvor vybrušováním aby světlo neprošlo a bylo na těsno.
http://img209.imageshack.us/i/1006091.jpg/ - zafixování světla jsem si udělal,že na jedné staně jsem ho opřel zašroubovaným šroubkem o plast a na druhé straně jsem ho nastavil tak aby směřovalo zhruba ve směru jízdy ,aby nesvítilo do boku.viz: http://img686.imageshack.us/i/1006100.jpg/
http://img695.imageshack.us/i/1006089.jpg/ - po nastavení světla aby správně svítilo jsem si udělal úchytku z původního úchytu dodávaného se světly a zafixoval světlo jak je na obrázku. Už tak mi světla krásně držely v plastech ,ale ještě jsem je pojistil tavnou pistolí a tím se utěsnily i některé nerovnosti. Nejlépe je použít černou tavnou tyčinku , která ladí s plastem ( já ji neměl)
http://img638.imageshack.us/i/1006093.jpg/ A je hotovo a můžem přejít k autu.
Po sundání plastů z auta je vidět že na pravé straně auta je již otvor udělaný- http://img30.imageshack.us/i/1006097a.jpg/ a na levé je potřeba udělat ,ale větší než na fotce ,bo sem zapoměl na držák světla a kryt nešel nacvaknout a tak sem zvětšil díru trochu do boku. Otvor šel udělat v pohodě i ostrým nožem a trvalo to tak 5 minut něž sem to vyřezal- http://img23.imageshack.us/i/1006096.jpg/
Protažení kabeláže a umístnění spínacího modulu už se těžko popisuje ,to už je na každém kam mu to pasuje a zapojení kabelů bylo jen na baterii + a - pól a oranžový káblík jsem napojil na modrý kabel na zásuvkové spojce na levém světle , ten je od obrysového světla.Přístup je horší ,musí se vyndat baterka a já jsem si vydělal i část vzduchového potrubí pro lepší přístup
RENAULT SCENIC 1.6 LPG , NYNÍ ESPACE IV, 2.0 TURBOBENZIN , 120KW
-
- Junior member
- Příspěvky: 145
- Registrován: sob říj 17, 2009 09:57
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Ja bych jen poradil... Pri instalaci kabelaze je jednodussi nez vyndavat baterku, vyndat leve svetlo. Drzi na 2 šroubech, ktere jsou dotazeny na doraz, takze se neda nic skazit. Svetla jdou vyndat a zpetne nasadit velmi jednoduse, maji voditka. Prostoru pro praci je dostatek ... Jsou tam i zemnici mustky pro zapojeni minus polu.
VW Multivan T5 2.5 TDi 128kW Highline r.v.2005
Grand Espace IV 2.2 DCi Privileg r.v.2004
VW Transporter T4 2.5 TDi LBW 9míst bus
Opel Omega 2.3 TD
Opel Rekord 2.3
Škoda 120 GLS
Kdyby někdo chtěl kapelu pro jakoukoli příležitost tak s obraťte na mne nebo http://www.facebook.com/kamuflaz ... jsme schopni odehrát "téměř" jakoukoli akci
Grand Espace IV 2.2 DCi Privileg r.v.2004
VW Transporter T4 2.5 TDi LBW 9míst bus
Opel Omega 2.3 TD
Opel Rekord 2.3
Škoda 120 GLS
Kdyby někdo chtěl kapelu pro jakoukoli příležitost tak s obraťte na mne nebo http://www.facebook.com/kamuflaz ... jsme schopni odehrát "téměř" jakoukoli akci
- guli
- Junior member
- Příspěvky: 101
- Registrován: úte bře 17, 2009 11:19
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
kolmost/sklon svetel
ahoj
montuju tahle svetla
http://www.4car.cz/fotocache/mid/LED_DRL20.JPG
a jsou trochu zkosena, aby kopirovala zakriveni masky.
tim padem miri lehce do stran. Myslite ze to je ok, nebo se mam snazit je dat uplne kolmo na smer jizdy?
A davate je aby svitila vodorovne. nebo trochu nahoru, kdyz jsou umistena tak nizko?
dik
guli
montuju tahle svetla
http://www.4car.cz/fotocache/mid/LED_DRL20.JPG
a jsou trochu zkosena, aby kopirovala zakriveni masky.
tim padem miri lehce do stran. Myslite ze to je ok, nebo se mam snazit je dat uplne kolmo na smer jizdy?
A davate je aby svitila vodorovne. nebo trochu nahoru, kdyz jsou umistena tak nizko?
dik
guli
Fifac píše:Ja bych jen poradil... Pri instalaci kabelaze je jednodussi nez vyndavat baterku, vyndat leve svetlo. Drzi na 2 šroubech, ktere jsou dotazeny na doraz, takze se neda nic skazit. Svetla jdou vyndat a zpetne nasadit velmi jednoduse, maji voditka. Prostoru pro praci je dostatek ... Jsou tam i zemnici mustky pro zapojeni minus polu.
Škoda že jsem to nevěděl dřív mohl jsem si ušetřit práci ,ale ani nevím jak se vlastně sundávají, ještě sem se po tom nepídil.Ale může se to hodit na výměnu výbojky nebo žárovek,je tam špatný přístup.
RENAULT SCENIC 1.6 LPG , NYNÍ ESPACE IV, 2.0 TURBOBENZIN , 120KW
-
- Junior member
- Příspěvky: 145
- Registrován: sob říj 17, 2009 09:57
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
přišel jsem na to uplně náhodou... jsou tam jen dva šrouby... a pak jsem jen vyndal světlo ven a odpojil 2 konektory... překvapilo mě jak je velký ale lehký... je to všechno plast, žádné sklo... a zaním je neskutečně hodně prostoru... a zpátky světlo zapadlo uplně samo ... otázka pár vteřin... navíc ve stejném místě se dá připojit i drát na ovládání zhasnutí světel přímo ke konektoru světla .... tuším na modrý drát, ale s tím si nejsem teď už tak jistý.... je to drát od parkovačky...
VW Multivan T5 2.5 TDi 128kW Highline r.v.2005
Grand Espace IV 2.2 DCi Privileg r.v.2004
VW Transporter T4 2.5 TDi LBW 9míst bus
Opel Omega 2.3 TD
Opel Rekord 2.3
Škoda 120 GLS
Kdyby někdo chtěl kapelu pro jakoukoli příležitost tak s obraťte na mne nebo http://www.facebook.com/kamuflaz ... jsme schopni odehrát "téměř" jakoukoli akci
Grand Espace IV 2.2 DCi Privileg r.v.2004
VW Transporter T4 2.5 TDi LBW 9míst bus
Opel Omega 2.3 TD
Opel Rekord 2.3
Škoda 120 GLS
Kdyby někdo chtěl kapelu pro jakoukoli příležitost tak s obraťte na mne nebo http://www.facebook.com/kamuflaz ... jsme schopni odehrát "téměř" jakoukoli akci
- guli
- Junior member
- Příspěvky: 101
- Registrován: úte bře 17, 2009 11:19
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
demontaz svetla
Muzu poprosit, kde jsou ty srouby na uchyceni svetlometu?
Nejak je nemuzu najit
Dik moc..
Jirka
Nejak je nemuzu najit
Dik moc..
Jirka
Držím ti palce ,i já jsem se na to chystal delší dobu a na konec mi to trvalo celí den i se zapojením. Hlavně si dej pozor na dodržení parametrů montáže dle zákona ,bo na technické po tom pudou co vím od kamoše. A k tvému předešlému dotazu,světla jsem se snažil montovat v přímém směru a i když mám náklon malinko dolu tak jsou super vidět na daleko a nevadí to . Nejlepší je to přiložit na uvažované místo usazení světel a na zkoušku zapojit .Z dálky se podivat jak to svítí a uvidíš jestli to bude vadit že to máš trochu do strany.
RENAULT SCENIC 1.6 LPG , NYNÍ ESPACE IV, 2.0 TURBOBENZIN , 120KW
-
- Junior member
- Příspěvky: 145
- Registrován: sob říj 17, 2009 09:57
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
jestli to svítí malinko do strany, to vůbec neřešte, to neni na škodu... spíše naopak, auto je vidět z více úhlů... já mám světla kde je 8 diod v jedné řadě a světlo je dokonce záměrně lehce zaoblené, takže svítí dopředu i do strany.... spíše se musí dořešit sklon, aby světla nesvítila metr před auto do země, to je pak k ničemu. ideální je pro kontrolu jít tak 10-15m před auto, lehce do podřepu, asi tak aby byla hlava zhruba ve výšce sedícího řidiče a světla by měla mít největší jas... zkrátka by to mělo svítit přímo do ksichtu.... pak je to v pořádku, pro tento účel se to tam dává
VW Multivan T5 2.5 TDi 128kW Highline r.v.2005
Grand Espace IV 2.2 DCi Privileg r.v.2004
VW Transporter T4 2.5 TDi LBW 9míst bus
Opel Omega 2.3 TD
Opel Rekord 2.3
Škoda 120 GLS
Kdyby někdo chtěl kapelu pro jakoukoli příležitost tak s obraťte na mne nebo http://www.facebook.com/kamuflaz ... jsme schopni odehrát "téměř" jakoukoli akci
Grand Espace IV 2.2 DCi Privileg r.v.2004
VW Transporter T4 2.5 TDi LBW 9míst bus
Opel Omega 2.3 TD
Opel Rekord 2.3
Škoda 120 GLS
Kdyby někdo chtěl kapelu pro jakoukoli příležitost tak s obraťte na mne nebo http://www.facebook.com/kamuflaz ... jsme schopni odehrát "téměř" jakoukoli akci
Ono je důležité ,aby bylo světlo vidět hlavně z dálky ,z blízka je to bezvýznamné když už vidím vlastní auto.Proto ti co tam montují kde co ,z dálky nejsou vůbec vidět a jak kdyby nesvítili ,i když z blízka to svítí dobře. Hodně jsem takých potkal. Hlavně být viděn. Samozřejmě tady na nikoho nenarážím ,je to můj osobní názor a zkušenosti s takovýma protijedoucíma autama.
RENAULT SCENIC 1.6 LPG , NYNÍ ESPACE IV, 2.0 TURBOBENZIN , 120KW
Plně souhlasím. Taková ta pseudotuning denní světla, které svítí jako běžné LED diody by měli policisté pokutovat, protože vůbec neplní smysl denního svícení což je "BÝT VIDĚN"!!! Zjistil jsem že čím více led tím méně svítí.
Zajímalo by mě, jestli mají vůbec homologaci?
Zajímalo by mě, jestli mají vůbec homologaci?
Grand ESPACE IV PH2 2.0T 2007 Sport line, CNC Carminat
- guli
- Junior member
- Příspěvky: 101
- Registrován: úte bře 17, 2009 11:19
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jestli to bylo na ty moje svetla, tak podle nekolika webu co jsem koukal, by teoreticky mela byt homologovana, napr tady.
http://denni-sviceni.alarm-anno.cz/drl- ... ci-e11.htm
DRL světla pro denní svícení 2 x 20 LED s homologací E11
Homologovaná světla pro denní svícení, napájení 12 V (homologace: RL E11 00 0036).
ale je otazka, co se pise a jak je to ve skutecnosti ..
kazdopadne overim viditelnost na dalku, kdyz to nebude ok, tak to sundam...
Nechci aby si na me pak protijedouci (Espasaci) ukazovali prstem
http://denni-sviceni.alarm-anno.cz/drl- ... ci-e11.htm
DRL světla pro denní svícení 2 x 20 LED s homologací E11
Homologovaná světla pro denní svícení, napájení 12 V (homologace: RL E11 00 0036).
ale je otazka, co se pise a jak je to ve skutecnosti ..
kazdopadne overim viditelnost na dalku, kdyz to nebude ok, tak to sundam...
Nechci aby si na me pak protijedouci (Espasaci) ukazovali prstem
Neboj to nebylo na tebe.
Akorat spis vice sviti kvalitni diody (myslim Luxeon), (vsimni si treba nova Audi), ktere se davaji tak 2x5 - 6 a sviti vice nez vicediodove svetla.
Urcite jsou i dobra vicediodova svetla, ale ty, ktere vetsinou potkavam na silnici sviti jako umiracek. Silou bych je prirovnal spise k parkovacim svetlum.
Akorat spis vice sviti kvalitni diody (myslim Luxeon), (vsimni si treba nova Audi), ktere se davaji tak 2x5 - 6 a sviti vice nez vicediodove svetla.
Urcite jsou i dobra vicediodova svetla, ale ty, ktere vetsinou potkavam na silnici sviti jako umiracek. Silou bych je prirovnal spise k parkovacim svetlum.
Grand ESPACE IV PH2 2.0T 2007 Sport line, CNC Carminat
-
- Junior member
- Příspěvky: 145
- Registrován: sob říj 17, 2009 09:57
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
přesně tak... hlavní světelný tok by měl být nasměrován tak aby svítil přímo na řidiče protijedoucích aut(nejlépe přímo do ksichtu).... potkal jsem už spoustu aut, která sice měla světla pro denní svícení, ale svítilo jim to metr před auto do země... to je pak k ničemu.... co se týče těch led světel, tak ono v podstatě nezáleží na tom kolik LED diod mají... spíše jde o to jaké diody jsou použity a jakou teplotu světla vydávají... Takže někdy skutečně světla s 5 diodama svítí víc než světla s 20 diodama... LED diody jsou v těch světlech zapojeny paralelně, takže jejich počet na svítivost vliv nemá...
VW Multivan T5 2.5 TDi 128kW Highline r.v.2005
Grand Espace IV 2.2 DCi Privileg r.v.2004
VW Transporter T4 2.5 TDi LBW 9míst bus
Opel Omega 2.3 TD
Opel Rekord 2.3
Škoda 120 GLS
Kdyby někdo chtěl kapelu pro jakoukoli příležitost tak s obraťte na mne nebo http://www.facebook.com/kamuflaz ... jsme schopni odehrát "téměř" jakoukoli akci
Grand Espace IV 2.2 DCi Privileg r.v.2004
VW Transporter T4 2.5 TDi LBW 9míst bus
Opel Omega 2.3 TD
Opel Rekord 2.3
Škoda 120 GLS
Kdyby někdo chtěl kapelu pro jakoukoli příležitost tak s obraťte na mne nebo http://www.facebook.com/kamuflaz ... jsme schopni odehrát "téměř" jakoukoli akci
jo jo záleží taky na tom kdo to vyrábí. naaukru jich taky seženeš mraky ale né všechny maj homologaci i když to píšou.Čína je prostě čína.kvalitní světla jsou vždy od tisícovky na horu.Jinak jsem chtěl ještě dodat k tomu svícení mlhovkama,musela by tam být dodatečně namontovaná patice se žárovkou 21w.pak by to prošlo.U oktávií s denním svícením mají tyto žárovky ale je fakt že mají i svoje stínítko.podle mě právě proto začalo spousta lidí jezdit s mlhovkama. no ale diody jsou diody.tohle světlo jen tak nepřehlídneš,když bereš ty vysoko svítivý.mě se to líbí a jsem s tím spokojem.teď už se jen pídím po nějakém decentním spoiléru.ale zatím jsem vždy narazil jen na ten jeden.no ale to už je jiná rubrika tak zdar fšem při montáži DS
Espace 2.2dci 110kw 2003
- Turnovak
- Junior member
- Příspěvky: 129
- Registrován: pon srp 10, 2009 21:31
- Bydliště: Turnov
- Kontaktovat uživatele:
Tak se s váma pánové už taky můžu podělit s výsledkem montáže:
Do těch předepsaných limitů jsem se vešel taktak, mezera je 63cm, od obrysu auta je to cca 42cm, čili maličko přes, ale dolů jsem je dávat nechtěl.
Jak už tu někdo psal, velké auto s denním svícením dole je vopruz, brácha to tak má a každý druhý na něj bliká, že nesvítí.
Sice trochu vyčnívají, ale víc zapustit nešly, je tam pod mřížkou zrovna ta plastová výztuha a další díly jsem ničit nechtěl...
Z jedné strany chycené montpáskou, z druhé dodaným držákem.
Trochu přibroušeno rozbruškou...
Kdybych ty světla ať už z jakýhokoliv důvodu někdy dával pryč, tak pár nových mřížek stojí 1100,-Kč.
Jo a světla koupeny v Globusu v akci za 799,-Kč
Teď ještě musím nechat přes diagnostiku vypnout to automatické zapínání xenonů. Už mě to fakt nebavilo, při každém zastavení a vypnutí motoru ještě otevřít dveře, i když zrovna nevystupuji, aby se světla zhasnuly.
A hlavně, už jsem musel koupit novou žárovku, která byla dražší než tyhle světla.
Do těch předepsaných limitů jsem se vešel taktak, mezera je 63cm, od obrysu auta je to cca 42cm, čili maličko přes, ale dolů jsem je dávat nechtěl.
Jak už tu někdo psal, velké auto s denním svícením dole je vopruz, brácha to tak má a každý druhý na něj bliká, že nesvítí.
Sice trochu vyčnívají, ale víc zapustit nešly, je tam pod mřížkou zrovna ta plastová výztuha a další díly jsem ničit nechtěl...
Z jedné strany chycené montpáskou, z druhé dodaným držákem.
Trochu přibroušeno rozbruškou...
Kdybych ty světla ať už z jakýhokoliv důvodu někdy dával pryč, tak pár nových mřížek stojí 1100,-Kč.
Jo a světla koupeny v Globusu v akci za 799,-Kč
Teď ještě musím nechat přes diagnostiku vypnout to automatické zapínání xenonů. Už mě to fakt nebavilo, při každém zastavení a vypnutí motoru ještě otevřít dveře, i když zrovna nevystupuji, aby se světla zhasnuly.
A hlavně, už jsem musel koupit novou žárovku, která byla dražší než tyhle světla.
Espace IV 2,2dCi 12/2003 Initiale, panorama, carminat.
pokud budeš příště potřebovat výbojku - mám tip - kupoval jsem na http://xenony.ic.cz/ za 75o,- kus orig. 43oo/D2S a jsem spokojený
Renault ESPACE IV 2,2dCi 11okW Privilége
- Turnovak
- Junior member
- Příspěvky: 129
- Registrován: pon srp 10, 2009 21:31
- Bydliště: Turnov
- Kontaktovat uživatele:
Jj, já jsem ji teda taky koupil podobně. Našel jsem ji na Aukru tuším za 790,- original ze Škodovky, prodejnu měli v Hradci Králové, tak jsem se tam stavil osobně a fakt original zabalená zelená krabička Škoda. Musím si tam koupit ještě jednu do zásoby. Co beru díly z velkoobchodu, tak mi nechtěli věřit že jsem ji koupil takhle levně, tvrdí že to musí být padělek nebo čorka . VO cena pro mně je asi 2100,-Kč, a to mám super slevy, i když jak na co.mara53 píše:pokud budeš příště potřebovat výbojku - mám tip - kupoval jsem na http://xenony.ic.cz/ za 75o,- kus orig. 43oo/D2S a jsem spokojený
Espace IV 2,2dCi 12/2003 Initiale, panorama, carminat.
-
- Starting member
- Příspěvky: 91
- Registrován: pát říj 02, 2009 15:22
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 hostů