denní svícení
Moderátor: Moderators General
- guli
- Junior member
- Příspěvky: 101
- Registrován: úte bře 17, 2009 11:19
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak asi po pul roce jsem konecne nasel cas je namontovat a zapojit .
Musel jsem proriznout diru jak v plastovem modrem spodku blatniku + vyriznout kus cerne mrizky, rezal jsem to normalnim kobercovym rezakem.
Doplnil jsem to "napetovym" rele ARS-SMART, aby se rozsveceli az po nastartovani motoru.
napajeni modulu pripojeno u konektoru R262 na drat "+ After ignition", napajeni svetel brano pres pojistku primo z baterky.
Ovladani zhasinani DRL beru z dratu obrysovych svetel u konektoru leveho svetla.
Pro snadnejsi montaz kabelu jsem vyndal obe svetla, kopiroval jsem soucasne kabelove trasy, svuj kabel jsem prichytil stahovacima paskama.
fotky uchyceni
http://www.mikulas.com/albums/espace/P1020309.sized.jpg
http://www.mikulas.com/albums/espace/P1020310.sized.jpg
http://www.mikulas.com/albums/espace/P1020311.sized.jpg
http://www.mikulas.com/albums/espace/P1020312.sized.jpg
viditelnost auta - normalni xenony
http://www.mikulas.com/albums/espace/drl2_off.sized.jpg
s DRL
http://www.mikulas.com/albums/espace/drl2_on.sized.jpg
z blizka
http://www.mikulas.com/albums/espace/drl1_off.sized.jpg
http://www.mikulas.com/albums/espace/drl1_on.sized.jpg
pripadne original velikosti fotek v galerii http://www.mikulas.com/gallery/espace/
Myslim ze sviti celkem ok, jak to vidite vy?:)
Obe svetla i s relatkem si berou kolem 600mA, Xenony zerou radove 3A na jedno svetlo,
tak doufam ze se to aspon trochu projevi na spotrebe, nebo se pletu?
Musel jsem proriznout diru jak v plastovem modrem spodku blatniku + vyriznout kus cerne mrizky, rezal jsem to normalnim kobercovym rezakem.
Doplnil jsem to "napetovym" rele ARS-SMART, aby se rozsveceli az po nastartovani motoru.
napajeni modulu pripojeno u konektoru R262 na drat "+ After ignition", napajeni svetel brano pres pojistku primo z baterky.
Ovladani zhasinani DRL beru z dratu obrysovych svetel u konektoru leveho svetla.
Pro snadnejsi montaz kabelu jsem vyndal obe svetla, kopiroval jsem soucasne kabelove trasy, svuj kabel jsem prichytil stahovacima paskama.
fotky uchyceni
http://www.mikulas.com/albums/espace/P1020309.sized.jpg
http://www.mikulas.com/albums/espace/P1020310.sized.jpg
http://www.mikulas.com/albums/espace/P1020311.sized.jpg
http://www.mikulas.com/albums/espace/P1020312.sized.jpg
viditelnost auta - normalni xenony
http://www.mikulas.com/albums/espace/drl2_off.sized.jpg
s DRL
http://www.mikulas.com/albums/espace/drl2_on.sized.jpg
z blizka
http://www.mikulas.com/albums/espace/drl1_off.sized.jpg
http://www.mikulas.com/albums/espace/drl1_on.sized.jpg
pripadne original velikosti fotek v galerii http://www.mikulas.com/gallery/espace/
Myslim ze sviti celkem ok, jak to vidite vy?:)
Obe svetla i s relatkem si berou kolem 600mA, Xenony zerou radove 3A na jedno svetlo,
tak doufam ze se to aspon trochu projevi na spotrebe, nebo se pletu?
Perfektní , paráda. Už delší dobu také uvažuji, tak do toho budu už muset taky "praštit".guli píše: napajeni modulu pripojeno u konektoru R262 na drat "+ After ignition", napajeni svetel brano pres pojistku primo z baterky.
Ovladani zhasinani DRL beru z dratu obrysovych svetel u konektoru leveho svetla.
Pro snadnejsi montaz kabelu jsem vyndal obe svetla, kopiroval jsem soucasne kabelove trasy, svuj kabel jsem prichytil stahovacima paskama.
Jen jsem se chtěl zeptat zda jsi měl nějaký důvod pro použití těchto podlouhlých světel. Osobně přemýšlím spíše o kulatých - kulatý ke kulatejm (mlhovkám). Ale uvidíme. Koupeno zatím nemám.
Prosba. Nemohl bys upřesnit kam přesně jsi to napojil ? Kde ty kablíky/konektory najdu ?
Díky moc a pochvala, že jsi se podělil - myslím o návod.
Renault Espace IV 2.2 dCi 01/2005 - motor KO - šálky na klice - OPRAVENO už zase jezdí....
Renault Grand Scenic 1.9 dCi 96 kW -2005 - nový pomocník
Diagnostika CLIP k dispozici
-----------------------------------------------
Renault Grand Scenic 1.9 dCi 96 kW -2005 - nový pomocník
Diagnostika CLIP k dispozici
-----------------------------------------------
- guli
- Junior member
- Příspěvky: 101
- Registrován: úte bře 17, 2009 11:19
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Nejak me nenapadlo davat kulata (a mozna v dobe kdy jsem je kupoval, kulata jeste nebyla?, uz to je asi 3/4 roku, nevim...),
Rikal jsem si, ze do te podlouhle masky asi spis sednou podlouhla,
Jestli mi zitra deti nechaj trochu casu , tak udelam fotky te elektroinstalace.
Jeste update, Po prvotni montazi bylo potreba svetla trochu doladit/naklopit nahoru, protoze kdyz byla namontovana aby byla mechanicky vodorovne, tak to nebylo az tak videt. Takze jestli to budes lepit napr tavnou pistoli, tak si nejdriv zkus ruzne naklopeni, aby to bylo nejak slusne videt.
Rikal jsem si, ze do te podlouhle masky asi spis sednou podlouhla,
Jestli mi zitra deti nechaj trochu casu , tak udelam fotky te elektroinstalace.
Jeste update, Po prvotni montazi bylo potreba svetla trochu doladit/naklopit nahoru, protoze kdyz byla namontovana aby byla mechanicky vodorovne, tak to nebylo az tak videt. Takze jestli to budes lepit napr tavnou pistoli, tak si nejdriv zkus ruzne naklopeni, aby to bylo nejak slusne videt.
Naposledy upravil(a) guli dne čtv srp 04, 2011 08:20, celkem upraveno 1 x.
-
- Starting member
- Příspěvky: 91
- Registrován: pát říj 02, 2009 15:22
Taky jsem zastancem neoslnovani, proste domontovanim dennich svetel jsem obesel zakon a jak to sviti a kam uz neresim. Muj nejvedci prinos je, ze nemusim hlidat zapnute svetla prez den a hlavne se mi nestlumuje palubovka za dne.
Renault Megane II 1.6 Cabrio
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4
- guli
- Junior member
- Příspěvky: 101
- Registrován: úte bře 17, 2009 11:19
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Nejde o nejaky oslnovani, nemusis se hned rozcilovat ,GeneHawkins píše:Šmarjá proč to má být vidět? Má to svítit, a ne být vidět! Zase jeden, který, dokud nepraží do očí, tak není spokojený...
To s tou spínací logikou je taky dobrej fór... Proč to při tom malém odběru není zapojené prostě na zapalování a mínus nebereš ze světel?
jde o to ze to fakt svitilo vic do zeme nez dopredu a nebylo to moc videt.
A myslim ze to neoslnuje.
Poradis prosim kam presne zapojit +?
Kdyz jsem to zapojil primo na zapalovani (ten "+ After ignition"), tak se to rozsvecelo uz pri zastrceni karty, chtel jsem, aby se zapinaly az pri nastartovani, jak jinak tohle resit ?
Podle principu jak to ma fungovat, je chovani spinace uplne logicke...
Kde jinde vzit zatizitelnych 12V ale az po nastartovani motoru?
Update: jeden clanek ohledne sviceni, ale uz to tu bylo nekolikrat ...
Rozptýlené světlo svým charakterem neoslňuje protijedoucí řidiče ani neosvětluje vozovku, ale v dostatečné míře zajišťuje zásadní podmínku bezpečného provozu "být viděn".
http://www.dennisviceni.cz/dennisviceni ... iceni-UAMK
-
- Starting member
- Příspěvky: 91
- Registrován: pát říj 02, 2009 15:22
O oslňování jsem nic nepsal. Oslňováním rozumím stav, kdy pro ostré protisvětlo nevidím ostatní předměty.
Já mluvím o stavu, kdy špatně navrhnuté laciné čínské lampy (ale často i originálně montované v drahých autech) ostrým světlem ledek znepříjemňují život protijedoucím, kteří potom odvrací zrak a snadno přehlédnou chodce, cyklistu či vozíčkáře.
A proč nechceš, aby to svítilo se zasunutím karty? Vždyť je to jedno, ne? Jak často a dlouho stojíš se zapnutým zapalovaním na místě?
Já mluvím o stavu, kdy špatně navrhnuté laciné čínské lampy (ale často i originálně montované v drahých autech) ostrým světlem ledek znepříjemňují život protijedoucím, kteří potom odvrací zrak a snadno přehlédnou chodce, cyklistu či vozíčkáře.
A proč nechceš, aby to svítilo se zasunutím karty? Vždyť je to jedno, ne? Jak často a dlouho stojíš se zapnutým zapalovaním na místě?
Přesně tak hlavně že všichni namontujou denní světla a je vyřešeno.Ono je pod mrakem ,brzo ráno, pozdě večer a ty světla bud nejsou vidět nebo protijedoucí otravujou a zadní nesvítěj. Denní světla bych povolil pouze s automatickym rozsvícením hlavních světel přes stmívací čidlo a byl by pokoj.dlabca píše:Ach jo, vy si vubec neuvědomujete, že je to i pro vaši bezpečnost?
Jak říká BESIP - vidět a být viděn!!!
"Má to svítit ne bejt vidět "to mě fakt dostalo. Napsat no majitel staré Škodovky tak to beru,ale u Espace nebo jiných luxusních aut to zní docela divně.
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
-
- Starting member
- Příspěvky: 91
- Registrován: pát říj 02, 2009 15:22
Ano, BESIP to používá už od sedmdesátých let, a znamená to, že bys měl za snížené viditelnosti použít stanovené osvětlení.dlabca píše:Ach jo, vy si vubec neuvědomujete, že je to i pro vaši bezpečnost?
Jak říká BESIP - vidět a být viděn!!!
Platí to i pro chodce? Pro cyklisty? Proč motocyklisté od sedmdesátých let povinně svítili a auta ne? Proč svítily tramvaje?
Tyto všechny skupiny jsou nyní hendikepovány, případně je jejich opodstatněně zvýšená viditelnost eliminovaná. Hlavně si montovat další světla. A aby víc svítila. Abych já já já byl vidět. Chodce si sejmi, ale mně se vyhni.
Co bude dál? Další světla? Majáky? Sirény?
Nikdo, kdo za nesnížené viditelnosti nevidí neosvětlené auto, nemá na silnici co dělat.
Chápu, že svícení předpis vyžaduje a proto je třeba se jím řídit. To ovšem nic nemění na tom, že je to hovadina.
Pak je tu ještě jeden faktor a to ekologie. Pokut´ máte zapnuté hlavní světla, tak se spotřeba v průměru zvýší o cca 0.3l / 100km, při dnešním počtu aut to je docela velký nárůst.
Jinak studie také říkají, že se bezpečnost na silnici kvůli zapnutým světům přez den se nezvýšila.
Takže doopravdy jsem rád,že denním svícením splnuji zákon a víc mě to nezajímá.
Jinak studie také říkají, že se bezpečnost na silnici kvůli zapnutým světům přez den se nezvýšila.
Takže doopravdy jsem rád,že denním svícením splnuji zákon a víc mě to nezajímá.
Renault Megane II 1.6 Cabrio
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4
-
- Experienced member
- Příspěvky: 606
- Registrován: pon dub 19, 2010 17:32
- Bydliště: Chodová Planá
- defuckto
- Grafoman
- Příspěvky: 2553
- Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
- Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ
Moc lidí nemá rádio co žere 110W jako dvě obyčejné H4/7.. Nepočítaje ostatní žárovky.. Nejde ani o to, že ti díky svícení stoupá spotřeba, ale nejdůležitější je, že to je ZBYTEČNÝ. Jako například dnes..Nick_of_the_time píše:já bych si denní svícení fakt nenamontoval...btw. spotřebu zvyšuje i rádio..takže kolega si v autě zpívá a klimu taky nezapne když už tak myslí na ekologii?
- Neutronek
- Starting member
- Příspěvky: 75
- Registrován: ned pro 14, 2008 13:36
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Zapomínáš že hustota provozu v 70 letech a dnes je úplně jiná. Osobně denní svícení vítám, už párkrát mi to pomohlo zabránit kolizi, nejčastěji na parkovištích styl Olympia Brno, kdy vidíš jak někdo přijíždí z boku, ale fyzicky auto pořádně přes keře a jiná auta nevidíš. Světlo zaregistruješ mnohem líp, než třeba auto stříbrné či šedé barvy.GeneHawkins píše:Ano, BESIP to používá už od sedmdesátých let, a znamená to, že bys měl za snížené viditelnosti použít stanovené osvětlení.dlabca píše:Ach jo, vy si vubec neuvědomujete, že je to i pro vaši bezpečnost?
Jak říká BESIP - vidět a být viděn!!!
Platí to i pro chodce? Pro cyklisty? Proč motocyklisté od sedmdesátých let povinně svítili a auta ne? Proč svítily tramvaje?..............
Řešit vliv na eklologii u spotřeby Espace je nesmyslné.Klimka než vychladí prostor tak spotřebuje určitě víc paliva než nějaká žárovka. Espace je spotřebou i velikostí auto velice neekologické. Kdo si koupí Espace nebo i jiné auto s výkonným motorem a krabicovým tvarem asi tři decky na palivu neřeší. Trošku jiné je šetření xenonových světel i když na druhou stranu kdo má na provoz Espace tak si novou výbojku může jednou za dva roky pokud odejde koupit.
Mě se prostě světla pro denní svícení na autech nelíbí je to takové ala tuzing.Ale tím nikomu nic neříkám, komu se to líbí at si na auto dá co chce. Montáž těch kulatých je na fotkách velice povedená ty podlouhlé mi příjdou divné na auto se nehodí.
Nov
Mě se prostě světla pro denní svícení na autech nelíbí je to takové ala tuzing.Ale tím nikomu nic neříkám, komu se to líbí at si na auto dá co chce. Montáž těch kulatých je na fotkách velice povedená ty podlouhlé mi příjdou divné na auto se nehodí.
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
Omlouvám se,ale nemyslel jsem navýšení spotřeby u Espace, ale celkově v ČR. Pokuť tady máme 5mil aut, tak..... a to byli důvody,proč v rakousku povinnéost denního svícení zrušili
Renault Megane II 1.6 Cabrio
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4
denni svícení
Nezlobte se, ale jak to tak pročítam-stále nechápu,co se to tu řeší.Pokud ale je to jako nějakým způsobem ušetřit xenonové žarovky a pořídit místo nich ty příšerné paskvily-na Espace?Na ty miláčky,co jsme si pořídili?Takové ,,denní svícení'' stojí cca 1200.- hádám,jedna žárovka do xenonu cca 600.-Pak mi opravdu uniká ten ušetřený efekt.Jinak mi ty ,,vylepšené'' fára dnes silně připomínají podobný ,,tuning'' škodovek z 80tých lech.Opravdu jste tak hluboce vy všichni presvedčení,že jste ty autíčka nejakým způsobem,,vylepšily''?Já teda ne.
Espace Grand VI 3.0 dci 2002 Privilege
Espace Grand VI 3.0 dci 2003 Initiale
Espace Grand VI 3.0 dci 2003 Initiale
- Turnovak
- Junior member
- Příspěvky: 129
- Registrován: pon srp 10, 2009 21:31
- Bydliště: Turnov
- Kontaktovat uživatele:
Jenom upřesním, že povinné svícení na motorce se zavedlo kolem roku 1988, a ne v sedmdesátých letech. Na to nezapomenu, protože jsem měl nového Simsona, který byl z první zásilky připravené na nový zákon, tedy že automaticky svítil a nedalo se to vypnout. Bylo to tehdy fakt děsné, protože zákon se teprve připravoval a všichni chodci na mě neustále pokřikovali "SVÍTÍŠ!" Taková bezmoc, když to nemůžu zhasnout Jak se ta doba rychle mění, že? Dneska na vás blikají, nebo pokřikují "NESVÍTÍŠ!"Ano, BESIP to používá už od sedmdesátých let, a znamená to, že bys měl za snížené viditelnosti použít stanovené osvětlení.
Platí to i pro chodce? Pro cyklisty? Proč motocyklisté od sedmdesátých let povinně svítili a auta ne? Proč svítily tramvaje?
Tyto všechny skupiny jsou nyní hendikepovány, případně je jejich opodstatněně zvýšená viditelnost eliminovaná. Hlavně si montovat další světla. A aby víc svítila. Abych já já já byl vidět. Chodce si sejmi, ale mně se vyhni.
Co bude dál? Další světla? Majáky? Sirény?
Nikdo, kdo za nesnížené viditelnosti nevidí neosvětlené auto, nemá na silnici co dělat.
Chápu, že svícení předpis vyžaduje a proto je třeba se jím řídit. To ovšem nic nemění na tom, že je to hovadina.
Jinak, to napájení pro relé denních světel jsem zapojil, jak už tu někdo radil, ze "chcípače", nebo čert ví co to je , je to ten malý bazmek, co je těsně nad EGR ventilem, vedou z toho dvě hadičky. Je tam šťáva zároveň se zapnutím přístrojovky.
Apropo, jak tady čtu, vy zastrkáváte kartu do čtečky? Já ji mám pořád v peněžence, což beru jako bezva funkci. Netahám ji samozřejmě ani pro zamčení/odemčení. Kdybych ji měl vyndávat a zastrkávat, tak to by byl docela vopruz. Nebo to je dle výbavy?
Espace IV 2,2dCi 12/2003 Initiale, panorama, carminat.
- propi-praha
- Junior member
- Příspěvky: 125
- Registrován: stř kvě 05, 2010 22:00
- Bydliště: okolí stověžaté
- Kontaktovat uživatele:
no já mám taky chytrou kartu, ale mám na ní navíc připevněnej klíč od defendlocku, takže jí stejně vyndavám a když zpátečku odemknu tak jí šoupnu do zdířky, takže .......
Laguna 1.9dTi RXE (1999) - prodáno
Megane Break 1,9dCi (2002) - prodáno
Megane II Grandtour 1,5 dCi (2007)
Espace IV 1,9 dCi (2006)
Megane Break 1,9dCi (2002) - prodáno
Megane II Grandtour 1,5 dCi (2007)
Espace IV 1,9 dCi (2006)
- Turnovak
- Junior member
- Příspěvky: 129
- Registrován: pon srp 10, 2009 21:31
- Bydliště: Turnov
- Kontaktovat uživatele:
Tohohle Espace chránit navíc Defend-Lockem?propi-praha píše:no já mám taky chytrou kartu, ale mám na ní navíc připevněnej klíč od defendlocku, takže jí stejně vyndavám a když zpátečku odemknu tak jí šoupnu do zdířky, takže .......
Už jste někdo slyšel, že ho někdo ukradl? Tohle auto se nekrade, asi to ani nejde. A karta je nepřenosná.
Tady u nás kdo si dal DefendLock, tak měl jistotu, že mu auto brzo ukradnou. Dělali si při tom náhradní klíče od auta. Pak ten servis museli nechat zavřít, když to prasklo. Takže tomu bych věřil snad jenom kdybych si ho sám montoval...
Espace IV 2,2dCi 12/2003 Initiale, panorama, carminat.
-
- Starting member
- Příspěvky: 7
- Registrován: stř pro 30, 2009 09:35
- Bydliště: Břeclav
kod na rádio
Ahoj, mám problém a prosím o radu. Musel jsem odpojit baterku z důvodu výměny alternátoru na mém Espace IV 2.0T. po zapojení jsem zjistil , že mi nejede radio. Na servisní knížce jsem načel jakýsi kod s nápisem cd 1528 a zadal jsem ho a potvddil dle návodu , ale ejhle ERROR a rádio nehraje. Prosím o radu co s tím.
Děkuji Mirek
Jinak mohu poradit s výměnou diodového můstku v alternátoru za bebva cenu a bez problémů funguje.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti