ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
poprak
Junior member
Příspěvky: 238
Registrován: úte srp 30, 2005 21:26
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od poprak » pon bře 31, 2014 17:52

může tak velký odběr brát kabel který vede do altíku z baterky??
Renault Megane 1,6i 1996 prodán
Renault Scenic 1,9dTi 2000 prodán
Renault Espace IV 2005
Renault Clio II 2000

poprak
Junior member
Příspěvky: 238
Registrován: úte srp 30, 2005 21:26
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od poprak » pon bře 31, 2014 19:28

tak už je to jasný, vítám v klubu, odešel diodový můstek a nějaký relé takže super prácička :?
Renault Megane 1,6i 1996 prodán
Renault Scenic 1,9dTi 2000 prodán
Renault Espace IV 2005
Renault Clio II 2000

Honza19
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: stř srp 20, 2014 22:33

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od Honza19 » sob říj 11, 2014 23:11

Tak už to mám taky zasebou u Espace iv 1,9. Musím auto pochválit že bez světel a ventilátoru poté co dočoudilo dojelo domu. Můstek a regulátor jsem koupil v Elán car. Rovnou jsem vyměnil ložisko na napínací kladce a promazal na vodící. Nedoporučuju kvůli přístupu to dělat na autě. Vyndat to není zas takový mega opruz a pájení si myslím pak nic moc. Ventilátor chladiče po vyndání předřadníku ventilátoru (pod hadicema u baterky) jde vcelku dobře ven. Při rozpojování trubek vyteče jen maličko vody. Do šroubů držáku alternátoru doporučuju po povolení trochu klepnout pro snažšší vyndání. Čerpadlo serva jsem nerozpojoval, jenom odšrouboval držák trubky na čerpadle. Původně jsem měl napětí na baterce 13,5-6 a už mám 14,4 V :).
Grand Espace 1,9 IV 2005

Uživatelský avatar
cespa
Experienced member
Příspěvky: 888
Registrován: pát bře 14, 2008 17:37
Bydliště: praha

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od cespa » sob říj 25, 2014 21:46

Me nakonec repase prez dily z elan caru nepomohly. Nabijelo mi to taky na krasnych 14,4V,ale cas od casu pocitac hlasil chybu. Nakonec jsem koupil original z vraku a zatim funguje......
Renault Megane II 1.6 Cabrio
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4

Handsgrip
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: čtv bře 13, 2014 23:15

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od Handsgrip » ned říj 26, 2014 22:12

Můj altik zatím Ok. Nicméně první věc , kterou jsem udělal po koupi ojetého ESPACE bylo ošetření kontaktů-ukostření baterie a další připojení na skelet v mot. prostoru. Je to divné, že po výměně to zase v mnoha případech klekne. Není problém spíše v připojení alternátoru do sítě popř. baterie? Můj ESPACE je r.v. 2007 a kontakty už jsou napadeny korozí.takže přetížení altiku může nastat jak v případě vysokého přechodového odporu tak i v případě přerušení kabelu-baterie skelet.Snad se mi problémy s altikem vyhnou, zatím řeším věci, které jsem nečekal,že je vůbec u auta z r.v.2007 budu muset. Auto nemá moc najeto, ale je zanedbané.

martinsem
Experienced member
Příspěvky: 738
Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
Kontaktovat uživatele:

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od martinsem » ned lis 02, 2014 16:50

Tak jsem vyměnil alternátor, který zahořel v pátek ráno. Kabely jsou v pořádku, oka čistá, hořel ráno - studený. Dal jsem tam slabší, vzduchem chlazený z Laguny. Funguje normálně, dobíjí 13.8 - 14.2V i při maximální zátěži. Tak snad vydrží, ale ten špatný originál tam už dávat nebudu. Jen je potřeba dát užší řemen 6PK!
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw

poprak
Junior member
Příspěvky: 238
Registrován: úte srp 30, 2005 21:26
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od poprak » stř lis 12, 2014 12:55

Zdravim,mam dotaz ohledne kabelu co vede z baterky do starteru a dal do altiku. U altilu se mi zacal vypalovat a nedobiji to.muzu natahnout kabel rovnou z baterky na altik a starter zvlast? A jaky prumer kabelu?diky
Renault Megane 1,6i 1996 prodán
Renault Scenic 1,9dTi 2000 prodán
Renault Espace IV 2005
Renault Clio II 2000

zub10
Starting member
Příspěvky: 89
Registrován: úte črc 05, 2011 21:07

ALTERNÁTOR U ESPACE IV 2.0T jednodužší demontáž horem

Příspěvek od zub10 » sob lis 15, 2014 16:23

Dnes jsem vyndával alternátor,půl roku po repasi a rachot od ložska,kouř od řemenu byl vidět i se zavřenou kapotou.
Soudruzi zapoměli vyměnit jedno ložisko.

Když ho měnil maník v servise co to nedělal poprvé,talk jsem mu koukal pod ruce,povedlo si mi to taky
postup:

Kola doprava.
odpojit baterku.
vyklonit napinací kladku kíčem a vyháknout řemen.
nadzvednout pravou přední stranu auta.
sundat spodní kryt motoru a plast vedle vodící kladky v podběhu.
Sundat vodící kladku,kryje šroub co drží altík.
odpojit altík.
skřípnout hadice svorkama a odpojit je,mě tam ještě překáželo LPG.
oddělat 2 dlouhé šrouby co ho drží.
z druhé strany šroubem s podložkou zasunout matky,které vytahují ony šrouby(vymezují vůle mezi blokem a alter.)
povolit oba konce trubky sání,dolni u chladiče je opruz,vyklonit ji dolu.
vykindat altik a vytahnout horem vedle trubky sání,pokud nejde vykindat,matky jsou přitažené k bloku a kously se.

Uvažuju o koupi staršího vzducháče,pán co generálkuje alty celý život,co mi měnil ložisko říkal,že je to normální rozměr uchycení a že tenhle typ stojí za h...o

Nechal jsem chvíli skenovat Antidrill na Aukru a Bazoši a občas našel 120A Valeo vzducháče za dobrou cenu okolo 600kč,
ale po konzultaci mi bylo vysvětleno,že tam odcházejí kotvy a ty nejdou měnit,doporučil mi 150A Bosh,takže uvidíme jestli něco prográmek najde.

Vodou je chlazený jen vinutí a 150A diodový blok NE.Není tam větrák a diodový blok má 240 stupňů,takže to nejde spravovat obyč cínem.
Kdybych to věděl před výměnou,nabastlím tam chladič z procesoru,nebo heatpipe.
To by odpovídalo tomu,že mi odešel při totální průtrži,je dole a mohla na rozpálený diody a regulátor vlítnout voda,teď tam mam plechový štít a pod ním větrák z počítače.

Možná tam zkusím ještě něco nacpat.
Takový extrémní dodělej si sám :)

-----------------------------------------------------
S vodníkem jsem skončil mám 120A vzducháč a je klid
Přílohy
IMG_7976.JPG
IMG_7969.JPG
a je venku
Naposledy upravil(a) zub10 dne stř lis 09, 2016 22:15, celkem upraveno 1 x.
ex Trabant - střecha s lišejníkem a v materiálech předběhl čas
ex Megane I 1.6 55kw,
ex Ford Focus 1.8tdci
ex ESPACE III 2.i LPG r.v. 97 po 20 letech ho začala ničit degradace
Grand Scenic 1,6 2012 LPG - jezdím za kačku na km
ESPACE IV 2T LPG r.v. 2004 - 385t chudák neekonomická oprava - komplet olítaný spotřebák- lpg nádrž,světla vykoukaný,kotouče,stěrače,pření náprava .....
ESPACE IV 2T LPG.

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV 2.0T jednodužší demontáž horem

Příspěvek od wilczek » ned pro 14, 2014 09:05

zub10 píše: postup:
Kola doprava.
odpojit baterku.
vyklonit napinací kladku kíčem a vyháknout řemen.
nadzvednout pravou přední stranu auta.
sundat spodní kryt motoru a plast vedle vodící kladky v podběhu.
Sundat vodící kladku,kryje šroub co drží altík.
odpojit altík.
skřípnout hadice svorkama a odpojit je,mě tam ještě překáželo LPG.
oddělat 2 dlouhé šrouby co ho drží.
z druhé strany šroubem s podložkou zasunout matky,které vytahují ony šrouby(vymezují vůle mezi blokem a alter.)
povolit oba konce trubky sání,dolni u chladiče je opruz,vyklonit ji dolu.
vykindat altik a vytahnout horem vedle trubky sání,pokud nejde vykindat,matky jsou přitažené k bloku a kously se.
Úprava návodu - ještě trochu jednodušeji:
Odpojit baterku.
vyklonit napinací kladku kíčem a vyháknout řemen.
nadzvednout pravou přední stranu auta a shodit kolo.
částečně uvolnit kryt podběhu a sundat plast vedle vodící kladky v podběhu.
Sundat vodící kladku,kryje šroub co drží altík.
odpojit altík.
skřípnout hadice svorkama a odpojit je.
oddělat 2 dlouhé šrouby co ho drží.
Altík jsem vyrazil montér pákou - pokud by to nešlo, pak z druhé strany šroubem s podložkou vtáhnout matky,které vytahují ony šrouby
Pro jeho vytažení jsem musel odpojit vzduchové potrubí, ale postačilo jen nahoře u turba a vyklonit vpravo.
Čest práci.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od wilczek » ned pro 14, 2014 09:22

A další příspěvek k nekonečnému tématu altíku vodníka:
Jak jsem již před časem v několika příspěvcích psal, stále se mi nedařilo dostat napětí na svorkách alternátoru nad 13,8 V. Když jsem ručně nabudil vinutí, měl jsem i při volnoběhu až 16V a motor byl zatížen tak, že se téměř zastavil. Tudíž jsem logicky viděl chybu pouze a jen v regulátoru. Vyměnil jsem regulátor za nový a výsledek byl stejný. Nyní mi altík z ničeho nic odešel a nenabíjel vůbec. Pro nedostatek času jsem opravu svěřil elektroservisu. (2 200 Kč). Údajně byl vadný diodivý blok (2 diody) a ten vzal s sebou do věčných lovišť i regulátor. Dali mi tedy nový diodový blok a osadili zpět ten původní regulátor, který, jak jsem psal, udržoval napětí 13,8 V. A světe div se, nyní mám na svorkách baterky (né alternátoru) při volnoběhu i při zvýšených otáčkách přes 14,2 V. Dále s k tomu neumím vyjádřit (nedokončil jsem VŠ elektro, vyhodili mne z 3. járu, neboť jsem dělal bordel).

Asi tam dám také ten ventilátor z compu na chlazení diodového bloku, jak píše kolega Zub10. Pokud je tam taková teplota, tak je to navýsost vhodné. Jeden ventilátorek již v motoru mám, chladí mi LPG vstřiky 10 minut po vypnutí motoru. Chlazení alternátoru zapojím na trvalý chod při běhu motoru + 10 minut po jeho vypnutí. Ono ty diody z druhovýrobních náhrad nemusí vydržet tolik, co originály.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.

martinsem
Experienced member
Příspěvky: 738
Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
Kontaktovat uživatele:

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od martinsem » ned pro 14, 2014 19:40

Po tom, co jsem si přečetl a zjistil, tak jsem opravu neřešil, koupil nejlevnější nový na Lagunu II, pasoval bez problémů, dobíjí při plné zátěži 13,92-14,23V. Teď jsem při výměně termostatu odstranil i hadice, které k vodnímu vedly a auto lépe topí. Když funguje v Laguně, není důvod, aby nefungoval v Espace, prostoru kolem něj je zhruba stejně nebo i víc, a tak by s chlazením neměl být problém.
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw

zub10
Starting member
Příspěvky: 89
Registrován: úte črc 05, 2011 21:07

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od zub10 » úte led 20, 2015 10:32

Prosím napište jaké typy pasují místo vodníka,na netu je spousta typů.,
takže pokud má někdo zkušenost,tak by to ostatním dost pomohlo.
mám vytipován boshe do laguny,ale má jen 5 drážek,nevím jestli jde přendat řemenice,piny v konektoru jsou kulaté,já mám ploché apod.
je zde za 7300kč http://autodily.mjauto.cz/kod_BOSCH-098 ... 566x4.html,
ale nejsem si jistý.
ex Trabant - střecha s lišejníkem a v materiálech předběhl čas
ex Megane I 1.6 55kw,
ex Ford Focus 1.8tdci
ex ESPACE III 2.i LPG r.v. 97 po 20 letech ho začala ničit degradace
Grand Scenic 1,6 2012 LPG - jezdím za kačku na km
ESPACE IV 2T LPG r.v. 2004 - 385t chudák neekonomická oprava - komplet olítaný spotřebák- lpg nádrž,světla vykoukaný,kotouče,stěrače,pření náprava .....
ESPACE IV 2T LPG.

martinsem
Experienced member
Příspěvky: 738
Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
Kontaktovat uživatele:

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od martinsem » úte led 20, 2015 11:14

Mě pasoval přesně z Laguny, ze stejného motoru. Řemenici jsem neřešil, mám tam užší řemen taky z Laguny.
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw

zub10
Starting member
Příspěvky: 89
Registrován: úte črc 05, 2011 21:07

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od zub10 » stř úno 04, 2015 21:50

takže v ESPACE IV 2004 2.0T jsem měl vodníka,co začal hvízdat,takže něco v háji(asi zkrat na fázi) a byl jsem rád,že udžel baterii jakž takž.

nalezl jsem VALEO CLASSIC 746001 120A za 3600 z mlparts.cz,navíc s volnoběžkou,takže míň namáhá hlavní řemenici,
můj v aute SG15L027 VALEO 155A ji totiž nemá,to moc nechápu,alt má velkou setrvačnost a po poklesu otáček se pere s motorem.

má akorát 6 drážek,to nevadí,7 drážkový tam byl stejně jen kvuli altu,a hadice jsem spojil kolínkem -vnitřní průměr hadice 18mm.

Alt po jízdě nemá být tak horký,že se na něm udrží ruka,dnes jsem přijel a byl vlahý,takže výkonově asi stačí,
prý alt nemá ochranu proti přetížení,prostě se přehřeje a schoří(info od autoelektrikáře)

doplněno: po měsíci funguje jak má a to jsem dobastlil 30A předehřev vody do výměníku LPG.
Nevím jak moc mi starý alt brzdil motor,ale po návratu z Ostravy - polovina dánice na 130 tempmat,pak couračka na Hradec jsem se vešel pod 10L LPG.
Malé info pro LPG - nedávejte nádobku s přimazáváním nad alt - olej nenávidí,já tam mám plechový štít.

aktualizace po roce provozu - OK,
Po 2 letech - neeřešte vůbec vodníka a vyhoďte ho.

moje rada pro všechny "Zbavte se vodníka dřív,než vás vypeče na cestě".
Navíc auto nemusí poznat, že je v háji a až se vám rozsvítí vánoční stromeček na palubovce, je baterka před smrtí.

Mám dobastlený primitivní měření napětí komparátorem a červený diodový pásek nalepený pod hranou palubovky, vypadá to jako origo - červený proužek co zhasne po nastartování.je to po zkušenosti,kdy jsem se doplazil v Ostravě do servisu,při zastavení před vratama neparkovat nestačila šťáva ani na svíčky,
po požádání technika, abych odjel jsem jen řekl "to už nikam nepojede" :)


//////////////////////////////////
aktualizace po 3letech a 70t km
Co to je ten alternátor? :D
Naposledy upravil(a) zub10 dne pon úno 26, 2018 09:49, celkem upraveno 8 x.
ex Trabant - střecha s lišejníkem a v materiálech předběhl čas
ex Megane I 1.6 55kw,
ex Ford Focus 1.8tdci
ex ESPACE III 2.i LPG r.v. 97 po 20 letech ho začala ničit degradace
Grand Scenic 1,6 2012 LPG - jezdím za kačku na km
ESPACE IV 2T LPG r.v. 2004 - 385t chudák neekonomická oprava - komplet olítaný spotřebák- lpg nádrž,světla vykoukaný,kotouče,stěrače,pření náprava .....
ESPACE IV 2T LPG.

Divocak
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: čtv bře 26, 2015 12:18

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od Divocak » pon kvě 11, 2015 18:55

jak to tu čtu tak zjištuji že mám aleternátor z Espace IV 3.0DCI ale do Espace IV 2.0i mi pasovat nikdy nebude tak kdyby ho nekdo chtel urcite se dohodnem.

TTGO
Advanced member
Příspěvky: 365
Registrován: stř říj 22, 2008 12:18
Bydliště: CHRUDIM

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od TTGO » pát črc 03, 2015 10:59

Muj altik to má taky za sebou . Dal jsem z laguny II 125a krasně dobíjí na 14,35 a při zátěži 14,05 ale nejde mě řízení s klimou
RENAULT ESPACE 2014 125kw ,CLIO 2002 1,2 16V, renault megane III 2015 1.6 dci renault megane II 2005 1.9 dci

Jasmín
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: ned úno 10, 2013 20:52
Bydliště: Jemnice

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od Jasmín » čtv zář 10, 2015 21:08

Alternátor to je věčný boj. Už jsem válčil opět,původní si dělal co chtěl,napětí si lítalo kam chtělo,až sebou vzal i baterku. Takže komplet výměna bloku,regulátoru(obojí org. valeo),kabeláže (35mm2) a baterie Exide 90Ah.
Světe div se po výměně je to téměř to samé,na volnoběh napětí udržuje se zaplými xenony na 13.9V když ještě připnu klimu v automatu tak okamžitě pád na 12,5V.
Při zvýšení otáček na cca 1500 dostanu napětí jen se světly na 14.4V s klimou 13.9V. Baterii mi systém udržuje na cca 50% nabití po libovolně dlouhé jízdě.
Při vonoběhu mám další poznatek,a ten je že když otevřu dveře a rozsvítí se mi interiér tak mám okamžitě pokles napětí o 0,3V a regulátor to pozvolna dotahuje tak cca do 30 sec.
Tak by mě zajímalo co řídí tento proces regulace a jak ho ojebat aby se srovnal.
Protože mám pocit,kdybych nasadil nějaký jiný alt tak mi ho elektronika stejně omezí.

Už jsem také hledal alternativu,ale prodejce mi bohužel nebyl schopen ani sdělit jestli mi tam bude co se uchcení týče pasovat.
viz: http://www.pietro-eshop.cz/katalog/cz/l ... -ii---150a

Kdo už jste tuto zapeklitou věc řešil,tak poprosím o odpověď.
Díky
Milan

Grand Espace IV 2,2dCi Initiale Paris(04-05)
Scénic I ph.II 1.6/16V (2001)(prodáno)
Megane coupé 1.6/16V LPG (99-00)(prodáno)
R 19 - 1,9D (1992)(prodáno)

martinsem
Experienced member
Příspěvky: 738
Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
Kontaktovat uživatele:

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od martinsem » čtv zář 10, 2015 21:21

Pasuje tam z Laguny se stejným motorem, je slabší ale funguje normálně. Žádný problém s regulací nemám, jen za studena při plném odběru se na několik sekund odpojí, ale stačí zvednout otáčky a zase začne dobijet. V době, kdy mi odešel jsem potřeboval jet, jediný který byl rychle k dodání byl Starline. A taky funguje... :-)
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od Zefek » čtv zář 10, 2015 21:33

Na alternátoru je konektor se dvěma tenkými dráty. Jeden vede do přístrojovky na kontrolku a druhý vede do řj klimatizace. Když se ten od řj klimatizace odpojí, hapruje to napětí taky? Nemůže klima zapnout vyhřívání (jestli je, tak i předního okna)? To by pak mohlo mít docela odběr.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Jasmín
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: ned úno 10, 2013 20:52
Bydliště: Jemnice

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od Jasmín » čtv zář 10, 2015 22:04

Zefek píše:Na alternátoru je konektor se dvěma tenkými dráty. Jeden vede do přístrojovky na kontrolku a druhý vede do řj klimatizace. Když se ten od řj klimatizace odpojí, hapruje to napětí taky? Nemůže klima zapnout vyhřívání (jestli je, tak i předního okna)? To by pak mohlo mít docela odběr.
A který drát je který, tuto variantu jsem ještě nezkoušel.
Vyhřívání v létě nezapíná,teda alespoň podle kontrolky ne.
Milan

Grand Espace IV 2,2dCi Initiale Paris(04-05)
Scénic I ph.II 1.6/16V (2001)(prodáno)
Megane coupé 1.6/16V LPG (99-00)(prodáno)
R 19 - 1,9D (1992)(prodáno)

Jasmín
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: ned úno 10, 2013 20:52
Bydliště: Jemnice

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od Jasmín » stř zář 16, 2015 21:36

Jasmín píše:
Zefek píše:Na alternátoru je konektor se dvěma tenkými dráty. Jeden vede do přístrojovky na kontrolku a druhý vede do řj klimatizace. Když se ten od řj klimatizace odpojí, hapruje to napětí taky? Nemůže klima zapnout vyhřívání (jestli je, tak i předního okna)? To by pak mohlo mít docela odběr.
A který drát je který, tuto variantu jsem ještě nezkoušel.
Vyhřívání v létě nezapíná,teda alespoň podle kontrolky ne.
Tak už to vím: v konektoru jsou napsaná čísla: 1: by měl být budící od kontrolky - pokud není zapojen kontrolka se při startu nerozsvítí
2: by měl být ten od řídící jednotky

Ale žádnou viditelnou změnu jsem při pokusech neshledal, s odpojeným konektorem se to chovalo stejně jak s připojeným,jen když jsem připojil "1" ke svému pinu v konektoru,
tak bylo napětí malinko vyžší,rychleji nastupovalo (teda při nižších otáčkách).
Bohužel k více testování se teď nedostanu,protože mi espa na parkovišti zezadu nabourali,tak budu řešit toto :-(
Milan

Grand Espace IV 2,2dCi Initiale Paris(04-05)
Scénic I ph.II 1.6/16V (2001)(prodáno)
Megane coupé 1.6/16V LPG (99-00)(prodáno)
R 19 - 1,9D (1992)(prodáno)

bazoon
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: sob pro 05, 2015 17:20

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od bazoon » sob pro 05, 2015 17:33

Zdravím... ESPACE IV 2.2 dci 2003...10.listopadu mi auto hlásilo již známý nápis STOP + baterka svítila....alternátor nedobíjel....diodový můstek + regulátor vyměněno 2500,-
auto jsem měl za týden doma...týden na to opět to samé!!!ted mám auto dva dny doma opět po výměně...dnes jsem s tím jel a opět to samé...
Prý mě teče vodní pumpa ale vodu tam stále mám - dolévám...bohužel auto většinou jezdí krátké vzdálenosti...už fakt netuším...za měsíc 3x auto v ......
Nevíte v čem by to mohlo být?

petras66
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: ned črc 01, 2012 22:00

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od petras66 » ned pro 06, 2015 20:59

dobry vecer, procitam forum a je zde spousta info. Dnes mi odesel altik. Bez varovani po nastartovani pestalo dobijet. kdyz odejdou diody nebo mustek, je to take z niceho nic po nastartovani?? nebo to na sebe predem nejak upozorni???
Espace rv. 05 Expression 1,9 dci 85 kW černá metalíza
Espace rv. 98 svetle zel. metaliza , 2.0 84kW (prodán)

petras66
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: ned črc 01, 2012 22:00

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od petras66 » pon pro 07, 2015 06:52

Je nutne po vymene alt. odzvdusnit system??? Hadice k altiku bych sevrel sverkou. Dekuji
Espace rv. 05 Expression 1,9 dci 85 kW černá metalíza
Espace rv. 98 svetle zel. metaliza , 2.0 84kW (prodán)

filipandresek
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: pát led 22, 2016 17:06

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od filipandresek » pát led 22, 2016 17:12

Ahoj všem, možná mě někdo navedete správným směrem. Vlastním Espace IV r.v. 2010, již delší dobu řeším pokles napětí - mrkají světla i interier osvětlení. Kupil jsem nový alternátor origo Mitshubishi a problém je sice menší, ale světla stále mrkají. Dříve i na volnoběh, po výměně pouze za jízdy, když poklesnou otáčky. V interiéru již ok. Všechny kontakty byly prohlídnuté, kostra atd. Napětí na altecu taky ok. Nestal ose vám někdy něco podobného? V Renaultu nezjistili nic na diagnostice. Auto opravuje známy mechanik a nevíme si rady, kde ej problém. Díky

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 10 hostů