ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Moderátor: Moderators General
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
co treba si to tu precist, o stranku, dve je odkaaz na firmu kde se to dav Praze koupit....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Ahoj vsem. Diodovy mustek jsem zakoupil a vymenil. Bohuzel bez vysledku. Kontroloval jsem napeti na uhlikach-budici civce a tam jsem nic nenameril. Chtel jsem se zeptat. V konektoru do regulatoru jsou dva kabliky, jeden na klimu a jeden na kontrolku. Je ten na kontrolku i budici pro civku? A nebo alternator pracuje i bez zasunuteho tohoto konektoru?. Dekuji za osvetu.
Renault Megane II 1.6 Cabrio
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Ten na kontrolku je zároveň budící - budí se to přes tu kontrolku.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Můj alternátor pracuje beze změn i když nemá připojenou kontrolku.
Navíc jsem odpojil kablík, vedoucí na klimu, protože mi snižoval napětí. Již jsem o tom psal na předchozí stránce, ale nikdo na to nereagoval. Údajně alternátory na Espace IV udržují napětí (na výstupu alternátoru) pod 14 V. Pokud je tomu všeobecně tak (asi ano, protože s jiným regulátorem se alternátor choval úplně stejně), je to pěkná blbost.
Navíc jsem odpojil kablík, vedoucí na klimu, protože mi snižoval napětí. Již jsem o tom psal na předchozí stránce, ale nikdo na to nereagoval. Údajně alternátory na Espace IV udržují napětí (na výstupu alternátoru) pod 14 V. Pokud je tomu všeobecně tak (asi ano, protože s jiným regulátorem se alternátor choval úplně stejně), je to pěkná blbost.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Zefku nevím, ale nám půl roku běhal alternátor i bez zapojeného konektoru... ale ten regulátor byl nějaký vadný, pak se stejně musel měnit, takže bůh ví jak to u něj bylo....
Asi bych zkusil proměřit cívky před diodovým blokem, zda nejsou propáleny (ohmetrem, budou vykazovat velmi malý odpor, ale něco naměřit půjde...) a pak bych asi vyměnil i ten regulátor..... po zkušenostech co mám bych už asi nikdy diody bez regulátoru neměnil, stojí to sice dost peněz, ale heldat ty problémy pak není sranda...
Asi bych zkusil proměřit cívky před diodovým blokem, zda nejsou propáleny (ohmetrem, budou vykazovat velmi malý odpor, ale něco naměřit půjde...) a pak bych asi vyměnil i ten regulátor..... po zkušenostech co mám bych už asi nikdy diody bez regulátoru neměnil, stojí to sice dost peněz, ale heldat ty problémy pak není sranda...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Ahoj, nevíte náhodou jakou má hodnotu teplotní pojistka v regulátoru? Mám jí vadnou ( 0.5Mohmu). děkuji
Renault Megane II 1.6 Cabrio
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
regulátor namontován a hurá, začalo to dobíjet na 14,5V, Použil jsem regulátor a diodový můstek zn. MOBILETRON "904.- + 1228.-Kč ". Tak jsem zvědav na jak dlouho. Na jaře bych altík dorepasoval, ložiska + zběrné kroužky, kdybych věděl, že to navýší cenu jen o 300.-, šel bych do toho hned, takle už je zpět v autě.
Renault Megane II 1.6 Cabrio
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Tak to je dobrá cena. Jen aby to vydrželo. Bylo to hodně složité?
Grand ESPACE IV PH2 2.0T 2007 Sport line, CNC Carminat
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Ahoj, složité bylo jen to, že jsem to dělal před barákem po práci. Vyndat altík je pracnější ( shodit plochý řemen, vymontovat vodící kladku a pak dva šrouby,co drží altík. Doma na stole vyměněn diodový můstek-stačila klasická pistolová pájka a namontovat zpět. Následně jsem zjistil, že nefachčí regulátor, ale ten jsem měnil na namontovaným altíku v autě. Lajsnul jsem si to aniž bych odpojoval baterku, jen jsem vždy vložil odmontovaný napájecí očko do bužírky a zaizoloval. Ted budu častěji měřit kolik dává na baterce, abych byl jist, že je to celé spolehlivé. Díly jsem kupoval v ELAN car. cz http://shop.elancar.cz/
Renault Megane II 1.6 Cabrio
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Ahoj, jelikož mi včera znovu odešel diodový můstek v altíku, tak jestli je možné, že to muže zapricinit pripojení vozíku za autem? Bud je shoda okolnosti,ale vžy,když zapojim vozik,tak vypalím diodovy mustek.
Renault Megane II 1.6 Cabrio
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Taky přispěji s pár větami do nekonečného příběhu alternátor : přesně jak je tady psáno, u mého 2,2 dci jsem před rokem měnil diodový můstek, koupil novou aku Varta 80Ah a myslel, že problém je vyřešen.wilczek píše:Můj alternátor pracuje beze změn i když nemá připojenou kontrolku.
Navíc jsem odpojil kablík, vedoucí na klimu, protože mi snižoval napětí. Již jsem o tom psal na předchozí stránce, ale nikdo na to nereagoval. Údajně alternátory na Espace IV udržují napětí (na výstupu alternátoru) pod 14 V. Pokud je tomu všeobecně tak (asi ano, protože s jiným regulátorem se alternátor choval úplně stejně), je to pěkná blbost.
Sice furt dobíjí těch 13,8V plus mínus nějakou desetinu, ale na mé couračky je to evidentně málo. 14V dobíjí pouze když vypnu uplně ventilátor topení a světla a to na volnoběh motoru. Měřeno na výstupu altíku i na svorkách aku a to jen chvíli, než to regulátor stáhne..
Lze tedy nějak zvýšit napětí, který kablík by to byl? I když jsem aku dobil, dle hustoměru cca 90%, napětí po dni bylo 12,65V, teď po třech dnech a cca 50 km už bylo na 12,45V. Tak jak to řešit? Pokud někdo má jiný altík, z kterého přesně Trafika popřípadě je, abych si ho pořídil, protože tímto bych tu aku asi za chvíli odepsal...děkuji
Naposledy upravil(a) Tombus dne sob led 04, 2014 14:21, celkem upraveno 3 x.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Těch 12,65V tam bylo naprázdno, tj. když byla baterka nezatížená. Abys baterku porovnal, tak musíš měřit za stejných podmínek. Jinak mám zkušenost, že na baterce bylo napětí 13,6V, ale když jsem vzal a nechal jeden hrot měřáku na + pólu baterie a druhý jsem opřel o motor, ukazovalo to 14,2V. Vypni na volnoběh všechny spotřebiče a nevím jak je přístupný kabel, který vede z alternátoru k baterce, ale opři jeden hrot měřáku o matku, kterou je přitažený kabel na výstupu alternátoru a druhý hrot měřáku opři o obal altíku. Tohle je nejlepší zkouška jak změřit dobíjení baterky.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Tohle mám vyzkoušené. Opravdu s druhým - novým - regulátorem je na alternátoru cca 13,8 V. Potvrdili mi to i v Renault servise, že to je tak běžné. Vážně uvažuji, že vymontuji regulátor, mezi styčnou plochu, ze které regulátor snímá napětí k porovnání, vsadím izolační podložku a další plechovou, mezi vzniklé póly naletuji shotkyho diodu, abych jej cca o půl voltu oblbnul. Pokud se k tomu dostanu a bude to funkční, napíši o tom.Zefek píše:....opři jeden hrot měřáku o matku, kterou je přitažený kabel na výstupu alternátoru a druhý hrot měřáku opři o obal altíku. Tohle je nejlepší zkouška jak změřit dobíjení baterky.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Tak se vším odpojeným měřeno jen na altíku 14,03-05 V. No, že by odcházela aku? Mám ji ještě týden v záruce... a to nepouštím v autě nic co nemusím, odpojil jsem i vyhřejvání zadního skla, uvažuji i odpojit sedačky, rádio mám zakodované... Pravěk
Naposledy upravil(a) Tombus dne sob led 04, 2014 15:02, celkem upraveno 1 x.
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
wilczek : Do takové úpravy se já nepustím, bo oheň je kua
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Ahoj, mně to dává 14.4V (měněn diodový můstek i regulator), ale paradoxem je,že na navigaci mi to ukazuje 15V. Mám podezdření na příčinu vypálení alternátoru. Všiml jsem si, že před olejovým filtrem je plechový držák ke kterému jsou plastovými sponami upnuty vodní hadice a svazek kabelů včetně přívodu k alternátoru, který jsou opřeny o hranu držáku a může dojít k prodření a následnému zkratu. Zatím jsem to odizoloval 2mm gumou a až se uteplí,vlezu pod auto a zkontroluji svazek kabelů v jakám je stavu.
Renault Megane II 1.6 Cabrio
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
jo prodřený kabel od alternátoru na kostru, to znám.... když se podíváš po pár stránek zpět, tak je tam vidět co to udělá s diodovým můstkem a podotknu, že byl vidět plamen, který byl uhašen ještě v zárodku (sfouknuto jako svíčka:-) )
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
cespa: Těch 14,4 V závidím , má taky 2,0T ten povedený vodník nebo normál altík? Ty regulátory by tam měly fungovat tak, aby udržovaly tak nějak stejné napětí a při zapnutí spotřebičů i ho zvýšít. U žádných aut nevím co je problém altík, když nedobíjel, nové uhlíky a byl pokoj, tento vodník je na Renaulta (doslova)...
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Mám tam vodníka 155 A, ale jak jsem psal. Vyměněn diodový můstek a regulátor.
Renault Megane II 1.6 Cabrio
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Ještě jedna taková věc, která se týká dobíjení a hlavně nafťáků, nevím, jak je to jinde. Ale pokud jsou v autě svíčky v chladící kapalině, tak po jejich zapnutí jde napětí dolů. Není šance udržet 14,4V a jde to klidně i o 1V dolů. Děje se to u 1.9dci a ta má 125A altík. Trošku nechápu, proč je ve 2.0T 155A altík, ale jestli je tam takhle silný, tak se dá čekat velký odběr a s tím může velmi souviset otázka napětí. Chce to přesně vědět, co je zapnuto, co má jaký odběr, ...
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Kdž jsem přivedl na budící vinutí větší proud, alternátor vyletěl nahoru s napětím a proudem tak, že se skoro motor zastavil. Takže rezervu výkonu na volnoběh ten altík má, a to s rezervou.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Zdravím, chtěl bych se ujistit, že se tyto problémy s alternátory NETÝKAJÍ motoru 3,5 V6 od Nissanu. Díky Honza
Grand Espace 3.5 V6 Initiale phI + Subaru Outback 3.0 H6
-
- Junior member
- Příspěvky: 238
- Registrován: úte srp 30, 2005 21:26
- Bydliště: Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
zdravim, jaká příčina může byt vybíjení baterky (baterka se vybije cca 3-5 hodin), ale když odpojím kabel vedoucí od baterky k altíku tak se baterka nevybije. co může být v čudu? díky
Renault Megane 1,6i 1996 prodán
Renault Scenic 1,9dTi 2000 prodán
Renault Espace IV 2005
Renault Clio II 2000
Renault Scenic 1,9dTi 2000 prodán
Renault Espace IV 2005
Renault Clio II 2000
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Nejspíš alternátor.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Také bych to viděl na poškozený diodový můstek v alternátoru, "proražená" jedna dioda v mustku a nasledne se baterie vybíjí přez vinutí. vybít baterii za 3-5hod, tak to je slusný proud, cca 20A
Renault Megane II 1.6 Cabrio
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů