ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 10926
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od krt.ecek » pon lis 18, 2013 06:50

co treba si to tu precist, o stranku, dve je odkaaz na firmu kde se to dav Praze koupit....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
cespa
Experienced member
Příspěvky: 846
Registrován: pát bře 14, 2008 17:37
Bydliště: praha

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od cespa » úte lis 19, 2013 13:18

Ahoj vsem. Diodovy mustek jsem zakoupil a vymenil. Bohuzel bez vysledku. Kontroloval jsem napeti na uhlikach-budici civce a tam jsem nic nenameril. Chtel jsem se zeptat. V konektoru do regulatoru jsou dva kabliky, jeden na klimu a jeden na kontrolku. Je ten na kontrolku i budici pro civku? A nebo alternator pracuje i bez zasunuteho tohoto konektoru?. Dekuji za osvetu.
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Honda CR-V CDTi 4x4
Kingquad LTA750AXi 4x4
HPI Savage 4,6cm 4x4
HPI E-Savage 4x4

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17558
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od Zefek » úte lis 19, 2013 13:22

Ten na kontrolku je zároveň budící - budí se to přes tu kontrolku.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 743
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od wilczek » úte lis 19, 2013 13:37

Můj alternátor pracuje beze změn i když nemá připojenou kontrolku.
Navíc jsem odpojil kablík, vedoucí na klimu, protože mi snižoval napětí. Již jsem o tom psal na předchozí stránce, ale nikdo na to nereagoval. Údajně alternátory na Espace IV udržují napětí (na výstupu alternátoru) pod 14 V. Pokud je tomu všeobecně tak (asi ano, protože s jiným regulátorem se alternátor choval úplně stejně), je to pěkná blbost.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 10926
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od krt.ecek » úte lis 19, 2013 13:37

Zefku nevím, ale nám půl roku běhal alternátor i bez zapojeného konektoru... ale ten regulátor byl nějaký vadný, pak se stejně musel měnit, takže bůh ví jak to u něj bylo.... :(

Asi bych zkusil proměřit cívky před diodovým blokem, zda nejsou propáleny (ohmetrem, budou vykazovat velmi malý odpor, ale něco naměřit půjde...) a pak bych asi vyměnil i ten regulátor..... po zkušenostech co mám bych už asi nikdy diody bez regulátoru neměnil, stojí to sice dost peněz, ale heldat ty problémy pak není sranda...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
cespa
Experienced member
Příspěvky: 846
Registrován: pát bře 14, 2008 17:37
Bydliště: praha

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od cespa » stř lis 20, 2013 12:18

Ahoj, nevíte náhodou jakou má hodnotu teplotní pojistka v regulátoru? Mám jí vadnou ( 0.5Mohmu). děkuji
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Honda CR-V CDTi 4x4
Kingquad LTA750AXi 4x4
HPI Savage 4,6cm 4x4
HPI E-Savage 4x4

Uživatelský avatar
cespa
Experienced member
Příspěvky: 846
Registrován: pát bře 14, 2008 17:37
Bydliště: praha

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od cespa » stř lis 20, 2013 21:24

regulátor namontován a hurá, začalo to dobíjet na 14,5V, Použil jsem regulátor a diodový můstek zn. MOBILETRON "904.- + 1228.-Kč ". Tak jsem zvědav na jak dlouho. Na jaře bych altík dorepasoval, ložiska + zběrné kroužky, kdybych věděl, že to navýší cenu jen o 300.-, šel bych do toho hned, takle už je zpět v autě.
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Honda CR-V CDTi 4x4
Kingquad LTA750AXi 4x4
HPI Savage 4,6cm 4x4
HPI E-Savage 4x4

dlabca
Senior member
Příspěvky: 1132
Registrován: pon zář 07, 2009 09:20
Bydliště: Olomouc

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od dlabca » čtv lis 21, 2013 08:02

Tak to je dobrá cena. Jen aby to vydrželo. Bylo to hodně složité?
Grand ESPACE IV PH2 2.0T 2007 Sport line, CNC Carminat

Uživatelský avatar
cespa
Experienced member
Příspěvky: 846
Registrován: pát bře 14, 2008 17:37
Bydliště: praha

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od cespa » čtv lis 21, 2013 20:00

Ahoj, složité bylo jen to, že jsem to dělal před barákem po práci. Vyndat altík je pracnější ( shodit plochý řemen, vymontovat vodící kladku a pak dva šrouby,co drží altík. Doma na stole vyměněn diodový můstek-stačila klasická pistolová pájka a namontovat zpět. Následně jsem zjistil, že nefachčí regulátor, ale ten jsem měnil na namontovaným altíku v autě. Lajsnul jsem si to aniž bych odpojoval baterku, jen jsem vždy vložil odmontovaný napájecí očko do bužírky a zaizoloval. Ted budu častěji měřit kolik dává na baterce, abych byl jist, že je to celé spolehlivé. Díly jsem kupoval v ELAN car. cz http://shop.elancar.cz/
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Honda CR-V CDTi 4x4
Kingquad LTA750AXi 4x4
HPI Savage 4,6cm 4x4
HPI E-Savage 4x4

Uživatelský avatar
cespa
Experienced member
Příspěvky: 846
Registrován: pát bře 14, 2008 17:37
Bydliště: praha

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od cespa » ned pro 15, 2013 19:59

Ahoj, jelikož mi včera znovu odešel diodový můstek v altíku, tak jestli je možné, že to muže zapricinit pripojení vozíku za autem? Bud je shoda okolnosti,ale vžy,když zapojim vozik,tak vypalím diodovy mustek.
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Honda CR-V CDTi 4x4
Kingquad LTA750AXi 4x4
HPI Savage 4,6cm 4x4
HPI E-Savage 4x4

Tombus
Starting member
Příspěvky: 83
Registrován: ned zář 16, 2012 16:48

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od Tombus » sob led 04, 2014 13:59

wilczek píše:Můj alternátor pracuje beze změn i když nemá připojenou kontrolku.
Navíc jsem odpojil kablík, vedoucí na klimu, protože mi snižoval napětí. Již jsem o tom psal na předchozí stránce, ale nikdo na to nereagoval. Údajně alternátory na Espace IV udržují napětí (na výstupu alternátoru) pod 14 V. Pokud je tomu všeobecně tak (asi ano, protože s jiným regulátorem se alternátor choval úplně stejně), je to pěkná blbost.
Taky přispěji s pár větami do nekonečného příběhu alternátor :roll: : přesně jak je tady psáno, u mého 2,2 dci jsem před rokem měnil diodový můstek, koupil novou aku Varta 80Ah a myslel, že problém je vyřešen.
Sice furt dobíjí těch 13,8V plus mínus nějakou desetinu, ale na mé couračky je to evidentně málo. 14V dobíjí pouze když vypnu uplně ventilátor topení a světla a to na volnoběh motoru. Měřeno na výstupu altíku i na svorkách aku a to jen chvíli, než to regulátor stáhne..
Lze tedy nějak zvýšit napětí, který kablík by to byl? I když jsem aku dobil, dle hustoměru cca 90%, napětí po dni bylo 12,65V, teď po třech dnech a cca 50 km už bylo na 12,45V. Tak jak to řešit? Pokud někdo má jiný altík, z kterého přesně Trafika popřípadě je, abych si ho pořídil, protože tímto bych tu aku asi za chvíli odepsal...děkuji
Naposledy upravil(a) Tombus dne sob led 04, 2014 14:21, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17558
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od Zefek » sob led 04, 2014 14:14

Těch 12,65V tam bylo naprázdno, tj. když byla baterka nezatížená. Abys baterku porovnal, tak musíš měřit za stejných podmínek. Jinak mám zkušenost, že na baterce bylo napětí 13,6V, ale když jsem vzal a nechal jeden hrot měřáku na + pólu baterie a druhý jsem opřel o motor, ukazovalo to 14,2V. Vypni na volnoběh všechny spotřebiče a nevím jak je přístupný kabel, který vede z alternátoru k baterce, ale opři jeden hrot měřáku o matku, kterou je přitažený kabel na výstupu alternátoru a druhý hrot měřáku opři o obal altíku. Tohle je nejlepší zkouška jak změřit dobíjení baterky.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 743
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od wilczek » sob led 04, 2014 14:29

Zefek píše:....opři jeden hrot měřáku o matku, kterou je přitažený kabel na výstupu alternátoru a druhý hrot měřáku opři o obal altíku. Tohle je nejlepší zkouška jak změřit dobíjení baterky.
Tohle mám vyzkoušené. Opravdu s druhým - novým - regulátorem je na alternátoru cca 13,8 V. Potvrdili mi to i v Renault servise, že to je tak běžné. Vážně uvažuji, že vymontuji regulátor, mezi styčnou plochu, ze které regulátor snímá napětí k porovnání, vsadím izolační podložku a další plechovou, mezi vzniklé póly naletuji shotkyho diodu, abych jej cca o půl voltu oblbnul. Pokud se k tomu dostanu a bude to funkční, napíši o tom.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.

Tombus
Starting member
Příspěvky: 83
Registrován: ned zář 16, 2012 16:48

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od Tombus » sob led 04, 2014 14:33

Tak se vším odpojeným měřeno jen na altíku 14,03-05 V. No, že by odcházela aku? Mám ji ještě týden v záruce... a to nepouštím v autě nic co nemusím, odpojil jsem i vyhřejvání zadního skla, uvažuji i odpojit sedačky, rádio mám zakodované... Pravěk :lol:
Naposledy upravil(a) Tombus dne sob led 04, 2014 15:02, celkem upraveno 1 x.

Tombus
Starting member
Příspěvky: 83
Registrován: ned zář 16, 2012 16:48

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od Tombus » sob led 04, 2014 14:36

wilczek : Do takové úpravy se já nepustím, bo oheň je kua :lol:

Uživatelský avatar
cespa
Experienced member
Příspěvky: 846
Registrován: pát bře 14, 2008 17:37
Bydliště: praha

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od cespa » pon led 06, 2014 10:05

Ahoj, mně to dává 14.4V (měněn diodový můstek i regulator), ale paradoxem je,že na navigaci mi to ukazuje 15V. Mám podezdření na příčinu vypálení alternátoru. Všiml jsem si, že před olejovým filtrem je plechový držák ke kterému jsou plastovými sponami upnuty vodní hadice a svazek kabelů včetně přívodu k alternátoru, který jsou opřeny o hranu držáku a může dojít k prodření a následnému zkratu. Zatím jsem to odizoloval 2mm gumou a až se uteplí,vlezu pod auto a zkontroluji svazek kabelů v jakám je stavu.
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Honda CR-V CDTi 4x4
Kingquad LTA750AXi 4x4
HPI Savage 4,6cm 4x4
HPI E-Savage 4x4

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 10926
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od krt.ecek » pon led 06, 2014 10:06

jo prodřený kabel od alternátoru na kostru, to znám.... když se podíváš po pár stránek zpět, tak je tam vidět co to udělá s diodovým můstkem a podotknu, že byl vidět plamen, který byl uhašen ještě v zárodku (sfouknuto jako svíčka:-) )
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Tombus
Starting member
Příspěvky: 83
Registrován: ned zář 16, 2012 16:48

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od Tombus » úte led 07, 2014 12:48

cespa: Těch 14,4 V závidím 8), má taky 2,0T ten povedený vodník nebo normál altík? Ty regulátory by tam měly fungovat tak, aby udržovaly tak nějak stejné napětí a při zapnutí spotřebičů i ho zvýšít. U žádných aut nevím co je problém altík, když nedobíjel, nové uhlíky a byl pokoj, tento vodník je na Renaulta (doslova)...

Uživatelský avatar
cespa
Experienced member
Příspěvky: 846
Registrován: pát bře 14, 2008 17:37
Bydliště: praha

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od cespa » stř led 08, 2014 10:17

Mám tam vodníka 155 A, ale jak jsem psal. Vyměněn diodový můstek a regulátor.
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Honda CR-V CDTi 4x4
Kingquad LTA750AXi 4x4
HPI Savage 4,6cm 4x4
HPI E-Savage 4x4

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17558
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od Zefek » stř led 08, 2014 10:36

Ještě jedna taková věc, která se týká dobíjení a hlavně nafťáků, nevím, jak je to jinde. Ale pokud jsou v autě svíčky v chladící kapalině, tak po jejich zapnutí jde napětí dolů. Není šance udržet 14,4V a jde to klidně i o 1V dolů. Děje se to u 1.9dci a ta má 125A altík. Trošku nechápu, proč je ve 2.0T 155A altík, ale jestli je tam takhle silný, tak se dá čekat velký odběr a s tím může velmi souviset otázka napětí. Chce to přesně vědět, co je zapnuto, co má jaký odběr, ...
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 743
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od wilczek » stř led 08, 2014 13:54

Kdž jsem přivedl na budící vinutí větší proud, alternátor vyletěl nahoru s napětím a proudem tak, že se skoro motor zastavil. Takže rezervu výkonu na volnoběh ten altík má, a to s rezervou.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.

hd1727
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: pát bře 21, 2014 09:56

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od hd1727 » pát bře 21, 2014 10:02

Zdravím, chtěl bych se ujistit, že se tyto problémy s alternátory NETÝKAJÍ motoru 3,5 V6 od Nissanu. Díky Honza
Grand Espace 3.5 V6 Initiale phI + Subaru Outback 3.0 H6

poprak
Junior member
Příspěvky: 202
Registrován: úte srp 30, 2005 21:26
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od poprak » sob bře 22, 2014 16:53

zdravim, jaká příčina může byt vybíjení baterky (baterka se vybije cca 3-5 hodin), ale když odpojím kabel vedoucí od baterky k altíku tak se baterka nevybije. co může být v čudu? díky
Renault Megane 1,6i 1996 prodán
Renault Scenic 1,9dTi 2000 prodán
Renault Espace IV 2005
Renault Clio II 2000

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17558
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od Zefek » sob bře 22, 2014 22:49

Nejspíš alternátor.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
cespa
Experienced member
Příspěvky: 846
Registrován: pát bře 14, 2008 17:37
Bydliště: praha

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od cespa » ned bře 23, 2014 07:50

Také bych to viděl na poškozený diodový můstek v alternátoru, "proražená" jedna dioda v mustku a nasledne se baterie vybíjí přez vinutí. vybít baterii za 3-5hod, tak to je slusný proud, cca 20A
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Honda CR-V CDTi 4x4
Kingquad LTA750AXi 4x4
HPI Savage 4,6cm 4x4
HPI E-Savage 4x4

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti