ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
GREYWOLF
Člen RCČR
Příspěvky: 2515
Registrován: čtv srp 19, 2004 15:38
Bydliště: Praha 10

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od GREYWOLF » pon srp 28, 2017 07:56

Já celé to auto chválím kudy chodím :wink: Za těch pár korun co mě stálo pořízení a lakování ( doma) tak je to neskutečný dříč :!: Už jsem se i naučil ,když vím, že bude stát déle jak 1 měsíc odpojit baterku a od té doby jsem neměl ani jeden problém 8)
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway

bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T

pdst
Junior member
Příspěvky: 140
Registrován: čtv srp 14, 2008 13:22
Bydliště: Čáslav
Kontaktovat uživatele:

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od pdst » pon srp 28, 2017 08:07

ano, baterku taky odpojím a klidně i na 14 dnů když nikam nejedu
Pavel

Ford Tourneo Custom 9 míst

Citigo - Elegance, 3dv, 55 kw, černé

Grand scenic III 1.6 dci 130 koní / rv 9/2014 intens nic horšího mne nemohlo potkat !!! =
šmejd prodaný šmejdem!!! ---- VVauto KH---




minulost
Vaz 2102= (1974-1998)
,Š110L,Vaz2105,Š105L,Š-Forman Excelent,Felda combi GLXi,Fiat Punto sporting
Espace 2,2dci Initiale - nedám na espace dopustit

http://espaceiv.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
GREYWOLF
Člen RCČR
Příspěvky: 2515
Registrován: čtv srp 19, 2004 15:38
Bydliště: Praha 10

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od GREYWOLF » pon srp 28, 2017 08:28

Dostal jsem se na max 34 dní kdy jde poté nastartovat a je jedno jestli je zima nebo léto. 35 den už nechytne.... :x
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway

bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T

Novotka
Senior member
Příspěvky: 1609
Registrován: sob dub 23, 2005 09:33
Bydliště: Pardubice

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od Novotka » stř srp 30, 2017 15:37

Tak vyměnili alternátor.,dali nový remen a kladky a předali mi auto. Nic sem neplatil.
Ujel sem 200 metrů zas to písklo rozsvítilo se na chvilku dobíjení pak zhaslo,smrad a hulán z podkapoty.
Tak sem to tam odvez znovu.
Nevím co s tim alternátorem delaj. Když tam byl ten můj co nedobijel tak to normálně jezdilo. Už mám nervy ještě ze si žena koupila auto ( no auto, Rapid 1,2)
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/

Novotka
Senior member
Příspěvky: 1609
Registrován: sob dub 23, 2005 09:33
Bydliště: Pardubice

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od Novotka » čtv zář 07, 2017 16:49

Stále auto nemám. Nemám moc čas to řešit,ale zítra se jdu nejspíš do Renaultu dost pohadat.
Totální nekomunikace.
Jaký jiný problem muže byt kolem řemenu kdyz se sekne krom toho alternatoru,který se pokoušejí měnit.
Servo i bez alternatoru fungovalo,to se snad zastavit jen tak občas nemůže a klima predtim fungovala taky tak nevím proč by to dělala.
O Renaultu vím ze jsou to měnící ne opravari tak sem to chtěl vyměnit ne opravovat ,ale tohle sem fakt nečekal.
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/

Uživatelský avatar
GREYWOLF
Člen RCČR
Příspěvky: 2515
Registrován: čtv srp 19, 2004 15:38
Bydliště: Praha 10

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od GREYWOLF » pát zář 08, 2017 08:21

Držím palce ať vyhraješ :-)
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway

bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T

Novotka
Senior member
Příspěvky: 1609
Registrován: sob dub 23, 2005 09:33
Bydliště: Pardubice

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od Novotka » ned zář 10, 2017 11:28

Takže páteční varianta,po výměně všech kladek a remene,vybruje lehce remenice příslušenství,ze by to asi mohla dělat.
Tak sem jim řek ať ji vymění doufám ze bude pokoj. V pondělí mi snad auto daji. Zda bude jezdit nevím.
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/

Novotka
Senior member
Příspěvky: 1609
Registrován: sob dub 23, 2005 09:33
Bydliště: Pardubice

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od Novotka » pon zář 18, 2017 18:43

Tak auto mam doma,remenice vyměněna. Nakonec výměna remenice 3900 . Doufám ze to bude fungovat.
Mechanik byl příjemnej,říkal ze takový problem nikdy s výměnou altiku nemel. Ale mam s toho auta divnej pocit.
Kor kdyz měsíc jezdím se skoro novým Rapidem.
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/

Uživatelský avatar
GREYWOLF
Člen RCČR
Příspěvky: 2515
Registrován: čtv srp 19, 2004 15:38
Bydliště: Praha 10

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od GREYWOLF » pon zář 18, 2017 23:33

Tak to snad nejde moc porovnávat Rapida s Espacem,ne? Já mám tedy pouze přímé srovnání s Octavia III a Superb III a v obou není dost místa a je to tvrdé...
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway

bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T

Novotka
Senior member
Příspěvky: 1609
Registrován: sob dub 23, 2005 09:33
Bydliště: Pardubice

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od Novotka » úte zář 19, 2017 18:12

Porovnávam takovou tu novotu neopotrebovanost. Jinak je to jak zebrinak,ale jezdi za 5,5.
Ženě to do města staci.
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/

Uživatelský avatar
SaryK
Člen RCČR
Příspěvky: 332
Registrován: čtv pro 23, 2004 21:34
Bydliště: Holýšov

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od SaryK » čtv led 04, 2018 23:24

Ahoj, kluci.
Tak jsem si myslel, že mě to u 5 let starého auta nepotká a samozřejmě budu rád, pokud se mýlím, ale...najeto mám cca 189000 Km.
1.1. přijdu k autu, zastrčím kartu a na displeji hláška "battery charging fault". Auto šlo nastartovat, ale když jsem motor chcípnul a po chvíli chtěl znovu nastartovat, tak už bylo slyšet jen cvakání a nic.
Baterie měla po změření 11.5V, takže jsem jí vykuchal z auta. Mimochodem, i demontáž baterie je práce pro gynekologa, to bych je nakopal :roll:
Baterku jsem poctivě nabíjel přes noc a v sobotu ji tam hodím zpět, páč se mi to nechce za tmy měnit.
Nejsem moc nadšený z toho,že bych musel řešit alternátor, ale příští měsíc mě čeká cesta 1000km na hory, tak bych byl nerad ve Franciii a v 7 lidech překvapenej.
Každopádně můj Espace nemá alternátor chlazený vodou, ale "normální". Co pročítám, tak vesměs ty problémy byly se staršími modely...

Je možné, že by to mohla způsobovat baterie? Ta moje po nabití ukazuje 12.52V, což mi nepřijde jako optimální kondice.

Ať se daří.

Vašek
Vašek T.

Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od EfineSS » pát led 05, 2018 09:14

Změřil bych dobíjení při nastartovaným motoru.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
SaryK
Člen RCČR
Příspěvky: 332
Registrován: čtv pro 23, 2004 21:34
Bydliště: Holýšov

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od SaryK » ned led 07, 2018 21:55

Tak baterii jsem po nabití pro jistotu vzal na zátěžový test a je OK.
V autě mi to na volnoběh i při jízdě dává přes 14 V (14-14.5V), takže myslím, že je to v pohodě
a holt byla fakt jen nedostatečně nabitá baterie. Poslední 2 týdny stálo před domem a předtím
jen popojížďky kolem komína.
Díky.
Vašek T.

Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V

LukoLVG
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: úte zář 27, 2016 10:24

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od LukoLVG » pon úno 19, 2018 11:14

Takze pridam sa aj ja k problemu, pri 214 000km odisiel asi altik, asidiodovy mostik. Na volnobehu dava 11,9V az 12,2V. Takze som odtiahol tych par km domov auticko a teraz co.... Diodovy mostik znacky ERA stoji 24€, tusim ze sa da vymenit aj bez demontaze altika. Altik vzduchom chladeny Valeo 120A ktory sa tu spomina stoji 134€. Takze riesime s otcom ako vyriesit problem. Sa tu niekde spominalo ze oni boli zle mostiky, vyrobca vyrobil zlu sarzu, niekde vyssie to tu niekto pisal. Teraz uz by mali byt OK alebo dat tam rovno vzduchom chladeny, vymenit remen, prepojit trubky vody... Babo rad, investor tejto poruchy momentalne rekonstruuje dom a ako stale chcel by taketo necakane vydavky zkresat na co najmenej.

LukoLVG
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: úte zář 27, 2016 10:24

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od LukoLVG » čtv úno 22, 2018 18:35

Takze investor sa nakoniec rozhodol pre altik. Nie repas vodnika... Objednany bol Valeo ktory tu spominal zub10 ale ten bol len na vymenu. Nechceli ho vymenit za iny typ cize za vodnika tak ponukli za 130eur ASPL a 3037 https://en.as-pl.com/p/A3037 trebalo vymenit remenicu. Ta na nom nebola. Neviete aky moment je na utiahnutie remenice alternatora potrebny?
Po 20km jazde altik sa nehreje, ustalene 14,4 aj so zapnutymi spotrebicmi. Vonku je -5°C
Hadice spojene medenym U kupenym u trubkarov :)

LukoLVG
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: úte zář 27, 2016 10:24

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od LukoLVG » stř bře 14, 2018 11:22

Takže po troch týždnoch opäť premerané. Naštartovaný motor bez spotrebičov so svetlami 14,3V vonku je 14°C
Keď som zapol rádio, klimatizáciu a ventilátor na 3/4 otáčok kleslo to na 13,8-13,9V. Pri 2000ot/min to bolo 13,99V-14,04V. Na merianie používam kvalitnejší multimeter Segab ELMA či ako sa to píše...
Trošku ma to znepokojuje ale je to ešte stále v norme aj keď na spodnej hranici. Pripisujem to ale slabšiemu altíku 120A namiesto 150A.

Inač maximálny výkyv napätia by mal byť nasledovný keď je pri -10°C - 14,4V tak pri 0°C - 14,15V takže pri +10°C - 13,9V a pri +20°C - 13,65V

Čiže pri klesajúcej teplote by malo maximálne stúpnuť napätie o 0,3V. Samozrejme ideálne je ak na výstupe z alternátora je ustálenych 14,1-14,6V stale či je +30°C alebo -15°C

Uživatelský avatar
SaryK
Člen RCČR
Příspěvky: 332
Registrován: čtv pro 23, 2004 21:34
Bydliště: Holýšov

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od SaryK » úte kvě 08, 2018 19:04

SaryK píše:
ned led 07, 2018 21:55
Tak baterii jsem po nabití pro jistotu vzal na zátěžový test a je OK.
V autě mi to na volnoběh i při jízdě dává přes 14 V (14-14.5V), takže myslím, že je to v pohodě
a holt byla fakt jen nedostatečně nabitá baterie. Poslední 2 týdny stálo před domem a předtím
jen popojížďky kolem komína.
Díky.
Tak jsem tu znovu s aktualizací.

O víkendu jem cestou z Prahy náhodou zastrčil měřák napětí do zásuvky a znepokojeně jsem zjistitl, že to ukazuje napětí 12.1 V. Občas tam probliklo kolem 14 V, ale většinou se to drželo na těch 12V. Domů (cca 130 km) jsem dojel v pohodě, vymontoval jsem alternátor a zjistil jsem, že jeden uhlík byl téměř upadlý - visel na pár drátcích a jakmile jsem s ním párkrát zapružil, tak úplně vypadl ven. Myslel jsem si, že jsem závadu objevil a vyřeším to jen výměnou uhlíků a bude to. Uhlíky vyměněny, nastartuji auto a na měřáku vidím opět kolem 12V. Na hodnotu kolem 14V to vyskočilo až po zapnutí klimatizace, pak se to drželo na 14.2-14.8.
Měřil jsem to jak tím měřákem do zásuvky 12V, tak i digitálním multimetrem, hodnoty +- 0.1 V stejné i přímo na alternátoru.
Dnes při jízdě to ukazovalo opět 12V, ale všiml jsem si, že při jízdě z kopce, nebo při dojezdu ke křižovatce to okamžitě vyskočilo přes 14V, po přidání plynu zpět na 12V!? Po cca 1/2 hodině jízdy to začalo ukazovat stejně ve všech jízdních režimech, lehce přes 14V.

Možná v tom jen zbytečně šťourám a je to tak ok, ale možná to vypadá na závadu regulace napětí, či něco jiného?

Jinak pro zajímavost, v mém autě je alternátor Mitsubishi 210A, vzduchem chlazený, dá se vyjmout shora, ale je třeba demontovat věci okolo.

Díky předem za Vaše reakce a přeji pěkný zbytek dne.

Vašek
Vašek T.

Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od EfineSS » úte kvě 08, 2018 19:35

Nemáš náhodou už řízené dobíjení? Není na baterce mimo jiné připojený snímač? Pak by to dávalo logiku to chování.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
SaryK
Člen RCČR
Příspěvky: 332
Registrován: čtv pro 23, 2004 21:34
Bydliště: Holýšov

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od SaryK » úte kvě 08, 2018 19:40

Ahoj, na baterce mám toto:


Obrázek

Máš asi pravdu, že to má řízené nabíjení a nelze to přezkoušet "klasicky" .

viz: https://www.autoelektrika.cz/novinky/ri ... pecifikace

Pěkný den

Vašek
Vašek T.

Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V

Uživatelský avatar
imrich.obert
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: stř zář 18, 2013 05:49
Bydliště: Devičany 222

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od imrich.obert » pon čer 18, 2018 08:27

Zdravím.Neviete niekto prečo je kontrolka nabíjania na prístrojovej doske prepojená s riadiacou jednotkou elektrického zámku stĺpiku riadenia?
Renault Espace IV 1,9dci 85kW r.v.2004

picasso-12345
Advanced member
Příspěvky: 340
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:50
Bydliště: Dřísy, okr. Praha východ

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od picasso-12345 » pon črc 30, 2018 12:12

Zdravím,
pokud si dobře pamatuji ze školy, napětí na alernatoru by nemělo překročit 14,4 V. 14,4 V je mezní hodnota, kdy dochází k varu elektrolytu a při dlouhodobém překročení této hodnoty elekrolyt rychle ubývá a dochází i k poškození desek. Každopádně v automatickém režimu nabíjení (v nabijecich stanicich) se tato hodnota krátkodobě překračuje z důvodu promícháni elektrolytu. Proto opatrně s tím napětím 14,6 V, nebo 14,8 V a pod.
Zbyněk
Espace V, 1.6dci, 2018, plná výbava
Grand ESPACE IV, 3.0dci (P9X 701), 2004, plná výbava mimo kůže

Uživatelský avatar
SaryK
Člen RCČR
Příspěvky: 332
Registrován: čtv pro 23, 2004 21:34
Bydliště: Holýšov

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od SaryK » pon srp 06, 2018 22:22

No, holt si budeš muset aktualizovat znalosti, časy se mění. :)
Myslím, že to spustila norma Euro 5, ale nechci kecat.

viz
https://www.12voltplanet.co.uk/auxiliar ... ators.html

Pěkný den

V.
Vašek T.

Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V

picasso-12345
Advanced member
Příspěvky: 340
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:50
Bydliště: Dřísy, okr. Praha východ

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od picasso-12345 » stř srp 08, 2018 09:52

Zdravím,
nechápu tuto poznámku. Měla se týkat mě? Proč? V čem se časy mění u alternátorů Espace IV?
Zbyněk
Espace V, 1.6dci, 2018, plná výbava
Grand ESPACE IV, 3.0dci (P9X 701), 2004, plná výbava mimo kůže

Uživatelský avatar
SaryK
Člen RCČR
Příspěvky: 332
Registrován: čtv pro 23, 2004 21:34
Bydliště: Holýšov

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od SaryK » stř srp 08, 2018 10:04

Ahoj,

to není nic proti tobě. Já jsem žil také v domnění, že nabíjení max 14.4, ale s příchodem řízeného dobíjení
a "chytrých" alternátorů se situace lehce změnila. Stejně, jako se vyvíjí technika, tak i naše znalosti se rozšiřují.
Pokud sis to vyložil nějak špatně, tak se ti omlouvám, vůbec v tom nebyl úmysl, možná jen nevhodná formulace.

Pěkný den

Vašek
Vašek T.

Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V

milosg
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: úte zář 25, 2018 23:11

Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV

Příspěvek od milosg » sob říj 06, 2018 22:21

Ahoj,

je tady o vodníkovi spousta informací, takže doplním jen co mi tady scházelo:

- Originální regulátor je postavený na obvodu 9RC7133, který má nastavenou teplotní křivku -10mV/°C. To znamená, že při ohřátí alternátoru o 100°C reguluje na 13,55V místo na jmenovitých 14,55V. Když tohle člověk neví, může ho měření napětí docela zmást.

- Píše se tu, že není možné zkontrolovat diody můstku, pokud je připojený k vinutí. Upřesnil bych to tak, že není možné je zkontrolovat na 100%. Při uvážení velmi malého odporu vinutí je možné můstek zkontrolovat podle náhradního schématu:
vývod BAT--|<--kterýkoli vývod vinutí--|<--kostra. Pokud naměřím na obou náhradních diodách v propustném směru cca 0,5V a v závěrném nevedou, je s velkou pravděpodobností můstek v pořádku. Pokud naměřím na jedné z náhradních diod 0,0V v obou směrech je jedna nebo více diod proražených. Zničená dioda této velikosti skoro vždy skončí zkratem, což je ten horší případ (zkrat může napáchat další škody). Vzácný případ rozpojené diody výše popsanou metodou nejde odhalit.

- V originálním můstku jsou 4 páry diod. Čtvrtý se zřejme používá v některých typech alternátorů s vyvedeným středem vinutí, u vodníka není zapojen.
Dvě z diod na plusové straně jsou teplotně nejvíce namáhány. Jsou blízko sebe a plusová strana chladiče je na izolační podložce. Takže jedna z nich to časem odnese. Pro opravu můstku s jednou proraženou diodou je možné použít ten přebývající čtvrtý pár. Opravenému můstku bych dal lepší prognózu, než novému čínskému.
Vývod proražené diody se musí přeštípnout a čtvrtý pár se propojí s tím polofunkčním, drátem alespoň 1,5mm2. Pájet se musí co nejdále od diody pájkou SnCu s bodem tavení 227°C (obyčejná SnPb se taví při 183°C).

- Nepodceňujte teplovodivou pastu a utažení matic na můstku. Ostatně ztráta vlastností pasty je nejspíš příčinou krátké životnosti můstku (tedy kromě samotné nevydařené konstrukce).

- Béžový vodič vedoucí z konektoru regulátoru do ŘJ klimatizace je výstup, ne vstup. Spíná na kostru zároveň se sepnutím proudu do budícího vinutí. Jak se signálem ŘJ klimatizace naloží nevím.

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů