ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Moderátor: Moderators General
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Já celé to auto chválím kudy chodím Za těch pár korun co mě stálo pořízení a lakování ( doma) tak je to neskutečný dříč Už jsem se i naučil ,když vím, že bude stát déle jak 1 měsíc odpojit baterku a od té doby jsem neměl ani jeden problém
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
-
- Junior member
- Příspěvky: 140
- Registrován: čtv srp 14, 2008 13:22
- Bydliště: Čáslav
- Kontaktovat uživatele:
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
ano, baterku taky odpojím a klidně i na 14 dnů když nikam nejedu
Pavel
Ford Tourneo Custom 9 míst
Citigo - Elegance, 3dv, 55 kw, černé
Grand scenic III 1.6 dci 130 koní / rv 9/2014 intens nic horšího mne nemohlo potkat !!! =
šmejd prodaný šmejdem!!! ---- VVauto KH---
minulost
Vaz 2102= (1974-1998)
,Š110L,Vaz2105,Š105L,Š-Forman Excelent,Felda combi GLXi,Fiat Punto sporting
Espace 2,2dci Initiale - nedám na espace dopustit
http://espaceiv.rajce.idnes.cz/
Ford Tourneo Custom 9 míst
Citigo - Elegance, 3dv, 55 kw, černé
Grand scenic III 1.6 dci 130 koní / rv 9/2014 intens nic horšího mne nemohlo potkat !!! =
šmejd prodaný šmejdem!!! ---- VVauto KH---
minulost
Vaz 2102= (1974-1998)
,Š110L,Vaz2105,Š105L,Š-Forman Excelent,Felda combi GLXi,Fiat Punto sporting
Espace 2,2dci Initiale - nedám na espace dopustit
http://espaceiv.rajce.idnes.cz/
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Dostal jsem se na max 34 dní kdy jde poté nastartovat a je jedno jestli je zima nebo léto. 35 den už nechytne....
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Tak vyměnili alternátor.,dali nový remen a kladky a předali mi auto. Nic sem neplatil.
Ujel sem 200 metrů zas to písklo rozsvítilo se na chvilku dobíjení pak zhaslo,smrad a hulán z podkapoty.
Tak sem to tam odvez znovu.
Nevím co s tim alternátorem delaj. Když tam byl ten můj co nedobijel tak to normálně jezdilo. Už mám nervy ještě ze si žena koupila auto ( no auto, Rapid 1,2)
Nov
Ujel sem 200 metrů zas to písklo rozsvítilo se na chvilku dobíjení pak zhaslo,smrad a hulán z podkapoty.
Tak sem to tam odvez znovu.
Nevím co s tim alternátorem delaj. Když tam byl ten můj co nedobijel tak to normálně jezdilo. Už mám nervy ještě ze si žena koupila auto ( no auto, Rapid 1,2)
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Stále auto nemám. Nemám moc čas to řešit,ale zítra se jdu nejspíš do Renaultu dost pohadat.
Totální nekomunikace.
Jaký jiný problem muže byt kolem řemenu kdyz se sekne krom toho alternatoru,který se pokoušejí měnit.
Servo i bez alternatoru fungovalo,to se snad zastavit jen tak občas nemůže a klima predtim fungovala taky tak nevím proč by to dělala.
O Renaultu vím ze jsou to měnící ne opravari tak sem to chtěl vyměnit ne opravovat ,ale tohle sem fakt nečekal.
Nov
Totální nekomunikace.
Jaký jiný problem muže byt kolem řemenu kdyz se sekne krom toho alternatoru,který se pokoušejí měnit.
Servo i bez alternatoru fungovalo,to se snad zastavit jen tak občas nemůže a klima predtim fungovala taky tak nevím proč by to dělala.
O Renaultu vím ze jsou to měnící ne opravari tak sem to chtěl vyměnit ne opravovat ,ale tohle sem fakt nečekal.
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Držím palce ať vyhraješ
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Takže páteční varianta,po výměně všech kladek a remene,vybruje lehce remenice příslušenství,ze by to asi mohla dělat.
Tak sem jim řek ať ji vymění doufám ze bude pokoj. V pondělí mi snad auto daji. Zda bude jezdit nevím.
Nov
Tak sem jim řek ať ji vymění doufám ze bude pokoj. V pondělí mi snad auto daji. Zda bude jezdit nevím.
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Tak auto mam doma,remenice vyměněna. Nakonec výměna remenice 3900 . Doufám ze to bude fungovat.
Mechanik byl příjemnej,říkal ze takový problem nikdy s výměnou altiku nemel. Ale mam s toho auta divnej pocit.
Kor kdyz měsíc jezdím se skoro novým Rapidem.
Nov
Mechanik byl příjemnej,říkal ze takový problem nikdy s výměnou altiku nemel. Ale mam s toho auta divnej pocit.
Kor kdyz měsíc jezdím se skoro novým Rapidem.
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Tak to snad nejde moc porovnávat Rapida s Espacem,ne? Já mám tedy pouze přímé srovnání s Octavia III a Superb III a v obou není dost místa a je to tvrdé...
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Porovnávam takovou tu novotu neopotrebovanost. Jinak je to jak zebrinak,ale jezdi za 5,5.
Ženě to do města staci.
Nov
Ženě to do města staci.
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Ahoj, kluci.
Tak jsem si myslel, že mě to u 5 let starého auta nepotká a samozřejmě budu rád, pokud se mýlím, ale...najeto mám cca 189000 Km.
1.1. přijdu k autu, zastrčím kartu a na displeji hláška "battery charging fault". Auto šlo nastartovat, ale když jsem motor chcípnul a po chvíli chtěl znovu nastartovat, tak už bylo slyšet jen cvakání a nic.
Baterie měla po změření 11.5V, takže jsem jí vykuchal z auta. Mimochodem, i demontáž baterie je práce pro gynekologa, to bych je nakopal
Baterku jsem poctivě nabíjel přes noc a v sobotu ji tam hodím zpět, páč se mi to nechce za tmy měnit.
Nejsem moc nadšený z toho,že bych musel řešit alternátor, ale příští měsíc mě čeká cesta 1000km na hory, tak bych byl nerad ve Franciii a v 7 lidech překvapenej.
Každopádně můj Espace nemá alternátor chlazený vodou, ale "normální". Co pročítám, tak vesměs ty problémy byly se staršími modely...
Je možné, že by to mohla způsobovat baterie? Ta moje po nabití ukazuje 12.52V, což mi nepřijde jako optimální kondice.
Ať se daří.
Vašek
Tak jsem si myslel, že mě to u 5 let starého auta nepotká a samozřejmě budu rád, pokud se mýlím, ale...najeto mám cca 189000 Km.
1.1. přijdu k autu, zastrčím kartu a na displeji hláška "battery charging fault". Auto šlo nastartovat, ale když jsem motor chcípnul a po chvíli chtěl znovu nastartovat, tak už bylo slyšet jen cvakání a nic.
Baterie měla po změření 11.5V, takže jsem jí vykuchal z auta. Mimochodem, i demontáž baterie je práce pro gynekologa, to bych je nakopal
Baterku jsem poctivě nabíjel přes noc a v sobotu ji tam hodím zpět, páč se mi to nechce za tmy měnit.
Nejsem moc nadšený z toho,že bych musel řešit alternátor, ale příští měsíc mě čeká cesta 1000km na hory, tak bych byl nerad ve Franciii a v 7 lidech překvapenej.
Každopádně můj Espace nemá alternátor chlazený vodou, ale "normální". Co pročítám, tak vesměs ty problémy byly se staršími modely...
Je možné, že by to mohla způsobovat baterie? Ta moje po nabití ukazuje 12.52V, což mi nepřijde jako optimální kondice.
Ať se daří.
Vašek
Vašek T.
Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V
Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Změřil bych dobíjení při nastartovaným motoru.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Tak baterii jsem po nabití pro jistotu vzal na zátěžový test a je OK.
V autě mi to na volnoběh i při jízdě dává přes 14 V (14-14.5V), takže myslím, že je to v pohodě
a holt byla fakt jen nedostatečně nabitá baterie. Poslední 2 týdny stálo před domem a předtím
jen popojížďky kolem komína.
Díky.
V autě mi to na volnoběh i při jízdě dává přes 14 V (14-14.5V), takže myslím, že je to v pohodě
a holt byla fakt jen nedostatečně nabitá baterie. Poslední 2 týdny stálo před domem a předtím
jen popojížďky kolem komína.
Díky.
Vašek T.
Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V
Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Takze pridam sa aj ja k problemu, pri 214 000km odisiel asi altik, asidiodovy mostik. Na volnobehu dava 11,9V az 12,2V. Takze som odtiahol tych par km domov auticko a teraz co.... Diodovy mostik znacky ERA stoji 24€, tusim ze sa da vymenit aj bez demontaze altika. Altik vzduchom chladeny Valeo 120A ktory sa tu spomina stoji 134€. Takze riesime s otcom ako vyriesit problem. Sa tu niekde spominalo ze oni boli zle mostiky, vyrobca vyrobil zlu sarzu, niekde vyssie to tu niekto pisal. Teraz uz by mali byt OK alebo dat tam rovno vzduchom chladeny, vymenit remen, prepojit trubky vody... Babo rad, investor tejto poruchy momentalne rekonstruuje dom a ako stale chcel by taketo necakane vydavky zkresat na co najmenej.
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Takze investor sa nakoniec rozhodol pre altik. Nie repas vodnika... Objednany bol Valeo ktory tu spominal zub10 ale ten bol len na vymenu. Nechceli ho vymenit za iny typ cize za vodnika tak ponukli za 130eur ASPL a 3037 https://en.as-pl.com/p/A3037 trebalo vymenit remenicu. Ta na nom nebola. Neviete aky moment je na utiahnutie remenice alternatora potrebny?
Po 20km jazde altik sa nehreje, ustalene 14,4 aj so zapnutymi spotrebicmi. Vonku je -5°C
Hadice spojene medenym U kupenym u trubkarov
Po 20km jazde altik sa nehreje, ustalene 14,4 aj so zapnutymi spotrebicmi. Vonku je -5°C
Hadice spojene medenym U kupenym u trubkarov
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Takže po troch týždnoch opäť premerané. Naštartovaný motor bez spotrebičov so svetlami 14,3V vonku je 14°C
Keď som zapol rádio, klimatizáciu a ventilátor na 3/4 otáčok kleslo to na 13,8-13,9V. Pri 2000ot/min to bolo 13,99V-14,04V. Na merianie používam kvalitnejší multimeter Segab ELMA či ako sa to píše...
Trošku ma to znepokojuje ale je to ešte stále v norme aj keď na spodnej hranici. Pripisujem to ale slabšiemu altíku 120A namiesto 150A.
Inač maximálny výkyv napätia by mal byť nasledovný keď je pri -10°C - 14,4V tak pri 0°C - 14,15V takže pri +10°C - 13,9V a pri +20°C - 13,65V
Čiže pri klesajúcej teplote by malo maximálne stúpnuť napätie o 0,3V. Samozrejme ideálne je ak na výstupe z alternátora je ustálenych 14,1-14,6V stale či je +30°C alebo -15°C
Keď som zapol rádio, klimatizáciu a ventilátor na 3/4 otáčok kleslo to na 13,8-13,9V. Pri 2000ot/min to bolo 13,99V-14,04V. Na merianie používam kvalitnejší multimeter Segab ELMA či ako sa to píše...
Trošku ma to znepokojuje ale je to ešte stále v norme aj keď na spodnej hranici. Pripisujem to ale slabšiemu altíku 120A namiesto 150A.
Inač maximálny výkyv napätia by mal byť nasledovný keď je pri -10°C - 14,4V tak pri 0°C - 14,15V takže pri +10°C - 13,9V a pri +20°C - 13,65V
Čiže pri klesajúcej teplote by malo maximálne stúpnuť napätie o 0,3V. Samozrejme ideálne je ak na výstupe z alternátora je ustálenych 14,1-14,6V stale či je +30°C alebo -15°C
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Tak jsem tu znovu s aktualizací.SaryK píše: ↑ned led 07, 2018 21:55Tak baterii jsem po nabití pro jistotu vzal na zátěžový test a je OK.
V autě mi to na volnoběh i při jízdě dává přes 14 V (14-14.5V), takže myslím, že je to v pohodě
a holt byla fakt jen nedostatečně nabitá baterie. Poslední 2 týdny stálo před domem a předtím
jen popojížďky kolem komína.
Díky.
O víkendu jem cestou z Prahy náhodou zastrčil měřák napětí do zásuvky a znepokojeně jsem zjistitl, že to ukazuje napětí 12.1 V. Občas tam probliklo kolem 14 V, ale většinou se to drželo na těch 12V. Domů (cca 130 km) jsem dojel v pohodě, vymontoval jsem alternátor a zjistil jsem, že jeden uhlík byl téměř upadlý - visel na pár drátcích a jakmile jsem s ním párkrát zapružil, tak úplně vypadl ven. Myslel jsem si, že jsem závadu objevil a vyřeším to jen výměnou uhlíků a bude to. Uhlíky vyměněny, nastartuji auto a na měřáku vidím opět kolem 12V. Na hodnotu kolem 14V to vyskočilo až po zapnutí klimatizace, pak se to drželo na 14.2-14.8.
Měřil jsem to jak tím měřákem do zásuvky 12V, tak i digitálním multimetrem, hodnoty +- 0.1 V stejné i přímo na alternátoru.
Dnes při jízdě to ukazovalo opět 12V, ale všiml jsem si, že při jízdě z kopce, nebo při dojezdu ke křižovatce to okamžitě vyskočilo přes 14V, po přidání plynu zpět na 12V!? Po cca 1/2 hodině jízdy to začalo ukazovat stejně ve všech jízdních režimech, lehce přes 14V.
Možná v tom jen zbytečně šťourám a je to tak ok, ale možná to vypadá na závadu regulace napětí, či něco jiného?
Jinak pro zajímavost, v mém autě je alternátor Mitsubishi 210A, vzduchem chlazený, dá se vyjmout shora, ale je třeba demontovat věci okolo.
Díky předem za Vaše reakce a přeji pěkný zbytek dne.
Vašek
Vašek T.
Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V
Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Nemáš náhodou už řízené dobíjení? Není na baterce mimo jiné připojený snímač? Pak by to dávalo logiku to chování.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Ahoj, na baterce mám toto:
Máš asi pravdu, že to má řízené nabíjení a nelze to přezkoušet "klasicky" .
viz: https://www.autoelektrika.cz/novinky/ri ... pecifikace
Pěkný den
Vašek
Máš asi pravdu, že to má řízené nabíjení a nelze to přezkoušet "klasicky" .
viz: https://www.autoelektrika.cz/novinky/ri ... pecifikace
Pěkný den
Vašek
Vašek T.
Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V
Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V
- imrich.obert
- Starting member
- Příspěvky: 17
- Registrován: stř zář 18, 2013 05:49
- Bydliště: Devičany 222
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Zdravím.Neviete niekto prečo je kontrolka nabíjania na prístrojovej doske prepojená s riadiacou jednotkou elektrického zámku stĺpiku riadenia?
Renault Espace IV 1,9dci 85kW r.v.2004
-
- Advanced member
- Příspěvky: 345
- Registrován: čtv dub 25, 2013 15:50
- Bydliště: Dřísy, okr. Praha východ
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Zdravím,
pokud si dobře pamatuji ze školy, napětí na alernatoru by nemělo překročit 14,4 V. 14,4 V je mezní hodnota, kdy dochází k varu elektrolytu a při dlouhodobém překročení této hodnoty elekrolyt rychle ubývá a dochází i k poškození desek. Každopádně v automatickém režimu nabíjení (v nabijecich stanicich) se tato hodnota krátkodobě překračuje z důvodu promícháni elektrolytu. Proto opatrně s tím napětím 14,6 V, nebo 14,8 V a pod.
pokud si dobře pamatuji ze školy, napětí na alernatoru by nemělo překročit 14,4 V. 14,4 V je mezní hodnota, kdy dochází k varu elektrolytu a při dlouhodobém překročení této hodnoty elekrolyt rychle ubývá a dochází i k poškození desek. Každopádně v automatickém režimu nabíjení (v nabijecich stanicich) se tato hodnota krátkodobě překračuje z důvodu promícháni elektrolytu. Proto opatrně s tím napětím 14,6 V, nebo 14,8 V a pod.
Zbyněk
Espace V, 1.6dci, 2018, plná výbava
Grand ESPACE IV, 3.0dci (P9X 701), 2004, plná výbava mimo kůže
Espace V, 1.6dci, 2018, plná výbava
Grand ESPACE IV, 3.0dci (P9X 701), 2004, plná výbava mimo kůže
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
No, holt si budeš muset aktualizovat znalosti, časy se mění.
Myslím, že to spustila norma Euro 5, ale nechci kecat.
viz
https://www.12voltplanet.co.uk/auxiliar ... ators.html
Pěkný den
V.
Myslím, že to spustila norma Euro 5, ale nechci kecat.
viz
https://www.12voltplanet.co.uk/auxiliar ... ators.html
Pěkný den
V.
Vašek T.
Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V
Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V
-
- Advanced member
- Příspěvky: 345
- Registrován: čtv dub 25, 2013 15:50
- Bydliště: Dřísy, okr. Praha východ
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Zdravím,
nechápu tuto poznámku. Měla se týkat mě? Proč? V čem se časy mění u alternátorů Espace IV?
nechápu tuto poznámku. Měla se týkat mě? Proč? V čem se časy mění u alternátorů Espace IV?
Zbyněk
Espace V, 1.6dci, 2018, plná výbava
Grand ESPACE IV, 3.0dci (P9X 701), 2004, plná výbava mimo kůže
Espace V, 1.6dci, 2018, plná výbava
Grand ESPACE IV, 3.0dci (P9X 701), 2004, plná výbava mimo kůže
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Ahoj,
to není nic proti tobě. Já jsem žil také v domnění, že nabíjení max 14.4, ale s příchodem řízeného dobíjení
a "chytrých" alternátorů se situace lehce změnila. Stejně, jako se vyvíjí technika, tak i naše znalosti se rozšiřují.
Pokud sis to vyložil nějak špatně, tak se ti omlouvám, vůbec v tom nebyl úmysl, možná jen nevhodná formulace.
Pěkný den
Vašek
to není nic proti tobě. Já jsem žil také v domnění, že nabíjení max 14.4, ale s příchodem řízeného dobíjení
a "chytrých" alternátorů se situace lehce změnila. Stejně, jako se vyvíjí technika, tak i naše znalosti se rozšiřují.
Pokud sis to vyložil nějak špatně, tak se ti omlouvám, vůbec v tom nebyl úmysl, možná jen nevhodná formulace.
Pěkný den
Vašek
Vašek T.
Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V
Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V
Re: ALTERNÁTOR U ESPACE IV
Ahoj,
je tady o vodníkovi spousta informací, takže doplním jen co mi tady scházelo:
- Originální regulátor je postavený na obvodu 9RC7133, který má nastavenou teplotní křivku -10mV/°C. To znamená, že při ohřátí alternátoru o 100°C reguluje na 13,55V místo na jmenovitých 14,55V. Když tohle člověk neví, může ho měření napětí docela zmást.
- Píše se tu, že není možné zkontrolovat diody můstku, pokud je připojený k vinutí. Upřesnil bych to tak, že není možné je zkontrolovat na 100%. Při uvážení velmi malého odporu vinutí je možné můstek zkontrolovat podle náhradního schématu:
vývod BAT--|<--kterýkoli vývod vinutí--|<--kostra. Pokud naměřím na obou náhradních diodách v propustném směru cca 0,5V a v závěrném nevedou, je s velkou pravděpodobností můstek v pořádku. Pokud naměřím na jedné z náhradních diod 0,0V v obou směrech je jedna nebo více diod proražených. Zničená dioda této velikosti skoro vždy skončí zkratem, což je ten horší případ (zkrat může napáchat další škody). Vzácný případ rozpojené diody výše popsanou metodou nejde odhalit.
- V originálním můstku jsou 4 páry diod. Čtvrtý se zřejme používá v některých typech alternátorů s vyvedeným středem vinutí, u vodníka není zapojen.
Dvě z diod na plusové straně jsou teplotně nejvíce namáhány. Jsou blízko sebe a plusová strana chladiče je na izolační podložce. Takže jedna z nich to časem odnese. Pro opravu můstku s jednou proraženou diodou je možné použít ten přebývající čtvrtý pár. Opravenému můstku bych dal lepší prognózu, než novému čínskému.
Vývod proražené diody se musí přeštípnout a čtvrtý pár se propojí s tím polofunkčním, drátem alespoň 1,5mm2. Pájet se musí co nejdále od diody pájkou SnCu s bodem tavení 227°C (obyčejná SnPb se taví při 183°C).
- Nepodceňujte teplovodivou pastu a utažení matic na můstku. Ostatně ztráta vlastností pasty je nejspíš příčinou krátké životnosti můstku (tedy kromě samotné nevydařené konstrukce).
- Béžový vodič vedoucí z konektoru regulátoru do ŘJ klimatizace je výstup, ne vstup. Spíná na kostru zároveň se sepnutím proudu do budícího vinutí. Jak se signálem ŘJ klimatizace naloží nevím.
je tady o vodníkovi spousta informací, takže doplním jen co mi tady scházelo:
- Originální regulátor je postavený na obvodu 9RC7133, který má nastavenou teplotní křivku -10mV/°C. To znamená, že při ohřátí alternátoru o 100°C reguluje na 13,55V místo na jmenovitých 14,55V. Když tohle člověk neví, může ho měření napětí docela zmást.
- Píše se tu, že není možné zkontrolovat diody můstku, pokud je připojený k vinutí. Upřesnil bych to tak, že není možné je zkontrolovat na 100%. Při uvážení velmi malého odporu vinutí je možné můstek zkontrolovat podle náhradního schématu:
vývod BAT--|<--kterýkoli vývod vinutí--|<--kostra. Pokud naměřím na obou náhradních diodách v propustném směru cca 0,5V a v závěrném nevedou, je s velkou pravděpodobností můstek v pořádku. Pokud naměřím na jedné z náhradních diod 0,0V v obou směrech je jedna nebo více diod proražených. Zničená dioda této velikosti skoro vždy skončí zkratem, což je ten horší případ (zkrat může napáchat další škody). Vzácný případ rozpojené diody výše popsanou metodou nejde odhalit.
- V originálním můstku jsou 4 páry diod. Čtvrtý se zřejme používá v některých typech alternátorů s vyvedeným středem vinutí, u vodníka není zapojen.
Dvě z diod na plusové straně jsou teplotně nejvíce namáhány. Jsou blízko sebe a plusová strana chladiče je na izolační podložce. Takže jedna z nich to časem odnese. Pro opravu můstku s jednou proraženou diodou je možné použít ten přebývající čtvrtý pár. Opravenému můstku bych dal lepší prognózu, než novému čínskému.
Vývod proražené diody se musí přeštípnout a čtvrtý pár se propojí s tím polofunkčním, drátem alespoň 1,5mm2. Pájet se musí co nejdále od diody pájkou SnCu s bodem tavení 227°C (obyčejná SnPb se taví při 183°C).
- Nepodceňujte teplovodivou pastu a utažení matic na můstku. Ostatně ztráta vlastností pasty je nejspíš příčinou krátké životnosti můstku (tedy kromě samotné nevydařené konstrukce).
- Béžový vodič vedoucí z konektoru regulátoru do ŘJ klimatizace je výstup, ne vstup. Spíná na kostru zároveň se sepnutím proudu do budícího vinutí. Jak se signálem ŘJ klimatizace naloží nevím.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů