Espace 2.0T 2014 mám rok,měl 240 000km.
Jen mi odešel alternátor,ale nevím kolik měl najeto.
Problém je v tom,že Renault teď nemá klasickou kontrolku dobíjení a to,že to nedobíjí se dozvíte,až když je baterka těsně před smrtí - všechny kontrolky systémů svítí v chybě,protože je už podpětí v síti,zbastlil jsem si komparátor napětí a napojil na červený led pásek nalepený těsně pod hranou kapličky,vypadá to efektně a hned je vidět jestli to dobíjí.
Trochu se bojím výměny katalyzátoru,nikdo ho nemá a cena je tak 16000 a v servisním manuálu je,že se musí vyndat motor.
Vydím to na homemade modifikaci flexou a úprava potrubí s uni katalyzátorem někde dál,kde je přístup
Mám tam LPG a jezdí tak 11l mimo a 12l couračky,takže cena za km tak 2kč.
V porovnáni s klony sharan a spol je interier uplně jinde,výhled taky a těch 170k taky není k zahození(obyč oktávka TDI se nechytá,po turbokopanci ji dojde rychle dech)
Bezpečnost bude asi taky ok,stojícího mě nabořila felicie zezadu do závěsu a byla na kaši,já jen vykitoval laminátové 5 dveře,všechno pod plastem a po výměně nárazníku to nikdo nepozná.
Oproti trojkovému espace nemá skelet z laminátu,jen všechny dveře a přední blatníky.
//aktualizace po 3 letech
Turbo má 2 hmotu,ve 250t výměna.
Atmosfera má sice kus železa,ale co jsem četl,tak je zase zlobí časování ventilů,Turbo to nemá.
Auto má najeto 280t a zatím ok,koroze žádná, vozím v kufru pro jistotu indučku a čtečku karet,manželku vypekla čtečka,upadnul tam kus plastu(oprava vteřiňákem), výměna celé se udělá lehce bez nářadí.
LPG mažu,ale turbo mi probublávalo nádobku mazání,mám tam zpětný ventil, bacha na alternátor, mastnotu nesnáší,mám tam kus plechu,protože mi nad něj dali nádobku mazání.
Alt ve vodníku je nanic,dopručuju vyměnit za klasiku 120A a je klid.Jízdní vlastnosti výborné,na Francouze je tvrdší, akorát ve smyku je to naprd,ale u MPV se to dá čekat, Focus to není
.
Brzdy jsou výborný, i s takhle těžkým autem,pamatuju si příhodu na kruháči, kdy mi tam skočil někdo s bmw, já v klidu zastavil asi metr od jeho dveří,
nevím co tak dlouho štěkal, ale ucpal kruháč, než se uklidnil a odjel,bylo to docela legrační se na něj šklebit ze zhora
Pokud motor při otáčkách ztratí dech,je asi zaseklý ventil regulace turba,nedá se moc sehnat,vyčištění a promazání vydrželo půl roku.
Běžně se motor fláká i s takhle těžkým autem,ale při předjíždění je to nepříjemný.
Prolong leju do motoru(3%) i převodovky(10% - dotaz na výrobce),v převodovce je "doživotní náplň" vždy,akorád že dřív umře,měnít se má po 100 000 - doporučení převodovkáře.
Z trojkovýho espace jsem vytočil decku,nebylo nic poznat,řadilo se bez problémů.
prostě některý věci se musí hlídat, výhoda u škodovky je,že to zná každej garážník, tady si to musí člověk najít sám.
LPG teď stojí 11,90, takže tankuju na 550km tak za 850kč
aktualizace 303 000km 2017
výměna silentbloků motoru a všechna podezření na klepající ventily,vibrace palubovky apod zmizely, motor přede.
Vymačkal se mi těssnící kužel trubky mazání turba a kapalo to na kat, matka nešla dotáhnout - 2 otáčky měděným drátem pod matkou a klid.
Jinak nic.A vůbec nekoroduje(rv 2004 a pořád venku).
Dopručuju si kolem 220t sehnat setrvák, na tyhle motory nejsou a ceny dost lítaj a nejsou po ruce.
315t
jezdí a jezdí, jen mi odešla indučka na slovensku, moje vina, mají se měnit po 90t, moje měněny kdovíkdy a LPG potřebuje 100v na jiskru navíc.
je dobrý ji vozit v kufru se čtečkou, slovák v renaultu na auto koukal a prohlásil, že tenhle motor a takový nájezd za 5 let neviděl, indučku neměl, já jo
. Olej dá do výměny na spodní rysku. Super, že nekoroduje, jediná údržba je vosk v myčce na podzim.
Turbo je prý z nerezu a povedlo se.
343t
trochu jsem odflák výměnu filtru LPG a svíček po 70t - už začínaly vynechávat.
Asi byla původní sestava předních tlumičů,ukroutil jsem pružinu, horní ložisko jsem rozlámal jak čokoládu.
- ATN sestavu obou tlumičů si zasloužil - 2,5h strana(ručně a nikdy jsem to nedělal) - v servise neuměli
stále nekoroduje.