Klimatizace
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: ned dub 12, 2009 21:02
- Bydliště: Chrudim
Klimatizace
Ahoj Renautaci prosim o radu mam ESPACE IV 2.2dci Privileg v automatu je to super auto ale zniceho nic mi přestala chodit klima vubec nespina (chladici kapaliny je tam dost) děkuji za radu Miloš
Naposledy upravil(a) Milos Rejfek dne pon dub 13, 2009 21:52, celkem upraveno 2 x.
Jestli se ti nerosviti symbol klimatizace pri zapnuti, zkusil bych odpojit baterku na cca 10min., pokud se ti symbol rozsviti a pritom nechladi,muze byt zavad vice, od naplne prez tesnost az ke kompresoru, jeste jsem zapomel na cidla teploty vody atd.
Renault Megane II 1.6 Cabrio
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: ned dub 12, 2009 21:02
- Bydliště: Chrudim
ahoj, tech cidel je plna rada,teplot,tlaku,atd. je tam jeste elektromagneticka spojka na cerpadle,ktera je ovladana prez relatko a pojistku. zkusil bych hledat chybu tam,ale v tomto pripade je nejlepsi jit na diagnostiku je to 500,.kč . zbusob vylucovani chyb te vyjde draz.
Renault Megane II 1.6 Cabrio
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: ned dub 12, 2009 21:02
- Bydliště: Chrudim
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: ned dub 12, 2009 21:02
- Bydliště: Chrudim
Klimatizace
Prosimte a kdepak ty pojistky u spolujezdce najdu já je mám jenom u řidíče co já vym a jinak díky za radu ahoj.
-
- Experienced member
- Příspěvky: 679
- Registrován: sob úno 28, 2004 10:38
- Bydliště: Aachen, Beisweiler
Ahoj. Mám stejný problém. V servise si neví rady. Zítra odjíždím na dovču a asi se budu smažit v autě. Pojistky v pohodě, klima doplněná, svítí, ale nejde elektřina k tomu komprsoru... Pomoc prosíííííím!!!
Nejsem servis! Prosím nepište mi dotazy ohledně oprav vozů Safrane, VelSatis ani jiných! Vše jsem již několikrát popsal zde na fóru, včetně odkazů na manuály na stažení, tak hledejte. Díky
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Jak si nemůžou vědět rady? Spojku ovládá určitě nějaká řídící jednotka přes relé. Ta jednotka musí dostat od někoho signál a to už záleží na schématech. Jestli je klima manuální, tak někam musí jít kontakt od toho tlačítka klimatizace, nejčastěji do té jednotky, která obsluhuje spojku. Pokud je automatická, bývá to připojeno na multiplex, po kterém se předává signál ke spuštění spojky - ten přebírá jednotka, která spouští spojku. K tomu se ještě posílá po multiplexu v obou případech (u manuálu i automatiky) dotaz, zda může být klimatizace spuštěna jednotce vstřikování. Ta o tom rozhoduje na základě hodnot čidel chladící kapaliny, zatížení motoru, zatížení alternátoru, ...
Každopádně na diagnostice by se mělo dát vysledovat, jestli je požadavek na spuštění klimatizace splněn, nebo ne. Také se dá provést test akčních členů a tam by mělo jít prověřit i spojku klimatizace.
Jestli je tam dost náplně, a to jde taky vidět na diagnostice, měla by bez problémů klima sepnout při volnoběhu se zahřátým motorem.
Taky je možné, že se aktivovala ochrana kompresoru tzv. studenou smyčkou, ale tohle všechno by měli vidět na diagnostice.
Každopádně na diagnostice by se mělo dát vysledovat, jestli je požadavek na spuštění klimatizace splněn, nebo ne. Také se dá provést test akčních členů a tam by mělo jít prověřit i spojku klimatizace.
Jestli je tam dost náplně, a to jde taky vidět na diagnostice, měla by bez problémů klima sepnout při volnoběhu se zahřátým motorem.
Taky je možné, že se aktivovala ochrana kompresoru tzv. studenou smyčkou, ale tohle všechno by měli vidět na diagnostice.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Experienced member
- Příspěvky: 679
- Registrován: sob úno 28, 2004 10:38
- Bydliště: Aachen, Beisweiler
Tam nevidej nic... Vsechno je v poradku a vse funguje...¨
Unikl ten plyn, tak mi to doplnili a od te doby to nechodi. Unikalo to asi mesic a postupne to chladilo mene a mene.. No a na diagnostice mi v renaultu rekli, ze je vse v poradku. Delalo to to, ze kdyz jsem prepnul na auto, ventilator spadl uplne dolu a temer nefucel a musel jsem to rucne pridat - tim se vypl rezim auto..
Tak jsem odpojil baterku. Po pripojeni baterky to dela to, ze kdyz pridam teplotu nad venkovni, tak se vypna ac a zacne to topit - coz je normalni. Kdyz dam teplotu nizsi, ac se zapne, ale nechladi to....
Rikal jsem to uz nekolikrat, ale tohle je opravdu naposledy, co jsem si koupil Renaulta.... Stejnej smejd jak skodovka a stejne predrazeny...
Unikl ten plyn, tak mi to doplnili a od te doby to nechodi. Unikalo to asi mesic a postupne to chladilo mene a mene.. No a na diagnostice mi v renaultu rekli, ze je vse v poradku. Delalo to to, ze kdyz jsem prepnul na auto, ventilator spadl uplne dolu a temer nefucel a musel jsem to rucne pridat - tim se vypl rezim auto..
Tak jsem odpojil baterku. Po pripojeni baterky to dela to, ze kdyz pridam teplotu nad venkovni, tak se vypna ac a zacne to topit - coz je normalni. Kdyz dam teplotu nizsi, ac se zapne, ale nechladi to....
Rikal jsem to uz nekolikrat, ale tohle je opravdu naposledy, co jsem si koupil Renaulta.... Stejnej smejd jak skodovka a stejne predrazeny...
Nejsem servis! Prosím nepište mi dotazy ohledně oprav vozů Safrane, VelSatis ani jiných! Vše jsem již několikrát popsal zde na fóru, včetně odkazů na manuály na stažení, tak hledejte. Díky
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Musíš mít jistotu, že je tam dostatek chladiva, což asi máš. Tak bych to asi vyřešil tak, že bych nastavil nízkou teplotu a klimatizaci bych rozjel ručně - Zjistil bych, kde je zapojená spojka kompresoru, koukl bych na její konektor na obou stranách, jestli tam není oxidace, nebo nějaký bordel a pak ještě proměřit drát do toho kompresoru, jestli není po cestě cvaklý. Chtělo by to na diagnostice vysledovat požadavek na zapnutí klimatizace. Protože není možné, aby bylo všechno dobré a nejelo to.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
No jestli ti dělali diagnostiku jak mě že se jenom podívali, jestli tam není v paměti nějaká chyba tak se ani nedivím, že nic nenašli. A když jsem se zeptal kolik je teplota výparníku tak mi řekli, že se na to vůbev nedívali.
Chce to kompletní diagnostiku s kontrolou veškerých hodnot, zda nějaké čidlo nedává špatné informace. Např čidlo tlaku, teploty vnitřní či vnější .....
Podle servisního manuálu se to jmenuje myslím kontrola konformity nebo tak nějak.
Je možné, že při doplnění tam dali víc chladiva a tím pádem tam máš moc velké tlaky tak to tlakové čidlo vypne.
Já měl taky problém s chlazením, tak jsem to nechal v servisu cca 4 dny a nechal jsem si vyměnit rozstřikovací trysku (napřed tvrdili, že je to zbytečné, ale já na tom trval - byla pěkně zasraná, stála cca 500,-) a nakonec i čidlo vnitřní teploty a teď konečně chladí jak má. ťuk ťuk...
Chce to kompletní diagnostiku s kontrolou veškerých hodnot, zda nějaké čidlo nedává špatné informace. Např čidlo tlaku, teploty vnitřní či vnější .....
Podle servisního manuálu se to jmenuje myslím kontrola konformity nebo tak nějak.
Je možné, že při doplnění tam dali víc chladiva a tím pádem tam máš moc velké tlaky tak to tlakové čidlo vypne.
Já měl taky problém s chlazením, tak jsem to nechal v servisu cca 4 dny a nechal jsem si vyměnit rozstřikovací trysku (napřed tvrdili, že je to zbytečné, ale já na tom trval - byla pěkně zasraná, stála cca 500,-) a nakonec i čidlo vnitřní teploty a teď konečně chladí jak má. ťuk ťuk...
Grand ESPACE IV PH2 2.0T 2007 Sport line, CNC Carminat
-
- Experienced member
- Příspěvky: 679
- Registrován: sob úno 28, 2004 10:38
- Bydliště: Aachen, Beisweiler
Hm, tak to už nevyřeším... Jsem už na cestě a neklimatizuji... To bude dovolená.. 10 hodin v autě bez klimošky, no hrůůůza - proto jedu přes noc.. Ale až se vrátím, budu pokračovat. Klimatizaci i nějak vysávali podtlakem, dělali tlakové zkoušky jestli nějak neuchází... Co dělali dál, nevím...
Nejsem servis! Prosím nepište mi dotazy ohledně oprav vozů Safrane, VelSatis ani jiných! Vše jsem již několikrát popsal zde na fóru, včetně odkazů na manuály na stažení, tak hledejte. Díky
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Tak jsem se díval do schémat. Psal jsi, že do spojky kompresoru neteče proud. Spojku kompresoru ovládá jednotka klimatizace. Její umístění záleží na roku výroby, může být buď u pojistek u spolujezdce, někde kolem airbagu, nebo pod řidičovou sedačkou.
Spojka je trvale napájena +12V z pojistky v motorovém prostoru. Je to pojistka v řadě pěti malých pojistek blíže k řade relátek u šroubu. Její hodnota je 20A.
U starších roků výroby je zapojena dioda, její význam jsem moc nepochopil, neboť je v závěrném směru připojena mezi +12V a spínaný drát spojky.
Spojka je trvale napájena +12V z pojistky v motorovém prostoru. Je to pojistka v řadě pěti malých pojistek blíže k řade relátek u šroubu. Její hodnota je 20A.
U starších roků výroby je zapojena dioda, její význam jsem moc nepochopil, neboť je v závěrném směru připojena mezi +12V a spínaný drát spojky.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
ta dioda tam ma vyznam, nebot jeji ucel je zkratovani naindukovaneho napeti pri rozpojeni spojky.Zefek píše:Tak jsem se díval do schémat. Psal jsi, že do spojky kompresoru neteče proud. Spojku kompresoru ovládá jednotka klimatizace. Její umístění záleží na roku výroby, může být buď u pojistek u spolujezdce, někde kolem airbagu, nebo pod řidičovou sedačkou.
Spojka je trvale napájena +12V z pojistky v motorovém prostoru. Je to pojistka v řadě pěti malých pojistek blíže k řade relátek u šroubu. Její hodnota je 20A.
U starších roků výroby je zapojena dioda, její význam jsem moc nepochopil, neboť je v závěrném směru připojena mezi +12V a spínaný drát spojky.
Renault Megane II 1.6 Cabrio
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4
Re: Klimatizace
Ahoj. Mám taktéž problém z klimatizací - jednou jde a jednou ne. Pojistky v pořádku, kapalina klimy taky.
-
- Starting member
- Příspěvky: 43
- Registrován: pon kvě 24, 2010 22:54
- Bydliště: Jesenice pobliz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace
Mam uplne ten samej problem... Ted je auto u doktora a cekam na vysledky.... Prisli jste nakonec na to cim to bylo??
Grand Scenic II 1.9 Dci 2008
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů