Klimatizace

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
MartinH11
Advanced member
Příspěvky: 358
Registrován: ned dub 26, 2009 08:17
Bydliště: NÁCHODSKO

Re: Klimatizace

Příspěvek od MartinH11 » čtv črc 17, 2014 14:43

Hlavně jsem chtěl vyzkoušet kompresor jestli je OK, ale možnost napojení na tvrdo a jet s tím na dovolenou mě taky napadla.

dlabca
Senior member
Příspěvky: 1149
Registrován: pon zář 07, 2009 09:20
Bydliště: Olomouc

Re: Klimatizace

Příspěvek od dlabca » čtv črc 17, 2014 15:49

Nejlepší je napojit to na diagnostiku a zkontrolovat hodnoty a otestovat spojku a ventil přes ni. Bez toho budeš jen tápat a ztrácet čas...
Grand ESPACE IV PH2 2.0T 2007 Sport line, CNC Carminat

Uživatelský avatar
MartinH11
Advanced member
Příspěvky: 358
Registrován: ned dub 26, 2009 08:17
Bydliště: NÁCHODSKO

Re: Klimatizace

Příspěvek od MartinH11 » čtv črc 17, 2014 20:39

Huráááá mohu jet na dovolenou v chládku.
Klima šlape jak má.
Jen přerušený kabel ke klimě, opraveno. :D

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Klimatizace

Příspěvek od Zefek » čtv črc 17, 2014 20:45

Tak to je paráda :)
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

mirunda
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: sob dub 13, 2013 23:09

Re: Klimatizace

Příspěvek od mirunda » stř črc 23, 2014 22:58

Ahoj
stalo se vám někomu že zamrzla klimatizace,
včera jsem se vracel z Chorvatska a na dálnici pršelo, a teplota cca 20C a klima na automat a svítila kontrolka že běží.
Po nějakém čase začalo bejt v autě vedro tak jsem ubral na stupních a potom dokonce přidal manuálně na větráku a skoro to nefoukalo.
Tak jsem zastavil a koukám co se děje a v motoru totálně omrzlé hadice od klima i s dehydrátorem a pravděpodobně uplně zamrzlí výměník pod palubovkou.
Neprocházel přes to žádný vzduch.
Nechal jsem to pár minut roztát a pak vše na automat chodilo.
Pak zase asi po 3h jízdy to bylo omrzlé.
Nemáte tušení o co jde??
díky a mějte se fajn

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Klimatizace

Příspěvek od Šamša » čtv črc 24, 2014 02:58

Zřejmě odešlo čidlo na výparníku, které hlídá zamrzání.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

dlabca
Senior member
Příspěvky: 1149
Registrován: pon zář 07, 2009 09:20
Bydliště: Olomouc

Re: Klimatizace

Příspěvek od dlabca » čtv črc 24, 2014 09:42

Může být i vadný regulační ventil na kompresoru. Diagnostika by ukázala víc.

A co kabinový filtr, ten vypadá jak?
Grand ESPACE IV PH2 2.0T 2007 Sport line, CNC Carminat

mirunda
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: sob dub 13, 2013 23:09

Re: Klimatizace

Příspěvek od mirunda » čtv črc 24, 2014 10:03

filtr je ok, klima nově naplněná i s olejem, vyvákuovaná takže důkladně uděláno.
o čidle na výparníku jsem ani neslyšel, po tom zamrznutí snad bude něco v paměti tak na to kouknu.
říkal jsem si třeba že napíše někdo u Espace normální nebo něco v tom smyslu.
Na krátkých cestách se to nestane to jen za dlouhou cestu.
díky za reakce

dlabca
Senior member
Příspěvky: 1149
Registrován: pon zář 07, 2009 09:20
Bydliště: Olomouc

Re: Klimatizace

Příspěvek od dlabca » čtv črc 24, 2014 20:34

Normální to není. V paměti asi nic nebude. Spíš to chce sledovat live data a porovnávat...

Teplota výparníku by měla klesat k nule, potom by měla zasáhnout regulace a výparník by se měl zase začít ohřívat k cca 8 stupňům a potom zase klesat a pořád dokola. zkus porovnat teplotu výparníku s venkovní než nastartuješ, měla by být podobná. Vše jv diagnostice krásně vidět.
Grand ESPACE IV PH2 2.0T 2007 Sport line, CNC Carminat

mirunda
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: sob dub 13, 2013 23:09

Re: Klimatizace

Příspěvek od mirunda » čtv črc 24, 2014 20:46

Díky tak nějak bych to viděl to takto diagnostikovat.
Stejná funkce jak u tepelného čerpadla nebo pevné klimatizace.
Jen nevím jakým způsobem reaguje regulace - čidlo elektronika vypne kompresor na moment nebo jak to je u Escace?

dlabca
Senior member
Příspěvky: 1149
Registrován: pon zář 07, 2009 09:20
Bydliště: Olomouc

Re: Klimatizace

Příspěvek od dlabca » čtv črc 24, 2014 20:57

Na kompresoru je regulační ventil, který sníží výkon kompresoru a tím přestane chladit.
Grand ESPACE IV PH2 2.0T 2007 Sport line, CNC Carminat

rxe
Experienced member
Příspěvky: 603
Registrován: ned bře 18, 2007 11:56

Re: Klimatizace

Příspěvek od rxe » ned srp 31, 2014 21:07

cawte ja mam mensi problem z klimou kompresor mam vymeneny, no klima chladi len na 15 stupnov. v motorovom priestore ,jedna trubka je ladova a druha tensia by mala byt horuca a je vlažna , dnes som precistoval tu tensiu trubku tak uvidim tvrdil mi chalan ze by tam malo byt nejake sitko a ze ked som menil kompresor tak sa tam mohla dostat spina. co vy na to ? preco este mi nechladi tak jak ma , na diagnostike su vsetky cidla o.k klapky chodia tiez vsetky.diik za rady Robo

dlabca
Senior member
Příspěvky: 1149
Registrován: pon zář 07, 2009 09:20
Bydliště: Olomouc

Re: Klimatizace

Příspěvek od dlabca » pon zář 01, 2014 16:09

Pokud máš tlustou trubku studenou, tak klima chladí. Na kolik bys chtěl aby ještě chladila. 15 stupňů ti nestačí?
Grand ESPACE IV PH2 2.0T 2007 Sport line, CNC Carminat

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Klimatizace

Příspěvek od Zefek » pon zář 01, 2014 18:21

Horká je vždycky jen jedna trubka - ta, která vede k kompresoru do chladiče. V chladiči se to ochladí a pak, od určitého místa, je ta tenká trubka, která vede z chladiče pěkně studená, ba přímo mrazivá. Ta vede do kabiny a z kabiny vede tlustější trubka, která by měla být studená, nebo taková chladnější, ale ne mrazivá. Ta vede do filtru a dehydrátoru a pak do kompresoru.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

rxe
Experienced member
Příspěvky: 603
Registrován: ned bře 18, 2007 11:56

Re: Klimatizace

Příspěvek od rxe » pon zář 01, 2014 21:24

mala by chladit od 5- 10 stupnou zalezi ake auto, mne predosle auto chladilo 5 , dalsie 7,klima technik povedal prefukny a uvidi sa, ale urcite nema byt vlažna. ta druha je dost studena tak ako ma byt. dam vam vediet ked sa naplni ci pomohlo .

dlabca
Senior member
Příspěvky: 1149
Registrován: pon zář 07, 2009 09:20
Bydliště: Olomouc

Re: Klimatizace

Příspěvek od dlabca » úte zář 02, 2014 05:51

U Espace vede trubka z kompresoru do kondenzátoru, tam chladivo zkapalní. Potom vede tenkou trubkou do bedny pod auto, kde v expanzním ventilu těsně před výparníkem vzplynuje a z výparníku vede tlustá trubka zpět do vysoušeče az něj opět do kompresoru. Tenká trubka je teplá, tlustá studená. Pokud máš diagnostiku, tak sleduj teplotu výparníku. Měla by se pohybovat mezi nulou a cca 8 stupni.

Nechápu co myslíš tím, že předchozí auta chladila na 5 nebo 7 stupňů. To jsi někde měřil, nebo myslíš to co jde nastavit na displeji?
Grand ESPACE IV PH2 2.0T 2007 Sport line, CNC Carminat

rxe
Experienced member
Příspěvky: 603
Registrován: ned bře 18, 2007 11:56

Re: Klimatizace

Příspěvek od rxe » úte zář 02, 2014 07:16

Diik. A ano meria sa to teplomerom kolko ti chladi.priamo vo vetrakoch,

dlabca
Senior member
Příspěvky: 1149
Registrován: pon zář 07, 2009 09:20
Bydliště: Olomouc

Re: Klimatizace

Příspěvek od dlabca » úte zář 02, 2014 09:24

A zkoušel jsi diagnostiku kolik je teplota výparníku? Pokud je správná, tak potom jedině můžou být vadné klapky pro distribuci vzduchu.

A ta tlustá trubka je studená pořád, nebo chvíli studená a chvíli teplá?
Grand ESPACE IV PH2 2.0T 2007 Sport line, CNC Carminat

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Klimatizace

Příspěvek od Zefek » úte zář 02, 2014 10:52

Jak může být tenká trubka teplá, když jde z kondenzátoru? Musí mít tedy +- okolní teplotu. Navíc, vede dovnitř do kabiny, aby to mohlo odebírat teplo, musí to chladivo uvnitř tenké trubky být studené - fyzikální zákon hovoří jasně, že teplé těleso vyzařuje energii a studené ji absorbuje. Takže tenká trubka musí být studená. Rozhodně musí být studenější, než ta tlustá trubka. Nebo jinak ... Na konci výparníku musí být tenká trubka studenější než ta tlustá, protože chladivo v té tlusté už absorbovalo teplo z kabiny. Trubka, která jde z kompresoru do kondenzátoru (chladiče) by měla být horká, protože stlačováním se chladivo zahřívá.

Je jedno, jestli je to espace, mégane, nebo jiné auto, princip klimatizace je stejný ... Lednička doma funguje na úplně stejném principu.

Pokud klimatizace funguje dobře, tak by měla snížit teplotu o cca 10°C, než je venku. Takže to není tak, že dobrá klima fouká vzduch mezi 5-10°C. Dobrá klima fouká vzduch o 10°C chladnější, než se nasává. Ten rozsah teploty 5-10°C je přímo teplota výparníku. Jenže teplota vzduchu bude vždycky vyšší než teplota výparníku.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

rxe
Experienced member
Příspěvky: 603
Registrován: ned bře 18, 2007 11:56

Re: Klimatizace

Příspěvek od rxe » úte zář 02, 2014 12:26

dlabca píše:A zkoušel jsi diagnostiku kolik je teplota výparníku? Pokud je správná, tak potom jedině můžou být vadné klapky pro distribuci vzduchu.

A ta tlustá trubka je studená pořád, stale je ladovo studena,., nebo chvíli studená a chvíli teplá?
vlazna je len ta tenka trubka po ni.

rxe
Experienced member
Příspěvky: 603
Registrován: ned bře 18, 2007 11:56

Re: Klimatizace

Příspěvek od rxe » úte zář 02, 2014 12:28

klapky vsetky funguju. diagnostika vsetko o.k tak jak ma.

rxe
Experienced member
Příspěvky: 603
Registrován: ned bře 18, 2007 11:56

Re: Klimatizace

Příspěvek od rxe » úte zář 02, 2014 12:28

dijde kamarat na espace tak to skusim prezistit a premerat u neho a dam vedet. diik

rxe
Experienced member
Příspěvky: 603
Registrován: ned bře 18, 2007 11:56

Re: Klimatizace

Příspěvek od rxe » úte zář 02, 2014 13:02

Caw Zefek ty zijes ? Poslal som ti sz diik

dlabca
Senior member
Příspěvky: 1149
Registrován: pon zář 07, 2009 09:20
Bydliště: Olomouc

Re: Klimatizace

Příspěvek od dlabca » úte zář 02, 2014 15:13

Zefek píše:Jak může být tenká trubka teplá, když jde z kondenzátoru? Musí mít tedy +- okolní teplotu. Navíc, vede dovnitř do kabiny, aby to mohlo odebírat teplo, musí to chladivo uvnitř tenké trubky být studené - fyzikální zákon hovoří jasně, že teplé těleso vyzařuje energii a studené ji absorbuje. Takže tenká trubka musí být studená. Rozhodně musí být studenější, než ta tlustá trubka. Nebo jinak ... Na konci výparníku musí být tenká trubka studenější než ta tlustá, protože chladivo v té tlusté už absorbovalo teplo z kabiny. Trubka, která jde z kompresoru do kondenzátoru (chladiče) by měla být horká, protože stlačováním se chladivo zahřívá.

Je jedno, jestli je to espace, mégane, nebo jiné auto, princip klimatizace je stejný ... Lednička doma funguje na úplně stejném principu.

Pokud klimatizace funguje dobře, tak by měla snížit teplotu o cca 10°C, než je venku. Takže to není tak, že dobrá klima fouká vzduch mezi 5-10°C. Dobrá klima fouká vzduch o 10°C chladnější, než se nasává. Ten rozsah teploty 5-10°C je přímo teplota výparníku. Jenže teplota vzduchu bude vždycky vyšší než teplota výparníku.
Tenká (vysokotlaká) trubka je teplá, protože po stlačení v kompresoru se chladivo ohřeje. Jde proto do kondenzátoru, kde se ochladí a zkapalní, ale za provozu se neochladí na okolní teplotu, proto je tenká trubka teplá. Po rozprášení expanzním ventilem při změně skupenství díky fyzikálním vlastnostem odebírá okolní teplotu, tudíž ochlazuje vzduch okolo výparníku. Expanzní ventil je u Espace těsně před výparníkem, proto je tenká trubka teplá až těsně k výparníku. Z výparníku vede tlustá trubka (nízkotlaká) přes vysoušeč opět do kompresoru, kde se vše opakuje. Tato trubka je studená. Výparník neodebere tolik tepla, aby byla tlustá trubka teplá. To by musel být mnohem větší.
Grand ESPACE IV PH2 2.0T 2007 Sport line, CNC Carminat

TTGO
Advanced member
Příspěvky: 365
Registrován: stř říj 22, 2008 12:18
Bydliště: CHRUDIM

Re: Klimatizace

Příspěvek od TTGO » ned zář 28, 2014 18:07

Ahoj
mám taky problem z klimou , nejede . Ale dotaz , když dám v clipu povel na sepnutí spojky kompresoru musí sepnout i když je málo tlaku v klimě ?
díky za info .
jo a ještě mě po nastartování běží pořát ventilátor chlazení motoru a to na 1 stupen a diagnostika nic konkrétního neukazuje teplota motoru ok, je vydět jak se zvětšuje po nastártování .
a zkuška přes klip normálně běží i druhá rychlost . a když vypnu motor tak ventilátor zdechne .
díky za info.
RENAULT ESPACE 2014 125kw ,CLIO 2002 1,2 16V, renault megane III 2015 1.6 dci renault megane II 2005 1.9 dci

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů