AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA - údržba, správné používání, servis
Moderátor: Moderators General
AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA - údržba, správné používání, servis
Ahoj lidi. Jelikož bych rád svému autu po technické stránce dopřál maximum, rozhodl jsem se pro výměnu oleje v převodovce (mám automat). V servisu samozřejmě tvrdí, že je tam stálá výměna, u známých mechaniků jsem se setkal s názorem: "Dokud se to nesere, tak to nech bejt", nebo taky:"Cože to je za auto? Renault? No tak sory, to dělat nebudu". Nakonec jsem se obrátil na specializovaný servis, kde řeší automaty. Mluvil jsem s majitelem, trošku jsme se zakecali, vysvětloval mi, že výměna oleje v automatu je velmi důležitá a pro správnou funkci a životnost nezbytná, zejména u francouzů, kde není výměnný filtr v převodovce, ale je tam stálý. Prý je ideální měnit olej každých 40 - 60 tisíc. Výměna je poměrně komplikovaná, resp. dost specifická, není to jak u motoru, jen vypustit, ale nebudu zabíhat do detailů.
Zítra to vezu na tu výměnu, na firmu mám moc dobrý reference, ještě později uveřejním o koho jde, podle spokojenosti s jejích prací, ale působí na mě velice dobře. Každopádně pro majitele automatů, bych měl dvě varování, který jsem obdržel a který jsem moc nedodržoval:
1) vyvarovat se rozjezdům s plynem na podlaze (to si prostě kolikrát nejde odpustit, ale je to jeden z rizikových faktorů pro zkrácení života převodovky)
2) nepoužívat možnost řadit pomocí sekvence, prý to je to nejhorší a převodovka jde brzy do kytek, takže jezdit pouze na "D" (toto jsem taky nedodržoval, hlavně když jsem byl někde venku na okreskách, kdy mě baví si řadit sám, no už na to radši kašlu. Jen nechápu proč to tam dávaj, když to není vlastně moc "k používání", i když je pravda, že v návodu se píše něco o tom, že "jezdit hlavně na "D"
Za výměnu oleje budou chtít cca 3tisíce, což mi nepřipadá mnoho, tak akorát, ten olej je taky poměrně drahej a je to odborná práce. Dokonce mi řekli, že nejdřív se upustí jen malinko oleje a posuzuje se jeho stav. Prý když na ně vyplave černej humus, tak mi nic měnit nebudou a raději mi doporučej, ať auto rychle prodám, než se to XXXXXXX definitivně , ale doufám že nebudu ten případ , jelikož jsem s autíčkem moc spokojenej (teda až na spotřebu v městským provozu, kdy jezdím tak za 13l , no ale je to holt ucpaný hlavní město , mimo Prahu je to v pohodě).
Zítra to vezu na tu výměnu, na firmu mám moc dobrý reference, ještě později uveřejním o koho jde, podle spokojenosti s jejích prací, ale působí na mě velice dobře. Každopádně pro majitele automatů, bych měl dvě varování, který jsem obdržel a který jsem moc nedodržoval:
1) vyvarovat se rozjezdům s plynem na podlaze (to si prostě kolikrát nejde odpustit, ale je to jeden z rizikových faktorů pro zkrácení života převodovky)
2) nepoužívat možnost řadit pomocí sekvence, prý to je to nejhorší a převodovka jde brzy do kytek, takže jezdit pouze na "D" (toto jsem taky nedodržoval, hlavně když jsem byl někde venku na okreskách, kdy mě baví si řadit sám, no už na to radši kašlu. Jen nechápu proč to tam dávaj, když to není vlastně moc "k používání", i když je pravda, že v návodu se píše něco o tom, že "jezdit hlavně na "D"
Za výměnu oleje budou chtít cca 3tisíce, což mi nepřipadá mnoho, tak akorát, ten olej je taky poměrně drahej a je to odborná práce. Dokonce mi řekli, že nejdřív se upustí jen malinko oleje a posuzuje se jeho stav. Prý když na ně vyplave černej humus, tak mi nic měnit nebudou a raději mi doporučej, ať auto rychle prodám, než se to XXXXXXX definitivně , ale doufám že nebudu ten případ , jelikož jsem s autíčkem moc spokojenej (teda až na spotřebu v městským provozu, kdy jezdím tak za 13l , no ale je to holt ucpaný hlavní město , mimo Prahu je to v pohodě).
Octavia I, 1.8turbo, LPG, chip Sportmotor
Renault Espace IV, 2.0T (už není, motor kaput)
Renault Espace IV, 2.0T (už není, motor kaput)
1-Ta prevodovka je od japonskeho vyrobce Aisin Warner(Toyota) a je tam celozivotni napln.
Osobne ten olej taky menim po 100000 km.
2-Nechapu s technickeho hlediska,proc je razeni na sekvencni modus spatne.
Automat stejne tam da ten kvalt as vsechnni parametry souhlasi.
3-Ten olej neni tak darahej,potrebujes 3,3 litru a dvou litrovka stoji 22 euro.
Osobne ten olej taky menim po 100000 km.
2-Nechapu s technickeho hlediska,proc je razeni na sekvencni modus spatne.
Automat stejne tam da ten kvalt as vsechnni parametry souhlasi.
3-Ten olej neni tak darahej,potrebujes 3,3 litru a dvou litrovka stoji 22 euro.
Martin
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
-
- Starting member
- Příspěvky: 37
- Registrován: čtv říj 21, 2010 11:52
- Bydliště: LIBEREC
- Kontaktovat uživatele:
Re: AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA - údržba, správné používání, serv
Otevřu toto letité téma a zajímá mě váš názor ...
Mám Espíka 3.0DCi s cca 160tis najeto, poté co jsem s ním už zažil na opravách se bojím na něj jen křivě podívat a hlavně jsem přesvědčen, že do údržby a především péče, předchozí majitel moc neinvestoval a nebral ohledy(a nemyslím tím jen peníze) a teď stojím před další otázkou: automat a co s ním?
Na funkčnost automatu během jízdy si nemohu stěžovat, řadí tak jak má, bez znatelných rázů a škubnutí, jediné úskalí je přechod N-1, kdy ráz/škubnutí je opravdu znatelné a o to více u studeného auta, přirovnal bych to k něčemu co jsem zažil u auťáku s pohonem na zadek, vůle kardanu. A teď má otázka ... má smysl měnit olej v převodovce (který nikdy nikdo neměnil) a to buď za účelem odstranění této rozjezdové "bolesti" nebo i za účelem zachování tohoto stavu a jeho nerozšiřování se na zbytek rychlostních stupňů? A nebo se na to vykašlat a držet linii s většinou mechaniků, které jsem potkal a kteří tvrdili "na automat nešahej dokud jezdí, vyměníš olej a půjde do kytek!"
A když měnit olej, doporučíte mi nějakého specialistu v okolí Liberce, nebo v Praze?
Moc děkuji všem za názory a pomoc
Mám Espíka 3.0DCi s cca 160tis najeto, poté co jsem s ním už zažil na opravách se bojím na něj jen křivě podívat a hlavně jsem přesvědčen, že do údržby a především péče, předchozí majitel moc neinvestoval a nebral ohledy(a nemyslím tím jen peníze) a teď stojím před další otázkou: automat a co s ním?
Na funkčnost automatu během jízdy si nemohu stěžovat, řadí tak jak má, bez znatelných rázů a škubnutí, jediné úskalí je přechod N-1, kdy ráz/škubnutí je opravdu znatelné a o to více u studeného auta, přirovnal bych to k něčemu co jsem zažil u auťáku s pohonem na zadek, vůle kardanu. A teď má otázka ... má smysl měnit olej v převodovce (který nikdy nikdo neměnil) a to buď za účelem odstranění této rozjezdové "bolesti" nebo i za účelem zachování tohoto stavu a jeho nerozšiřování se na zbytek rychlostních stupňů? A nebo se na to vykašlat a držet linii s většinou mechaniků, které jsem potkal a kteří tvrdili "na automat nešahej dokud jezdí, vyměníš olej a půjde do kytek!"
A když měnit olej, doporučíte mi nějakého specialistu v okolí Liberce, nebo v Praze?
Moc děkuji všem za názory a pomoc
Re: AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA - údržba, správné používání, serv
Zdar
Jak píší kolegové výše - žádný automat nemá doživotní náplň, ať si říká kdo chce co chce. Jen kdyby se "doživotní" myslelo než definitivně klekne (což bez výměny většinou nastane mezi 150-200tis KM)
Švagr asi před dvěma lety kupoval Volvo S60 v automatu. Schválně jsem se na to prodejce ptal, jaká je údržba - musím uznat, že byl skutečně seriozní. Oficiálně je automat taky bezúdržbový, ale "mimo záznam" nám řekl, že doporučuje kolem 100tis. KM výměnu náplně.
Můj soused má v Praze servis specializující se na automaty. V SZ ti posílám kontakt. Většinou tam sice mají dražší auta, což ale přímo souvisí právě s rozšířením automatů ve vozovém parku. Ale dělal tam už třeba i Lagunu, nebo třeba Saaby které taky používají Aisiny. Je to malá firma, mají tam pár šikovných kluků mechaniků (mně po známosti třeba dělali i rozvody na Xsaru, dalším kamarádům i různé jiné opravy a nikdo si nestěžoval, ale jinak dělají jen automaty), ceny myslím přijatelné. Zavolej, uvidíš sám co ti řekne.
Možná by bylo dobrý, aby se ti případně na to nejdřív podíval, má přece jen víc zkušeností a možná bude vědět proč to cuká.
Jinak jeho doporučení je měnit náplň tak po 50-60tis KM, není to zas tak drahá záležitost, a automatu to jen a jen prospěje. Taky říkal (jak píšou i výše), že když z toho začne vytékat nějaký černý svinstvo v konzistenci taveného sýru tak dává od toho ruce pryč, páč paj už zbývá čekat jen na smrt a repas.
Hodně zdaru
Jak píší kolegové výše - žádný automat nemá doživotní náplň, ať si říká kdo chce co chce. Jen kdyby se "doživotní" myslelo než definitivně klekne (což bez výměny většinou nastane mezi 150-200tis KM)
Švagr asi před dvěma lety kupoval Volvo S60 v automatu. Schválně jsem se na to prodejce ptal, jaká je údržba - musím uznat, že byl skutečně seriozní. Oficiálně je automat taky bezúdržbový, ale "mimo záznam" nám řekl, že doporučuje kolem 100tis. KM výměnu náplně.
Můj soused má v Praze servis specializující se na automaty. V SZ ti posílám kontakt. Většinou tam sice mají dražší auta, což ale přímo souvisí právě s rozšířením automatů ve vozovém parku. Ale dělal tam už třeba i Lagunu, nebo třeba Saaby které taky používají Aisiny. Je to malá firma, mají tam pár šikovných kluků mechaniků (mně po známosti třeba dělali i rozvody na Xsaru, dalším kamarádům i různé jiné opravy a nikdo si nestěžoval, ale jinak dělají jen automaty), ceny myslím přijatelné. Zavolej, uvidíš sám co ti řekne.
Možná by bylo dobrý, aby se ti případně na to nejdřív podíval, má přece jen víc zkušeností a možná bude vědět proč to cuká.
Jinak jeho doporučení je měnit náplň tak po 50-60tis KM, není to zas tak drahá záležitost, a automatu to jen a jen prospěje. Taky říkal (jak píšou i výše), že když z toho začne vytékat nějaký černý svinstvo v konzistenci taveného sýru tak dává od toho ruce pryč, páč paj už zbývá čekat jen na smrt a repas.
Hodně zdaru
Renault Megane II Sedan, 1.4benzin, 60kW,r.05, Volvo V70 II, 2.4i benzin, 103kW+automat+chip BSR, r.04
-
- Starting member
- Příspěvky: 86
- Registrován: stř čer 02, 2010 12:27
- Bydliště: Praha
Re: AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA - údržba, správné používání, serv
Ahoj, mužu taky poprosit ten kontakt? Děkuju
Renault Grand Espace 3.0 DCi V6 130 KW 2003 Privileg
Renault Megane Scenic 2.0i 1998 prodáno
Renault Mastr 1.9dci 2000
Renault Megane Scenic 2.0i 1998 prodáno
Renault Mastr 1.9dci 2000
Re: AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA - údržba, správné používání, serv
Včera vyšel speciál světa motorů. Je tam o automatech článek. Takže se koukněte.
Chtěl jsem to sem hodit, ale je to moc veliké. Pokud má někdo možnost to někam na net umístit, pošlu mu to emailem.
Chtěl jsem to sem hodit, ale je to moc veliké. Pokud má někdo možnost to někam na net umístit, pošlu mu to emailem.
Grand ESPACE IV PH2 2.0T 2007 Sport line, CNC Carminat
Re: AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA - údržba, správné používání, serv
Ahoj, mohl bych také dostat nějaký kontakt na výměnu oleje v automatu v Praze. Případně kolik to stojí v Renaultu? Děkuji
Grand Espace 2008, 2.0 dci 127 kw automat
-
- Starting member
- Příspěvky: 35
- Registrován: úte srp 30, 2011 22:05
- Bydliště: Považská Bystrica
Re: AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA - údržba, správné používání, serv
Ja som kúpil jazdeného 3,0 dCi, na ktorom nebol NIKDY menený olej, lebo sa nemení. Čo je celoživotná náplň? U mechanických prevodoviek Renault uvádza celoživotná náplň = 120.000 km. Automatická prevodovka = prevodovka s hydraulicky zapájanými prevodovými stupňami prostredníctvom kovových lamiel, na ktorých je nanesená tenká vrstva povlaku. Povlak má každý výrobca iný. Olej má dve funkcie. Prvá - spína jednotlivé okruhy - prevody. 2. Chladí a maže všetky trecie časti v prevodovke. Keď sa radia prevody, tak sa lamely stláčajú a rozpájajú a chtiac nechtiac vytvárajú drobný kovový "maglajz" trením medzi sebou. Čím viac ho je v oleji, tým viac sa lamely poškodzujú a opotrebovávajú. Moja prvá výmena bola po 240 tis. a netajím kde- KAPS Kojetín, špecialista na automatické prevodovky, vyrábajú a konštruujú ich aj pre autá WRC - napr. Subaru pre celý svet. Prvý krát olej vypustili, vyhodnotili podiel nečistôt a naliali čistý. Olej sa nedá v 3,0 dci vypustiť v podiele 100% ale len cca 70%. Filter sa nedá meniť. Preto mi olej menili 4 krát. Vždy po výmene boli najazdiť 10 - 25 km aby sa systém prečistil. Nasledujúcu výmenu som mal po 30 tis., ďalšiu už po 45 tis. Teraz mám dôjsť po 50 tis. Km. Počet km stanovujú podľa podielu nečistôt v oleji.
Ich prístup je 100% profesionálny. Auto mám pristaviť na 9.00 hod. O 9.00 je pripravený technik, vykoná skúšobnú jazdu spolu s Vami, preverí režimy prevodovky a spíše zakázkový list. Auto ide do dielne. Po ukončení prác je opäť vrátené technikom s krátkou jazdou a 100% ČISTÉ bez známok oleja v interiéri alebo karosérii. Prvý krát som čakal 3,5 hodiny vďaka viacerým výmenám, ďalšie návštevy boli max. do 1 hodiny vrátane platby!
Robili nám aj GO automata do Safrana. Doba 14 dní, cena bola vopred odsúhlasená. Kvalita opravy - 100% a s odjazdenými km automat radí stále hladšie a hladšie... Keď to videl sused, dal si urobiť GO na Mercedese Vito, lebo v M mu tvrdili, že automaty na Vite všetky "kopú". Jeho už nekope a je maximálne spokojný. Taktiež nám servisujú automaty na limuzínach Lincoln. Žiadny problém, maximálna ústretovosť, telefonický servis zákazníkovi, doteraz 100% spokojnosť!!! Môžem len doporučiť. Kontakt nájdete na stránke www. kaps.cz. Vlado
Ich prístup je 100% profesionálny. Auto mám pristaviť na 9.00 hod. O 9.00 je pripravený technik, vykoná skúšobnú jazdu spolu s Vami, preverí režimy prevodovky a spíše zakázkový list. Auto ide do dielne. Po ukončení prác je opäť vrátené technikom s krátkou jazdou a 100% ČISTÉ bez známok oleja v interiéri alebo karosérii. Prvý krát som čakal 3,5 hodiny vďaka viacerým výmenám, ďalšie návštevy boli max. do 1 hodiny vrátane platby!
Robili nám aj GO automata do Safrana. Doba 14 dní, cena bola vopred odsúhlasená. Kvalita opravy - 100% a s odjazdenými km automat radí stále hladšie a hladšie... Keď to videl sused, dal si urobiť GO na Mercedese Vito, lebo v M mu tvrdili, že automaty na Vite všetky "kopú". Jeho už nekope a je maximálne spokojný. Taktiež nám servisujú automaty na limuzínach Lincoln. Žiadny problém, maximálna ústretovosť, telefonický servis zákazníkovi, doteraz 100% spokojnosť!!! Môžem len doporučiť. Kontakt nájdete na stránke www. kaps.cz. Vlado
VladoVH
Espace 3,0 dCi Privileg 2003 - predaný
Vel Satis 3,5 V6 - reinkarnovaný - power by Pivi
Espace 3,0 dCi Privileg 2003 - predaný
Vel Satis 3,5 V6 - reinkarnovaný - power by Pivi
Re: AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA - údržba, správné používání, serv
Tak jsem se ptal v Renaultu na Zličíně na výměnu oleje v převodovce. Cca 90 min. práce a cena 3200,-Kč. Když jsem se ptal jinde /kde dělají automaty/, tak cena 4000,-Kč. A pak že je Renault drahej
Grand Espace 2008, 2.0 dci 127 kw automat
-
- Starting member
- Příspěvky: 35
- Registrován: sob čer 02, 2012 21:15
Re: AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA - údržba, správné používání, serv
Cus ja som sa tiez pytal a v Ziline to urobia za 80 ecek /ze waau cena/, ale neviem co s tou odbornostou. Bolo my povedane, ze vypustia 3l oleja a naleju 3l oleja, tot je vsetko. Takze asi ziadne skumanie stavu oleja a prevodovky nejakym ucnom, ktory to bude robit prvy krat/moj nazor/. Ked to zhrniem, tak v Renaultu je to za polovicnu cenu oproti KAPSu, ale ta profesionalita sa asi ani neda porovnat. Inac o tyzden sa chystanm na vymenu oleja pri 175 000km do KAPSu tak dam vediet. Mam ten isty problem ako pise Jurasch pri prechode z N do 1, tak uvidime
Re: AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA - údržba, správné používání, serv
Jestli se nepletu, tak mě řekli, že se to odsává a pak dolije. Jinak to snad celou dobu jede přes diagnostiku. Zajímalo by mě co ti to dělá při tom přechodu. Vyzkoušej toto - Když někam přijedeš, tak vyřaď na N a zatáhni ruční brzdu, pak povol nožní, aby se to malinko zhouplo /zůstane to na viset na ruční,když zrovna nestojíš na rovině/ a dáš P. Při opětovném rozjezdu jde páka pěkně volně a při přechodu z N na D není žádné škubnutí. V principu se jedná o to, že když to dáš rovnou do P a pustíš brzdu, vypneš motor - pak se teprve teď aktivuje ruční brzda. V tuhle chvíli to drží na převodovce.
Grand Espace 2008, 2.0 dci 127 kw automat
-
- Starting member
- Příspěvky: 14
- Registrován: stř dub 11, 2007 10:30
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA - údržba, správné používání, serv
Tady se clovek nic nedozvi :-/ "v jednom nejmenovanem servise ...... muj tajny soused" ACH JO
Olda
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 572
- Registrován: pon led 05, 2004 08:41
- Bydliště: Prague
- Kontaktovat uživatele:
Re: AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA - údržba, správné používání, serv
a co chces vedet?Kolafa píše:Tady se clovek nic nedozvi :-/ "v jednom nejmenovanem servise ...... muj tajny soused" ACH JO
je tady nekolikrat zminovany Renault a firma KAPS v Kojetine.
Clovek, ktery uvadel onu prazskou firmu nabizi kontakt pres SZ, tak mu napis.
Vel Satis 3.0 dCi Initiale Paris 2005
Re: AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA - údržba, správné používání, serv
Kolafa > Taky nějak nechápu tvůj příspěvek. To aby byl člověk jasnovidec, aby ti mohl dát konkrétní odpověď na tvůj dotaz.
Grand Espace 2008, 2.0 dci 127 kw automat
Re: AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA - údržba, správné používání, serv
Tak jsem nechal dneska vyměnit olej v automatu.
Převodovka řadila před výměnou bez problémů, ale na tachometru je přes 170tkm. Podle vyjádření servisu"převodovka.cz", byl olej unavený, ale jinak v pohodě a asi nikdy neměněný. Po výměně řazení pocitově jemnější, tak uvidíme.
Přístup servisu v pohodě i když jsem dorazil o hodinu dříve, nebyl to problém.
Převodovka řadila před výměnou bez problémů, ale na tachometru je přes 170tkm. Podle vyjádření servisu"převodovka.cz", byl olej unavený, ale jinak v pohodě a asi nikdy neměněný. Po výměně řazení pocitově jemnější, tak uvidíme.
Přístup servisu v pohodě i když jsem dorazil o hodinu dříve, nebyl to problém.
Renault Espace Grand IV 2006 3.0 dci
Renault 5 campus (prcek)/prodáno/
Renault RX4 (ukradeno)
Renault 5 campus (prcek)/prodáno/
Renault RX4 (ukradeno)
-
- Starting member
- Příspěvky: 2
- Registrován: pon srp 30, 2021 18:03
Re: AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA - údržba, správné používání, servis
Zdravím všechny, má někdo tip na výměnu oleje v automatické převodovce okolí Brna? Co jsem našel na netu, tak celkem hrozivý cifry. Děkuji
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů