Diagnostika u espase phase 1
Moderátor: Moderators General
Diagnostika u espase phase 1
Prosim vas vie niekdo kde v espase je zdierka pre diagnosticky kabel?A este jaky kapel pre espace a aky program.A prosim kabel do USB.Lebo mam problemy s motorom a v autorizovanom servise pytaju za diygnostiku 2000sk a keble co som pozeral na nete stoja 1800ck.
odpoved
Ale my ich mame doma dva a oby dva meju nejake problemy takye ked chcem ist s obydvoma na diagnostiku tk to je uz 400 a ked sa problemy budu opakovet su to dalsie peniaze ale stve ma ze za jednu diagnostiku pitaju cenu porovnatelnu z cenou za kabel.
To neni vsechno, taky musis potom vedet co stim mas delat.wilczek píše:Kabel je jedna věc a "komunikační program" druhá věc. Pokud seženeš potřebný software v jazyce českém, dej vědět zde. Osobně jsem se o to zatím nezajímal, ale určitě bych jej uvítal.
Martin
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Jak a co máš s tím dělat je popsáno v servisním manuálu. Údaje zde uveřejněné ovšem paltí pro servisní diagnostiku Renault. Otázkou je, zda jde vůbec sehnat totožný program pro PC. Donesla se mi info, že Renault software běží na jablíčku, nevím co je na tom pravdy. Nejsem áíťák, pokud bych měl něco sám využít, muselo by to být, tak říkajíc pro lamy, a v češtině.
Mám zato, že se jmenuji DTT clip, někde jsem to tu četl, funguje i s windowsy,akorád má problém s propojením. Používá se standartní OSB II kabel se konektorem RS232, to funguje, ale pokud na notebooku nemáš RS 232 a redukoval bys na USB tak to nejspíš makat nebude.To je teorie, která dle jinných příspěvků funguje.Viz "DTT"
Renault Megane II 1.6 Cabrio
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4
stranka
http://www.renault.hostuju.cz/ na tejto stranke su navody na diagnostiku na vsetky modely okrem espace.
Espace x81 faza 1 by sa mal diagnostikovat cez K-line. Program na diagnostiku je DDT2000 - menu je v anglictine ale moduly pre riadiace jednotky uz mozno budu vo francuztine - Laguna II je vo francuztine, Megane II je v anglictine, ostatne neviem.
Aj ked to inac vyzera, je to v podstate rovnake ako v originalnej diagnostike CLIP, takze mozes pouzit Renault servisne manualy a postupy pre diagnostiku.
Interfejs staci obycajny na K-Line, najlepsie RS232 ale funguje to aj s notebookom s PCMCIA/RS232 kartou. S prevodnikmi USB/RS232 to nejde korektne alebo vobec, aj s FT232 som sa nevedel spojit so vsetkymi jednotkami.
Musis vediet diagnostikovat lebo RJ ti nepovie co mas vymenit, len naznaci formou chyboveho hlasenia (ak vobec nieco vypise) kde mas problem hladat - v tom pomozu postupy podla manualu.
Stravis nad tym plno casu, koli uspore partisic korun by som to nerobil. Za ten cas sa da zarobit viac.
Aj ked to inac vyzera, je to v podstate rovnake ako v originalnej diagnostike CLIP, takze mozes pouzit Renault servisne manualy a postupy pre diagnostiku.
Interfejs staci obycajny na K-Line, najlepsie RS232 ale funguje to aj s notebookom s PCMCIA/RS232 kartou. S prevodnikmi USB/RS232 to nejde korektne alebo vobec, aj s FT232 som sa nevedel spojit so vsetkymi jednotkami.
Musis vediet diagnostikovat lebo RJ ti nepovie co mas vymenit, len naznaci formou chyboveho hlasenia (ak vobec nieco vypise) kde mas problem hladat - v tom pomozu postupy podla manualu.
Stravis nad tym plno casu, koli uspore partisic korun by som to nerobil. Za ten cas sa da zarobit viac.
Díky, Laco, za vyčerpávající odpověď. Toto vše je probíráno v sekci diagnostika, kde to také patří. Tady si to pěkně shrnul pro lamy. Máš úplnou pravdu, že je lépe se věnovat své práci a vydělat přiměřený obolus, pak zaplatit odborníka. Kdo si ale rád hraje, nějakou hračku musí mít. A ty naše hračky jsou autíčka. Je mi líto, že jsem tak zaneprázdněn a nemám kdy se tomu věnovat. A také mě štve, že neumím anglicky. Snad někdy....Ale to sem už fakt nepatří. Díky ještě jednou.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.
Tiez ma zivi praca, niekedy mam aj v pracovnom tyzdni volno a niekedy pracujem aj v sobotu po polnoci ale nejaky volny cas sa najde vzdy.wilczek píše:Díky, Laco, za vyčerpávající odpověď. Toto vše je probíráno v sekci diagnostika, kde to také patří. Tady si to pěkně shrnul pro lamy. Máš úplnou pravdu, že je lépe se věnovat své práci a vydělat přiměřený obolus, pak zaplatit odborníka. Kdo si ale rád hraje, nějakou hračku musí mít. A ty naše hračky jsou autíčka. Je mi líto, že jsem tak zaneprázdněn a nemám kdy se tomu věnovat. A také mě štve, že neumím anglicky. Snad někdy....Ale to sem už fakt nepatří. Díky ještě jednou.
Nejake hobby clovek mat musi, do krcmy nechodim, synovia uz odo mna potrebuju len peniaze a tvrdu ruku - tak mam Lagunu. Stravil som pri DDT plno casu (hned som si to prelozil do slovenciny) ale pri hobby sa cas nesmie neprepocitavat hodinovou sadzbou, ze?
Nemal by som do programu zasahovat, ak by nieco zatajim to .wilczek píše:Souhlasím s Tebou. Nejde vše přepočítat na peníze.
Teda, jestli jsi přeložil do slovenštiny DDT, tak to nabídni automechanikům na komerční bázi.
Jestli dojedeš na sraz, pokecáme. Chystáme se teď na jaře s bráškou (WC) oba.
Rad by som prisiel ale je to pre mna daleko (Kosice) az tolko casu zas nemam...
ujasnenie
Takze aby sme si to ujasnili len ma po tejto sprave neignorujte.Ja viem ze cas su peniaze ale ja co tu pisem mam 12 rokov a mam volneho casu dost
a o pocitacoch toho viem dost a ked mi tato povedal ze jedna diagnostika stoji 2000 tak mi to nedalo a kukol som sa na net a kabel som nasiel za 1800sk a kedze mame doma 2 espace a kazdy ma nejaky problem a v servise nevedia presne urcit zavadu tak som napisal sem.Ale niektore prispevky pise tato
a o pocitacoch toho viem dost a ked mi tato povedal ze jedna diagnostika stoji 2000 tak mi to nedalo a kukol som sa na net a kabel som nasiel za 1800sk a kedze mame doma 2 espace a kazdy ma nejaky problem a v servise nevedia presne urcit zavadu tak som napisal sem.Ale niektore prispevky pise tato
Naposledy upravil(a) janchi dne stř dub 09, 2008 19:06, celkem upraveno 1 x.
Re: ujasnenie
Nepodcenuj servismanov v Renaulte, dlhu dobu po zakupeni interfejsu nedokazes ani to co oni. Neviem ci vies ako funguje motor - oni to vedia velmi dobre, maju urcite lepsie znalosti z oblasti elektroniky ako ty, atd.janchi píše:Takze aby sme si to ujasnili len ma po tejto sprave neignorujte.Ja viem ze cas su peniaze ale ja co tu pisem mam 12 rokov a mam volneho casu dost
a o pocitacoch toho viem dost a ked mi tato povedal ze jedna diagnostika stoji 2000 tak mi to nedalo a kukol som sa na net a kabel som nasiel za 1800sk a kedze mame doma 2 espace a kazdy ma nejaky problem a v servise nevedia presne urcit zavadu tak som napisal sem.
Neodhovaram ta, len chcem aby si vedel do coho ides.
Najprv musis cosi nastudovat, odporucam prestudovat servisne manualy aby ti bolo jasne ako funguje mechanika a ako to elektronika ovlada. Hodili by sa aj nejake zaklady elektroniky.
Mozes si nainstalovat DDT a skusat si to bez pripojeneho auta.
Drzim palce.
dakujem
Dakujem za radu asi to aj spravim ale o motoroch toho neviem vela ale aspon cosi ano a o elektronike trochu viac.Jeden moj dedo jeucitel na elektrotechnickej strednej skole a druhy inzinier ktory ohodnocuje auta a o motoroch vie skoro vsetko a opravoval auta citroen.
Laco19: s mojho pohladu je to pomaly nutnost vediet aspon vynulovat data. Cital som vsetky tvoje prispevky ako si sa posuval po kroku dalej.Gratulujem, vyuzivas to este?Oslovil som jedneho programatora ktory sa pozrie do programu a nase auto bude testovacie.Auto pc je s mojho pohladu este aj tak v plienkach ak sa clovek nenauci princip na "jednoduchom" v buducnosti si nemusi bez toho vymenit ani ziarovku . BMW ma uz teraz auta istene pc kde bez toho nevymenis ani olej.Ak vymenis klasickym sposobom, pocitadlo v aute pojde dalej a v kritickom bode KM ti odstavi pc auto a je mu jedno kde.Paradny marketing, klienti su nuteny chodit do original servisu aj po zaruke na uplne banalne zalezitosti.Pri case stravenom nad niecim uzitocnnym nikdy nejde o pretecene peniaze.holt to je moj nazor, dokazal si to ty a dokazu to aj postarsi mechanici ktory s pc nikdy skusenosti nemali a mozno v sukromi nevedia vyplait ani jedno trapne CD.(nikoho som sa nechcel dotknut)
Diagnostiku pouzivam velmi casto, stale sa nieco pokazi alebo nefunguje.Wasi píše:Laco19: s mojho pohladu je to pomaly nutnost vediet aspon vynulovat data. Cital som vsetky tvoje prispevky ako si sa posuval po kroku dalej.Gratulujem, vyuzivas to este?Oslovil som jedneho programatora ktory sa pozrie do programu a nase auto bude testovacie.Auto pc je s mojho pohladu este aj tak v plienkach ak sa clovek nenauci princip na "jednoduchom" v buducnosti si nemusi bez toho vymenit ani ziarovku . BMW ma uz teraz auta istene pc kde bez toho nevymenis ani olej.Ak vymenis klasickym sposobom, pocitadlo v aute pojde dalej a v kritickom bode KM ti odstavi pc auto a je mu jedno kde.Paradny marketing, klienti su nuteny chodit do original servisu aj po zaruke na uplne banalne zalezitosti.Pri case stravenom nad niecim uzitocnnym nikdy nejde o pretecene peniaze.holt to je moj nazor, dokazal si to ty a dokazu to aj postarsi mechanici ktory s pc nikdy skusenosti nemali a mozno v sukromi nevedia vyplait ani jedno trapne CD.(nikoho som sa nechcel dotknut)
Napriklad teraz HandsFree otvaranie - nikdy som to nepouzival ani nebudem ale ked je to tam, musi to fungovat . Pouzivat to budem az ked sprevadzkujem HandsFree startovanie.
Diagnostika dost to pomoze aj pri opravach, ktore sa robia rucne naradim - najprv pozriem stavy snimacov, pohybem akcnymi clenmi a este pred opravou viem o poruche viac.
Programatora na pozretie programu v podstate nepotrebujes, jedine ak na opravu chyb v programe. Su tam logicke chyby v adresacii ale bez znalosti adries v ECU si s tym asi neporadi. Autor vedel co pisal, len tam ostali parametre navyse (?) - mozno by stacilo len logickou uvahou vypatrat ako to vlastne autor myslel. Chystam sa to opravit ale nie je cas a nefunkce veci som zatial ani nepotreboval.
Co sa tyka softveru v autach, vyrobcovia nas povazuju za uplnych nevzdelancov - ved uz len to hlasenie "injection faulty" na vsetko co sa udeje pod kapotou, to by snad aj mohli na displeji blizsie specifikovat. Vacsina ludi s tym aj tak pobezi do servisu. Menu s konfiguraciou + servisne menu by som privital, displej uz v aute mam .
oni totiz tie auta vyvijaju na zapade pre zapad, kde je uz rucne remeslo viac vzacnost ako samozrejmost. Pre nich je zbytocne pisat veci podrobne tam sa ludia zivia ustami nie rukami . Ak chce clovek prakticke znalosti musi ist na vychod tam su ludia z ekonomickych dovodou nuteny pouzivat svoju sikovnost. vid vcera so nasiel o DDT2000 obrovsku diskusiu, zial je po rusky a to neovladam: http://www.carhelp.info/forums/65/thread27414/
Je to skor o "zapadnej" povahe (tazko geograficky ohranicit ). Ak nieco mam, nedam to zadarmo (aj skusenosti). Rusi radi poradia a ak nejaky soft maju, radi sa on podelia. V casoch ked existovalo len zopar ceskych stranok a este menej slovenskych bola rustina pre ziskanie informacii takmer nevyhnutnostou.Wasi píše:oni totiz tie auta vyvijaju na zapade pre zapad, kde je uz rucne remeslo viac vzacnost ako samozrejmost. Pre nich je zbytocne pisat veci podrobne tam sa ludia zivia ustami nie rukami . Ak chce clovek prakticke znalosti musi ist na vychod tam su ludia z ekonomickych dovodou nuteny pouzivat svoju sikovnost. vid vcera so nasiel o DDT2000 obrovsku diskusiu, zial je po rusky a to neovladam: http://www.carhelp.info/forums/65/thread27414/
Sikovni "zapadniari" chodia informacie zbierat na carhelp, pozri kolko prispevkov je tam v anglictine.
Tak to je dobre.Na zapade udelaj ustne diagnozu poruchi a potom jedou na vychod aby to sikovne rucicky spravili.Wasi píše:oni totiz tie auta vyvijaju na zapade pre zapad, kde je uz rucne remeslo viac vzacnost ako samozrejmost. Pre nich je zbytocne pisat veci podrobne tam sa ludia zivia ustami nie rukami . Ak chce clovek prakticke znalosti musi ist na vychod tam su ludia z ekonomickych dovodou nuteny pouzivat svoju sikovnost. vid vcera so nasiel o DDT2000 obrovsku diskusiu, zial je po rusky a to neovladam: http://www.carhelp.info/forums/65/thread27414/
Martin
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů