Zápach v autě = spálené kontakty reostatu ventilátoru - příčina?

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
CZ Derevil
Starting member
Příspěvky: 29
Registrován: sob čer 25, 2016 22:29

Zápach v autě = spálené kontakty reostatu ventilátoru - příčina?

Příspěvek od CZ Derevil » pát dub 15, 2022 19:58

Ahojte,

od března jsem cítil v autě divný smrad. Takové chemické spáleniny, jen ale lehce, ale při delší jízdě to bylo nesnesitelné. Nikdo jiný ho ale necítil, tak jsem si říkal, že se mi to asi zdá. Před cca týdnem, když byla opět zima, ale vůbec nešel ventilátor - vše ale svítilo, jako že jde atd. Druhý den už zase šel.

Tak jsem si pod to dnes raději lehl a čichal jsem a čichal, až jsem přišel na původ toho zápachu i (dočasné) nefunkčnosti ventilátoru. Reostaty ventilátoru mají solidně natavený plast konektoru (toho s tlustým červeným + a černým - kabelem) a i tištěné spoje jsou dost spálené. Ten umělohmotný krycí kaslík pod autem je v místě reostatů solidně prohnutý nahoru, tj. asi to hřálo opravdu fest.

Prosím nevíte, čím to může být? Reostaty mám "skladem" nové (respektive náhradní z vrakáče), tj. není problém je (i krytky konektorů) vyměnit, ale nerad bych, aby se to opakovalo a třeba od toho i nechytlo auto.

Napadlo mě, jestli tam jen nebyl špatný kontakt a nejiskřilo to. Přeci jen jsem si před dvěma měsíci měnil ventilátor (původní šíleně nahlas začal vibrovat při rychlosti vyšší než na dvojku a pak to moc ani nefoukalo - vyměněno za jiný z vrakáče), a ty kabely jsou spojené a docela krátké, tj. mohlo se s nimi hnout, mohlo se to povolit, naklonit, vzniknout tam mezírka nebo něco (nebyly ale povysunuté, mají celkem solidní pojistku). Ale je divné, že jeden reostat má kompletně roztavené jen okolí červeného kabelu (tento reostat je jetý opravdu solidně, i tištěný spoj uvnitř reostatu je černý namísto bílý a je prohnutý) a druhý reostat má natavené jen okolí černého kabelu (u něj je tištěný spoj kolem černého kabelu jen kousek nahnědlý). Tj. napadlo mě, jestli tam nedošlo třeba k nějakému zkratu, že by se třeba reostaty dotkly (nevím ale kde či čím), nebo něco takového? Nebo je ještě někde něco, co by to mohlo způsobit (např. proč to spíše nevyrazilo někde pojistku? Nebo mohlo by to dělat relé, a pokud ano, kde je?)? A nevíte, k čemu ty reostaty vlastně ke všemu jsou? Ony fungují i jako topení?

Budu rád za jakékoliv tipy.
Renault Espace (prodloužená verze), r. v. 2011, 2.0 dCi, 110 kW

Roberto1979
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: stř lis 01, 2017 21:38

Re: Zápach v autě = spálené kontakty reostatu ventilátoru - příčina?

Příspěvek od Roberto1979 » ned říj 15, 2023 11:26

Mam ten istý problém vymenil som za nové tie odpory aj nové konektory ale auto nesúri iba na 26stupnov na menej vôbec nič na 26 jr sauna

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů