Elektrický předehřev motoru
Moderátor: Moderators General
Elektrický předehřev motoru
Zdravím všechny,
když se teď ochladilo, začal jsem řešit pomalé zahřívání motoru na svém Espacu IV 2.0Dci r.v.2006. Po výměně termostatu se to zlepšilo, ale stejně trvá dost dlouho, než se motor začne zahřívat. Rozhodl jsem se zkontrolovat, jestli funguje el. předehřev chladící kapaliny. Přes diag. jsem vyzkoušel relátka a proud jde až do samotných žhavičů v ohřevu. Samotné svíčky jsou také přeměřeny a vyzkoušeny, všechny čtyři jsou funkční. Když jsem ale nastartoval motor v cca 5ti stupních nad nulou, tak proud nešel ani do jedné svíčky. Moje otázka zni, nevíte někdo, jaká je charakteristika spouštění ohřevu? Jakými faktory a teplotami se řídí, při kolika stupních by měl ohřev fungovat a jestli funguje nějak na stálo do určité teploty nebo jestli se svíčky spínají postupně v nějakém sledu? V jiné diskuzi jsem četl, že si motor na volnoběh může zvyšovat otáčky, aby alternátor stíhal dobíjet. Já ale nepociťuju žádný výkyv ani na otáčkách, ani na světlech nebo na ventilaci.
Díky všem za každou informaci
když se teď ochladilo, začal jsem řešit pomalé zahřívání motoru na svém Espacu IV 2.0Dci r.v.2006. Po výměně termostatu se to zlepšilo, ale stejně trvá dost dlouho, než se motor začne zahřívat. Rozhodl jsem se zkontrolovat, jestli funguje el. předehřev chladící kapaliny. Přes diag. jsem vyzkoušel relátka a proud jde až do samotných žhavičů v ohřevu. Samotné svíčky jsou také přeměřeny a vyzkoušeny, všechny čtyři jsou funkční. Když jsem ale nastartoval motor v cca 5ti stupních nad nulou, tak proud nešel ani do jedné svíčky. Moje otázka zni, nevíte někdo, jaká je charakteristika spouštění ohřevu? Jakými faktory a teplotami se řídí, při kolika stupních by měl ohřev fungovat a jestli funguje nějak na stálo do určité teploty nebo jestli se svíčky spínají postupně v nějakém sledu? V jiné diskuzi jsem četl, že si motor na volnoběh může zvyšovat otáčky, aby alternátor stíhal dobíjet. Já ale nepociťuju žádný výkyv ani na otáčkách, ani na světlech nebo na ventilaci.
Díky všem za každou informaci
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1612
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrický předehřev motoru
Obecně, zhavice nejdou většinou když je teplota nad nulou. Kdyby zhavili tak si stejně nemyslím, že by se to prohrálo dříve, je to diesel a ten nemá takovou tepelnou ztrátu...
Osobně bych dodělal predehrev/prihrev... V případě garáže lze elektrickej na 230V, nastavit spínací hodiny a ráno máš motor i interiér ohřátý, měl jsem to tak léta na Espace.
Když není garáž nebo člověk chce být nezávislý na síti tak Webasto, měl jsem taky na Espace a teď mám na Fordu, buď si nastavis čas kdy začne topit nebo si ho zapnu dálkou a ono to ohřeje, používám ho i jako prihrev,tzn nechám ho běžet když jedu než se systém dostatečně ohřeje, ten prihrev má plno dieselů...
...
Osobně bych dodělal predehrev/prihrev... V případě garáže lze elektrickej na 230V, nastavit spínací hodiny a ráno máš motor i interiér ohřátý, měl jsem to tak léta na Espace.
Když není garáž nebo člověk chce být nezávislý na síti tak Webasto, měl jsem taky na Espace a teď mám na Fordu, buď si nastavis čas kdy začne topit nebo si ho zapnu dálkou a ono to ohřeje, používám ho i jako prihrev,tzn nechám ho běžet když jedu než se systém dostatečně ohřeje, ten prihrev má plno dieselů...
...
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Re: Elektrický předehřev motoru
Garáž bohužel nemám. Na webasto jsem koukal, ale chtějí za to ranec. Ten elektrický předehřev v chladícím okruhu mají skoro všechny naftové renaulty a chápu to jako snahu o co nejrychlejší ohřátí na provozní teplotu. Takže logicky bych řekl, že by mělo být jedno, jestli startuju v 5ti° nebo v -20ti°, protože by se snad ohřev měl snažit zahřát motor aspoň na někjakých 60°C. Zatímco žhavení funguje jen pokud je to potřeba ke správnému vznícení nafty, což je jen při opravdu nízkých teplotách.
Nebo máte někdo potvrzenou informaci, že předehřev funguje jen při teplotách pod nulou? Děkuju
Nebo máte někdo potvrzenou informaci, že předehřev funguje jen při teplotách pod nulou? Děkuju
Re: Elektrický předehřev motoru
Mám v Espace III dodělaný elektrický předehřev, na vratné hadici od radiátorů topení zpět do motoru. Model OWL s vrtulkou (čerpadélko), tedy nikoliv samospádový. Příkon asi 1200W. Za nějakých 20-30 minut to v mrazu -5 udělá cca +30. Výhoda je že motor startuje na škrtnutí a do interiéru jde okamžitě teplý vzduch. Taky olej je mnohem dřív v kapalném stavu, když od začátku stéká zahřátým motorem.
V Jeepovi mám podobný ale silnější asi 1600W. Tam je to znát už po 15minutách. V případě motoru OM642 dokonce servisák pravil, ať zapomenu na nezávislé topení (dává se na blbé místo kde se těžko odvzdušňuje a dělá potíže) nebo na tělísko do bloku motoru (nerovnoměrné ohřívání a potíže s hlavami). Takže nejlevnější řešení (cca 2kkč) je ve výsledku nejefektivnější. Pro mě, většinou mám na dosah elektřinu.
V Jeepovi mám podobný ale silnější asi 1600W. Tam je to znát už po 15minutách. V případě motoru OM642 dokonce servisák pravil, ať zapomenu na nezávislé topení (dává se na blbé místo kde se těžko odvzdušňuje a dělá potíže) nebo na tělísko do bloku motoru (nerovnoměrné ohřívání a potíže s hlavami). Takže nejlevnější řešení (cca 2kkč) je ve výsledku nejefektivnější. Pro mě, většinou mám na dosah elektřinu.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1612
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrický předehřev motoru
hele z toho co jsem četl jsem tedy došel k tomu, že píšeš o žhavičkách ve spalovacím prostoru, protože píšeš o čtyřech....Martin21 píše: ↑pon pro 21, 2020 14:12Garáž bohužel nemám. Na webasto jsem koukal, ale chtějí za to ranec. Ten elektrický předehřev v chladícím okruhu mají skoro všechny naftové renaulty a chápu to jako snahu o co nejrychlejší ohřátí na provozní teplotu. Takže logicky bych řekl, že by mělo být jedno, jestli startuju v 5ti° nebo v -20ti°, protože by se snad ohřev měl snažit zahřát motor aspoň na někjakých 60°C. Zatímco žhavení funguje jen pokud je to potřeba ke správnému vznícení nafty, což je jen při opravdu nízkých teplotách.
Nebo máte někdo potvrzenou informaci, že předehřev funguje jen při teplotách pod nulou? Děkuju
Webasto koupíš do 5tis kč, je toho plnej bazoš, normálně dieselový s vodním ohřevem Thermotop C, jen je třeba si pohlídat aby to bylo nezávislé topení a né jen příhřev, příhřev někdy nejde jednodušše pustit solo a jde jen s motorem. Nepotřebuješ asi novej kus...
V BMW jsem to měl origo (ale benzinový) a je to paráda si nastavit časy a přijít k teplýmu autu, nebo se na sraze probouzet v teple...
Do Espace jsem si to dával, vyndal jsem to taky z jednoho BMW, instalace pokud jsi normálně zručnej není problém, nejdéle trvá vybrat místo a udělat držák..
Ve Fordu je domontovaný ale ještě u německých soudruhů a já si k němu jen dodělal dálku abych to mohl pustit z domova (jako pokud člověk jezdí pravidelně nějaký čas tak si to tam nastaví na hodinách, ale to já nejezdím..)
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Re: Elektrický předehřev motoru
Ne, opravdu nepíšu o žhavících svíčkách ve spalovacích prostorech, ale o elektrickém průtokovém ohřívači chladící kapaliny, který je na malém okruhu a do jehož tělesa jsou zašroubovány čtyři žhavící svíčky. Mám vyzkoušeno z 1,9dci, že motor je na provozní teplotě během 3km, když to funguje. Dnes jsem to znovu proměřoval, jestli do toho jde proud po nastartování při asi 3°C a nic.
Samozřejmě webasto je jiný level a už jsem nějaké použité taky sháněl, ale nedokážu žít s faktem, že mám v autě takhle užitečnou věc, jako je tento elektrický ohřev, ale přitom je nefunkční:-)
Přikládám odkaz na celé těleso.
https://eurofrance.cz/ohrivac-820071782 ... issan.html
Samozřejmě webasto je jiný level a už jsem nějaké použité taky sháněl, ale nedokážu žít s faktem, že mám v autě takhle užitečnou věc, jako je tento elektrický ohřev, ale přitom je nefunkční:-)
Přikládám odkaz na celé těleso.
https://eurofrance.cz/ohrivac-820071782 ... issan.html
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1612
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrický předehřev motoru
Děkuji, to jsem netušil. To musí brát proudu panečku.... Tady není nic jednoduššího než si to ovládat sám, když to nechodí. Buď manuálně přes dostatečně dimenzované relé a vypínač i když já bych radši přes automatiku která by hlídala, že to má zapnout třeba při +5°C a aby to hlídalo zároveň otopnou vodu na max 80°C.... Ale výhoda budíka je právě v tom, že lezeš do teplyho auta a startujes teplý motoru... zrovna teď jsem z okna zatopil ...
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Re: Elektrický předehřev motoru
To je nesporná výhoda nezávislého topeni, o tom žádná. Při startu musí veškerou proudovou potřebu pokrýt alternátor. Ruční ovládání se mi řešit nechce právě z toho důvodu, že nevím, jestli se ty svíčky spínají nějak střídavě kvůli přehřívání, jestli nějaká jednotka nehlídá přes jejich odpor jejich teplotě a celkově by z výroby měla být vychytaná jejich funkce.
Není to někdo, kdo ví, jak a při jakých podmínkách se spínají, a jestli se spínají a jedou všechny najednou nebo se spínají střídavě? Díky všem
Není to někdo, kdo ví, jak a při jakých podmínkách se spínají, a jestli se spínají a jedou všechny najednou nebo se spínají střídavě? Díky všem
Re: Elektrický předehřev motoru
Nevim kdy se spinaji, ale castecne vim, jak se spinaji. Spinaji se postupne, od jedne az po vsechny a vzdy si rj vyhodnoti, zdali je dostatek proudu na zapnuti dalsi zhavicky. Presne tento modul jsem mel totiz domontovan do me stare benzinove thalie, kvuli ohrevu vody, at se co nejdrive sepne LPG. Ovladaci logiku jsem si ale delal sam. Podminky spusteni byly bezici benzinove cerpadlo (tzn. bezici motor), rozsvicena svetla (thalia rozsvicuje automaticky po zapnuti klicku, ale pri startu je odpoji, tudiz pri startu se odpojilo i vyhrivani a nekradlo potrebny proud) a zavreny ventil LPG (teplota chladiciho okruhu pod 30°C). Ve chvili, kdy se otevrel ventil LPG, zrusila se jedna z podminek, zhaveni se vyplo a auto uz jelo ohrate na LPG. Vetsinou to zabralo v nejkrutejsich mrazech tak 2 km.
Ty ale uz tuto logiku mas v aute zabudovanou, takze ti je tento muj elaborat uplne k nicemu .
Ty ale uz tuto logiku mas v aute zabudovanou, takze ti je tento muj elaborat uplne k nicemu .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1612
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrický předehřev motoru
čistě teoreticky by funkčnost žhavičů, vedení k nim a spínacího členu měla jít vyzkoušet diagnostikou, dobrou diagnostikou - ne jen čtečkou, měla by mít možnost spínat akční členy.... tím lze zkoušet jak chodí plno věcí co ovládá jednotka.... Na renaulta to nemám ale na motorky ano a lze tím zavírat otvírat klapky, zapínat čerpadlo paliva, vyhřívání lambdy, solo vstřiky, cívky atd.....
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Re: Elektrický předehřev motoru
Jasne, Clip by to mel umet.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
-
- Experienced member
- Příspěvky: 843
- Registrován: pon led 29, 2007 07:22
- Bydliště: staňkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrický předehřev motoru
na Laguně 2 to spínalo postupně, kdyžtak je to v servisním manuálu popsáno. má to odběr dohromady asi 1,2kW(každá svíce 300W), což je hodně. spínalo to nějak systémem 1+1+2. byla tam tři relé.
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno
Megane 4, 1.5dCi, 85kW. člověka to aspoň nenutí jezdit rychle
Megane 4, 1.5dCi, 85kW. člověka to aspoň nenutí jezdit rychle
Re: Elektrický předehřev motoru
Záleží na teplote chladiacej kvapaliny, stav nabitia akumulátora, motor spustený a dobíjanie aktívne a ovládajú sa postupne. Riadi si to RJ.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Elektrický předehřev motoru
Měnil jsem je před měsícem, dával jsem dříve zakoupený ohřívače Iskra. Všechny 4ks KO. Co se diagnostiky týče, tak je nelze zapnout, protože kapalina necirkuluje a hned bys je odvařil a při běžícím motoru zase nejde spustit test členů.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Elektrický předehřev motoru
Noooo... S tou necirkulujici kapalinou a odpalenim zhavicek bych byl opatrny, u me na thalii to umelo bezet i 30 minut s vyplym motorem, nez jsem dodelal automaticke spinani. Zhavickam to evidentne nevadilo. Instalace byla v horizontalni trubce. Zvuk to melo presne jako rychlovarna konvice .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Elektrický předehřev motoru
Přes akční členy ohřev vyzkoušet jde. Není to tak, že by to seplo a už drželo zapnuté, ale párkrát to zapne a vypne. Na diag. je mám možnost vyzkoušet po dvou, asi mají buď svoje relátka nebo jsou zapojeny dvě a dvě. Jak jsem psal, relátka vyzkoušeny, žhavičky taky, přes akční členy fungují, auto dobíjí a i když baterii dobiju nabíječkou do plna, abych splnil podmínky, tak se ohřev nespíná.
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1612
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrický předehřev motoru
Tak to bych se zeptal zda to vůbec za tu dobu co to máš někdy fungovalo... A pak projet tou diagnostikou zda to máš vůbec povolený aby to jednotka pouštěla. U sebe jsem (sice v jiné ECU a jiném autě) povoloval funkci tempomatu a naopak zakazoval funkci zadních stěračů a ostriku....
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Re: Elektrický předehřev motoru
Tahle možnost mě napadla, ale zavrhl jsem ji. Myslel jsem, že když nějakou funkci vypnu, tak si auto myslí, že tam na funkce není a tím pádem by mi diag. nenabídla tu funkci vyzkoušet jako akční člen. Zapnutí funkce ohřevu jsem v diag. nenašel, ale ještě se jednou podívám. Viděl jste někdo možnost zapnutí nebo vypnutí této konkrétní funkce v diagnostice?
Re: Elektrický předehřev motoru
Nevím jak u 2.0 dci ale u 2.2 dci je příhřev v bedně s topením pod autem. V diagnostice se zapíná v sekci klimatizace. Řídící jednotka sleduje zatížení alternátoru a podle něj zapíná jednotlivá relé. Já to mněl v autě vyplé protože to dost vytěžovalo alternátor a ty vodou chlazené alternátory často odcházely a při spuštěných tělesech špatně dobíjí.
Re: Elektrický předehřev motoru
Já zase řeším jak to v 2,2 dci rv 2005 zapnout, je tam elektrický rezistor za vyměníkem
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů