Elektrický předehřev motoru

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Martin21
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: ned kvě 31, 2009 10:57

Elektrický předehřev motoru

Příspěvek od Martin21 » pon pro 21, 2020 00:26

Zdravím všechny,
když se teď ochladilo, začal jsem řešit pomalé zahřívání motoru na svém Espacu IV 2.0Dci r.v.2006. Po výměně termostatu se to zlepšilo, ale stejně trvá dost dlouho, než se motor začne zahřívat. Rozhodl jsem se zkontrolovat, jestli funguje el. předehřev chladící kapaliny. Přes diag. jsem vyzkoušel relátka a proud jde až do samotných žhavičů v ohřevu. Samotné svíčky jsou také přeměřeny a vyzkoušeny, všechny čtyři jsou funkční. Když jsem ale nastartoval motor v cca 5ti stupních nad nulou, tak proud nešel ani do jedné svíčky. Moje otázka zni, nevíte někdo, jaká je charakteristika spouštění ohřevu? Jakými faktory a teplotami se řídí, při kolika stupních by měl ohřev fungovat a jestli funguje nějak na stálo do určité teploty nebo jestli se svíčky spínají postupně v nějakém sledu? V jiné diskuzi jsem četl, že si motor na volnoběh může zvyšovat otáčky, aby alternátor stíhal dobíjet. Já ale nepociťuju žádný výkyv ani na otáčkách, ani na světlech nebo na ventilaci.
Díky všem za každou informaci

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrický předehřev motoru

Příspěvek od jakub » pon pro 21, 2020 07:51

Obecně, zhavice nejdou většinou když je teplota nad nulou. Kdyby zhavili tak si stejně nemyslím, že by se to prohrálo dříve, je to diesel a ten nemá takovou tepelnou ztrátu...
Osobně bych dodělal predehrev/prihrev... V případě garáže lze elektrickej na 230V, nastavit spínací hodiny a ráno máš motor i interiér ohřátý, měl jsem to tak léta na Espace.
Když není garáž nebo člověk chce být nezávislý na síti tak Webasto, měl jsem taky na Espace a teď mám na Fordu, buď si nastavis čas kdy začne topit nebo si ho zapnu dálkou a ono to ohřeje, používám ho i jako prihrev,tzn nechám ho běžet když jedu než se systém dostatečně ohřeje, ten prihrev má plno dieselů...
...
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Martin21
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: ned kvě 31, 2009 10:57

Re: Elektrický předehřev motoru

Příspěvek od Martin21 » pon pro 21, 2020 14:12

Garáž bohužel nemám. Na webasto jsem koukal, ale chtějí za to ranec. Ten elektrický předehřev v chladícím okruhu mají skoro všechny naftové renaulty a chápu to jako snahu o co nejrychlejší ohřátí na provozní teplotu. Takže logicky bych řekl, že by mělo být jedno, jestli startuju v 5ti° nebo v -20ti°, protože by se snad ohřev měl snažit zahřát motor aspoň na někjakých 60°C. Zatímco žhavení funguje jen pokud je to potřeba ke správnému vznícení nafty, což je jen při opravdu nízkých teplotách.
Nebo máte někdo potvrzenou informaci, že předehřev funguje jen při teplotách pod nulou? Děkuju

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Elektrický předehřev motoru

Příspěvek od Dawes » pon pro 21, 2020 15:30

Mám v Espace III dodělaný elektrický předehřev, na vratné hadici od radiátorů topení zpět do motoru. Model OWL s vrtulkou (čerpadélko), tedy nikoliv samospádový. Příkon asi 1200W. Za nějakých 20-30 minut to v mrazu -5 udělá cca +30. Výhoda je že motor startuje na škrtnutí a do interiéru jde okamžitě teplý vzduch. Taky olej je mnohem dřív v kapalném stavu, když od začátku stéká zahřátým motorem.
V Jeepovi mám podobný ale silnější asi 1600W. Tam je to znát už po 15minutách. V případě motoru OM642 dokonce servisák pravil, ať zapomenu na nezávislé topení (dává se na blbé místo kde se těžko odvzdušňuje a dělá potíže) nebo na tělísko do bloku motoru (nerovnoměrné ohřívání a potíže s hlavami). Takže nejlevnější řešení (cca 2kkč) je ve výsledku nejefektivnější. Pro mě, většinou mám na dosah elektřinu.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrický předehřev motoru

Příspěvek od jakub » pon pro 21, 2020 16:29

Martin21 píše:
pon pro 21, 2020 14:12
Garáž bohužel nemám. Na webasto jsem koukal, ale chtějí za to ranec. Ten elektrický předehřev v chladícím okruhu mají skoro všechny naftové renaulty a chápu to jako snahu o co nejrychlejší ohřátí na provozní teplotu. Takže logicky bych řekl, že by mělo být jedno, jestli startuju v 5ti° nebo v -20ti°, protože by se snad ohřev měl snažit zahřát motor aspoň na někjakých 60°C. Zatímco žhavení funguje jen pokud je to potřeba ke správnému vznícení nafty, což je jen při opravdu nízkých teplotách.
Nebo máte někdo potvrzenou informaci, že předehřev funguje jen při teplotách pod nulou? Děkuju
hele z toho co jsem četl jsem tedy došel k tomu, že píšeš o žhavičkách ve spalovacím prostoru, protože píšeš o čtyřech....

Webasto koupíš do 5tis kč, je toho plnej bazoš, normálně dieselový s vodním ohřevem Thermotop C, jen je třeba si pohlídat aby to bylo nezávislé topení a né jen příhřev, příhřev někdy nejde jednodušše pustit solo a jde jen s motorem. Nepotřebuješ asi novej kus...

V BMW jsem to měl origo (ale benzinový) a je to paráda si nastavit časy a přijít k teplýmu autu, nebo se na sraze probouzet v teple...

Do Espace jsem si to dával, vyndal jsem to taky z jednoho BMW, instalace pokud jsi normálně zručnej není problém, nejdéle trvá vybrat místo a udělat držák..

Ve Fordu je domontovaný ale ještě u německých soudruhů a já si k němu jen dodělal dálku abych to mohl pustit z domova (jako pokud člověk jezdí pravidelně nějaký čas tak si to tam nastaví na hodinách, ale to já nejezdím..)
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Martin21
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: ned kvě 31, 2009 10:57

Re: Elektrický předehřev motoru

Příspěvek od Martin21 » pon pro 21, 2020 21:51

Ne, opravdu nepíšu o žhavících svíčkách ve spalovacích prostorech, ale o elektrickém průtokovém ohřívači chladící kapaliny, který je na malém okruhu a do jehož tělesa jsou zašroubovány čtyři žhavící svíčky. Mám vyzkoušeno z 1,9dci, že motor je na provozní teplotě během 3km, když to funguje. Dnes jsem to znovu proměřoval, jestli do toho jde proud po nastartování při asi 3°C a nic.
Samozřejmě webasto je jiný level a už jsem nějaké použité taky sháněl, ale nedokážu žít s faktem, že mám v autě takhle užitečnou věc, jako je tento elektrický ohřev, ale přitom je nefunkční:-)
Přikládám odkaz na celé těleso.

https://eurofrance.cz/ohrivac-820071782 ... issan.html

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrický předehřev motoru

Příspěvek od jakub » úte pro 22, 2020 08:35

Děkuji, to jsem netušil. To musí brát proudu panečku.... Tady není nic jednoduššího než si to ovládat sám, když to nechodí. Buď manuálně přes dostatečně dimenzované relé a vypínač i když já bych radši přes automatiku která by hlídala, že to má zapnout třeba při +5°C a aby to hlídalo zároveň otopnou vodu na max 80°C.... Ale výhoda budíka je právě v tom, že lezeš do teplyho auta a startujes teplý motoru... zrovna teď jsem z okna zatopil 😊...
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Martin21
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: ned kvě 31, 2009 10:57

Re: Elektrický předehřev motoru

Příspěvek od Martin21 » úte pro 22, 2020 09:18

To je nesporná výhoda nezávislého topeni, o tom žádná. Při startu musí veškerou proudovou potřebu pokrýt alternátor. Ruční ovládání se mi řešit nechce právě z toho důvodu, že nevím, jestli se ty svíčky spínají nějak střídavě kvůli přehřívání, jestli nějaká jednotka nehlídá přes jejich odpor jejich teplotě a celkově by z výroby měla být vychytaná jejich funkce.
Není to někdo, kdo ví, jak a při jakých podmínkách se spínají, a jestli se spínají a jedou všechny najednou nebo se spínají střídavě? Díky všem

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Elektrický předehřev motoru

Příspěvek od kotasekh » stř pro 23, 2020 09:40

Nevim kdy se spinaji, ale castecne vim, jak se spinaji. Spinaji se postupne, od jedne az po vsechny a vzdy si rj vyhodnoti, zdali je dostatek proudu na zapnuti dalsi zhavicky. Presne tento modul jsem mel totiz domontovan do me stare benzinove thalie, kvuli ohrevu vody, at se co nejdrive sepne LPG. Ovladaci logiku jsem si ale delal sam. Podminky spusteni byly bezici benzinove cerpadlo (tzn. bezici motor), rozsvicena svetla (thalia rozsvicuje automaticky po zapnuti klicku, ale pri startu je odpoji, tudiz pri startu se odpojilo i vyhrivani a nekradlo potrebny proud) a zavreny ventil LPG (teplota chladiciho okruhu pod 30°C). Ve chvili, kdy se otevrel ventil LPG, zrusila se jedna z podminek, zhaveni se vyplo a auto uz jelo ohrate na LPG. Vetsinou to zabralo v nejkrutejsich mrazech tak 2 km.
Ty ale uz tuto logiku mas v aute zabudovanou, takze ti je tento muj elaborat uplne k nicemu :D.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrický předehřev motoru

Příspěvek od jakub » stř pro 23, 2020 10:08

čistě teoreticky by funkčnost žhavičů, vedení k nim a spínacího členu měla jít vyzkoušet diagnostikou, dobrou diagnostikou - ne jen čtečkou, měla by mít možnost spínat akční členy.... tím lze zkoušet jak chodí plno věcí co ovládá jednotka.... Na renaulta to nemám ale na motorky ano a lze tím zavírat otvírat klapky, zapínat čerpadlo paliva, vyhřívání lambdy, solo vstřiky, cívky atd.....
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Elektrický předehřev motoru

Příspěvek od kotasekh » stř pro 23, 2020 10:14

Jasne, Clip by to mel umet.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

magadafagada
Experienced member
Příspěvky: 843
Registrován: pon led 29, 2007 07:22
Bydliště: staňkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrický předehřev motoru

Příspěvek od magadafagada » pát pro 25, 2020 07:53

na Laguně 2 to spínalo postupně, kdyžtak je to v servisním manuálu popsáno. má to odběr dohromady asi 1,2kW(každá svíce 300W), což je hodně. spínalo to nějak systémem 1+1+2. byla tam tři relé.
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno
Megane 4, 1.5dCi, 85kW. člověka to aspoň nenutí jezdit rychle :wink:

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1137
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Elektrický předehřev motoru

Příspěvek od zdeno255 » pát pro 25, 2020 08:58

Záleží na teplote chladiacej kvapaliny, stav nabitia akumulátora, motor spustený a dobíjanie aktívne a ovládajú sa postupne. Riadi si to RJ.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Elektrický předehřev motoru

Příspěvek od Šamša » úte led 05, 2021 22:42

Měnil jsem je před měsícem, dával jsem dříve zakoupený ohřívače Iskra. Všechny 4ks KO. Co se diagnostiky týče, tak je nelze zapnout, protože kapalina necirkuluje a hned bys je odvařil a při běžícím motoru zase nejde spustit test členů.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Elektrický předehřev motoru

Příspěvek od kotasekh » čtv led 07, 2021 14:41

Noooo... S tou necirkulujici kapalinou a odpalenim zhavicek bych byl opatrny, u me na thalii to umelo bezet i 30 minut s vyplym motorem, nez jsem dodelal automaticke spinani. Zhavickam to evidentne nevadilo. Instalace byla v horizontalni trubce. Zvuk to melo presne jako rychlovarna konvice ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Martin21
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: ned kvě 31, 2009 10:57

Re: Elektrický předehřev motoru

Příspěvek od Martin21 » čtv led 21, 2021 21:46

Přes akční členy ohřev vyzkoušet jde. Není to tak, že by to seplo a už drželo zapnuté, ale párkrát to zapne a vypne. Na diag. je mám možnost vyzkoušet po dvou, asi mají buď svoje relátka nebo jsou zapojeny dvě a dvě. Jak jsem psal, relátka vyzkoušeny, žhavičky taky, přes akční členy fungují, auto dobíjí a i když baterii dobiju nabíječkou do plna, abych splnil podmínky, tak se ohřev nespíná.

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrický předehřev motoru

Příspěvek od jakub » pát led 22, 2021 08:26

Tak to bych se zeptal zda to vůbec za tu dobu co to máš někdy fungovalo... A pak projet tou diagnostikou zda to máš vůbec povolený aby to jednotka pouštěla. U sebe jsem (sice v jiné ECU a jiném autě) povoloval funkci tempomatu a naopak zakazoval funkci zadních stěračů a ostriku....
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Martin21
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: ned kvě 31, 2009 10:57

Re: Elektrický předehřev motoru

Příspěvek od Martin21 » pát led 22, 2021 21:47

Tahle možnost mě napadla, ale zavrhl jsem ji. Myslel jsem, že když nějakou funkci vypnu, tak si auto myslí, že tam na funkce není a tím pádem by mi diag. nenabídla tu funkci vyzkoušet jako akční člen. Zapnutí funkce ohřevu jsem v diag. nenašel, ale ještě se jednou podívám. Viděl jste někdo možnost zapnutí nebo vypnutí této konkrétní funkce v diagnostice?

jpi
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: úte bře 02, 2021 17:46

Re: Elektrický předehřev motoru

Příspěvek od jpi » úte bře 02, 2021 17:55

Nevím jak u 2.0 dci ale u 2.2 dci je příhřev v bedně s topením pod autem. V diagnostice se zapíná v sekci klimatizace. Řídící jednotka sleduje zatížení alternátoru a podle něj zapíná jednotlivá relé. Já to mněl v autě vyplé protože to dost vytěžovalo alternátor a ty vodou chlazené alternátory často odcházely a při spuštěných tělesech špatně dobíjí.

marek2534
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: ned kvě 11, 2008 01:05

Re: Elektrický předehřev motoru

Příspěvek od marek2534 » sob bře 20, 2021 22:49

Já zase řeším jak to v 2,2 dci rv 2005 zapnout, je tam elektrický rezistor za vyměníkem

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů