Problém s brzdou po prudkém, panickém brždění

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Jirkazbrna
Starting member
Příspěvky: 72
Registrován: pon črc 15, 2019 14:16
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Problém s brzdou po prudkém, panickém brždění

Příspěvek od Jirkazbrna » sob zář 28, 2019 14:38

Zdravím vás vespolek.
Cca. každých 10.000 km jsem dolil půl deci brzdovky. Auto brzdilo, řadilo a vše co má. Včera za tmy, jsem potřeboval zacouvat přes škarpu po malém mostku ke známému. Těsně za mnou zastavilo auto a přes zrcátka mne oslňovalo. To mělo za následek to, že pravým zadním kolem jsem sjel do škarpy a levým zůstal na mostku. Podvědomě jsem prudce u toho sešlápl brzdu. Jenže za chvíli začal propadávat brzdový pedál. Kamarád mi Espíka rukama rozhoupal a já vyjel ven. Podotýkám, že jsem se spodkem nikde nedokl. Pedál propadával dál. Jel jsem zpět domů a po 5-ti kilometrech a za deště pískot a STOP. Chcípl jsem to, dolil brzdovku a doloudal se domů. Naštěstí bydlím na kopci. Po ujetí 10 km jsem auto odstavil u domu. Dnes jsem to vyzkoušel, pedál propadává dál až na podlahu a tím se povolují destičky. Při vyplém motoru lze brzdy našlapat až to ztuhne, ale jak držím nohu na pedálu, pomalinku začne propadávat. Při zaplém motoru pšouká při sešlápnutí a puštění brzdy. Pedál se vrací pomalu. Kontroloval jsem třmeny - suché. Hadice a trubky pod autem-vše suché. Po pár pokusech našlapání brzdy opět pískot a STOP. Spojka funguje normálně, čehož jsem se bál, protože má společnou nádobku na kapalinu jako brzdy. Poprosím o náměty k odstranění závady. Děkuji

Edit:
Teď jsem dolil brzdovku a X krát našlapal brzdu za zapnutého motoru. Za chvíli zase STOP. Dolil jsem brzdovku a šlapal spojku a v pořádku. Zkusil jsem našlapat brzdu a zase STOP. Jelikož nemám zvedák na celé auto, není nikde vidět, kde to uniká. Je s podivem, že brzdový prdál se vrací pomalu nahoru.
Dacia Logan MCV 1,6 16V Laureate 7 míst 2010, toho času rozstřelený
Grand Espace IV 2.0T Privilege 2004, obětoval se ve prospěch posádky 1.7.2022 v Chorvatsku
Grand Espace IV 2.0T Initiale Paris 2005
Suzuki GSX 750 E 1982
Suzuki GSX-R 1100 G 1986
Jawa 350 632 TwinSport 1991
Suzuki GSX-R 1100 typ M 1991 Vanilla Ice
Jawa 250 352 1960

vlastikd
Advanced member
Příspěvky: 311
Registrován: pon bře 14, 2011 08:43

Re: Problém s brzdou po prudkém, panickém brždění

Příspěvek od vlastikd » ned zář 29, 2019 10:13

pořádně prolést celý brzdový systém,kousek po kousku, někde bude unikat kapalina.
Renault megane IV Grandtour 2017 1,5dci 81 kW
Reanult grand espace IV phII 2010 2.0 dci 110 kW
bylo
Ford S-Max 2008 2,0 TDCI 103 kW
Renault scenic 2001 1,9 dci
renault megane II Grand 2006 1,5 dci
VW polo 2002 1.2 HTP
Fiat Palio 2001 1,9 TD
Citroen AX 1,4D

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Problém s brzdou po prudkém, panickém brždění

Příspěvek od Šamša » ned zář 29, 2019 12:40

Koukni na místo hlavního válce a napojení na měch posilovače, zda tam není únik. Co ti doporučím, je odvzdušnění systému za pomocí diagnostiky na spuštění ABS čerpadla. Panickým zabrzděním, jsi mohl aktivovat skrytou bublinu, která se posune do ABS a je vymalováno. Stávalo se to hlavně u Lagun II. např. při výměně destiček a zatlačením pístků. Běžným odvzdušněním neodstranitelné propadání pedálu, pouze za pomocí diagnostiky úspěšné. Popsáno spoustu materiálu, jak zde v Esp. IV. tak i v LII.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

picasso-12345
Advanced member
Příspěvky: 344
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:50
Bydliště: Dřísy, okr. Praha východ

Re: Problém s brzdou po prudkém, panickém brždění

Příspěvek od picasso-12345 » ned zář 29, 2019 17:23

Zdravím,
při bublině by nedoléval takto brutálně kapalinu. Někde mu to teče
Zbyněk
Espace V, 1.6dci, 2018, plná výbava
Grand ESPACE IV, 3.0dci (P9X 701), 2004, plná výbava mimo kůže

Jirkazbrna
Starting member
Příspěvky: 72
Registrován: pon črc 15, 2019 14:16
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s brzdou po prudkém, panickém brždění

Příspěvek od Jirkazbrna » ned zář 29, 2019 17:30

Dnes mi to nedalo a rukou jsem smatral po bloku motoru mezi kabinou a motorem, ze strany brzdoveho valce a nasel jsem na nem, na tom bloku, cestvou brzdovku. Zitra pujde v servisu na zvedak.
Dacia Logan MCV 1,6 16V Laureate 7 míst 2010, toho času rozstřelený
Grand Espace IV 2.0T Privilege 2004, obětoval se ve prospěch posádky 1.7.2022 v Chorvatsku
Grand Espace IV 2.0T Initiale Paris 2005
Suzuki GSX 750 E 1982
Suzuki GSX-R 1100 G 1986
Jawa 350 632 TwinSport 1991
Suzuki GSX-R 1100 typ M 1991 Vanilla Ice
Jawa 250 352 1960

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Problém s brzdou po prudkém, panickém brždění

Příspěvek od Šamša » ned zář 29, 2019 19:58

Buď ti netěsní kroužek mezi nádobkou a válcem, popř. samotný válec a únik, tam jak jsem psal.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Jirkazbrna
Starting member
Příspěvky: 72
Registrován: pon črc 15, 2019 14:16
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s brzdou po prudkém, panickém brždění

Příspěvek od Jirkazbrna » ned zář 29, 2019 21:39

Šamša píše:
ned zář 29, 2019 19:58
Buď ti netěsní kroužek mezi nádobkou a válcem, popř. samotný válec a únik, tam jak jsem psal.
Dekuji za navedeni k odstraneni problemu. Dam vedet jak to dopadlo. Na valec bych to nevidel, bez nastartovaneho motoru lze brzdu naslapat az ztvrdne a po chvili zacne pomaloucku propadavat pedal. Bude tam nekde netesnost, to je jasne uz i snad kde, jen toho mista pani konstrukteri nejak nedomysleli. :-)
Dacia Logan MCV 1,6 16V Laureate 7 míst 2010, toho času rozstřelený
Grand Espace IV 2.0T Privilege 2004, obětoval se ve prospěch posádky 1.7.2022 v Chorvatsku
Grand Espace IV 2.0T Initiale Paris 2005
Suzuki GSX 750 E 1982
Suzuki GSX-R 1100 G 1986
Jawa 350 632 TwinSport 1991
Suzuki GSX-R 1100 typ M 1991 Vanilla Ice
Jawa 250 352 1960

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Problém s brzdou po prudkém, panickém brždění

Příspěvek od Šamša » pon zář 30, 2019 13:07

Netěsnost mezi nádobkou a válcem, může být příčinou přisátí vzduchu a i únikem kapaliny.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Jirkazbrna
Starting member
Příspěvky: 72
Registrován: pon črc 15, 2019 14:16
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s brzdou po prudkém, panickém brždění

Příspěvek od Jirkazbrna » stř říj 02, 2019 19:17

Tak opraveno. Jak se auto zhouplo, asi se naeve strane pod stredovym sloupkem neco udalo, protoze jak jsem malem proklpl brzdovy pedal podbehem, rak mi pod tim sloupkem pod stredem levehi prahu neco hezky teklo. Myslel jsem, ze je to chladici, kapalina, ale.co by tam delala. V servisu zjistili, ze je to praskla trubka na levou zadni brzdu. Vymeneno, odvzdusneno. Brzda je jak sutr hned v prvni tretine. I spojkovy pedal jde sebevedomeji, ne tak mekce jak v domacich papucich. Cena opravy 3.200,- Kc. Vymenena trubka, brzdova kapalina doplnena, vymenena expanska, doliti 3 litru chladici kapaliny, odvzdusneno.
Dacia Logan MCV 1,6 16V Laureate 7 míst 2010, toho času rozstřelený
Grand Espace IV 2.0T Privilege 2004, obětoval se ve prospěch posádky 1.7.2022 v Chorvatsku
Grand Espace IV 2.0T Initiale Paris 2005
Suzuki GSX 750 E 1982
Suzuki GSX-R 1100 G 1986
Jawa 350 632 TwinSport 1991
Suzuki GSX-R 1100 typ M 1991 Vanilla Ice
Jawa 250 352 1960

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů