2.0T nouzák DF569 - okruh přeplňování

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
IKONA
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pon čer 24, 2019 19:36

2.0T nouzák DF569 - okruh přeplňování

Příspěvek od IKONA » pon čer 24, 2019 20:53

Ahoj přátelé,
mám 2.0T (JK0B) 2003 Espace IV - benzín
Problém (pro znalé diagnostiky):
DF 569 - Okruh přeplňování - na grafu při jízdě v zátěži a zahřátém motoru dojde k vyrovnání tlaku před a za klapkou na cca 1060mbar a po několika vteřinách to spadne do nouzáku - nejspíš by v tomto okamžiku měl zareagovat ventil ovládání Westegate - což nenastane.


Těsnost okruhu je OK
Snímače tlaku a teploty OK
Elmag ventil je OK odpor i test na 12V cvaká, nepodchází - ventil zkušebně vyměněn za vrakáčový a stejně otestovaný - OK
Napětí na přípojném konektoru je 12 V v klidové poloze (dle manuálu) - OK - zřejmě jenom kontrolní napětí pro kontrolu obvodu ventilu.
Kabel je OK
Kontrola a správné nastavení otvírání ventilu Westegate - OK
Přetěsnění ventilu proti pumpování - OK

Problém bude nejspíš na řídící jednotce motoru. SW nelze přepsat - již poslední verze. Pořízena shodná vrakáčová řj. Přetažený SW z původní a problém stejný.

Na diagnostice při aktivaci povelu AC151 - Ventil přeplňování turbokompresoru naskočí hláška Služba není podporována.

Můžu poprosit někoho z vás se stejnou motorizací, pokud máte diagnostiku, o prověření, zda při povelu AC151 cvakne, nebo cvaká ten ventil? Je možné, že obě jednotky mají stejnou vadu, pokud to není něco jiného.

Už se chytám stébla. Případně doplní další akce, co jsem provedl. Díky za pomoc, názor...
Ivan

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: 2.0T nouzák DF569 - okruh přeplňování

Příspěvek od Šamša » sob čer 29, 2019 22:58

Ověř funkčnost zpětných klapiček na hadičkách přetlaku a podtlaku. Regulační ventil je řízen PWM signálem a mělo by jít vytáhnout poměrné otevření v %. Ověřit blow-off ventil jestli těsní a při řazení nahoru by mělo být slyšet jeho pufání, je řízen rozdíly tlaků, před klapkou a za klapkou a samo, zase hadičkami se zpětnými ventily.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů