Prisnejsie emisie
Moderátor: Moderators General
Prisnejsie emisie
Ahojte,
Zalozim novu temu lebo to tu nebolo este preberane.
Mozno ste zaregistrovali spravu o prisnejsich emisiach pre benziny aj dieslove auta.
Pre benzinove motory napriklad vyrobene po roku 2005 uhlovodiky az o 40% prisnejsie.
To je jedno ci auto splna emisnu normu eu4, proste ak euro4 ma uhlovodiky dajme tomu 100, tak vase auto sa na emisnej kontrole musi vojst do 60, po novom.
Tu zneje moja otazka, vie mi niekto hodnoverne napisat udaj ake uhlovodiky ma vypustat motor v Renault Espace 2.0 100kW 2006, tusim F4R? Aby som sa vobec pripravil, dusevne asi na novy kat, sviecky, lambdu ci predaj...
Pretoze na wikipedii sa udava udaj HC 0,1g/km ale v protokole od emisnej je 24ppm
Zalozim novu temu lebo to tu nebolo este preberane.
Mozno ste zaregistrovali spravu o prisnejsich emisiach pre benziny aj dieslove auta.
Pre benzinove motory napriklad vyrobene po roku 2005 uhlovodiky az o 40% prisnejsie.
To je jedno ci auto splna emisnu normu eu4, proste ak euro4 ma uhlovodiky dajme tomu 100, tak vase auto sa na emisnej kontrole musi vojst do 60, po novom.
Tu zneje moja otazka, vie mi niekto hodnoverne napisat udaj ake uhlovodiky ma vypustat motor v Renault Espace 2.0 100kW 2006, tusim F4R? Aby som sa vobec pripravil, dusevne asi na novy kat, sviecky, lambdu ci predaj...
Pretoze na wikipedii sa udava udaj HC 0,1g/km ale v protokole od emisnej je 24ppm
Re: Prisnejsie emisie
Muzes pripojit link, kde jsi tyto informace cerpal?
Ja si myslim, ze neni mozne, aby nekdo pozadoval jine hodnoty, nez byly schvaleny pri homologaci.
Pred ctrnacti dny jsem byl na STK a krome dalsi montaze kamer, aby velky bratr sledoval a pokutoval nic zasadniho.
Co me potesilo, je, ze s malym vozikem jiz na STK nemusim. Pindouri a male padesatky take ne, do 125 (mam dojem) kazde ctyri roky a velke moto bezezmen kazde dbva. Technik rikal, ze od roku 2021 bude velke moto i s emisema. Tu informaci mam pouze od nej. Doufam, ze to neni pravda.
Ja si myslim, ze neni mozne, aby nekdo pozadoval jine hodnoty, nez byly schvaleny pri homologaci.
Pred ctrnacti dny jsem byl na STK a krome dalsi montaze kamer, aby velky bratr sledoval a pokutoval nic zasadniho.
Co me potesilo, je, ze s malym vozikem jiz na STK nemusim. Pindouri a male padesatky take ne, do 125 (mam dojem) kazde ctyri roky a velke moto bezezmen kazde dbva. Technik rikal, ze od roku 2021 bude velke moto i s emisema. Tu informaci mam pouze od nej. Doufam, ze to neni pravda.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: Prisnejsie emisie
Teoreticky by to melo byt tady:
106/2018 Z. z.
zo 14. marca 2018
o prevádzke vozidiel v cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov
Co ma delat technik je tady, je tam odvolani na typovy schvalovaci organ.
§ 96 Povinnosti technika emisnej kontroly
(1)
Technik emisnej kontroly je povinný
a)
vykonávať emisnú kontrolu v súlade s týmto zákonom, vykonávacím právnym predpisom podľa § 136 ods. 3 písm. h) a metodikami schválenými a vydanými typovým schvaľovacím orgánom,
Nemam nerva se v tom hrabat, jedna odvolavka na druhou a asi tomu nerozumi ani autor. Mozna nam to nekdo chytrejsi objasni.
106/2018 Z. z.
zo 14. marca 2018
o prevádzke vozidiel v cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov
Co ma delat technik je tady, je tam odvolani na typovy schvalovaci organ.
§ 96 Povinnosti technika emisnej kontroly
(1)
Technik emisnej kontroly je povinný
a)
vykonávať emisnú kontrolu v súlade s týmto zákonom, vykonávacím právnym predpisom podľa § 136 ods. 3 písm. h) a metodikami schválenými a vydanými typovým schvaľovacím orgánom,
Nemam nerva se v tom hrabat, jedna odvolavka na druhou a asi tomu nerozumi ani autor. Mozna nam to nekdo chytrejsi objasni.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: Prisnejsie emisie
Zadaj do googla: prisnejsie emisne limity, zmeny v EK 2019 a ine.
Ale neviem ci tato novela zakona je v CZ ale na SVK je (prevzata od rakuska...) Benzinove auta od roku 2005 a novsie sa sprisnuju normy na HC o 40%, doteraz povoleny limit bol 0,1 a po novom 0,06k/km.
Tiez podla mna je to hovadina, ked auto bolo schvalene na EU4 ci EU5 a odrazu musi splna prisnejsi limit nejakej polozky...
Ale neviem ci tato novela zakona je v CZ ale na SVK je (prevzata od rakuska...) Benzinove auta od roku 2005 a novsie sa sprisnuju normy na HC o 40%, doteraz povoleny limit bol 0,1 a po novom 0,06k/km.
Tiez podla mna je to hovadina, ked auto bolo schvalene na EU4 ci EU5 a odrazu musi splna prisnejsi limit nejakej polozky...
Re: Prisnejsie emisie
Ersek tvrdi, ze k zprisneni normy nedoslo. Pouze se zacalo provadet vse, jak se ma. To jeho tvrzeni ma pravni logiku.
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... ciznejsia/
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... ciznejsia/
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: Prisnejsie emisie
Ersek je madar...
V prvom prípade totiž došlo pre zážihové (benzínové) motory k sprísneniu maximálne povoleného množstva uhľovodíkov pre autá vyrobené/registrované po 01. januári 2005, teda tie, ktoré už používajú OBD II pripojenie pre diagnostiku.
Pôvodná hodnota 100 ppm je od teraz prísnejšia až o 40 percent. Po novom tak nesmie mať motor viac než hodnotu len 60 ppm. Podobne sú na tom moderné naftové motory, vyrobené ešte podľa normy Euro5/Euro6 po 01. januári 2017, ktoré mohli mať korigovaný súčiniteľ absorpcie (ľudovo dymivosť) na úrovni adekvátnej norme platnej v danom čase. Nová hodnota zavedená pre tieto autá je však stanovená len na úroveň 0,3 m-1.
V prvom prípade totiž došlo pre zážihové (benzínové) motory k sprísneniu maximálne povoleného množstva uhľovodíkov pre autá vyrobené/registrované po 01. januári 2005, teda tie, ktoré už používajú OBD II pripojenie pre diagnostiku.
Pôvodná hodnota 100 ppm je od teraz prísnejšia až o 40 percent. Po novom tak nesmie mať motor viac než hodnotu len 60 ppm. Podobne sú na tom moderné naftové motory, vyrobené ešte podľa normy Euro5/Euro6 po 01. januári 2017, ktoré mohli mať korigovaný súčiniteľ absorpcie (ľudovo dymivosť) na úrovni adekvátnej norme platnej v danom čase. Nová hodnota zavedená pre tieto autá je však stanovená len na úroveň 0,3 m-1.
Re: Prisnejsie emisie
Ale ako pozerám normálne idúci benzín by mal mat do 50, čiže by to "malo" byť vpohode
Re: Prisnejsie emisie
v podstatě byly zrušeny jen rezervy, které v metodice byly. Takže tet se jede presne podle norem.
Renault megane IV Grandtour 2017 1,5dci 81 kW
Reanult grand espace IV phII 2010 2.0 dci 110 kW
bylo
Ford S-Max 2008 2,0 TDCI 103 kW
Renault scenic 2001 1,9 dci
renault megane II Grand 2006 1,5 dci
VW polo 2002 1.2 HTP
Fiat Palio 2001 1,9 TD
Citroen AX 1,4D
Reanult grand espace IV phII 2010 2.0 dci 110 kW
bylo
Ford S-Max 2008 2,0 TDCI 103 kW
Renault scenic 2001 1,9 dci
renault megane II Grand 2006 1,5 dci
VW polo 2002 1.2 HTP
Fiat Palio 2001 1,9 TD
Citroen AX 1,4D
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů