Prisnejsie emisie

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
LukoLVG
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: úte zář 27, 2016 10:24

Prisnejsie emisie

Příspěvek od LukoLVG » pon kvě 27, 2019 17:25

Ahojte,
Zalozim novu temu lebo to tu nebolo este preberane.
Mozno ste zaregistrovali spravu o prisnejsich emisiach pre benziny aj dieslove auta.
Pre benzinove motory napriklad vyrobene po roku 2005 uhlovodiky az o 40% prisnejsie.
To je jedno ci auto splna emisnu normu eu4, proste ak euro4 ma uhlovodiky dajme tomu 100, tak vase auto sa na emisnej kontrole musi vojst do 60, po novom.

Tu zneje moja otazka, vie mi niekto hodnoverne napisat udaj ake uhlovodiky ma vypustat motor v Renault Espace 2.0 100kW 2006, tusim F4R? Aby som sa vobec pripravil, dusevne asi na novy kat, sviecky, lambdu ci predaj...

Pretoze na wikipedii sa udava udaj HC 0,1g/km ale v protokole od emisnej je 24ppm

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1308
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Prisnejsie emisie

Příspěvek od Renaulťák » pon kvě 27, 2019 18:36

Muzes pripojit link, kde jsi tyto informace cerpal?
Ja si myslim, ze neni mozne, aby nekdo pozadoval jine hodnoty, nez byly schvaleny pri homologaci.
Pred ctrnacti dny jsem byl na STK a krome dalsi montaze kamer, aby velky bratr sledoval a pokutoval nic zasadniho.
Co me potesilo, je, ze s malym vozikem jiz na STK nemusim. Pindouri a male padesatky take ne, do 125 (mam dojem) kazde ctyri roky a velke moto bezezmen kazde dbva. Technik rikal, ze od roku 2021 bude velke moto i s emisema. Tu informaci mam pouze od nej. Doufam, ze to neni pravda.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1308
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Prisnejsie emisie

Příspěvek od Renaulťák » pon kvě 27, 2019 19:02

Teoreticky by to melo byt tady:

106/2018 Z. z.
zo 14. marca 2018
o prevádzke vozidiel v cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov

Co ma delat technik je tady, je tam odvolani na typovy schvalovaci organ.


§ 96 Povinnosti technika emisnej kontroly
(1)
Technik emisnej kontroly je povinný
a)
vykonávať emisnú kontrolu v súlade s týmto zákonom, vykonávacím právnym predpisom podľa § 136 ods. 3 písm. h) a metodikami schválenými a vydanými typovým schvaľovacím orgánom,

Nemam nerva se v tom hrabat, jedna odvolavka na druhou a asi tomu nerozumi ani autor. Mozna nam to nekdo chytrejsi objasni.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

LukoLVG
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: úte zář 27, 2016 10:24

Re: Prisnejsie emisie

Příspěvek od LukoLVG » úte kvě 28, 2019 14:58

Zadaj do googla: prisnejsie emisne limity, zmeny v EK 2019 a ine.
Ale neviem ci tato novela zakona je v CZ ale na SVK je (prevzata od rakuska...) Benzinove auta od roku 2005 a novsie sa sprisnuju normy na HC o 40%, doteraz povoleny limit bol 0,1 a po novom 0,06k/km.

Tiez podla mna je to hovadina, ked auto bolo schvalene na EU4 ci EU5 a odrazu musi splna prisnejsi limit nejakej polozky...

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1308
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Prisnejsie emisie

Příspěvek od Renaulťák » ned čer 02, 2019 11:20

Ersek tvrdi, ze k zprisneni normy nedoslo. Pouze se zacalo provadet vse, jak se ma. To jeho tvrzeni ma pravni logiku.
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... ciznejsia/
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

LukoLVG
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: úte zář 27, 2016 10:24

Re: Prisnejsie emisie

Příspěvek od LukoLVG » čtv čer 06, 2019 16:14

Ersek je madar...

V prvom prípade totiž došlo pre zážihové (benzínové) motory k sprísneniu maximálne povoleného množstva uhľovodíkov pre autá vyrobené/registrované po 01. januári 2005, teda tie, ktoré už používajú OBD II pripojenie pre diagnostiku.

Pôvodná hodnota 100 ppm je od teraz prísnejšia až o 40 percent. Po novom tak nesmie mať motor viac než hodnotu len 60 ppm. Podobne sú na tom moderné naftové motory, vyrobené ešte podľa normy Euro5/Euro6 po 01. januári 2017, ktoré mohli mať korigovaný súčiniteľ absorpcie (ľudovo dymivosť) na úrovni adekvátnej norme platnej v danom čase. Nová hodnota zavedená pre tieto autá je však stanovená len na úroveň 0,3 m-1.

LukoLVG
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: úte zář 27, 2016 10:24

Re: Prisnejsie emisie

Příspěvek od LukoLVG » čtv čer 06, 2019 16:15

Ale ako pozerám normálne idúci benzín by mal mat do 50, čiže by to "malo" byť vpohode

vlastikd
Advanced member
Příspěvky: 311
Registrován: pon bře 14, 2011 08:43

Re: Prisnejsie emisie

Příspěvek od vlastikd » pát čer 07, 2019 08:01

v podstatě byly zrušeny jen rezervy, které v metodice byly. Takže tet se jede presne podle norem.
Renault megane IV Grandtour 2017 1,5dci 81 kW
Reanult grand espace IV phII 2010 2.0 dci 110 kW
bylo
Ford S-Max 2008 2,0 TDCI 103 kW
Renault scenic 2001 1,9 dci
renault megane II Grand 2006 1,5 dci
VW polo 2002 1.2 HTP
Fiat Palio 2001 1,9 TD
Citroen AX 1,4D

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů