Ventilátor topení - klimatizace

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
pesan71
Junior member
Příspěvky: 150
Registrován: pát črc 25, 2008 18:33

Ventilátor topení - klimatizace

Příspěvek od pesan71 » čtv zář 27, 2018 19:35

Ahoj,
ponastartování se mi zapne displej na dveřích, ukazuje 3 čárky, ale z topení nefouká vzduch. I když přepnu na okna MAX, tak vzduch nefouká.

Zažili jste to někdo, abych věděl na co se zaměřit ? Děkuji

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Ventilátor topení - klimatizace

Příspěvek od Šamša » čtv zář 27, 2018 21:17

Zespod auta je zakrytovaná jednotka ventilace-klimatizace a jsou v kanále vzduchovodu umístěné regulátory otáček ventilátorů. Jsou tam dva pokud máš i zadní zónu. Hledej toto: Jo a možná nebudeš mít modré, ale zelené.
Obrázek
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

pesan71
Junior member
Příspěvky: 150
Registrován: pát črc 25, 2008 18:33

Re: Ventilátor topení - klimatizace

Příspěvek od pesan71 » pát zář 28, 2018 22:09

A pokud tu jednotku/y najdu, tak co s nimi ?

romacho
Starting member
Příspěvky: 82
Registrován: sob říj 25, 2014 15:34

Re: Ventilátor topení - klimatizace

Příspěvek od romacho » ned zář 30, 2018 19:13

No ty asi nebudes elektrikar. Skus najst kamosa ktory sa v autoelektrike vyzna a treba premerat regulator.
Samotny regulator dostava od jednotky klimatizacie signal o tom ako rychlo ma ventilátorom tocit.
Tu je otazka ci nieco alebo co od riadiacej jednotky dostava a ak ano ci nieco dalej k ventilátorom posiela.
Cize rozdelis problem, ci je vadny regulator, ventilator alebo riadiaca jednotka. Inak ti nezostava nic ine ako zverit to servisu pripadne ak mas nahradne diely skusmo vymenit postupne jeden za druhym :(
Drzim palce, no jednym dychom dodavam ak si ten kamos nebude trufat nech na to nasaha, lebo moze sposobit aj vacsie skody ako uzitok, Tu treba aspon multimeter na meranie nielen klasicku autoziarovku :-)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Ventilátor topení - klimatizace

Příspěvek od Šamša » ned zář 30, 2018 20:56

Regulátory se dají prohodit mezi sebou pokud jsou 2 a tím eliminovat jejich chybu. Co ale odrovnává tyto regulátory je na 100% zanesený pylový filtr a dostatečně se nechladí proudícím vzduchem, jednotka chce usilovně větrat, stále přidává na otáčkách, zvyšuje se odběr ventilátoru a samotné oteplení regulátoru, proto má na sobě hliníkový chladič který je umístěný v tunelu a proudem vzduchu se ochlazuje. Proto též nedělej pokusy chodu při jejich vytažení.
Zkušený elektronik je schopen vyměnit i výkonové tranzistory v tom regulátoru za pár korun. Kdyby jsi ofotil štítek u dveří, tak dám i origo číslo.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti