Fakt je espace vrak???

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Skritek
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: čtv kvě 17, 2007 10:05

Fakt je espace vrak???

Příspěvek od Skritek » čtv kvě 17, 2007 10:16

Chtěl bych si pořídit Renault Espace IV R.V 2004.JENŽE….jak se tak člověk neustále vyptává a zjišťuje(především internet).Naráží na věci jako Renault servis=totální arogance,drahé díly a především nevysvětlitelné a neodstranitelné potíže s elektronikou.
Druhá věc je ve spolehlivosti tohoto vozu.Podle TUV se umístil někde kolem 100tého místa což není zrovna lichotivé.Z jiného pohledu však zase předstihl většinu jiných MPV.Co mě fakt zarazilo byl report jednoho z mechaniku z Renaultu.Který doslovně řekl….tyhle noví espáče se neustále XXXXXXX.
Na internetu kolují v podstatě tři názory.První zní…nebrat žádného francouze.Jasné je že tímto se asi řídit nebudu páč to je něco jako japonec nakonec,i když se všeobecně víc,že se jedná o nejspolehlivější vozy
Druhý názor je Renaulta potažmo espáče a nikdy jinak.Jedná se o názor fandů tohoto typu vozidla,a i kdyby se těmto zapálencům espáč vysypal natotal,stejně by na něj pěli chválu.
Třetí názor je poněkud zarážející.V tom smyslu jak bylo uvedeno na začátku.Spousta věcí se sype a v servisu chtějí jen měnit a měnit,žádné dohledání závady nic.Ne že by se toto nedělo i jiných aut,jenže u renaultu se mi toho zdá nějak moc.Na druhou stranu je jasné že většinou napíšete něco na net když se vám to nelíbí,třeba existuje daleko větší komunita,která je s vozem absolutně spokojena,a jen nemá potřebu to vyřvávat do světa pomocí internetu.
Vždyt podle průzkumů je espace jedno z nejprodávanějších MPV vůbec.Mám v tom guláš,potřeboval bych názor někoho kdo tomu rozumí a dokáže rozumě popsat jak se věci mají.Nejde mi tu o to poradit,jako když se vám líbí tak si ho kupte,jde mi jen o to zjistit zda jsou tyto vozy opravdu tak poruchové….tedy nákladné na pozáruční provoz????
Prosím odpovězte aspoň pár větiček at mám snadnější rozhodování.
Kdyby se tu někde vyskytoval mechanik od renaultu,který by mi mohl zodpovědět pár otázek byl bych mu nesmírně vděčný.Prostě profík co tomu rozumí a nevidí ve mně jen člověka co chce u něj koupit auto.Něco jako třetí objektivní strana.Slibuji že nebudu moc otravovat vyměníme dva tři mejlíky a já budu mít aspoň trochu jasno
Díky PETR

pvok
Člen RCČR
Příspěvky: 92
Registrován: čtv led 19, 2006 12:42
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pvok » čtv kvě 17, 2007 12:19

Já jsem zapálenej fanda do Espace, takže nebudu hodnotit auto, kvalitu, spolehlivost atd. Navíc mám Espace II (resp. nemám na Espace IV :-( )
Problém diskusí na netu jsou v tom, že lidi se tady snaží řešit svoje problémy a tak tady zákonitě najdeš hlavně příspěvky, jak někomu něco nefunguje a do toho samozřejmě i pár výkřiků od nadšenců.
Stejnej problém jsem měl, když jsem uvažoval o koupi Espace s třílitrem a s LPG. V diskusích o LPG člověk nabyl dojmu, že je to pro kutily, kteří když náhodou dojedou od pumpy až domu, tak hned nutně musí začít na autě něco seřizovat, jinak už druhý den nevyjedou. A pravda asi bude taková, že prostě ti, kterým to funguje, o tom na Internetu nepíšou.
Pravda asi bude někde jinde. Základ je koupit co nejlépe a mít potom servis, kterému důvěřuju.
Já osobně jsem z principu nešika. Auto jsem kupoval s kamarádem, který by odhalil alespoň nejhorší vady a potom jsem si tady v diskusích vybral (myslím, že dobře) servis, kam s Boženkou jezdím.
Petr Vokulič
Avantime 3.0 V6
ex Espace 2.2i, r.v.94

lekvar
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: čtv kvě 17, 2007 11:52
Bydliště: Bratislava (SK)

Francouz = Vrak?

Příspěvek od lekvar » čtv kvě 17, 2007 17:40

Nazdar, myslím, že zbytočne stresuješ.
V rodine už sme mali x Renaultou (od Clio I, II, Twingo, Laguna I, II, Megane II) a vlastne ešte stále máme.
Tým chcem povedať, že na základe osobných skúseností nechápem kde ľudia na tie výrazy ako "Renault je úplný šrot" a podobné, chodia. Je docela zarážajúce, že vždy som sa s tým stretol len u ludí, ktorý Renault nikdy nevlastnili, alebo ak, tak nejakú 15 ročnú ojetinu s natočenými 200 000 km.
Samozrejme, že nejaké detské choroby sme si preskákali, no ako vidíš, vždy sa vozový park obnovil a ostávame verný značke.
Aby som nezabudol, Renault je jedna z najpredávanejších značiek v Európe, takže je docela logické, že stretneš viac ľudí čo má problém s Renaultom ako s Ferrari (prehnal som to schválne :-)). Len tak na okraj, v TUV ojazdených áut skončil "vysoce kvalitní VW Sharan" ďaleko za Espace-om.

Resume: Kup Espace IV. Ja osobne tiež teraz predávam Megane a chcem Espace IV 2,2 dci (rovnaký motor má fotrík v Lagune, má cca 120 000km a šlape bez problémov)

Skritek
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: čtv kvě 17, 2007 10:05

Jasne

Příspěvek od Skritek » čtv kvě 17, 2007 20:26

Přesně takhle jsem taky uvažoval.Komu se to sype napíše to na net kdo je spokojenej nemá potřebu.Jen k té motorizaci.Spousta lidí doporučuje ten 1.9DCI je mi jasné že to tolik nepojede....jenže tohle není závodní auto ne??....ALE ten motor je méně namáhaný tudíž by měl i víc vydržet....je to pravda??? A co ty common rail střiky slyšel sem o tom legendy....po čase prostě umřou,ne jen u renaultu u všech aut.Prostě velice nespolehlivé a drahé cca 20 000kč/ks.

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » čtv kvě 17, 2007 20:41

Myslím, že není důvod se obávat nespolehlivosti.

Elektronika nové generace ala karty, čtečky, keyless entry, jednotka UCH, elektronický zámek a podobné nesmysly Renault odladil na Laguně II rv. 2001. Ta byla v mnoha případech neštěstí. LagunaII po faceliftu, Megane II, Scenic II a Espace IV převzali tuto elektroniku více či méně modifikovanou a odladěnou.
Pokud by došlo k poruše, je cena řídící jednotek řádově v desetitisících korun. U jinch MPV je tomu taky tak a pravděpodobnost, že se podaří sehnat jinou (třeba starší) je naprosto mizivá (vzhledem k množství MPV na trhu a rozmanitosti verzí). Zůstává problém s Lagunovskou čtečkou karty, ta se dá ale snadno opravit.
Co se týče poruch mechanických částí, obecně sou renaulty citlivější na přední nápravy. Bráchův Espace IV má tuším 140 tis najeté a nedělal s ním zatím nic.
Co se týče motorů, 1.9 dCi je pro tohle auto takový motoreček... :D
Je to těžké, 170 koňový benzínový turbodvoulitr s tím tak akorát hýbe...

Vstřiků bych se nebál, pokud se tam lije NAFTA, nééé tafna....
Olej měnit po 15 tisících a i turbo vydrží.
Chvilku pojezdit, neřešit a prodat...


Je dobré si s tím sjet, je to hodně specifické auto. Zaměřte se na pedály a volent, zda se do nich nepřenáší vibrace, mimochodem na pedály se našlapuje hodně shora.

Můj názor: Naprosto geniální na dálkové cesty, na popojíždění nešikovné a přerostlé.


Vaše wc :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Příspěvek od wilczek » pát kvě 18, 2007 14:31

Pokračuji v bráchovém příspěvku. Za rok vlastnictí ESPACE IV ani koruna do opravy, dnes už má najeto o cca 20 KKm více, tedy něco přes 163 KKm. Nicméně jsem už tady někde psal, že mi občas pod přístrojovkou za studena procvakává relátko, nevím, co se z toho časem vyklube. Se vším, co výše píše bráška souhlasím. Navíc jsem se s tím naučil i popojíždět, poněvadž prakticky stále jen popojíždím. Je to super při nastupování a vystupování, což je nedílná součást popojíždění. Jen to parkování je při úzke mezeře mezi auty složitější. Asi tak 10 % parkovacích míst není pro mne. Není to ovšem tak špatné, obvykle místo na parkování buďto je, nebo není a je lhostejno s jakým autem tam vlezu. Rejd má auto příkladný.
Vřele doporučuji Espace IV ve verzi benzín a předělat na plyn. St.W.

hackerjack
Advanced member
Příspěvky: 386
Registrován: úte říj 31, 2006 23:50

Příspěvek od hackerjack » pát kvě 18, 2007 15:48

Zdravím,
wilczek píše: Jen to parkování je při úzke mezeře mezi auty složitější. Asi tak 10 % parkovacích míst není pro mne. Není to ovšem tak špatné, obvykle místo na parkování buďto je, nebo není a je lhostejno s jakým autem tam vlezu
hádám, že nemluvíš o GRAND verzi?
HJ

hackerjack
Advanced member
Příspěvky: 386
Registrován: úte říj 31, 2006 23:50

Příspěvek od hackerjack » pát kvě 18, 2007 16:04

Zdravím vespolek,
domnívám se, že ESPACE by si měl kupovat pouze ten, kdo skutečně potřebuje auto se spoustou místa. V opačném případě totiž existují levnější a spolehlivější auta a proto není třeba se trápit možnými a hrozícími problémy. Já jsem taky stál před podobnou volbou (šest osob do sebeprostornější škodovky nenacpeš), půl roku jsem prohledával Net shora dolů, obcházel prodejce a bazary a testoval auta. V tomhle segmentu toho na výběr moc není, v podstatě jen Toyota Previa, VW Sharan, EuroVan (Peugeot,Fiat,Citroen) a Renault Espace. Toyota je možná spolehlivá, ale jak z vnějšku tak i zevnitř poměrně ošklivá. A protože se jich prodává málo, tak i těžko zjistíš, jak je to ve skutečnosti s tou spolehlivostí. Platforma Sharan-Alhambra-Galaxy patří do muzea a ne na silnice. Ford to pochopil a představil teď nový model, Seat snad už Alhambru nemontuje, jen VW to pořád ještě inovuje za každou cenu. Ale jestli umíš německy, tak si zabrus na německé fórum téhle platformy (www.sgaf.de) a přejde tě chuť do něčeho takového investovat. Řekl bych, že statisticky viděno Espace trpí tak polovinou problémů ve srovnání se Sharanem.
Eurovan by snad mohl být alternativou, nicméně jízda s Peugeotem 807 mne nepřesvědčila a interiér je dosti "zvláštní". Kromě toho trpí Eurovan podobnými hloupými nedostatky jako jiné značky. Mne osobně od koupě Peugeota 807 definitivně odradilo to, když jsem na Netu narazil na informaci, že výrobci k prvním verzím montovali kola s tak malým profilem, že se gumy díky relativně vysoké hmotnosti auta sjely už po několika tisících kilometrech užívání. Jistě, nový facelift přinesl větší kola, ale když jim taková "maličkost" uteče už při návrhu...?
Takže zbyvá Espace, se všemi potenciálnimu problémy a nedostatky. Osobně bych radil raději koupi nového vozu resp. posledního modelu. Phase I má celou řadu známých nedostatků, některé z nich Renault odstraňoval sám a z vlastní kapsy, i když asi nerad.
Když už by to měl být model Phase I, tak si vyžádej víc informací o autě, jak a kým bylo servisováno a jaké zásahy na něm byly provedeny. Pak to porovnej se známými problémy tohoto modelu a ročníku a budeš v obraze, s čím je možné počítat a kolik by to mohlo stát. Určitě hodně záleží na tom, kdo a jak s tím autem jezdil, ale to zjistíš jen obtížně.
To, co nějaký servisní technik o Espace prohlašuje, bych nebral jako směrodatné. Podle vlastní mnohaleté zkušenosti s Renault servisy v Česku i v Německu a podle toho, co čtu již nějaký ten pátek na fórech, je pěkná řada problémů způsobena právě neschopností servisních techniků včas a správně diagnostikovat problém. Moje osobní zkušenost je, že většina techniků si zjednoduší práci tím, že - když auto přijede do servisu po vlastních - prostě přečtou diagnostiku, a když ta na ně neřve hrůzou, tak je pro ně všechno v pořádku. Prostě co řekne počítač, to platí. Samozřejmě, že je to blbost, ale všechno ostatní by znamenalo práci=námahu.
HJ

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Příspěvek od wilczek » pát kvě 18, 2007 16:16

hackerjack píše:Zdravím,
hádám, že nemluvíš o GRAND verzi?
HJ
Máš pravdu. Mluvím o normální verzi. Když už jsme u toho, musím napsat, že tato normální neprodloužená verze je prakticky nepoužitelná pro 7 lidí, i když pominu "zavazadlový prostor". Přestože jsou dozadu dát 2 úplně stejná sedadla jako jsou ve 2. řadě, je tam velmi málo místa na výšku. Mám 189 cm a ani náhodou si tam nesednu. Kdo chce vozit 7 dospělých lidí, musí si pořídit verzi Grand. Pro nás tento MiniEspace dostačuje.

jakub30
Junior member
Příspěvky: 101
Registrován: pát dub 27, 2007 20:48

espace IV 1.9Dci

Příspěvek od jakub30 » sob kvě 19, 2007 23:14

Koupil jsem Espace IV 1,9Dci, 2003, najeto 119000km teď 126000km.
Kdybych měl vybírat podle diskuzních for tak bych si asi auto už nikdy nekoupil. člověk to musí brát spíš s nadhledem. Každé auto je poruchové a hold někdo má smůlu. Ale to se přeci týká i uplně nových aut.
Mám ho 3 měsíce sice jsem musel měnit přední kuláky a spojovačky řízení.Nechal jsem udělat rozvody a olej. Taky by to chtělo zadní tlumiče, ale jinak je auto v poho. Motor by to chtělo silnější, ale 2,2ky jsem se bál. Těch historek o přetrhanejch rozvodech atd. A tak 1.9 není žádnej závoďák, ale bohatě to stačí a hlavně spotřebu mám v průměru kolem 7,6l. Půlka v Praze a půlka dálnice. Což si myslím na takový auto je to slušný. Tak držím palce ať se rozhodneš už pro cokoli ať máš štěstí.

Filous
Junior member
Příspěvky: 159
Registrován: úte kvě 01, 2007 18:42
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Filous » ned kvě 20, 2007 15:00

Ahoj, trochu ti taky pomůžu v rozhodování, protože mám Espace IV necelé čtyři měsíce. Před koupí auta mě každý zrazoval, ale auto se mi fakt tolik líbí a šest sedaček je pro nás priorita, tak jsem navzdory všem radám auto koupil. Mám 2,2 Dci, rok 2003, najeto 85.000 km a zatím super, najel jsem s ním 10.000 km a zatím bez problémů. Včera jsem jel plně naložený v pěti lidech na otočku za hranice, celkem 850 km a motor 2,2 je fakt tahoun, 1,9 by asi nestíhala. Takže moje rada: záleží na co narazíš, ale auto je to naprosto super...
Laguna GT

Filous
Junior member
Příspěvky: 159
Registrován: úte kvě 01, 2007 18:42
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Filous » ned kvě 20, 2007 17:51

Ještě se vrátím ke spotřebě paliva, protože s 2,2-kou se na spotřebu 7,5 litru nedostaneš. Průměrně jezdím za 8,5-9 po městě a ted po dlouhé cestě plně naloženej a v rychlosti 140-180 km/hod mám spotřebu 9,7 litru, takže 1,9 je určitě úspornější, ale výkon ti časem bude chybět.
Laguna GT

suchos
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: úte led 10, 2006 22:34
Bydliště: Přerov

Příspěvek od suchos » ned kvě 20, 2007 20:44

U nás v dědině je jeden Espace lV, nevím ani obsah ani rok. Tak je to taková rada nerada :roll: . Nejdůležitější na tom je, že majitel auta je zároveň majitelem stanice technické kontroly. Jezdí s ním již rok. Bude patřit mezi lidi, kteří jsou schopni si informace sehnat. Ať ti to vyjde.
Espace J637 rv 1993 2.2i

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Re: espace IV 1.9Dci

Příspěvek od Laco19 » ned kvě 20, 2007 21:47

jakub30 píše:... 2,2ky jsem se bál. Těch historek o přetrhanejch rozvodech atd.
Ked som pred rokom uvazoval s akym motorom kupit Lagunu, docital som sa, ze na 1.9dci odchadzaju turba castejsie ako na 2.2dci ale o trhajucich sa rozvodoch na 2.2dci som doteraz nic nevedel.
Viem jedine o castych poskodeniach ozubenych kolies na nahone vstrekovacieho a vodneho cerpadla u 2.2.

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Re: espace IV 1.9Dci

Příspěvek od wilczek » pon kvě 21, 2007 06:19

jakub30 píše:Koupil jsem Espace IV 1,9Dci, 2003, najeto 119000km teď 126000km........Mám ho 3 měsíce sice jsem musel měnit přední kuláky a spojovačky řízení.Nechal jsem udělat rozvody a olej. Taky by to chtělo zadní tlumiče, ale jinak je auto v poho. ......
Nevěř tomu, že měl najeto 119 000 Km. Ten náš měl při koupi najeto 142 000 km. (Ověřil jsem si v servise posloupnost kontrol a stav tachometru odpovídal jejich postupnému přírůstku v reálném čase.) Byl jsem hned na kontrole geometrie a známý mechanik mi říkal, že je zde minimální vůle v čepech, ale že je to ještě úplně v poho. Předpokládám, že to budeme řešit nejdříve tak za 100 000 km. Źe u toho auta existují zadní tlumiče fakt zatím nevím.
Včera jsem se honil po serpentýnách s VW Touranem, naftožroutem 2 litrem. Byl o něco lepší v axceleraci, v zatáčkách nestíhal. Espacům zdar. St.W.

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » pon kvě 21, 2007 14:08

Ještě si rozmysli, jestli chceš ročník 2004 kvůli poměru věk/cena nebo proto, že se ti osobně líbí IV. generace Espace. Pokud máš strach z elektroniky, tak by stál za úvahu Espace III. generace, kde je eletronika ještě podstatně jednodušší a vyráběl se až do roku 2003.
Mezi III. a IV. generací je podstatný rozdíl ve hmotnosti. Jednak je ve IV. generaci extrémní důraz na bezpečnost (airbagy, více výztuh, ale zato 5 hvězdiček), jednak je Espace IV konstruován celý z plechu, jako ostatní auta. Naproti tomu je III. generace stavěná stejnou malosériovou technologií jako všechny předchozí, tj. ocelový prostorový rám (pozinkovaný) a na něm nalepené lehké panely ze sklolaminátu. I tak byla III. generace prvním autem se 4 hvězdičkami.
Výhodou IV. generace je bezpečnost a bohatší výbava, výhodou III. generace je, že mu stačí slabší motory (díky nižší váze auta) a tudíž mají i nižší spotřebu. Někdo tady uváděl spotřebu 2,2 dCi někde přes 8,5 l/100 km. Tutéž spotřebu mám s Grandem III. generace s benzínovým motorem 2.0 8V, tedy motorem, na němž se nemá co pokazit (není tam common rail ani turbo). Jeden můj kamarád, přejímací technik z Renaultu tvrdí, že turbodiesel nad 100000 km nebrat (ledaže bys znal předchozího majitele osobně).

Tož nevím, jestli jsem ti poradil, nebo spíš zamotal hlavu :wink: :lol:
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pon kvě 21, 2007 22:46

To je hodně zajímavá informace.... :wink:

V době blížící se "ropné krize" kupodivu stále přvládá trend zvyšování hmotnosti v kombinaci s dieselovým agregátem, který tuto hmotnost posazenou na pneumatiky 17 x 205 dokonale zamaskuje svou pružností a nižší spotřebou.

Je to ale cesta do pekel...

:twisted:

Je potřeba snižovat hmotnost aut při stejné tuhosti karoserií, pro zachování pohodlí stavět aktivní podvozky, optimalizovat chod motorů v součinnosti s hybridním pohonem a systémem rekuperace a netvářit se, že současné trendy prezentují nějaký ekologický a ekonomický přínos.

Vaše wc :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

lekvar
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: čtv kvě 17, 2007 11:52
Bydliště: Bratislava (SK)

Příspěvek od lekvar » úte kvě 22, 2007 09:10

wc píše:To je hodně zajímavá informace.... :wink:
...optimalizovat chod motorů v součinnosti s hybridním pohonem a systémem rekuperace a netvářit se, že současné trendy prezentují nějaký ekologický a ekonomický přínos.
Zaujímavá myšlienka, mal som možnosť jazdiť na Lexuse s hybridným pohonom a spotreba bola 15 l :lol:

jakub30
Junior member
Příspěvky: 101
Registrován: pát dub 27, 2007 20:48

spotřeba 1.9dCi

Příspěvek od jakub30 » úte kvě 22, 2007 09:50

Včera jsem byl s Espacem IV 1.9dCI v Brně na otočku. Tam jsem měl náklad cca 150kg zpátky jsem jel jen já. Průměrná rychlost 125km. Snažil jsem se jet klidně, ale nedá se to. Je plno blbců, kteří nepatří na silnice natož na dálnice. Takže 130 se nedá dodržovat. Do kopců 140 a semtam 160. Cesta mě trvala cca 1h40min. Myslím jedním směrem. A spotřeba? Počítač mi ukázal po příjezdu 6,6l. Dotankoval jsem plnou a rozdíl minimální. Ale i když 1.9 není tak silná dá se s ní v pohodě jezdit a spotřeba pokud člověk jezdí často je opravdu příjemná.



Espace IV,1.9dCi,2003

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » úte kvě 22, 2007 10:03

lekvar píše:Zaujímavá myšlienka, mal som možnosť jazdiť na Lexuse s hybridným pohonom a spotreba bola 15 l :lol:
OK, a jaký že to byl Lexus? S jakým motorem?

Ona totiž Toyota z nás začala hezky dělat blbce. Nejdřív v Japonsku vymyslí a odladí skutečně úsporný hybrid, prosadí ho na trhu v USA, ale když zjistili, že uspěli jen kvůli tomu, že být EKO je dneska v USA módní, a že motor 1,8 není pro Američany psychologicky zvládnutelný, přizpůsobili se a začali jim nabízet hybridy se 4 litrovým motorem o výkonu 5-litru.

Pak není divu, že to má spotřebu okolo 15l, bez hybridu by to bylo mnohem víc...
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

sam66
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: čtv lis 03, 2005 12:29

Příspěvek od sam66 » úte kvě 22, 2007 13:46

Jen sem ještě doplním,že ESPACE I.,II,III, nevyráběl Renault,ale Matra.Výroba IV.řady se přenesla sice do Renaultu,ale znáte jak to chodí ve výrobě.Počkal bych si na modely z r.2006 nebo aspoň 2005 až budou za dostupnou cenu a na nich těch chyb bude podstatně míň.On je ten IV.opravdu plechovej?Kolega má novýho Megana a ten plechovej není,teda kromě přední kapoty a tak mě to docela zarazilo co sem to tady čet.Jinak já jezdim z III. dva roky a až na ten radiátor žádnej problém.Nedávno sem jel do Alp a zpátky obě cesty plně naloženej,pořád 140 až 150 za 8,4l benzínu (2.0l 16v).

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Příspěvek od wilczek » úte kvě 22, 2007 14:06

On je ten Espace IV opravdu plechový, ale hodně dílů je z plechu hliníkového. Všechny dveře vč. rámů aj. Takže za tu hmotnost může snaha o maximální míru pasívní bezpečnosti.
Vůbec není třeba čekat na modely z pozdějších let, největší potíže s elektroinstalací si odbyli lagunáři II z prvních let, do Espaců už pak byla montována odladěná elektroinstalace, tato je prakticky totožná.

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » úte kvě 22, 2007 14:10

Zacatek OT
sam66 píše:Kolega má novýho Megana a ten plechovej není,teda kromě přední kapoty a ...
... strechy, boku, zadku, dveri a vlastne celyho auta, to je z plechu. Jen predni blatniky a oba narazniky (predni naraznik bych mel nazvat spis "cumak") jsou plastove.
Konec OT :-)
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » úte kvě 22, 2007 14:25

Ti čoveče s tím Meganem nevím...

Megane je velkosériovej auťák, ten je normálně plechovej, snad jen přední blatníky má plastový (klasický vstřikovaný plast do formy). Takhle hromadně vyráběnej auťák by se nevyplatilo dělat malosériovou metodou volnýho laminování, jako to dělala Matra v Romorantinu.

Více o výrobě Espaců v Matře se dá najít v článku http://www.renaultclub.cz/na_navsteve_v ... space.html, kde je i fotka odstrojeného prostorového rámu Avantime a fotky prototypů, který výrobě Espace předcházely.

PS: Jedinej plechovej karosářskej díl na Espace III je právě kapota, nárazníky jsou vstřikovaný plast, zbytek klasickej sklolaminát. A I. generace měla laminátový i ty nárazníky a kapotu.
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » úte kvě 22, 2007 14:36

wilczek píše:On je ten Espace IV opravdu plechový, ale hodně dílů je z plechu hliníkového. Všechny dveře vč. rámů aj. Takže za tu hmotnost může snaha o maximální míru pasívní bezpečnosti.
Vůbec není třeba čekat na modely z pozdějších let, největší potíže s elektroinstalací si odbyli lagunáři II z prvních let, do Espaců už pak byla montována odladěná elektroinstalace, tato je prakticky totožná.
Ovšem je potřeba vidět, že ač byl Renault průkopníkem MPV-ček, na IV.-té generaci se teprve učil tyto vozy konstruovat. Samozřejmě celá ta léta Renault s Matrou na konstrukci spolupracoval, ale spíš na designu, interiéru, podvozku a motorech než na stavbě karosérie. Čili hliník a vysokopevnostní plech je tam proto, že normální technologií jim to vycházelo ještě podstatně těžší... Prostě se Renault vrátil o pár desítek let zpět a mnohé na IV.-ce objevoval vlastně znovu.

Jenže původní otázka byla o něčem jiném, takže si myslím, že u každého stejně vždy zvítězí cit nad rozumem a koupí si především to auto, které se mu líbí. Teprve pak pustí ke slovu rozum, aby od daného typu našel co nejzachovalejší kus za rozumnou cenu (v případě ojetiny) :)
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti