Espace 2014
Moderátor: Moderators General
Espace 2014
Ahoj, rozhodl jsem se omladit park a nechal si dovezt Espace Grand 2014, 2.0 dci 110kW. Prekvapil me motor kolik je toho v motorovem prostoru jinak oproti memu staremu 2.0 dci rok 2007. Posilovac je budto uplne elektrickej nebo ma elektricke cerpadlo, zespoda motoru pribyly dalsi dve elektricky pumpy v chladicim okruhu, vypadaji stejne jako ta na dochlazovani turba. Nektere hadice jsou jine a vedou jinudy. Zatim tu asi tema na tento novy motor neni ze?
Ovsem ja jako renaultoskeptik jsem pekne nadaval kdyz jsem chtel vymenit olej. Vymena oleje zacina u 4 roky stareho (noveho) renaultu s flexou v ruce. Musel jsem upalit 2srouby na motorovem deklu protoze nytovaci matky se samozrejme protacely. Ano i u tohoto modelu jsou srouby asi 4cm dlouhe...proc kdyz by tam stacili 1,5 cm dlouhe? Spousta kozliku a plechovych prichytek v motorovem prostoru jsou u 4 roky stareho auta jiz orezle nebo primo kvetou...
Palivova hadicka ma tak bezva pasticku ze ji skoro prorizla, trubka od klimy je taky uz nacata od pasticky. A pri zavirani oken se obcas linou takovy zvuky ze tusim brzke problemy.
A aby toho nebylo malo je zadni strana motoru od oleje, takze to prolina nekde u turba? Na 4 roky stare auto vizitka nic moc.
Jinak motor jde oproti 2007 jako samet a krasne tahne.
Jestli mate nekdo taky rocnik 2013-14 budu rad za zkusenosti z provozu.
Ovsem ja jako renaultoskeptik jsem pekne nadaval kdyz jsem chtel vymenit olej. Vymena oleje zacina u 4 roky stareho (noveho) renaultu s flexou v ruce. Musel jsem upalit 2srouby na motorovem deklu protoze nytovaci matky se samozrejme protacely. Ano i u tohoto modelu jsou srouby asi 4cm dlouhe...proc kdyz by tam stacili 1,5 cm dlouhe? Spousta kozliku a plechovych prichytek v motorovem prostoru jsou u 4 roky stareho auta jiz orezle nebo primo kvetou...
Palivova hadicka ma tak bezva pasticku ze ji skoro prorizla, trubka od klimy je taky uz nacata od pasticky. A pri zavirani oken se obcas linou takovy zvuky ze tusim brzke problemy.
A aby toho nebylo malo je zadni strana motoru od oleje, takze to prolina nekde u turba? Na 4 roky stare auto vizitka nic moc.
Jinak motor jde oproti 2007 jako samet a krasne tahne.
Jestli mate nekdo taky rocnik 2013-14 budu rad za zkusenosti z provozu.
Re: Espace 2014
Servus, tak som ties presedlal z 2008 na 2013 z krátkeho na granda. Tiez som cakal, ze motor 2.0 dCi na ktory nedam dopustit bude rovnaky.
S tym povodnym som sa rozlucil po najeti 400.000km. No prve co som zbadal pri kupe nového bol len drziak na povodne servocerpadlo a stale mi tam nieco chybalo. Nakoniec som to zobral a presne ako popisujes je to vyriesene inak.. Co sa tyka srobov plastoveho krytu pod chladicmi je to to iste. Proste lisovane matice na tomto mieste je nestastne riesenie. No na druhu stranu zmenena prevodovka oproti staremu mi setri liter paliva na 100km. Povodne som jazdil za 7,6 dnes len 6,5. Inak zatial celkova spokojnost len sa mi zda trochu hlucnejsi na spodnych tonoch voci predchodcovi ale to moze byt len subjektivny pocit.
Jinak pjeknej fotoalbum espika 2007. Mal som v tom mojom presne rovnaky motor M9R760. Tak at ti to jezdi bez problemu
S tym povodnym som sa rozlucil po najeti 400.000km. No prve co som zbadal pri kupe nového bol len drziak na povodne servocerpadlo a stale mi tam nieco chybalo. Nakoniec som to zobral a presne ako popisujes je to vyriesene inak.. Co sa tyka srobov plastoveho krytu pod chladicmi je to to iste. Proste lisovane matice na tomto mieste je nestastne riesenie. No na druhu stranu zmenena prevodovka oproti staremu mi setri liter paliva na 100km. Povodne som jazdil za 7,6 dnes len 6,5. Inak zatial celkova spokojnost len sa mi zda trochu hlucnejsi na spodnych tonoch voci predchodcovi ale to moze byt len subjektivny pocit.
Jinak pjeknej fotoalbum espika 2007. Mal som v tom mojom presne rovnaky motor M9R760. Tak at ti to jezdi bez problemu
Re: Espace 2014
Romacho, taky mam o 1-2L nizsi spotrebu to jsem mile prekvapeny ale nezda se mi ze by to na dalnici tocilo mene? Myslis ze je tam provodovka s delsi sestkou? Pri 130 mi to toci cca 2500 otacek ( na tom displeji s tema carkama se to presne neda odecist)
Taky mas asi ve svetlech integrovane denni sviceni ze, da se spolehat na to cidlo ze to treba za deste nebo mlze prepne na potkavacky? Asi moc ne vid, ted jsem si za sera uz radeji sam rozsvitil nez jet vzadu jen na odrazky.
Taky mas asi ve svetlech integrovane denni sviceni ze, da se spolehat na to cidlo ze to treba za deste nebo mlze prepne na potkavacky? Asi moc ne vid, ted jsem si za sera uz radeji sam rozsvitil nez jet vzadu jen na odrazky.
Re: Espace 2014
Denni sviceni mam s LEDkama. Pak potkavacky na xenonu. Nemam aktivovane utomaticky zapnuti svetel, ze vraj caste zapnuti a vypnuti to tem xenonum nedela dobre, tak to zapinam rucne. To kdy to chce sepnout automaticky se da vysledovat na navigaci. T.j. v momente kedy prepne z denniho na nocny podsviceni. Samozrejme za predpokladu, ze tam mas nastavene automaticky prepinani denniho a nocneho podsviceni
a nastaveny rozdilny jas obrazovky za dne a v noci. Ked zipanam svetla rucne - denni Ledky pohasnou do intenzity parkovacek a v dalsi poloze startujou podkavaci xenony. Blbe je, ze zatial co ked vypnem motor denni LEDky autoamicky zhasnou, podkavacky sviti dal dokud je zase rucne nevypnu.
K tej prevodovke - niekde som to tu na foru uz cital, kratsi 4-ka, delsi 5ka a 6ka. Na starom espace pri 140km/h som mal okolo 3200ot, tady je to okolo 2700 cim sa podla mna dostali do ucinnejsej oblasti turba co ma za následok setrenie paliva.
Vsimol som si to uz na starom. Potrebujes zrychlit, tak mirne seslapnes plyn (prudke zmeny a plyn na podlahe neznasa) a sledujes zrychleni plus okamzitu spotrebu paliva. Najskôr spotreba stupa a potom zacne klesat pricom auto stale zrychluje. Je to moment od cca 2600 do 3300 ot a to je presne nabeh a odpajanie turba. Zmenou pomerov v prevodovke to posadili tesne nad hranicu nabehu turba a my setrime palivo. Navyse ak potrebujes od 140 zrychlit a posteklis plyn, tym ze je to vsecko natlakovany zatlaci ta do sedacky a jede jako dabel nahoru. Bodet by se tak rval ku predu i pri rozjezdu no zase na druhou stranu diki prostoru mame i nejaky ty kila navic a stim se nehne jen tak lehko.
a nastaveny rozdilny jas obrazovky za dne a v noci. Ked zipanam svetla rucne - denni Ledky pohasnou do intenzity parkovacek a v dalsi poloze startujou podkavaci xenony. Blbe je, ze zatial co ked vypnem motor denni LEDky autoamicky zhasnou, podkavacky sviti dal dokud je zase rucne nevypnu.
K tej prevodovke - niekde som to tu na foru uz cital, kratsi 4-ka, delsi 5ka a 6ka. Na starom espace pri 140km/h som mal okolo 3200ot, tady je to okolo 2700 cim sa podla mna dostali do ucinnejsej oblasti turba co ma za následok setrenie paliva.
Vsimol som si to uz na starom. Potrebujes zrychlit, tak mirne seslapnes plyn (prudke zmeny a plyn na podlahe neznasa) a sledujes zrychleni plus okamzitu spotrebu paliva. Najskôr spotreba stupa a potom zacne klesat pricom auto stale zrychluje. Je to moment od cca 2600 do 3300 ot a to je presne nabeh a odpajanie turba. Zmenou pomerov v prevodovke to posadili tesne nad hranicu nabehu turba a my setrime palivo. Navyse ak potrebujes od 140 zrychlit a posteklis plyn, tym ze je to vsecko natlakovany zatlaci ta do sedacky a jede jako dabel nahoru. Bodet by se tak rval ku predu i pri rozjezdu no zase na druhou stranu diki prostoru mame i nejaky ty kila navic a stim se nehne jen tak lehko.
Re: Espace 2014
Dnes jsem na dalnici sledoval otacky,rychlost a spotrebu. No to co je videt na paradnim displeji od engineeru Renaultu je ze od rychlosti 125 az k 135 je carka na otackach presne uprostred 2000-3000 tedy 2500 ot/min a spotreba cca 7litru. Je pravda ze oproti starsi generaci co jsem mel je to o 1-1,5 L mene. Na okreskach se dostanu pod 6 litru a to jezdim lehce na hranici
Ovsem co jsem dnes zjistil je zasekla volnobezka na altiku to je dnes asi nejslabsi clanek v pohonu motoru. Mam Fiat a Renault a oba pri 200tis km maj zaseklou volnobezku. Z pocatku to vypada jako ze opotrebovany drazkovy remen ale neee je to volnobezka. Fakt parada 4 roky stary auto
Asi to bude chtit povolit pravy silentblok motoru a nadzvednout motor...
Ze jsem se lip neucil nemusel jsem ted resit takovyhle sragory...
Elektricke cerpadlo na servo jsem objevil v podbehu pred pravym prednim kolem. Takze rana do praveho plastoveho blatniku= nadrzka na ostrikovace a cerpadlo
Ovsem co jsem dnes zjistil je zasekla volnobezka na altiku to je dnes asi nejslabsi clanek v pohonu motoru. Mam Fiat a Renault a oba pri 200tis km maj zaseklou volnobezku. Z pocatku to vypada jako ze opotrebovany drazkovy remen ale neee je to volnobezka. Fakt parada 4 roky stary auto
Asi to bude chtit povolit pravy silentblok motoru a nadzvednout motor...
Ze jsem se lip neucil nemusel jsem ted resit takovyhle sragory...
Elektricke cerpadlo na servo jsem objevil v podbehu pred pravym prednim kolem. Takze rana do praveho plastoveho blatniku= nadrzka na ostrikovace a cerpadlo
Re: Espace 2014
Hmm, s tou volnobezkou mas asi pravdu. Tiez uz bola menena pri 197.000km. Hold o com by sme potom psali, ak by to auto nemalo chybu ? )
Re: Espace 2014
Tak volnoběžku na altíku jsem vyměnil a je po vrzání při startech. Naštěstí je tady altík nahoře a pěkně přístupnej není nad ním již čerpadlo posilovače. Stačilo nadzvednout motor asi o 6cm a pak pomoci na míru nařezaných trubek povolit tu volnoběžku. Vercajk na volnoběžky jsem si půjčil.
Přesně jak píšeš, to by byla nuda věnovat se o víkendu rodině když můžu ležet pod Renaultem
Přesně jak píšeš, to by byla nuda věnovat se o víkendu rodině když můžu ležet pod Renaultem
Re: Espace 2014
4 rocky nove auto...sedacka spolujezdce sedak se v jednom rohu hybe nahoru a dolu je tam prazdna dira po sroubu. Evidentne tam chvilku byl asi nedotazenej nebo bez matky. Je to tam lehce odreny chvilku tam chudak mrskal nez vypadl a nekdo ho nasel a vyhodil. Drzi to dohromady asi 3 plechy sedacky a je tam hodne spatnej pristup.
Dale zadni strana motoru od turba dolu mokra od oleje, nasel jsem nedotazenou objimku na sani pred turbem. Kousek pred jde do sani odvetrani asi z ventil vika. Je to spatne pristupne na zadni strane motoru. Uvidime snad to byla jen tahle blbost...ale?! To je daň za levnejsi auto nez je koncern. Az na tyhle blbosti ktery si udelam sam jezdi Rendl paradne, ale ten kdo neni kutil si zaplati za servis :-0
A jeste klasika, zacina piskat zadni pravy brzdic uplne je mi jasny ze tam bude v coudu zavit elekt parkovacky-po 4 letech? Co to ma Rendl za dodavatele komponentu?
Dalsi voňavka, zaparkovane auto zacalo samo od sebe blikat vystraznym trojuhelnikem.
Zjistili jsme to na stesti vcas nez se vybila baterka, snazil jsem se temi plastovymi klestickami vyndat pojistku ale to je nadlidsky ukol. Tak jsem serval ze stropu panylek a odpojil spinac. Ten pak doma rozebral a zjistil ze ve vypnute poloze jej drzi mala plastova zapadka oproti tlaku pruziny a ta praskla takze pruzina drzela spinac zapnuty. Zajimave reseny spinac novej 450kc , ale u rocniku 2014?
Takze abych se nenudil jsou tu hlasky Check emission a dalsi Check airbag. Oboje kdyz vymazu tak za par startu je to tam znovu.
Dale zadni strana motoru od turba dolu mokra od oleje, nasel jsem nedotazenou objimku na sani pred turbem. Kousek pred jde do sani odvetrani asi z ventil vika. Je to spatne pristupne na zadni strane motoru. Uvidime snad to byla jen tahle blbost...ale?! To je daň za levnejsi auto nez je koncern. Az na tyhle blbosti ktery si udelam sam jezdi Rendl paradne, ale ten kdo neni kutil si zaplati za servis :-0
A jeste klasika, zacina piskat zadni pravy brzdic uplne je mi jasny ze tam bude v coudu zavit elekt parkovacky-po 4 letech? Co to ma Rendl za dodavatele komponentu?
Dalsi voňavka, zaparkovane auto zacalo samo od sebe blikat vystraznym trojuhelnikem.
Zjistili jsme to na stesti vcas nez se vybila baterka, snazil jsem se temi plastovymi klestickami vyndat pojistku ale to je nadlidsky ukol. Tak jsem serval ze stropu panylek a odpojil spinac. Ten pak doma rozebral a zjistil ze ve vypnute poloze jej drzi mala plastova zapadka oproti tlaku pruziny a ta praskla takze pruzina drzela spinac zapnuty. Zajimave reseny spinac novej 450kc , ale u rocniku 2014?
Takze abych se nenudil jsou tu hlasky Check emission a dalsi Check airbag. Oboje kdyz vymazu tak za par startu je to tam znovu.
Re: Espace 2014
Jeste par drobnosti, autoradio ma rozbitou CD mechaniku a na Clipu porad sviti zadni repro. A dalsi blbiny obcas na displeji navigace jako ze “nenalezeny zadne mapy” ikdyz kartu jsem daval novou vetsi takze je cca rok stara...vyndani a zandani kvuli kontaktum nepomuze.
CD mechaniku v radiu jsem jiz zprovoznil. Bylo v nem zalomene CD
Radio jde celkem jednoduse rozmontovat i smontovat.
Radio ani nevyzaduje po zapojeni kod...
CD mechaniku v radiu jsem jiz zprovoznil. Bylo v nem zalomene CD
Radio jde celkem jednoduse rozmontovat i smontovat.
Radio ani nevyzaduje po zapojeni kod...
Naposledy upravil(a) faradaj dne čtv kvě 28, 2020 00:07, celkem upraveno 2 x.
Re: Espace 2014
Prestal fungovat zadni ostrikovac. Behem vysetrovani se ukazal nespolehlivy kontakt v pacce pod volantem. Nestaci ostrikovani podrzet a jeste je potreba packu zatlacit smerem k volantu
Dnes 14.4.2020 pri prezouvani na letni kola dalsi Espace klasika co myslite mam nebo nemam prasklou zadni pruzinu? Ano mam... uz se jen smeji. Ze by o praskajicich pruzinach vedel kazdy kdo zna Espace jenom ve Francii do kanclu Renaultu se to jeste nedoneslo? Rok vyroby 2014 a vse pri starem...zadny prostor pro zlepseni
7.7.2020 Takze tady mala zmena praskle byly obe zadni pruziny... co tam delaj v tom Renaultu krome stavkovani a chozeni na svaciny?
Dnes 14.4.2020 pri prezouvani na letni kola dalsi Espace klasika co myslite mam nebo nemam prasklou zadni pruzinu? Ano mam... uz se jen smeji. Ze by o praskajicich pruzinach vedel kazdy kdo zna Espace jenom ve Francii do kanclu Renaultu se to jeste nedoneslo? Rok vyroby 2014 a vse pri starem...zadny prostor pro zlepseni
7.7.2020 Takze tady mala zmena praskle byly obe zadni pruziny... co tam delaj v tom Renaultu krome stavkovani a chozeni na svaciny?
Naposledy upravil(a) faradaj dne úte črc 07, 2020 01:46, celkem upraveno 2 x.
Re: Espace 2014
Ze jsem se za ten kabinovej filtr dival? Nic bych nevedel a zil dal v klidu ze je muj Esp az na praskle pero vpohode. Ale neni, praskla klapka za kabinovym fitrem tedy ta osa kde je nahon. Takze klapka lezi dole. Musim nastudovat estli klapka padla dolu je vnitrni okruh nebo venkovni a jak se to da opravit pripadne vymenit. Mam ale takove tuseni ze to bude na pristrojovku ven
( rendl je zkratka pro srdcare ) takze klasika leto pod rendlem misto s rodinou
( rendl je zkratka pro srdcare ) takze klasika leto pod rendlem misto s rodinou
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 18 hostů