Klimatizace

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Novotka
Senior member
Příspěvky: 1609
Registrován: sob dub 23, 2005 09:33
Bydliště: Pardubice

Re: Klimatizace

Příspěvek od Novotka » pát srp 21, 2020 21:34

U mě jde klima taky málo, já to přikládám částečně ulomené klapkce vnitřního okruhu je furt otevrena. Když vyjedu z garáže tak klima jede v poho, když sem venku je 30 jede na plno a nestíhá a ventilator jede furt na max.
Taky ji chci nechat doplnit ale není cas. Uvidím.
Dřív chladila daleko víc.
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/

vlastikd
Advanced member
Příspěvky: 311
Registrován: pon bře 14, 2011 08:43

Re: Klimatizace

Příspěvek od vlastikd » ned srp 23, 2020 10:00

mě klima teda jede, že je od ní zachvilku zima, a i dozadu, když si přidají na zadních ovladačích tak po chvilce ubírají. Je teda fakt, že mám 2. rokem nový kompresor, ale i ten původní chladil výborně, měnil se protože odešla spojka.
Renault megane IV Grandtour 2017 1,5dci 81 kW
Reanult grand espace IV phII 2010 2.0 dci 110 kW
bylo
Ford S-Max 2008 2,0 TDCI 103 kW
Renault scenic 2001 1,9 dci
renault megane II Grand 2006 1,5 dci
VW polo 2002 1.2 HTP
Fiat Palio 2001 1,9 TD
Citroen AX 1,4D

Mirdas
Starting member
Příspěvky: 75
Registrován: čtv pro 16, 2010 22:36
Bydliště: Horšovský Týn

Re: Klimatizace

Příspěvek od Mirdas » ned srp 23, 2020 21:56

Hmm, zajímavý. A ta čtyřzónová, má stejný výměníky, jako ta dvouzonová a je rozdíl v rozvodech vzduchu, nebo má i výměníky jiny?
Bývalá:
3x R19 - 2x 1.4 benzin, 1x 1.7 benzin
2x Scenic Ph-I, Ph-II - 1.6 benzin
Užívaná:
Esp III - 2.0 benzin 8V
Esp IV - 2.0T benzin Ph-II.

vlastikd
Advanced member
Příspěvky: 311
Registrován: pon bře 14, 2011 08:43

Re: Klimatizace

Příspěvek od vlastikd » úte srp 25, 2020 08:26

mělo by to bý stejné, jen zadní ovladače ovládají rychlost proudění vzduchu dozadu.

pokud vám kompresot spíná a máte dostatek chlediva zkontroloval bych toto:
Prostřednictvím obrazovky stavů a parametrů diagnostického přístroje CLIP proveďte kontrolu konformity
snímačů, protože problém může být způsoben nesprávnou indikací některého snímače (teploty výparníku,
venkovní teploty, vnitřní teploty, vlhkosti, teploty chladicí kapaliny motoru).
Zkontrolujte funkci mikroturbíny snímače vnitřní teploty vzduchu - je pod spětným zrcátkem (její nefunkčnost může mít na měření
negativní vliv).
Vyměňte vadný prvek nebo prvky.

snad pomůže, poto bych se podával na kondenzátor ze spoda auta pod spolujezdcem, jestli zam není bahno, listí a podobně, jestli správně odtéhá kondenzát.
to také snižuje účinnost.
Renault megane IV Grandtour 2017 1,5dci 81 kW
Reanult grand espace IV phII 2010 2.0 dci 110 kW
bylo
Ford S-Max 2008 2,0 TDCI 103 kW
Renault scenic 2001 1,9 dci
renault megane II Grand 2006 1,5 dci
VW polo 2002 1.2 HTP
Fiat Palio 2001 1,9 TD
Citroen AX 1,4D

jirik1234418
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: úte zář 15, 2020 20:38

Re: Klimatizace

Příspěvek od jirik1234418 » úte zář 15, 2020 21:16

Zdravím a měl bych dotaz ke klimě na Laguně 2. když jsem pustil klimu, která chladila naprosto bezproblémů, tak mi zničeho nic přestalo auto jet. Po zastavení se motor s bídou držel a po vypnutí už nešel nastartovat. Praskla malá 20A pojistka co je v motoru u baterky. Když jsem následně pustil klimu znova, tak se situace opakovala. Pojistka však nepraskla hned. Jednou tak do 5 min a po druhé možná i 20 km. Podruhé to bylo určitě, když jsem jel do kopce a trošku jsem tomu šlápnul. Nesetkal jste se někdo s obdoubnou závadou?
Za postřehy děkuji

vlastikd
Advanced member
Příspěvky: 311
Registrován: pon bře 14, 2011 08:43

Re: Klimatizace

Příspěvek od vlastikd » pon zář 28, 2020 18:23

Jste v iné sekci - toto je espace iv, ale k věci - pravděpodobně přidřený kompresor.
Renault megane IV Grandtour 2017 1,5dci 81 kW
Reanult grand espace IV phII 2010 2.0 dci 110 kW
bylo
Ford S-Max 2008 2,0 TDCI 103 kW
Renault scenic 2001 1,9 dci
renault megane II Grand 2006 1,5 dci
VW polo 2002 1.2 HTP
Fiat Palio 2001 1,9 TD
Citroen AX 1,4D

faradaj
Junior member
Příspěvky: 153
Registrován: úte pro 15, 2015 14:18

Re: Klimatizace

Příspěvek od faradaj » čtv črc 15, 2021 01:09

Mirdas: u espika ti klima neudela vylozene zimu to by frantik dostal rymicku. Mam zkusenost se Stilem tam jde z vydechu asi 9 stupnu. Na Loganu taky zima, ale espik podle pocitu tolik zdaleka nedava. Ale problem s vychlazenim espika nemam jen vyjimecne davam vetrak na max (nespoleham se na automat nastavuji si to sam, automat zapinam jen kdyz se mi mlží okna). Je ovsem pravda ze klima v espiku smrdi casteji nez v jinych autech. A to davam espikovi dvojnasobnou peci ohledne dezinfekce klimy. ( beru ze klapka vnitrni/vnejsi okruh funguje) hlavne je to znat po vypnuti klimy zacne do kabiny proudit vlhky a zatuchly vzduch mnohem vic nez v jinych autech... stejne na mem EX espikovi 2007 jako ted na 2014. Odvod kondezatu funguje.

Nekdo se tu ptal na unik klimy, ja jsem ted doplnoval kazdy rock vzdy tak 1/3 az 1/2 ten znamy rikal to je na 7 let stare auto porad dobry dnes pry treba nove octavie jsou za 2 rocky prazdny jak se setri na vsem na sile hliniku atd.

No nicmene kdyz jsem byl tudle pod autem (mam rendla takze neni nouze ;-) ) vsiml jsem si mastneho fleku po plastove krabici klimy. Tahne se to presne od pripojky hadico trubky od motoru do boxu klimy tam je spoj. Znate nekdo presny rozmer tech dvou O-krouzku? Koupil jsem si celou sadu ruznych rozmeru od jedne polske firmy ale rikam si sakra kdyz uz to rozdelam nedat tam nejaky kvalitnejsi O-krouzek? A zrovna muzu asi vyndat a vycistit ten vyparnik co tak zatuchle smrdi ze? Kdyz uz sundam ten plastovy dekl jak tu nekdo psal krasny pristup a dalsi psal zase ala francouz s uhnilyma torxama :roll: jojo na francouze uz jsem to nekolikrat sundaval. Ale jeste jsem nemel venku ten vyparnik je to nejaka pakarna a dalsi O-krouzky ze?
Pratele diky za info
Espace IV grand, 2014, 2.0dCi
Espace IV grand, 2007, 2.0dci
http://faradaj.rajce.idnes.cz/Espace/

-Vasek-
Starting member
Příspěvky: 64
Registrován: pon bře 04, 2013 09:36

Re: Klimatizace

Příspěvek od -Vasek- » pon zář 13, 2021 10:42

Zdravím, řeším následující potíž. Shořela mi jednotka klimy (BSI), i vyměnil jsem ji. Vše dobré až na to, že počala hlásit chybu spojky kompresoru - přerušeno, vyměnil jsem tedy ještě pojistku 20A na pozici FM9. Chyba zmizela, ale moje radost trvala jen do prvního pokusu sepnout spojku kompresoru. Jednotku opět opustil její duch v obláčku bílého kouře... Obvod zůstal v poloze sepnuto, pojistka vydržela. Po krátkém výzkumu si myslím, že jednotka spíná přímo GND pro spojku, alespoň žádné relé jsem neobjevil. Nasvědčuje tomu i místo, které je zpálené. Problém v kabeláži jsem neobjevil. Spojka připojená přímo na baterii pracuje dobře, ale bere 16A, což se mi zdá celkem dost a stává se tak podezřelým. Nevíte někdo jaký má mít odpor? Případně budu rád za další rady a nápady. Díky, V.
Gespace 3.5 V6

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11683
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Klimatizace

Příspěvek od Šamša » pon zář 13, 2021 20:26

-Vasek- píše:
pon zář 13, 2021 10:42
Zdravím, řeším následující potíž. Shořela mi jednotka klimy (BSI), i vyměnil jsem ji. Vše dobré až na to, že počala hlásit chybu spojky kompresoru - přerušeno, vyměnil jsem tedy ještě pojistku 20A na pozici FM9. Chyba zmizela, ale moje radost trvala jen do prvního pokusu sepnout spojku kompresoru. Jednotku opět opustil její duch v obláčku bílého kouře... Obvod zůstal v poloze sepnuto, pojistka vydržela. Po krátkém výzkumu si myslím, že jednotka spíná přímo GND pro spojku, alespoň žádné relé jsem neobjevil. Nasvědčuje tomu i místo, které je zpálené. Problém v kabeláži jsem neobjevil. Spojka připojená přímo na baterii pracuje dobře, ale bere 16A, což se mi zdá celkem dost a stává se tak podezřelým. Nevíte někdo jaký má mít odpor? Případně budu rád za další rady a nápady. Díky, V.
Vlastně sis odpověděl sám, na spojku jde přes pojistku trvale napětí 12V a jednotka spíná zem GND a samo je dimenzovaná na nižší zátěž, myslím že tam teče cca 5-7A v bezvadném stavu. U tebe to vypadá na závitový zkrat v cívce spojky.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

tomz
Starting member
Příspěvky: 98
Registrován: ned úno 07, 2010 18:51
Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem

Re: Klimatizace

Příspěvek od tomz » čtv črc 14, 2022 13:08

Já řesím také problém s klimatizací. Mimochodem odpor cívky kompresu je dle Dialogysu 3-4ohmy. Já řeším problém spínání kompresoru a jeho funkčnost.Klima přestala chladit /nízký tlak chladiva/ vyměněna všechna těsnění klimy a naplněna, přesto nefunguje. Stále uniká v připojení k chladiči. Během 14dní uniklo 700gr. Chladič jsem objednal nový. Diagnostika píše problém DF 090 Povel kompresoru. Cívka je v pořádku, napětí na konektoru k cívce je. Nejspíš relé, které přizemní druhý vývod cívky. V kterém místě je černý 40pin konektor pro kontrolu kabeláže a kde je relé cívky?
Renault Espace 1.9dCi Expression 2003 ex
Renault Clio 1.2 16V Expression 2006
Renault Laguna 2.0T Expression 2006
Renault Espace 3.0dci Initiale 2007

Mirdas
Starting member
Příspěvky: 75
Registrován: čtv pro 16, 2010 22:36
Bydliště: Horšovský Týn

Re: Klimatizace

Příspěvek od Mirdas » úte srp 02, 2022 09:10

Tak pořád dumám nad klimou. Do okolní, venkovní teploty 26 stupňů, jakž takž jde z výdechů, lehce chladivý závan. Nad teplotu 28, není možný auto vychladit na příjemnější teplotu. Pokud je venku víc, jak 31, je to v autě peklo. Opět porovnání s VW, kdy při 32stupních, mrznou u výdechů prsty i na volnoběžný otáčky motoru. Espace musí běžet alespoň na 2,5tis, aby se něco málo začalo dít. Na jaře kontrola jednotky komformity a stav chladiva. Prý v pořádku a chladiva moc nechybělo. Tak už fakt nevím, kde a co hledat.
Zkusil bych výměnu kompresoru. Už jen tak ze zoufalství. Jsou kompresory na všech motorech stejný, nebo má každý motor jiný typ?
Díky předem.
Bývalá:
3x R19 - 2x 1.4 benzin, 1x 1.7 benzin
2x Scenic Ph-I, Ph-II - 1.6 benzin
Užívaná:
Esp III - 2.0 benzin 8V
Esp IV - 2.0T benzin Ph-II.

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů