Recirkulace výfukových plynů benzínového motoru

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Jirkazbrna
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: pon črc 15, 2019 14:16

Recirkulace výfukových plynů benzínového motoru

Příspěvek od Jirkazbrna » sob úno 08, 2020 22:06

Hezký den všem. Jelikož jsem tohle nikde na netu nenašel, přispěju se svou troškou do mlýna. Mám Espace IV 2.0T, najeto 226 000 km. Před měsícem motor začal po zahřátí na neutrál mít nižší otáčky a houpal pomalu s celým autem. Rozjezd do 2000 otáček pridusen, pak se rozběhl. Nejenom, že byl priduseny, ale při této akceleraci, pozvolné, trochu škubal. Nad zmíněné otáčky klid a na volnobeh, když jsem zkusil zvednout a držet otáčky na cca. 900-1000 otáček jen ševelil a byl klid. Na volnoběh, při zvedle haubně, bylo slyšet cvakání. Podotýkám, že jezdím jen na benzín od Benziny Verva 100 Dnes jsem mu odpojil hadičku, která je před turbem na výfuku a vede zpět spaliny do sání, hned za škrtící klapku. Uprostřed Te hadičky je malý.plastovy disk, asi sítko. Po nastartování, cvakání naprosto ustalo, otáčky se držely při zahřátém motoru kolem 1000. Ano, motor si přisává touto hadičkou falešný vzduch, ale ožil v celém spektru otáček. Tahle hadička byla předchozím majitelem odpojena a nezatemovana... Koupil jsem novou za 1.000,-Kč v Renaultu, jinde se sehnat nedala a i v Renaultu nevěděli, na co je, ale zakreslena ve výkresu byla. Najel jsem s ní zapojenou 25.000 km, než se motor začal chovat pridušeně. Nejdřív jsem si myslel, že nějaký vstřik odchází, ale po odpojení hadičky od výfuku, se chod motoru zlepšil o 90%. Zkusil jsem na 5 rychlostní stupeň v 50 km/h akcelerovat a s mírně neznatelnými škubáním, takřka neznatelnými se prcek Grand rozjel. Moje dedukce je, že tento motor má nepřímý vstřik benzínu do komůrky sání před ventily, tak vstřiky byly částečně a ještě jsou, zakarbonovany tou eko recirkulaci výfukových plynů. Ještě vyměním filtr sání vzduchu, asi bude za těch 30.000 km, co jsem ho v létě.menil naposled, pěkné jetej a ucpanej, což může zapříčiňovat dušení motoru.
Dacia Logan MCV 1,6 16V Laureate 7 míst 2010, toho času rozstřelený
Renault Grand Espace IV 2.0T Privilege 2004
Suzuki GSX 750 E 1982
Suzuki GSX-R 1100 G 1986
Jawa 350 632 TwinSport 1991
Jawa 250 352 1960

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11492
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Recirkulace výfukových plynů benzínového motoru

Příspěvek od Šamša » ned úno 09, 2020 12:38

Nevím o čem mluvíš, ale rozhodně motor 2.0T nemá recikulaci spalin, to o čem mluvíš je nejspíš odvětrání motoru, které funguje pouze při podtlaku za sací klapkou(přeřazování, volnoběh), případně před turbem a ten disk není sítko, ale zpětná klapka, abys do motoru nefoukal tlak při otevřené škrtící klapcea je to propojené ještě do sání před turbem, tam též zpětná klapka, která odvětrání umožní při výkonu a natlakovaném kolektoru. Samo, pokud ty zpětné klapky nefungují tak to bere falešný luft od sání, až za škr. klapku.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 420000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 219000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 355000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Jirkazbrna
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: pon črc 15, 2019 14:16

Re: Recirkulace výfukových plynů benzínového motoru

Příspěvek od Jirkazbrna » ned úno 09, 2020 18:05

Děkuji Šamšo za odpověď. Já tu hadičku právě v místě u turba odpojil a nechal ji zapojenou za škrtící klapkou. Motor se okamžitě sklidil a jede normálně. Posledních 2000 km po zahřátí a na volnobeh to mělo tak 600 otáček a motor tancil s autem lambadu. Občas teplej dýl startoval. Stačilo brnknout i plyn a pak hned naskočil. Studenej chytil na brnk. V záběru byl tupej až do 2000 otáček, pak šel přijatelné. Do té doby škubal jak při vadné indukcce. Ty jsou ale v článku, protože po odpojení Te hadičky se neskube, jen velmi nepatrně na vyšší kvalt, menší rychlost a v rozmezí 1000- 1500 otáček. Přičítám to špinavým vstřikům díky přidávání z odvětrávání motoru. Tu hadičku na straně sání za klapkou zaslepim, to by neměli ničemu vadit? A na straně odvětrávání vyvedu jinou hadičku za motor.
Dacia Logan MCV 1,6 16V Laureate 7 míst 2010, toho času rozstřelený
Renault Grand Espace IV 2.0T Privilege 2004
Suzuki GSX 750 E 1982
Suzuki GSX-R 1100 G 1986
Jawa 350 632 TwinSport 1991
Jawa 250 352 1960

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11492
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Recirkulace výfukových plynů benzínového motoru

Příspěvek od Šamša » ned úno 09, 2020 20:36

Vstřiky se ti nezašpiní, benzín je čistící prostředek. V motoru je potřeba držet trochu podtlak, aby odvětrání správně fungovalo, vyměň i ten zbytek a nech zapojený. Hlavně si nemrš(chtěl jsem to nazvat obrazněji) tenhle motor nějakým podtáčením, hlavně dvouhmoťák a písty, není to ropák, ale turbínový benzín a ty jsou dost háklivý. https://www.autoforum.cz/technika/speci ... t-s-turby/
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 420000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 219000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 355000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Jirkazbrna
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: pon črc 15, 2019 14:16

Re: Recirkulace výfukových plynů benzínového motoru

Příspěvek od Jirkazbrna » ned úno 09, 2020 21:47

Chápu, podtacení je kontraproduktivní. Ale co ty nízký otáčky, houpání motoru a cvakání vstřiku? Po odpojení odvetrani motoru to ustalo. Fakt je, že většinu času jezdím po městě.
Evidentně ale má motor, při zapojeném odvětrávání do sani, málo vzduchu. Proto má nízký otáčky na volnoběh a duši se a cuka při rozjezdu. Ještě mne napadá se mrknout na snímače průtoku vzduchu před a za škrtící klapkou. Případně pročistit škrtící klapku. Tu jsem čistil v létě a nebyla nijak špinavá.
Naposledy upravil(a) Jirkazbrna dne ned úno 09, 2020 22:20, celkem upraveno 1 x.
Dacia Logan MCV 1,6 16V Laureate 7 míst 2010, toho času rozstřelený
Renault Grand Espace IV 2.0T Privilege 2004
Suzuki GSX 750 E 1982
Suzuki GSX-R 1100 G 1986
Jawa 350 632 TwinSport 1991
Jawa 250 352 1960

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11492
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Recirkulace výfukových plynů benzínového motoru

Příspěvek od Šamša » ned úno 09, 2020 22:13

Problém je, že když to zaslepíš a pojedeš dálku, tak se ti může motor tlakovat a vystřelit zátky na vačkách či gufera u řemenice či setrváku. To cukání se občas projeví i u mne, ale je to o poloze plynu. Prověř zda nemáš vlhkost u cívek a správné odtrhy na svíčkách.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 420000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 219000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 355000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Jirkazbrna
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: pon črc 15, 2019 14:16

Re: Recirkulace výfukových plynů benzínového motoru

Příspěvek od Jirkazbrna » ned úno 09, 2020 22:21

Taky mrknu na tu vlhkost. Diagnostika cívky označila jako OK.
Zaslepovat odvětrání motoru nehodlám, jen tu hadičku za klapkou sání, aby to teď po odpojení nebralo falešný vzduch při volnoběhu. Jak se roztočí turbo, sama se tím ventilem zavře.
Dacia Logan MCV 1,6 16V Laureate 7 míst 2010, toho času rozstřelený
Renault Grand Espace IV 2.0T Privilege 2004
Suzuki GSX 750 E 1982
Suzuki GSX-R 1100 G 1986
Jawa 350 632 TwinSport 1991
Jawa 250 352 1960

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11492
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Recirkulace výfukových plynů benzínového motoru

Příspěvek od Šamša » ned úno 09, 2020 22:32

Ono to z principu funkci má, takovou, že při zavřené klapce se ve válcích tvoří podtlak a může ti prolínat zvýšenou měrou olej do spalovacího prostoru, proto je tam ta hadička s klapkou do kolektoru sání, aby se vytvořil podtlak i v motoru pod písty a tím zarazil cestování oleje. Po přidání plynu a natlakování kolektoru se toto automaticky odstaví a funguje odvětrání před turbo.
Proto třeba u starších atmosfér u sjezdu z kopce a po přidání plynu zahulily než se nasátý olej ve válcích vypálil.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 420000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 219000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 355000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Jirkazbrna
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: pon črc 15, 2019 14:16

Re: Recirkulace výfukových plynů benzínového motoru

Příspěvek od Jirkazbrna » sob bře 07, 2020 20:33

Jen se připomenu. Motor po zahřátí houpe a skubave se rozjíždí od volnoběhu do 2000 otáček. Chyby žádné nenacteny. Tak v úterý vyměním výstřiky a horní pravý silentblok. Dostal tím cukáním zabrat.
Dacia Logan MCV 1,6 16V Laureate 7 míst 2010, toho času rozstřelený
Renault Grand Espace IV 2.0T Privilege 2004
Suzuki GSX 750 E 1982
Suzuki GSX-R 1100 G 1986
Jawa 350 632 TwinSport 1991
Jawa 250 352 1960

Jirkazbrna
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: pon črc 15, 2019 14:16

Re: Recirkulace výfukových plynů benzínového motoru

Příspěvek od Jirkazbrna » úte dub 28, 2020 18:01

Nevím, jak tuto prázdnou zprávu smazat.
Naposledy upravil(a) Jirkazbrna dne úte dub 28, 2020 18:06, celkem upraveno 1 x.
Dacia Logan MCV 1,6 16V Laureate 7 míst 2010, toho času rozstřelený
Renault Grand Espace IV 2.0T Privilege 2004
Suzuki GSX 750 E 1982
Suzuki GSX-R 1100 G 1986
Jawa 350 632 TwinSport 1991
Jawa 250 352 1960

Jirkazbrna
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: pon črc 15, 2019 14:16

Re: Recirkulace výfukových plynů benzínového motoru

Příspěvek od Jirkazbrna » úte dub 28, 2020 18:04

Tak pokracovani,. Moc času nebylo, vstřiky, rozvody, silentbloky a hlavní řemenice s napínací kladkou vyměněny. Motor se zlepšil a pak začal znova. Po ujetí 1000 km od těchto výměn, zase škubání motoru a dušení při rozjezdu, na volnoběh ťukání výfuku, motor od oleje. Dolil jsem litr oleje co chybel a trochu se chod motoru zlepšil. Tak jsem ho dal včera do Renault Opportunity a dnes mi přišla fotka, jak je chudák na zvedáku, bez světel, kol, nárazníku, chladicu atd. Zítra se na to jdu podivat, jak sundají motor a hlavu. Prý na třetím válci byl nulovy tlak. Jako by tam nebyl píst. Motor ale od 2000 otáček vždy ožil, ale raději jsem mu neslapal a čas od času se rozblikala kontrolka motoru při ustálených otáčkách. Párkrát proslapnout plyn a zhasla. Jsem zvedavy, co to bude. Tuším prasklé ventilové pružiny.
Dacia Logan MCV 1,6 16V Laureate 7 míst 2010, toho času rozstřelený
Renault Grand Espace IV 2.0T Privilege 2004
Suzuki GSX 750 E 1982
Suzuki GSX-R 1100 G 1986
Jawa 350 632 TwinSport 1991
Jawa 250 352 1960

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11492
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Recirkulace výfukových plynů benzínového motoru

Příspěvek od Šamša » stř dub 29, 2020 10:02

Kdyby jsi potřeboval díly do motoru, tak mám písty, ojnice i ventilové pružiny by se našli. Verze 120kW F4R 764. Tenhle motor je velmi háklivý na nedostatek oleje, okamžitě se přidřou vačky. Auto které jsem přivezl, jelo jako z praku skoro 1000km a to jsem kontroloval stav oleje no a po dojetí k benzínce už zde v ČR se rozsvítila kontrolka stavu oleje a chodil jsem pro flašky a nakonec tam zahučeli 4l. Ta p*zda co mi to prodala věděla o co go. Druhý den už bublala i nádobka. Po rozebrání zjištěny totálně přidřené vačky a jeden píst měl takovou vůli, že bych se tam i protáhnul :-)
V tom Holandsku to nějakej koumák rozebral a zjistil o co jde, složil s původním těsněním a vše zalepil tmelem a doporučil tý ženský ať se toho zbaví. Sehnal jsem na vraku za 12000 jiný motor ve skvělým stavu z auta s rozbitým automatem. Z toho původního motoru mi zbyly komponenty vyjma bloku. 3 kloudný písty a spousta fičůrek.
Zajímavý, že motor běžel hladce potichu a jel jak utržený, prostě to turbo ho nafučí i kdyby měl písty olšový :-)
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 420000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 219000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 355000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Jirkazbrna
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: pon črc 15, 2019 14:16

Re: Recirkulace výfukových plynů benzínového motoru

Příspěvek od Jirkazbrna » stř dub 29, 2020 16:33

Jak říkáš, turbo ho nadopuje a nic nepoznáš. Mne to jelo na 3 válce do 2.000 otacek a pak se to chytlo a jel tak, že nebylo nic poznat.


Teď jsem se byl dívat v servisu. Dira v jednom výfukovém ventilu na 3 válci, vůle na turbu, hřídel chodí do boku o milimetr, Zasra*y vodní kanálky jak v hlavě tak i v bloku. Kde to šlo, předchozí bastlic použil na utěsnění místo těsnění červený tmel. Vstřiky a rozvody mám dělané před měsícem vc.hlavni řemenice. Válce jsou hladké jak sklo, takže někdo se k tomu choval prapodivně. Olej tekl od turba, pod hlavou a mezi vanou a blokem a to z obou stran....
Takže: repase turba, repase komplet hlavy. Rozhozeni spodku a kontrola kliky, šálků atd. Předpoklad je, že klika, písty a ojnice jsou v
pořádku . Jen na 4. pístu je vidět lehký otisk obou sacích ventilů. Takže vše vyčistit, nové originální kroužky, nové ventily, šrouby, vyčištění chladící soustavy, zapravení přírub chladice klimatizace. Vlastně takřka kompletní generálka.
Technik v Opportunity mi řekl, že takhle poničený tento motor ještě neviděl. Garantoval mi pak nájezd půl milionu. Dají mi na tu GO záruku. Takže 2 týdny bez auta. Tedy Espace, mám ještě jiné autíčko.
Cena bude sice vyšší, ale motor bude jako nový. Chci si auto nechat ještě 10 let, protože má motor, ne jak ty šlapací autíčka dneška :-) Je pro mne srdeční záležitost. A to pak už bude veterán :-)
Dám pak vědět jak to dopadlo a případně, pokud bych něco od Tebe potřeboval z dílů. Děkuji za nabídku.
Dacia Logan MCV 1,6 16V Laureate 7 míst 2010, toho času rozstřelený
Renault Grand Espace IV 2.0T Privilege 2004
Suzuki GSX 750 E 1982
Suzuki GSX-R 1100 G 1986
Jawa 350 632 TwinSport 1991
Jawa 250 352 1960

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11492
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Recirkulace výfukových plynů benzínového motoru

Příspěvek od Šamša » stř dub 29, 2020 17:03

Těsnění tam nenajdeš ani neseženeš (tedy kromě toho pod hlavou), vše ostatní je lepené a ten tmel origo se nanáší válečkem, ne že se to tam nableje z tuby, jak jsem to měl taky já.
Nech preventivně vyměnit řetízek a kolo olejového čerpadla (origo) a též nové těsnění pod vanou, ať to neřešíš následovně.
Tady se koukni jak jsem to z gruntu vzal já. Ještě sem naházím fotky z toho původního motoru.
viewtopic.php?f=44&t=95031
Takhle to potom dělalo šmouhy na asfaltu po prošlápnutí plynu
Obrázek
Takhle vypadali vačky
Obrázek
Obrázek
Takhle motor a 1. píst má jinou "olejovou barvu"
Obrázek
Nový motor
Obrázek
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 420000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 219000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 355000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Jirkazbrna
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: pon črc 15, 2019 14:16

Re: Recirkulace výfukových plynů benzínového motoru

Příspěvek od Jirkazbrna » úte kvě 05, 2020 10:08

Hezká práce. Teď jsem byl opět v Renaultu. Moje turbo komplet zničené, takže nové z Francie. Lehce protočené váčky, takže oprava, přebrousit a nachromovat. Cena předběžné 70.000,-Kc
Dacia Logan MCV 1,6 16V Laureate 7 míst 2010, toho času rozstřelený
Renault Grand Espace IV 2.0T Privilege 2004
Suzuki GSX 750 E 1982
Suzuki GSX-R 1100 G 1986
Jawa 350 632 TwinSport 1991
Jawa 250 352 1960

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4671
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Recirkulace výfukových plynů benzínového motoru

Příspěvek od kotasekh » úte kvě 05, 2020 15:06

To neni zase tak spatna cena, vzhledem k tomu ze to je v origo servisu a tolik toho delaji.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Dacia Logan MCV Stepway 2019, Renault Thalia 2012

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11492
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Recirkulace výfukových plynů benzínového motoru

Příspěvek od Šamša » stř kvě 06, 2020 12:36

Turbo z toho motoru zůstalo v Holicích na vraku, chtěli za něj 8tis. Bylo ve skvělém stavu, ale to bylo i moje, tak jsem ho nebral.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 420000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 219000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 355000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Jirkazbrna
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: pon črc 15, 2019 14:16

Re: Recirkulace výfukových plynů benzínového motoru

Příspěvek od Jirkazbrna » stř kvě 27, 2020 16:42

Zdravím vespolek. Tak mi dnes z Renaultu poslal technik email, že motor je v autě, auto 2x projeli a že jde motor nádherně. Zajel jsem do servisu a technik mi řekl, že auto není připravené, že ho nechávají zchladnout a pak ho naposled otestují. Vzal mne k autu, otevřel haubnu, nastartoval. Motor po nastartovani ševelil, prostě paráda. Za 20 vteřin na volnoběhu rána jako výstřel z pistole, odrážel se zvuk od hal jako když spadne plechová střecha na ulici a motor okamžitě zhasl. Zkoušeli jsme to nastartovat a jen točil a nic. Indukčky a svíčky ven. Na startér se klika točí, sací vačka je vidět, že se taky točí, na výfukovou vidět není. Z motoru zvuk ševelení jak jezdí písty nahoru a dolů, jinak nic Měříme tlaky a na všech válcích totálně bez tlaku. Technik, můj známý, šel do kolen. Říkám mu, dáme cígo a po sundání víka ventilů uvidíte, co to je.
Jen se obávám, že ta rána byla píst o ventil, což by vypovídalo o špatně odvedené generálce hlavy.
Celková cena generálky motoru a hlavy těsně pod 80.000,- Kč
Dacia Logan MCV 1,6 16V Laureate 7 míst 2010, toho času rozstřelený
Renault Grand Espace IV 2.0T Privilege 2004
Suzuki GSX 750 E 1982
Suzuki GSX-R 1100 G 1986
Jawa 350 632 TwinSport 1991
Jawa 250 352 1960

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4671
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Recirkulace výfukových plynů benzínového motoru

Příspěvek od kotasekh » čtv čer 04, 2020 20:37

Tyjo, z toho ten servisak asi vubec nema radost. Pokud neni kompres ani na jednom valci, tak si nedokazu predstavit, co se stalo. Zlomena vyfukova vacka by nechala otevrene jen nektere valce. Rozvody evidentne nepraskly, kdyz se saci vacka toci. Jedine me napada preskoceni rozvodu a potkava se takt sani s vyfukem, tudiz veskery tlak mizi. Ale proc by preskocily nove rozvody na nove repasovanem motoru? A zvlast pote, co byl projet servisem? Tady jsem vazne zvedavy na rozuzleni. Predpokladam, ze servis se k tomu postavi celem a bud za predeslou praci nebude nic chtit a nebo to cele udelaji znovu na zaruku.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Dacia Logan MCV Stepway 2019, Renault Thalia 2012

Jirkazbrna
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: pon črc 15, 2019 14:16

Re: Recirkulace výfukových plynů benzínového motoru

Příspěvek od Jirkazbrna » ned čer 14, 2020 20:02

Za komplet generálku hlavy 20.000,-Kč bez DPH, takže jako nová. Vačka se prý protocila a rozpadl se jeden hydrostel na čtvrtém válci na sací vačce. Ta závada se stala den před předáním auta, takže nová repase mne nemůže nic stát. Řemen OK, písty, klika, vše OK. Nepotkali se to.
Už 2 dny to testují, resp.nekolikrat projeli, min.50 km a druhý den to prý nechali brblat na volnoběh X hodin a v pohodě. V pondělí ještě test za studena a pak mi ho dají. Nebýt korona divadla, už jsem měsíc jezdil.
Dám sem finální raport :-)
Dacia Logan MCV 1,6 16V Laureate 7 míst 2010, toho času rozstřelený
Renault Grand Espace IV 2.0T Privilege 2004
Suzuki GSX 750 E 1982
Suzuki GSX-R 1100 G 1986
Jawa 350 632 TwinSport 1991
Jawa 250 352 1960

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11492
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Recirkulace výfukových plynů benzínového motoru

Příspěvek od Šamša » ned čer 28, 2020 13:01

Tak co jezdíš?
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 420000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 219000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 355000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti