Diagnostika Ostrava FM a okolí

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Invi
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: ned dub 30, 2017 09:55

Diagnostika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od Invi » stř lis 21, 2018 20:41

Zdar! Prosím vás je tady někdo s funkční diagnostikou na ESPACE ochotný přijet (přivezu / odvezu) k co nejede pro zjištění příčiny PROČ to nechce startovat? Podrobnosti budu průběžně dávat sem. Díky za jakoukoli radu.
Espace IV, 3.0 dci, 2004

Invi
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: ned dub 30, 2017 09:55

Re: Diagnotika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od Invi » stř lis 21, 2018 20:59

Auto je Espace IV, 3.0 dci, motor aktuáně po výměně rozvodů a vodní pumpy. Po montáži motoru zpět točil startér motorem do doby než to někde v palubce (?) zarachtalo a od té chvíle ani ťuk. Po zasunutí karty se chvíli chová normálně (odemkne volant, pozhasíná kontrolky apod) ale místo startu se nestane nic. Auto se tváří jakoby bylo nastartované. Po vyjmutí karty se zamkne volant, displej zhasne, kontrolka rozbliká a zavládne všude mír. Toto vydrží pár cyklů (tak 3 - 6) a pak si to začne žít svým vlastním životem. Po vytažení karty se auto chová jakoby byla ve čtečce, občas cosi chrčí z reléové skříňky, svítí kontrolka imobilizéru, občas začne cosi cvakat v motoru... někdy to vydrží pár vteřin, jindy si auto takhle blbne klidně minutu.Charakteristický znak je ten, že když se v tomhle stavu sešlápne brzda obvykle displej zhasne a auto se začne tvářit, že je vypnuté. Občas se po puštění brzdy auto přepne zpět do svého výše popsaného "cirkusového" módu a to opakovaně. Nemá někdo tušení co tohle způsobuje? Exnul nějaký kompjůtr? Jaký? Předpokládám chybu v elektrice.
Espace IV, 3.0 dci, 2004

Invi
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: ned dub 30, 2017 09:55

Re: Diagnotika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od Invi » čtv lis 22, 2018 08:12

Jo! Baterka je nova, napeti ma 12,5V
Espace IV, 3.0 dci, 2004

Uživatelský avatar
GREYWOLF
Člen RCČR
Příspěvky: 2345
Registrován: čtv srp 19, 2004 15:38
Bydliště: Praha 10

Re: Diagnotika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od GREYWOLF » čtv lis 22, 2018 08:20

Koukni se jestli jste všude dobře připojili kostru a taky koukni na pojistkovku jestli někde nešel zkrat a něco nevyhořelo.
Lukas
Smart ForTwo cabrio 0,6T 45Kw Obrázek
Sandero Stepway
Espace IV 2006 2,0T 125Kw

bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2

Invi
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: ned dub 30, 2017 09:55

Re: Diagnotika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od Invi » čtv lis 22, 2018 09:49

OK. Prolezu to, procistim kontakty a vyzkousim. Elektrosmrad nebyl nikde citit tak snad tam problem nenajdu. Jinak pojistkovku mam z jineho auta. Beze zmeny. Myslim tu, co je pred ridicem pod palubkou. Jeste zkontroluju tu vedle baterky a kompjutry, na ktere se dostanu.
Espace IV, 3.0 dci, 2004

Invi
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: ned dub 30, 2017 09:55

Re: Diagnotika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od Invi » čtv lis 29, 2018 17:03

Dalsi info - venku nastala kosa. Testovali jsme kostry, merili kde co a zjistili, ze na starter pravdepodobne nejde ovladaci +, nicmene jednou se stalo, ze starter chtel tocit, resp. zaskocil pastorek. Netocil, protoze byl shozeny + od baterky.

Dneska bylo auto pripojene na kompjutr a vyskocily dve chyby:
DF186 - obvod predehrivacich clanku - rozpojeny obvod nebo zkrat obvodu na +12V (pritomen)
101400 - neznamy chybovy kod.

Nemel by prosim nekdo napad na co by tahle kombinace mohla ukazovat?

Kazdopadne opet zkontroluju jestli starter mezitim neumrel. Pak budu hledat schemata, popripade popisy zapojeni a parametry relevantnich cidel pro kontrolu.
Espace IV, 3.0 dci, 2004

romacho
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: sob říj 25, 2014 15:34

Re: Diagnotika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od romacho » pát lis 30, 2018 23:33

Kratko som si prebehol co riesis. Najskôr ale otazka ako startujes auto. Zasunes kartu, klik na tlacitko a cekas jesli zacne startovat alebo pouzivas nuteny start t.j. zasunes kartu a drzis zatlacene tlacitko ke startu. rozdiel je len v tom ci mas v poriadku citacku kariet. A teraz k problemu:
Po povelu start auto musi :
1. natlakovat palivo cca na 3,5 baru v tlakovych trubkach (zkontroluj tlak na 6 valci), palivove cerpadlo, palivovy filter.
2. Nazhavit spalovacie komory valcov zhavicmi. Skontroluj zhavice a elektroinstalaci k nim. DF186 hovori o chybe v danom zhavicim okruhu.
3. Skotroluje pritomnost vsech snimacu pro kontrolu otaceni motoru. Ak jsou pritomny spusti starter.
Celkovy proces je jeste trochu slozitejsi ako nastaveni klapek a podobne no s tym ta nebudem zatazovat.
Sustred sa na elektroinstalaci v okruhu zhaveni, skontroluj zhavice a ci mas spravny typ pre dany motor.
Este ma napadli vykonove poistky na baterke. Ak mas niekde skrat pri zhaveni musi ti palubne napatie klesat a nasledne blbnou vsechny pocitace. Tomu by zodpovedala aj chyba 101400, ktora podla mna neexistuje. Je to len chybne vycitane data zo zbernice v momente zlyhavania komuniacie na multiplexe.
Drzim palce

Invi
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: ned dub 30, 2017 09:55

Re: Diagnotika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od Invi » pon pro 03, 2018 13:43

Děkuji Ti za pomoc :) Čtečka vypadá, že je OK. Spínače spínají v obou polohách a imobilizér se po zasunutí vypíná. Dneska jsem si sehnal VISU tak jsem zas o něco chytřejší. Zkontroluju ten startér a hlavně relátko 22. Pak půjdu po zapojení všech snímačů a po těch žhavičkách. Ono to vypadá, že startér nedostává plus na cívku. Jinak startuju stiskem tlačítka. Ale i když ho přidržím nemá to na nic vliv.
Espace IV, 3.0 dci, 2004

Invi
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: ned dub 30, 2017 09:55

Re: Diagnotika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od Invi » pon pro 03, 2018 18:14

Hosi pozor! Jak odzkoušet funkčnost relátka? Otázka zní - pokud sepnu obvod v cívce relátka z 12V baterky nebo nabíječky tak, že cívku připojím na + a - musí spínaný kontakt sepnout nebo je tam ještě nějaká podmínka nebo se to takhle jednoduše zkoušet nedá? Jde o to, že pokud ano, měl bych potenciálního viníka!
Espace IV, 3.0 dci, 2004

Invi
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: ned dub 30, 2017 09:55

Re: Diagnotika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od Invi » pon pro 03, 2018 21:32

Hmm. Tak jde to. Ale to relatki je nejake divne. Napred nespinalo vubec a topilo a pak najednou zaclo fachcit normalne. Vyzkousim co to bude delat na aute.
Espace IV, 3.0 dci, 2004

Invi
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: ned dub 30, 2017 09:55

Re: Diagnotika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od Invi » úte pro 04, 2018 19:42

Tak na autě žádná změna :(
Espace IV, 3.0 dci, 2004

Invi
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: ned dub 30, 2017 09:55

Re: Diagnotika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od Invi » stř pro 05, 2018 15:41

Další info: když zasunu kartu jde na cívku startéru +12V aniž bych dělal cokoli dalšího. Auto by teda mělo začít startovat jakmile je zasunutá karta. To se neděje. Po vytažení karty jde na cívku startéru 0 voltů. Resp. 0,06. Asi nějaký naindukovaný zbytek a čínský low-end multimetr. Další věc - když zapojím cívku přímo na + baterky nestane se nic. Pokud je vše odpojeno (kromě - baterky) a +12 ze startéru připojím přímo na + baterky cvaká relé R8 v motorovém prostoru (relé pro blokování vstřikování). Chlapi chápete to někdo? Každopádně startér musí ven na kontrolu.
Espace IV, 3.0 dci, 2004

Invi
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: ned dub 30, 2017 09:55

Re: Diagnostika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od Invi » pát pro 21, 2018 18:53

Pokracovani anabaze Espik: Dneska jsem vyoperoval starter a vyzkousel ho. Funguje jak by mel az na maly detail. Vyskoceny pastorek se da v klidecku udrzet v klestich a to tak, ze ackoli lezi starger uplne volne ani se nehne. Kdyz se necha tocit nejak divne to chrci a po odpojeni se okamzite zastavi. Cili zakladni problem je starter - rozeberu a zkusim zjistit kde je chyba. Pak dam echo jak to dopadlo.
Espace IV, 3.0 dci, 2004

romacho
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: sob říj 25, 2014 15:34

Re: Diagnostika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od romacho » sob pro 22, 2018 23:44

Ked budes mat ten starter rozobraty, nevahaj a vymen urcite puzdra (loziska) osky motoru. Ak su vydrane oska motora sa pri zabere vyosi a vzpriecenie v loziskach sposobi jej zakusnutie. Vtedy rapidne stupa aj odber z baterky a klesa palubne napatie a elektromotor sa nevie pohnut.
Vycisti aj opalene silove kontakty na cievke a skotroluj ci pri vysunuti vydlicky dojde k ich dokonalému spojeniu. Ale to asi vsetko ovladas.
Tak nech sa ti to konecne podari normalne nastartovat. Este ma napadlo, ale to bola skor zalezitost starych skodoviek...pozri ozubeny veniec zotrvacniku (pritikus pastorku startera cez dieru kam vkladas starer) ci nieje zo strany startera ohlodany. Totiz ak pastorek nezapadne do ozubenia a zastane na pol cesty nespoja sa silove kontakty a motor starteru sa neroztoci. Ak to mas uz poskladane a stale nic skus potom co budes pocut cvaknut cievku startera velkym spis hrubym srobovakom skratovat silove kontakty starteru. Mal by sa minimalne roztocit. Pozor aby si pri tom ako budes mat srobovak na + kontaktoch stratera sa neoprel niekde o kostru. Mohlo by sa to v bode spojenia zvarit ...

Invi
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: ned dub 30, 2017 09:55

Re: Diagnostika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od Invi » úte pro 25, 2018 19:01

Romancho diky :-) Starter jsem rozebral a v hlavnim motoru na nic neprisel, krome "nacnuteho" loziska na konci osy. To jsem vymenil. Uhliky jsou OK, vsechno je vypucovane... otacet s osou jde ale rukou ale zda se mi, ze uhliky ji docela silne brzdi. S tim ale asi nic neudelam. Vyzkousel jsem volnobezku, zda se byt OK a pak jse procvakal ovladaci civku. Te se jednak moc nechce fachcit - pastorku se nechce po odpojeni proudu vracet. To se poresi procisteni. Nicmene problem se zda byt ve spinani proudu do hlavniho motoru. Misto 12 voltu to posila sverepe 0. Cili prvni zasadni problem. Zrejme vypalene kontakty. Dalsi proem je s tim, ze se k nim pravdepodobne nedostanu protoze je to cele zalisovane do spolecneho pouzdra s ovladaci civkou. Vyzkousel jsem teda tenhme dil z druheho rozebraneho starteru. Ten funguje lepe, nicmene na hlavni motor posila nejakych 8.5 voltu misto 12. Je to sice lepsi nez 0 ale obavam se, ze i tam uz budou kontakty nacnute. Nova civka se vsim stoji asi litr. No taky lepsi nez novy starter. Dalsi problem je v tom, ze kdyz jsem zkousel roztocit motor starteru naprudko ani se nehnul. Cili otazka zni jak zjistit zda nekde neni propalene vinuti. Respektive jestli znam nekoho, kdo to umi zjistit :-D Holt ze starteru Hitashi budu brzo na kashi... :-D
Espace IV, 3.0 dci, 2004

Invi
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: ned dub 30, 2017 09:55

Re: Diagnostika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od Invi » úte pro 25, 2018 20:31

Tak jsem to nevydrzel a vletel jeste do garaze. Cili spinaci civky mam dve a obe se chovaji stejne. Proud beru z nabijecky, dava mi 11,9 V. Pokud dam "-" meraku na plast civky (jako je v namontovanem stavu v aute) a sepnu civku, ukaze merak na spinanem kontaktu asi 9,2 V. Ovsem pokud dam "-" meraku primo na svorku zdroje, ukazuje to 11,9 jak na privodnim tak na spinanem kontaktu. Otazka tedy zni - jedna se o chybu meraku nebo je na obou civkach nekde uvnitr vyslehane minus? Podotykam, ze plaste civek jsou vycistene do lesku a osetrene konzervacnim olejem. Rekneme tedy, ze civky muzou byt OK.
Dale jsem vyzkousel jestli se roztoci osa v motoru starteru naprazdno, to znamena nebude zapojena na nic co neni nezbytne nutne. Takze jsem ji vytahnul ze vseho krome uhliku, pripojil natvrdo, vyskocila jiskra na privodu plus a nic. Tak jsem zkusil zmerit jestli neni spojene minus a plus (vicko a spinany privod) a multimetr pistel jak najaty. Zitra teda zkusim jestli jsem neudelal chybu kdyz jsem to skladal dohromady. Vzhledem k tomu kolik neizolovanych casti dratu je pod tim vickem by se mohlo klidne stat, ze jsem to tam nekde zkratnul sam.
Espace IV, 3.0 dci, 2004

Invi
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: ned dub 30, 2017 09:55

Re: Diagnostika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od Invi » stř pro 26, 2018 11:58

Tak nezkratnul.
Espace IV, 3.0 dci, 2004

romacho
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: sob říj 25, 2014 15:34

Re: Diagnostika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od romacho » stř pro 26, 2018 13:18

Myslim, ze trochu tapes v elektrike, tak to skusim trochu vysvetlit:
1. Skusat starter s nabijackou bez baterie je klamlive. Ulohou nabijacky je davat konstantny nabijaci prud pre baterku pri rovnakom napati cca 13,2V (Nabijacie palubne napatie auta). Starter potrebuje vela prudu na roztocenie a preto na skusanie vymen nabijacku za baterku alebo k nabijacke pripoj paralelne baterku a skusaj nasledovne.

Obrázek

Minus Baterky na pevno pripoj s kostrou motora startera.
Plus pol Baterky po prilozeni na jednotlive kontakty musi Starter vykonat nasledovne (popis miest podla farby vodicov z obrazku):
  • Plus pol Baterka (hnedy) Standardne pripojenie ako v aute ................nestane se nic
    Plus pol Baterka (hnedy) a zaroven Plus pol Startovacia cievka (zlty) ................musi vysunut pastorok a roztocit motor
Ak sa neroztoci ale cievka cvakne cize vysunie pastorok zmeraj napatie na plus pol Motora...................musi byt rovnake ako na hnedom. Totiz iba uplne vysunutie pastorku zabezpeci dokonale skratovanie kontaktov (hneda,cervena) a spustenie mototu startera. Ak tomu tak nieje treba rozobrat cievku a precistit silove kontakty a skratovaci plech. Ono je to v podstate obycejny stykac.

To boli pomocne veci a teraz samotny motor:
Ak pripojis napatie medzi minus pol Kostra (modra) a plus pol Motora (cerveny) ..................musi sa roztocit motor bez ohladu na to ci je nieje alebo a akom stave je civka a pastorok.
Ak sa ti motor neroztoci Motor treba skotrolovat:
  • Elektricke spojenie uhlikov s komutátorom
    Cistota kontaktov komutatora
    Pripadny skrat na komutatore
    Opticka kontrola vinutia vinutia rotora na predranu izolaciu alebo pripadne vyliatie cinu zo spajkovanych spojov cievok
Ak tam nic neuvidis radsej zozen druhy starter pripadne to daj niekomu zrepasovat.
Snad ti to pomoze.

Invi
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: ned dub 30, 2017 09:55

Re: Diagnostika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od Invi » stř pro 26, 2018 14:06

Jo jo. Na ty kontakty ve spinaci civce se u tohoto typu starteru nedostanu. Je to zalisovany jeden kus a rozmontovat to proste nejde. Nicmene co slo jsem rozebral a procistil. Zkousel jsem merit proud, ktery to pousti z hnedeho na cerveny. Z 11,8 to pusti dal 9,2 bez ohledu na to, zdali to sepnu pres zluty kontakt elektrikou nebo jestli zatlacim spinac rucne. Rano jsem si uvedomil, ze ta nabijecka asi udrzuje konstantni proud tak muze menit napeti ale jak rikam, projde tim vzdycky stejne.
Jina vec je ta, ze jsem cely starter rozebral, vsechno co slo, vsechno jsem vycistil, promazal, skontroloval a poskladal. Na nic jsem neprisel, resp. jsem furt tam, kde jsem. Startovaci civka zaskakuje ale motor, i kdyz ho dam naprimo, tj. baterku na cerveny a kostru, se toci jakoby ho cosi brzdilo. Zkousel jsem to na baterku z auta (12,5 V) i pres nabijecku. Fakt uz me nenapada nic kam se podivat. Jedine snad jeste vyndat stator a prohlidnout jeste jeho ale nevim, jestli vy to k necemu bylo.
Espace IV, 3.0 dci, 2004

romacho
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: sob říj 25, 2014 15:34

Re: Diagnostika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od romacho » stř pro 26, 2018 22:58

Fakt uz me nenapada nic kam se podivat. Jedine snad jeste vyndat stator a prohlidnout jeste jeho ale nevim, jestli vy to k necemu bylo.
Nebylo, jedine ze by si poznal nekoho kto to umi previnout. Vypada to tak, ze cievka statora ma niekde medzizavitovy skrat a nevytvara dostatocne magneticke pole na tocenie motora. Nemusi to byt ani vidno ak je to niekde vo vnutri vinutia. Lak na dratu z vysokej teploty sa roztavi a cievka strati svoje vlastnosti. Ale zasli sme asi hodne daleko v teorii. Fakt je, ze mas vadnej starter. Zozen druhy - predtim nez ho tam das, tak ho poriadne vyskusaj a jezdi. Na to auto mas :wink:
Drz se.

Invi
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: ned dub 30, 2017 09:55

Re: Diagnostika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od Invi » stř pro 26, 2018 23:01

Hihi. Však jo. Taky jsem usoudil, že už jsem udělal všechno co bylo v mých silách. Další startér by neměl být zas tak velký problém.
Espace IV, 3.0 dci, 2004

Invi
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: ned dub 30, 2017 09:55

Re: Diagnostika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od Invi » pon bře 04, 2019 13:45

Takže pánové problém je vyřešen. Před koupí nového startéru jsem starý složený a i rozebraný odvezl zkontrolovat. Výsledkem kontroly bylo zjištění "...ty startéry jsou oba v pořádku, nikde není zkrat, uhlíky jsou OK. No není důvod aby nefungovaly." Tak jsem startér doma vyzkoušel na baterku pře startovací kabely a fungoval jak má. Druhý je stále ve stavu "3D puzzle" :)
Po montáži na auto odezněl problém s pojašenou elektrikou, který měl na svědomí pravděpodobně ten nevracejícíse pastorek. Startér ovšem stále netočil. Překlemoval jsem proto zkusmo tu humpolácky sletovanou pojistku startovacím kabelem a bylo po problému. Startér točí motorem, co mu baterka dovolí! Takže teď už jenom aby motor naskočil. Zatím se chová tak, že v momentě kdy jednotka rozhodne, že motor běží ten motor zdechne. Budu to zkoušet. Přecejen to stálo velmi dlouho na místě. Navíc jsem dodatečně zjistil, že jsem sice startoval ale zapoměl jsem napumpovat naftu do potrubí balónkem, takže dneska bude další kolo.
Espace IV, 3.0 dci, 2004

Invi
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: ned dub 30, 2017 09:55

Re: Diagnostika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od Invi » pon bře 04, 2019 13:53

...jinak první testování startéru i překlemování pojistky proběhlo přes nějaký labší starý startovací kabel. Nejenže se v tomto případě netočil ten startér naprázdno, ale ani na autě. Místo toho ten kabel solidně topil. No, 1.6 HDI se s tím startovat dalo v pohodě :D Po použití pořádného kabelu to fachčí bez potíží. Stejně tak můj letovací sklill se podle všeho limitně blíží nule :D
Tak nějak se mi potvrdilo, že největším nepřítelem auta je poučený laik :D
Espace IV, 3.0 dci, 2004

Invi
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: ned dub 30, 2017 09:55

Re: Diagnostika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od Invi » stř bře 13, 2019 19:17

Tak finále je zde. Problém se starty vyřešen. Motor nenaskakoval a vydával divné zvuky díky chybě v čidle vačkové hřídele.
Espace IV, 3.0 dci, 2004

Invi
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: ned dub 30, 2017 09:55

Re: Diagnostika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od Invi » ned črc 07, 2019 16:24

Tak vsechno beru zpet, odvolavam co jsem odvolal a slibuji co jsem slibil. Chyba asi nebude v cidle vacky. Pouze po jeho odpojeni motor funguje. Doted jsem prisel na toto:
- cidlo kliky je pravdepodobne OK (skontrolovano, promereno, hodnoty odpovidaji)
- cidlo vacky je pravdepodobne OK (skontrolovano, promereno cidlo - hodnoty odpovidaji, rozeta na vacce zmerena, vsechny zoubky stejne daleko)
- po zahrati motor z chodu proste zdechne a pri startovani nenaskoci
- s odpojenym cidlem vacky motor normalne funguje
- s odpojenym cidlem teploty a zapojenym cidlem vacky motor funguje, volnobeh drzi otacky kolem 1000 ot.

Po odpojeni cidel sviti kontrolka vstrikovani. Chyby z diagnostiky zjistim (Delphi), koupim nove cidlo teploty vody a vyzkousim co to udela. Po premereni se zda byt cidlo OK ale co ja vim. Nema nekdo nejaky napad co je pricina toho chovani motoru?
Espace IV, 3.0 dci, 2004

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti