Diagnostika Ostrava FM a okolí

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Invi
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: ned dub 30, 2017 09:55

Diagnostika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od Invi » stř lis 21, 2018 20:41

Zdar! Prosím vás je tady někdo s funkční diagnostikou na ESPACE ochotný přijet (přivezu / odvezu) k co nejede pro zjištění příčiny PROČ to nechce startovat? Podrobnosti budu průběžně dávat sem. Díky za jakoukoli radu.

Invi
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: ned dub 30, 2017 09:55

Re: Diagnotika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od Invi » stř lis 21, 2018 20:59

Auto je Espace IV, 3.0 dci, motor aktuáně po výměně rozvodů a vodní pumpy. Po montáži motoru zpět točil startér motorem do doby než to někde v palubce (?) zarachtalo a od té chvíle ani ťuk. Po zasunutí karty se chvíli chová normálně (odemkne volant, pozhasíná kontrolky apod) ale místo startu se nestane nic. Auto se tváří jakoby bylo nastartované. Po vyjmutí karty se zamkne volant, displej zhasne, kontrolka rozbliká a zavládne všude mír. Toto vydrží pár cyklů (tak 3 - 6) a pak si to začne žít svým vlastním životem. Po vytažení karty se auto chová jakoby byla ve čtečce, občas cosi chrčí z reléové skříňky, svítí kontrolka imobilizéru, občas začne cosi cvakat v motoru... někdy to vydrží pár vteřin, jindy si auto takhle blbne klidně minutu.Charakteristický znak je ten, že když se v tomhle stavu sešlápne brzda obvykle displej zhasne a auto se začne tvářit, že je vypnuté. Občas se po puštění brzdy auto přepne zpět do svého výše popsaného "cirkusového" módu a to opakovaně. Nemá někdo tušení co tohle způsobuje? Exnul nějaký kompjůtr? Jaký? Předpokládám chybu v elektrice.

Invi
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: ned dub 30, 2017 09:55

Re: Diagnotika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od Invi » čtv lis 22, 2018 08:12

Jo! Baterka je nova, napeti ma 12,5V

Uživatelský avatar
GREYWOLF
Člen RCČR
Příspěvky: 2295
Registrován: čtv srp 19, 2004 15:38
Bydliště: Praha 10

Re: Diagnotika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od GREYWOLF » čtv lis 22, 2018 08:20

Koukni se jestli jste všude dobře připojili kostru a taky koukni na pojistkovku jestli někde nešel zkrat a něco nevyhořelo.
Lukas
Smart ForTwo cabrio 0,6T 45Kw Obrázek
Clio II 2004 1,2 43Kw
Espace IV 2006 2,0T 125Kw

bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0

Invi
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: ned dub 30, 2017 09:55

Re: Diagnotika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od Invi » čtv lis 22, 2018 09:49

OK. Prolezu to, procistim kontakty a vyzkousim. Elektrosmrad nebyl nikde citit tak snad tam problem nenajdu. Jinak pojistkovku mam z jineho auta. Beze zmeny. Myslim tu, co je pred ridicem pod palubkou. Jeste zkontroluju tu vedle baterky a kompjutry, na ktere se dostanu.

Invi
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: ned dub 30, 2017 09:55

Re: Diagnotika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od Invi » čtv lis 29, 2018 17:03

Dalsi info - venku nastala kosa. Testovali jsme kostry, merili kde co a zjistili, ze na starter pravdepodobne nejde ovladaci +, nicmene jednou se stalo, ze starter chtel tocit, resp. zaskocil pastorek. Netocil, protoze byl shozeny + od baterky.

Dneska bylo auto pripojene na kompjutr a vyskocily dve chyby:
DF186 - obvod predehrivacich clanku - rozpojeny obvod nebo zkrat obvodu na +12V (pritomen)
101400 - neznamy chybovy kod.

Nemel by prosim nekdo napad na co by tahle kombinace mohla ukazovat?

Kazdopadne opet zkontroluju jestli starter mezitim neumrel. Pak budu hledat schemata, popripade popisy zapojeni a parametry relevantnich cidel pro kontrolu.

romacho
Starting member
Příspěvky: 49
Registrován: sob říj 25, 2014 15:34

Re: Diagnotika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od romacho » pát lis 30, 2018 23:33

Kratko som si prebehol co riesis. Najskôr ale otazka ako startujes auto. Zasunes kartu, klik na tlacitko a cekas jesli zacne startovat alebo pouzivas nuteny start t.j. zasunes kartu a drzis zatlacene tlacitko ke startu. rozdiel je len v tom ci mas v poriadku citacku kariet. A teraz k problemu:
Po povelu start auto musi :
1. natlakovat palivo cca na 3,5 baru v tlakovych trubkach (zkontroluj tlak na 6 valci), palivove cerpadlo, palivovy filter.
2. Nazhavit spalovacie komory valcov zhavicmi. Skontroluj zhavice a elektroinstalaci k nim. DF186 hovori o chybe v danom zhavicim okruhu.
3. Skotroluje pritomnost vsech snimacu pro kontrolu otaceni motoru. Ak jsou pritomny spusti starter.
Celkovy proces je jeste trochu slozitejsi ako nastaveni klapek a podobne no s tym ta nebudem zatazovat.
Sustred sa na elektroinstalaci v okruhu zhaveni, skontroluj zhavice a ci mas spravny typ pre dany motor.
Este ma napadli vykonove poistky na baterke. Ak mas niekde skrat pri zhaveni musi ti palubne napatie klesat a nasledne blbnou vsechny pocitace. Tomu by zodpovedala aj chyba 101400, ktora podla mna neexistuje. Je to len chybne vycitane data zo zbernice v momente zlyhavania komuniacie na multiplexe.
Drzim palce

Invi
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: ned dub 30, 2017 09:55

Re: Diagnotika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od Invi » pon pro 03, 2018 13:43

Děkuji Ti za pomoc :) Čtečka vypadá, že je OK. Spínače spínají v obou polohách a imobilizér se po zasunutí vypíná. Dneska jsem si sehnal VISU tak jsem zas o něco chytřejší. Zkontroluju ten startér a hlavně relátko 22. Pak půjdu po zapojení všech snímačů a po těch žhavičkách. Ono to vypadá, že startér nedostává plus na cívku. Jinak startuju stiskem tlačítka. Ale i když ho přidržím nemá to na nic vliv.

Invi
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: ned dub 30, 2017 09:55

Re: Diagnotika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od Invi » pon pro 03, 2018 18:14

Hosi pozor! Jak odzkoušet funkčnost relátka? Otázka zní - pokud sepnu obvod v cívce relátka z 12V baterky nebo nabíječky tak, že cívku připojím na + a - musí spínaný kontakt sepnout nebo je tam ještě nějaká podmínka nebo se to takhle jednoduše zkoušet nedá? Jde o to, že pokud ano, měl bych potenciálního viníka!

Invi
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: ned dub 30, 2017 09:55

Re: Diagnotika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od Invi » pon pro 03, 2018 21:32

Hmm. Tak jde to. Ale to relatki je nejake divne. Napred nespinalo vubec a topilo a pak najednou zaclo fachcit normalne. Vyzkousim co to bude delat na aute.

Invi
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: ned dub 30, 2017 09:55

Re: Diagnotika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od Invi » úte pro 04, 2018 19:42

Tak na autě žádná změna :(

Invi
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: ned dub 30, 2017 09:55

Re: Diagnotika Ostrava FM a okolí

Příspěvek od Invi » stř pro 05, 2018 15:41

Další info: když zasunu kartu jde na cívku startéru +12V aniž bych dělal cokoli dalšího. Auto by teda mělo začít startovat jakmile je zasunutá karta. To se neděje. Po vytažení karty jde na cívku startéru 0 voltů. Resp. 0,06. Asi nějaký naindukovaný zbytek a čínský low-end multimetr. Další věc - když zapojím cívku přímo na + baterky nestane se nic. Pokud je vše odpojeno (kromě - baterky) a +12 ze startéru připojím přímo na + baterky cvaká relé R8 v motorovém prostoru (relé pro blokování vstřikování). Chlapi chápete to někdo? Každopádně startér musí ven na kontrolu.

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti