Ztráta výkonu a kontrolka závady elektroniky-zubatá vlnovka

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
milanhlavac
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: ned bře 25, 2007 11:22

Ztráta výkonu a kontrolka závady elektroniky-zubatá vlnovka

Příspěvek od milanhlavac » pon črc 11, 2016 16:31

Zdravím, v poslední době mi pravidelně po pár kilometrech, většinou při jízdě na vyšší výkon (kopec, předjíždění, apod) auto najednou zpomalí, jakoby ztratí tah a za několi sekund vyskočí zubatá vlnovka el. závady. Auto pak vůbec netáhne a sebemenší kopec sotva vyjede. Dřív, před cca 50tis km, když jsem auto koupil to párkrát udělalo, pak si to na čtyři roky sedlo a nyní to dělá při každé jízdě. Mechanik na diagnostice odhalil: 1)ventil zpětného vedení výf. plynů EGR, ten je zaslepený, 2)klapka omezovače tlaku přeplňování, 3)funkce relé žhavení a dožhavování. (Vše jako tzv trvalé závady.)
Nedávno v rámci údržby a servisu vyměněn naftový filtr, nové podávací čerpadlo a zkonstatováno "slabší" turbo. Mechanik se s vyskakováním této závady přiklání k tomu turbu, že při potřebě vyššího plnícího tlaku při vyšším výkonu motoru turbo nestíhá a pak to signalizuje tu slavnou zubatou vlnovku.
Máte někdo nějaký nápad, radu, či poznatek ??
Najeté km cca 350 000
Jinak to auto jezdilo naprosto spolehlivě, léto, zima, hory, moře, nikde nevydechlo...
Díky
Kdysi R19-1,7; pak chvíli Laguna1,8 ta mi lezla krkem!; R5-1,2, Clio 1,2, Mitsubishi Space Star, Opel Vectra - A i B, Renault EspaceIII/2,2dCi/2001 - asi mě pálilo dobré bydlo s Toyotou Avensis!

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Ztráta výkonu a kontrolka závady elektroniky-zubatá vlno

Příspěvek od Zefek » pon črc 11, 2016 16:44

Byl bych opatrný a prošel bych řízení turba. Nevím, jakým způsobem se dá konstatovat slabší turbo.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

alcatelko
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: pát dub 17, 2015 10:41
Bydliště: Malinovo/Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztráta výkonu a kontrolka závady elektroniky-zubatá vlno

Příspěvek od alcatelko » čtv črc 14, 2016 09:11

mne obcas urobi podobne...auto prestane tahat v nizsich otackach, po zoslapnuti plynu zacne dymit a ohlasi sa zavada...pomoze len rozgulanie auta na plny plyn do vyssich otacok a po chvilke je vsetko ok...obcas proste ostane vysiet geometria lopatiek v urcitej polohe...po prebehnuti na vyssie otacky a naslednom zastaveni a vypnuti motora, je uz zas vsetko ok...po vycisteni vsetkeho sa to o chlp zlepsilo ale obcas sa to stale objavuje, diagnostika nepovie nic...
Renault Grand Espace III, 2.2 dCI, 2001, prestavba na 6st. prevodovku...

bbart
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: pát zář 26, 2014 11:13

Re: Ztráta výkonu a kontrolka závady elektroniky-zubatá vlnovka

Příspěvek od bbart » pát říj 27, 2017 20:31

Tak mě se občas stává že se kontrolka rozsvítí a jen trošku padne výkon ale jde oto že když pustím plyn tak auto zůstane ještě cca 2 až 4 s. jako bych plyn nepustil :)

Nenča
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Ztráta výkonu a kontrolka závady elektroniky-zubatá vlnovka

Příspěvek od Nenča » ned pro 31, 2017 18:02

Mám ten samý problém, turbo začalo papat olej, tak jsem nechal udělat u prověřené firmy repas, ale po výměně padá stále do nouzáku, stačí přidat plyn a rozsvítí se kontrolka s těma vlnovkama. Snímač tlaku za IC na potrubí vyměněn, mysleli jsme si, že když byl pod olejem, že to bude tím, ale závada přetrvává. Diagnostiku Clip tu nikdo nemá, na dvou to hlásí problém s tlakem v sacím potrubí. Dočetl jsem se tu o regulačním ventilu tlaku turba, jak poznám, že je KO? Měl by údajně bzučet nebo vydávat nějaké zvuky, ten můj je úplně mrtvý, dá se nějak proměřit, abych ho mohl vyloučit nebo se utvrdil v tom, že je po smrti? Díky
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů