Rozdílné napětí na světlech

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
abx
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: ned lis 18, 2012 09:00

Rozdílné napětí na světlech

Příspěvek od abx » úte kvě 31, 2016 22:53

Zdravím,

na levém předním (před řidičem) potkávacím světle mám napětí 13,8V - přehřívá se a praská žárovka. Na pravém předním je napětí 10,8 - svítí, ale blbě. A teď, co s tím??? Dálkové i obrysové jsou v pohodě 11,9 +/-.
-napadlo mě dát na levý nějaký odpor a snížit tak napětí na 12V, ale vůbec netuším jakou hodnotu. Tím se bohužel nevyřeší ta pravá strana, kde by to chtělo naopak zvýšit, ale aspoň něco
-napojit potkávací na obrysové (samotné obrysové jsem nikdy nepoužil) - budou svítit zároveň. Je to možné?
-nebo je ještě nějaká možnost? Vyměnit nějaké relé nebo co já vím.

Díky Martin

abx
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: ned lis 18, 2012 09:00

Re: Rozdílné napětí na světlech

Příspěvek od abx » čtv čer 02, 2016 08:03

Odpovím si sám, vyčistil jsem ukostření, vyměnil svorky ke světlům a vypadá to, že už zase budu chvilku svítit. Doufám.

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2457
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Rozdílné napětí na světlech

Příspěvek od Dawes » pon čer 06, 2016 16:39

S propojováním obrysovak a potkávaček neexperimentuj, vedení není na toto dimenzované.
Pokud žárovky praskají (typicky H7) dá se to řešit buď podomácku spočítáním a vložením odporu, nebo továně vložením odporového drátu mezi + pól žárovky a přívod. Dokonce to existuje jako díl pro souseda z Boleslavi http://www.autodilyhh.cz/vedeni-odporov ... -6y0941855
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Uživatelský avatar
michal.sk
Junior member
Příspěvky: 135
Registrován: pát dub 19, 2013 07:23
Bydliště: BRATISLAVA

Re: Rozdílné napětí na světlech

Příspěvek od michal.sk » stř črc 27, 2016 22:55

ak mas na kazdom svetle ine napatie, tak to asi nie je v poriadku. co sa tyka ziaroviek tak v R-E su H1 a nie H7 (typicky) :) . Otazka je, ako si to meral? proti comu? ak alternator dava napr. 14,2V a vsetko je ok, tak na kazdom svetle musi byt 14,2V! ak su v poriadku kable, konektory a ukostrenie. tych 13,8 este pochopim, 10,8 je malo a aj 11,9 je malo. zla kostra, velke prechodove odpory....
čo bolo, bolo... teraz je to .:Renault::Espace::1998::E2::2,0::8V:.

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů