Renault Grand Espace r.v.1998 - problemy,zkusenosti

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
johnny k.
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pon led 04, 2016 10:13
Bydliště: Jindrichuv Hradec

Renault Grand Espace r.v.1998 - problemy,zkusenosti

Příspěvek od johnny k. » pon led 04, 2016 10:22

Ahoj ,

cca. v srpnu jsem koupil Renault Grand Espace r.v.1998 , dT2.2. Tankuji na OMV + aditiva.

1. Kdyz pridam vic plyn zacne se neskutecne kourit z vyfuku, cerny dym, ale fakt hodne, udela to flek pod vyfukem na zemi. Motor jde ale normalne. Je to normalni u tehle starsich aut?
2. Nejdou mi otevirat pate dvere(kufr) dost problem. Zamek cvaka,ale presto neotevru. Kudy se k tomu zamku da dostat? Myslel jsem ze vlezu do kufru a odmontuju to polstrovani, ale to nejde, aniz bych ho nejak nepolamal, neposkodil...
3. Taky mi blbne tachometr, obcas jde, obcas ne. Mozna vymenit snimac? Kde ho najdu?
4. Ted zacali mrazy, dnes uz jsem nenastartoval, mam baterku 55 Ah, ale to je asi malo? Mozna 70Ah?
5. Prestali mi zamykat jedny zadni dvere. Central normalne jde, jen ty jedny zadni ne..Nejaky napad?

Jinak jsem zatim celkem spokojen.

Diky za odpovedi :van002:
Renault Grand Espace dT2,2, 83 kW, r.v. 2/1998

Felicia 1.9D, r.v. 2001

Yamaha YZ-250, r.v.2001 super-motocross special

johnny k.
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pon led 04, 2016 10:13
Bydliště: Jindrichuv Hradec

Re: Renault Grand Espace r.v.1998 - problemy,zkusenosti

Příspěvek od johnny k. » úte led 05, 2016 09:17

Jeste za

6. funguje mi topeni jenom na strae ridice, na protistrane to fouka jenom studeny vzduch i kdyz se tam tim koleckem nastavi maximum. Je tam nejake elektronicke otvirani?

Diky
Renault Grand Espace dT2,2, 83 kW, r.v. 2/1998

Felicia 1.9D, r.v. 2001

Yamaha YZ-250, r.v.2001 super-motocross special

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2456
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Renault Grand Espace r.v.1998 - problemy,zkusenosti

Příspěvek od Dawes » čtv led 07, 2016 08:54

Ahoj,
na drtivou většinu otázek jsou tady ve fóru odpovědi již několik let. Prosím, použij hledání.

Za mě:
1) otázka pro motoráře
2) zablokovaný posouvací prvek v aretaci zámků oprostřed dveří, nebo vyháklé táhlo (táhla). Nedá se k tomu dostat jinak, než zevnitř. Řeší se to tady dost často.
3) Snímač je zapíchnutý do horní části převodovky. Nevím jak u dT, u 8V Benzínu je to u držáku podélného silentbloku "sněhuláka". Je tomu tady věnováno samostatné téma.
4) do 2litru dieselu 55Ah baterku? To ti tam v bazaru dali z nějakýho Simply Never (škodofky) HTP (h*vno to pojede). Minimálně 74Ah.
5) Běžná závada, přešoupaný drát v gumovém kabelovém rukávu mezi dveřmi a karoserií. Zevnitř otevřeš, vycvakneš a svlékneš konektor, najdeš zlomený drát, opravíš zlomený drát, zamykáš. Je tomu tady věnováno hodně příspěvků. Děje se to často, skutečné řešení je jen kompletní výměna kabelu mezi konektorem a dveřmi za nový, neztuhlý, kvalitní. Používám na to 2x1mm dvojlinku, ve dveřích ustřihám, napojím a dovedu do konektoru. Piny konektoru seženeš v krámu s elektrosoučástkama.
6) Šáhni dolů a zkus, jestli je okolí radiátoru topení teplé. Pokud ano, je špatný buď krokový motor klapky, nebo ovládací táhlo. Obojího je v systému požehnaně. Zkus resetovat nastavení klapek - je to tu někde popsané, podle typu ovladače klimy. A rovnou si zkontroluj, jestli ti netečou radiátory. Viz obsáhlé téma topení.

Přeju úspěch.

Edit:

Aktualizuj svůj profil, ať víme odkud seš. Dost to pomůže např. při doporučení servisu, zdroje dílů, nebo případné návštěvě ochotného jiného člena klubu.
Když si do podpisu dáš popis auta, hodně to pomůže při odhadování závad a jejich řešení.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

yndezit
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: sob bře 09, 2013 19:00
Bydliště: Praha

Re: Renault Grand Espace r.v.1998 - problemy,zkusenosti

Příspěvek od yndezit » čtv led 07, 2016 13:36

johnny k. píše:Ahoj ,

cca. v srpnu jsem koupil Renault Grand Espace r.v.1998 , dT2.2. Tankuji na OMV + aditiva.
Jako neuškodí to ale tenhle motor vydrží bez problémů i bionaftu, na tu jezdím přes 2 roky a OK. Jen si hlídat palivový filtr.
1. Kdyz pridam vic plyn zacne se neskutecne kourit z vyfuku, cerny dym, ale fakt hodne
Měl jsem něco podobného, ale věcí může být víc, jako třeba chyba ve vstřicích, slabé (unavené) naftové čerpadlo atd. Dej to do servisu
2. Nejdou mi otevirat pate dvere(kufr) dost problem. Zamek cvaka,ale presto neotevru. Kudy se k tomu zamku da dostat? Myslel jsem ze vlezu do kufru a odmontuju to polstrovani, ale to nejde, aniz bych ho nejak nepolamal, neposkodil...
Jde to blbě, oddělej i tapecírunk na boku kufru, co si vzpomínám tak se stejně k rohovým vrutům na dveřích nedostaneš, to budeš možná muset vytrhnout. Jak tu kdysi psal tlanger, nikdy nedělat že držíš stlačenou kliku dveřích a zároveň centrálem zamykáš/odemykáš.
3. Taky mi blbne tachometr, obcas jde, obcas ne. Mozna vymenit snimac? Kde ho najdu?
Na převodovce, stojí asi litr.
4. Ted zacali mrazy, dnes uz jsem nenastartoval, mam baterku 55 Ah, ale to je asi malo? Mozna 70Ah?
Patří tam 74Ah, resp větší už tam nedáš, není místo.
5. Prestali mi zamykat jedny zadni dvere. Central normalne jde, jen ty jedny zadni ne..Nejaky napad?
Patrně překroucený/uskřípnutý drátek v přechodce, klasická porucha.

Prostě pošetři a dej to neznačkového servisu, odhad ceny cca 5k.

johnny k.
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pon led 04, 2016 10:13
Bydliště: Jindrichuv Hradec

Re: Renault Grand Espace r.v.1998 - problemy,zkusenosti

Příspěvek od johnny k. » čtv led 07, 2016 21:14

No super ,diky za odpovedi. Profil jsem aktualizoval.
Popravde jsem rad, ze jsem dostal jine odpovedi, nez jenom prodej to!, jako jinde. Rad bych si ho spis kvuli prostornosti nechal.

AD1. no to bych pripadne dal do servisu. Zkusim ted vymenit alespon vzduch. filtr a na jare bych to poresil se servisem. Nevim ale o nikom kdo tyhle auta nejak vic zna... Jeste otazka, muze tohle byt pricinou nejake brzke zavady, tim myslim, ze me auto nekde necha. Jezdim celkem dost 400 km tydne, dlouhou trasu v kuse.

AD baterka: jj, presne je prendana ze skodovky, jak jste to uhodl? :D A taky je pravda, ze pokud vyradim z kopce na neutral, svetla mi pohasnou... No premyslel jsem o 80 Ah ted...ale kdyz se tam nevejde ,tak se tam nevejde.

AD Bionafta : bojim se toho. Sice ted na ONO stoji uplne bezkonkurencene malo, ale uz jsem slysel tolik lidi, co rikali, ze jim to oddelalo motor...Ve Felicii, s ni nemam problem, ale o tehle Espace motorech jsem slysel, ze jsou dost nachylny a to celkove, take co se tyce rozvodu apod....

Jo jinak jeste si myslim, ze spojka uz ma taky dost...zabira az uplne s pedalem nadoraz, pokud slapnu o trochu min, jde to hned pres zuby.

Celkove dik za rady oboum, zkusim se tu jeste porozhlidnout po foru a taky podle vasich rad zkusim odstranit ty zavady.
Renault Grand Espace dT2,2, 83 kW, r.v. 2/1998

Felicia 1.9D, r.v. 2001

Yamaha YZ-250, r.v.2001 super-motocross special

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2456
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Renault Grand Espace r.v.1998 - problemy,zkusenosti

Příspěvek od Dawes » pát led 08, 2016 09:12

Ahoj.
Od toho je RENAULTCLUB, aby si Renaulťáci navzájem pomáhali, protože nehodlají svá auta házet ze skály, což by jistě soused z Bolky nebo háknkrojc rád udělal.
S tím motorem .. aspoň kontrolou v brzké době nic nepokazíš. Mrkni do sekce Partneři klubu nebo servisy, měl bys tam najít rozumného doktora v blízkém okolí.
Filtry je dobré měnit všechny spolu s olejem. Nemusíš tak hlídat intervaly a máš všechno v cajku.

Baterka: jsem prostě geniální, ale je to tajné, bo by mi pak za to museli platit :D Změř si velikost prostoru pro baterku a sežeň nejsilnější, jaká se ti tam vejde. Pokud jezdíš často dlouhý cesty, stihne se ti dobít i velká kapacita a budeš mít jistotu, že nějakym stánim v koloně v zimě ve tmě a marastu nevycucneš baterku do dna. Preventivně ale změř napětí na připojené baterce po cca 20 minutách chodu motoru, se zapnutými světly a větrákem na polovinu. Uvidíš tak, jestli se neblíží nějaký karambol alternátoru. Mělo by tam být 13,5 plus mínus klidně víc, ale ne pod 12,5. Třeba mě někdo opraví v hodnotách, je to hrubý odhad.

Biosajrajt: Osobně bych to nenalil ani do kamen, natož do auta který neni služební. Ony starý dieselový motory jezděj i na vyjetej olej z friťáku, ale jdou pak rychle do háje. Což asi nechceš. Bionafta stejně jako ostatní rostlinný oleje obsahuje složky, které se jednak víc usazují (zanáší se filtry a vstřiky) a jednak narušují gumové a plastové součásti palivové soustavy. Zkus namočit kus gumy do skleničky s olejem na smažení a počkej tejden. Výsledek ti
odpoví na mnoho otázek :)

Spojka: může být v háji jen samoštel na spojkovém lanku (pokud máš lanko), nebo pokud máš hydraulickou spojku, budou ochozené O-kroužky na obou stranách vedení. Je tu na to někde samostatné téma, jde o obvyklý jev u starších aut. Pokud spojka nesmrdí, necuká nebo neklouže, bude v pohodě. Jestli chceš mít jistotu, nech jí vyměnit až půjde motor ven, tedy při výměně rozvodů (ca po 60.000km společně s kladkami, pomocnými řemeny a vodní pumpou)

Jinak obecně, aby Espace dělal radost majiteli a smál se sousedům z Bolky a němec, vyžaduje dodržování servisních intervalů. Oleje, rozvody, filtry, díly náprav... Možná jsem na to trochu paranoidní, ale radši investuju do kvalitních náplní, dílů a preventivního servisu než do odtahovek a taxíků.
Ve výsledku si pak spočítáš náklady v korunách na kilometr za rok, vezmeš v potaz užitnou hodnotu Espace a pohodlí a vyjde ti těžko dostihnutelná hodnota :)
Kamarád (E-III 2.0i/ 16V) si takhle spočítal, že i přes jeho smůlu a velké investice přes 120.000,- za dva roky (dvě převodovky, motor, nápravnice, poloosy a hromada dalšího, fakt hodně velkej pešek) jezdí s náklady kolem 2,30 Kč na kilometr. A to vozí kapelu nebo půl palety vína, prakticky denně přes půl republiky. Účetní amortizace auta na kilometr je tuším 3,5 nebo 4 Kč. A má pohodlí, prostor.. a vlastně za levno.

Takže asi tak.
Přeju úspěch.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

yndezit
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: sob bře 09, 2013 19:00
Bydliště: Praha

Re: Renault Grand Espace r.v.1998 - problemy,zkusenosti

Příspěvek od yndezit » pát led 08, 2016 15:16

Jako pěkné auto to je, ano, ale pokud se na to mám podívat racionálně, tak prostě je mu už 15 let a nejenom vše gumové začíná odcházet.
Protože se o auto snažím starat, tak do něj neustále dávám prachy i možná víc než bych musel, ale jenom loni jsem v tom za 55 tisíc za průběžné opravy:
- zadní brzdy - bubny, pakny, ruční táhlo, hadice
- táhla řízení, silentbloky náprav zadní, přední čepy
- pístky zadního okna, origo panty zadního skla za 3000,- a uchycení pístků na skle za 2500,-
- ucpání dírky v chladiči - propích se otočenou sponou od sousední hadice
- profylakticky jsem mu dopřál výměnu všech hydroštelů (12) a opotřebovaných vahadel (12) - tady se to podělalo a zaplakal jsem protože levné nové hydroštely (od ET, těm se vyhněte i podobně levným, kdyžtak až INA zafungovala) nefungovaly jak měly a jeden ventil se po nastartování ohnul, takže hlava dolů, nový ventil vodítko a povyměňovaly se gufera, vačková hřídel taky je už na vačkách lehce ohlazená ale zatím to nechávám. při hledání závady se testovaly vstřiky (ok což mne po té bionaftě překvapuje) i čerpadlo (byl třeba nový pístek) a kontrola komůrek (ok). Zajímavé je že prý na povrchu válců je ještě vidět prý honování z výroby, ty drážky co mají držet olej, což po min. 220kkm co je na tachu není špatné
- silentbloky motoru, ty co jsou na oleji, byly prasklé na výměnu
- výměna hydraulického ovládání spojky, už je jen origo díl za 10k po slevě
- a k tomu nějaká údržba jako opravit uskřípnuté drátky, kontakty ve světlech se upálily tak přiletovat, promazat zámky dveří, uchycení lanovodů ruční brzdy na podvozku, výměna těsnění výfuku u motoru (vrzalo to)

Předloni to byly rozvody a spojka s dvouhmoťákem plus pár gufer a ložisek kolem převodovky a os, všechny tlumiče, taky za asi 30k.

A po odjezdu, když už jsem myslel že je vše OK když auto bylo v servisu 3 měsíce, tak se po pár stech km začly kousat a hřát přední brzdy (repasi pístků třmenů mely v r.2010). Takže asi bude problém v centrálním brzdovém válci je za min. trojku, pokud ne v samotných brzdách, plus jsem zjistil při výměně oleje, co si dělám sám, že je politá olejem celá přední poloosa, můj laický odhad je že to je shora od turba, protože mi přišlo že dostalo jiný zvuk než dřív. Takže zpátky do servisu, PF2016.

Protože tyhle investice jdou do auta v posledních dvou letech, ve 14. a 15. roce, tak mi přijde že to je tak nějak přirozená hranice životnosti auta. Mám dojem že jsem si auto koupil znovu. Kilometr mne vychází na amortizaci po tom všem na 4,50, za naftu, olej a gumy - bio teď nemá smysl - cca 2,50. Ale nebylo by lepší koupit třeba novější čtvrtou generaci Espacu za cca 200k? Nebo vůbec nějakého japonce? Protože najezdím málo a motor považuji za dobrý, tak neměním, ale jinak bych to už asi udělal. Samotné auto po všech těch investicích má furt prodejní cenu tak 20k max. Jo, 2.2dT.

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů