Zvýšená spotřeba 2,0 8V

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
zbisek
Junior member
Příspěvky: 169
Registrován: ned úno 28, 2010 11:51
Bydliště: Kvasice

Zvýšená spotřeba 2,0 8V

Příspěvek od zbisek » stř říj 22, 2014 18:19

Ahoj,omlouvám se všem za založení nového fóra,ale nikde jsem nenašel toto téma.můj Espík si v posledních třech měsících řekne v průměru asi o 13litrů na stovku.Jezdím pořád stejně,tzn.že to nehoním jezdím pohodově.Podotýkám že jezdím na E85,ale už přes rok,a spotřeba stoupla až v poslední době.Nevíte někdo proč se tak rozežral?Budu vděčný za každý názor,radu atp.Díky.
RENAULT ESPACE 2,2i r.v.1994(do 8.12.2011)
Renault Espace 2.0i 8V r.v.1997(od 20.12.2011 do 3.7.2017)
Renault Espace 2.0 16V r.v.2000(od 3.7.2017-30.10.2020)
Renault Espace 2,0 16V r.v.2001 (od 30.9.2020)

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Zvýšená spotřeba 2,0 8V

Příspěvek od Dawes » stř říj 22, 2014 21:45

Žeby nakopnutá regulace volnoběhu? Kámošce to začalo spotřebou a pak jednoho dne utekl volnoběžný ventil do kšá.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Uživatelský avatar
michal.sk
Junior member
Příspěvky: 135
Registrován: pát dub 19, 2013 07:23
Bydliště: BRATISLAVA

Re: Zvýšená spotřeba 2,0 8V

Příspěvek od michal.sk » ned úno 01, 2015 23:11

nejake chybove hlasky? diagnostika co hovori? vykon, teplota, nejake priznaky? nesprava sa to ako prechlastane? pises velmi neurcito a vseobecne. z toho je tazko nieco odvodit... skus to popisat - ono to moze byt prasknuta hadicka na benzin :) a pri jazde to niekde cmrnda pod auto... ked je nastartovane a stoji na mieste, nekvapka niekde na zem? necitit benzin?
čo bolo, bolo... teraz je to .:Renault::Espace::1998::E2::2,0::8V:.

zbisek
Junior member
Příspěvky: 169
Registrován: ned úno 28, 2010 11:51
Bydliště: Kvasice

Re: Zvýšená spotřeba 2,0 8V

Příspěvek od zbisek » pon úno 02, 2015 16:33

Když po jízdě zastavím a vypnu motor,tak je benzín cítit,hlavně kolem motorového prostoru.Díval sem se ,ale nevypadá to,že by někde vytékal.Všechno je suché.Asi před 14 dny jsem nechal vyměnit těsnění pod hlavou(bylo prasklé)ale benzín je cítit pořád.Co jsem se díval tak neteče ani neprokapává.
RENAULT ESPACE 2,2i r.v.1994(do 8.12.2011)
Renault Espace 2.0i 8V r.v.1997(od 20.12.2011 do 3.7.2017)
Renault Espace 2.0 16V r.v.2000(od 3.7.2017-30.10.2020)
Renault Espace 2,0 16V r.v.2001 (od 30.9.2020)

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Zvýšená spotřeba 2,0 8V

Příspěvek od Dawes » úte úno 03, 2015 10:07

V motorovém prostoru může být benzín cítit, pokud odejde filtr s aktivním uhlím, který je na odvětrání nádrže (černá plastová krabice s tuším 3 vývody před spolujezdcem). Není to ovšem nějak zásadně na škodu a rozhodně to nezpůsobí vyšší spotřebu.

Co se toho nárůstu spotřeby týče, já mám v zimě taky obvykle vyšší, ale rozhodně ne 13 litrů.
Je to dáno tím, že se motor déle ohřívá do provozní teploty, tedy doba, kdy je vstřikována bohatší směs (u karburátoru by se jednalo o zatažený sytič) je delší.
Pak tu máš větší spotřebu elektřiny - osvětlení, vytápění, častěji stěrače, vyhřívání skel.. to se může projevit.
V zimě se taky víc jezdí "na jistotu", tedy pomaleji, ale ve vyšších otáčkách - zejména po namrzlym, nebo mokrym povrchu. Tím spotřeba roste.
Tím, že E85 nemá takovou výkonnost (energie / litry) je každý nárůst spotřeby daný parametry provozu o to markantnější.
Pokud si ještě neprojel diagnostikou, udělej to.
Třeba spálená lambda a tím nefunkční okruh řízení emisí může pěkně zvýšit spotřebu, hrát roli může unavené zapalování, staré kabely, zahnojené svíčky.....
A pak je tu velmi častá, servisáky a majiteli "oblíbená" závada - popraskané vývody palivového čerpadla na nádrži. Může to jen lehce sáknout - nemusí přímo téct- dokud jedeš, nebo je chladno, neucítíš nic. V garáži prozměnu po nějaké chvíli nerozeznáš odkud palivo cítíš. Při delších pojezdech se ti ale může postrácet dost paliva na to, aby takhle stoupnul průměr.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

zbisek
Junior member
Příspěvky: 169
Registrován: ned úno 28, 2010 11:51
Bydliště: Kvasice

Re: Zvýšená spotřeba 2,0 8V

Příspěvek od zbisek » úte úno 03, 2015 16:35

Díky,na tu lambdu jsem měl podezření.Až trochu povolí zima tak se mrknu na ten palivový systém(nemám garáž),protože pod to musím lehnout.
RENAULT ESPACE 2,2i r.v.1994(do 8.12.2011)
Renault Espace 2.0i 8V r.v.1997(od 20.12.2011 do 3.7.2017)
Renault Espace 2.0 16V r.v.2000(od 3.7.2017-30.10.2020)
Renault Espace 2,0 16V r.v.2001 (od 30.9.2020)

Uživatelský avatar
michal.sk
Junior member
Příspěvky: 135
Registrován: pát dub 19, 2013 07:23
Bydliště: BRATISLAVA

Re: Zvýšená spotřeba 2,0 8V

Příspěvek od michal.sk » úte úno 03, 2015 23:59

..ak je vsetko ok, nemozes citit v motorovom priestore benzin. ak auto jazdi normalne, znamena to ze zapalovanie je v poriadku (sviecky, kable, cievky) ak by to tieklo medzi cerpadlom a regulacnym ventilom, asi by poklesol aj tlak na liste - to by trhalo (ale pri malom uniku sa to asi nemusi prejavit) ale takisto to moze slzit aj na spiatocke do nadrze. ta lambda by sa prejavila na palubke - hlasilo by to chybu. teoreticky by to mohla byt netesnost na zvodoch (medzi hlavou a lambdou), tam by to prisavalo vzduch a lambda (normalne funkcna) by davala info ze je vo vyfuku vela nespaleneho kyslika a rj by to povazovala za chudobnu zmes a pridala by na vstrekoch. to sa prejavi zvysenou spotrebou. na vykone to ale nespoznas
čo bolo, bolo... teraz je to .:Renault::Espace::1998::E2::2,0::8V:.

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Zvýšená spotřeba 2,0 8V

Příspěvek od Dawes » úte úno 17, 2015 14:02

Netěsnost na svodech by podle mě způsobila maximálně ztrátu tahu (odpor výfukového potrubí by klesl) a výfukový smrad, nikoliv přisávání vzduchu. Celé potrubí je při běhu pod tlakem.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Zvýšená spotřeba 2,0 8V

Příspěvek od Zefek » úte úno 17, 2015 15:37

Vzduch to určitě přisává na principu venturiho trubice. Detekují to pak jako nadměrné množství vzduchu na emisích.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

zbisek
Junior member
Příspěvky: 169
Registrován: ned úno 28, 2010 11:51
Bydliště: Kvasice

Re: Zvýšená spotřeba 2,0 8V

Příspěvek od zbisek » úte úno 17, 2015 16:40

dneska jsem byl zkusmo na emisích,a řekli mi,že mě odchází lambda,a že by to mohlo být tímto.
RENAULT ESPACE 2,2i r.v.1994(do 8.12.2011)
Renault Espace 2.0i 8V r.v.1997(od 20.12.2011 do 3.7.2017)
Renault Espace 2.0 16V r.v.2000(od 3.7.2017-30.10.2020)
Renault Espace 2,0 16V r.v.2001 (od 30.9.2020)

zbisek
Junior member
Příspěvky: 169
Registrován: ned úno 28, 2010 11:51
Bydliště: Kvasice

Re: Zvýšená spotřeba 2,0 8V

Příspěvek od zbisek » úte bře 10, 2015 14:49

Oteplilo se sníh už není tak jsem to nastartoval lehl pod auto a ejhle-kape benzín z nádrže.Asi někde shora v třetině blíže k motoru.Jsou tam nějaké hadice nebo něco tomu podobného?,nebo je prasklá nádrž a v tom případě jsem v háji protože jsem nikde jinou nenašel(ani na vrakovišti).
RENAULT ESPACE 2,2i r.v.1994(do 8.12.2011)
Renault Espace 2.0i 8V r.v.1997(od 20.12.2011 do 3.7.2017)
Renault Espace 2.0 16V r.v.2000(od 3.7.2017-30.10.2020)
Renault Espace 2,0 16V r.v.2001 (od 30.9.2020)

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Zvýšená spotřeba 2,0 8V

Příspěvek od Dawes » stř bře 11, 2015 16:31

Nádrž nepraská, v přední části nahoře je vyústění čerpadla, budeš mít popraskané vývody do hadic, je to běžná závada. Někdo to opravuje, někdo kupuje nové (asi 4kkč) já bych to řešil přes vrakáč, bo ve spoustě aut už bylo čerpadlo měněné, tak je slušná pravděpodobnost na dobrý kousek. Dobrá zpráva je, že díl je stejný pro všechny varianty E-III.
Na výměnu budeš muset sundat nádrž. Visí na tuším čtyřech většinou dobře zarezlých šroubech, které zároveň drží lešení pod nádrží.

Při té příležitosti vyměň filtr paliva (cca 250,-) a připrav se na to, že nejspíš při výměně čerpadla odejde šroubovací uzávěr nádrže, je to asi 20cm v průměru plastový límec se závitem. Dá se to řešit dlouhou motexpáskou, nebo jiným kusem.
Celou nádrž mám kdyžtak 2x v kůlně, jen už bez čerpadla (jedno KO a jedno na mym autě).
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

zbisek
Junior member
Příspěvky: 169
Registrován: ned úno 28, 2010 11:51
Bydliště: Kvasice

Re: Zvýšená spotřeba 2,0 8V

Příspěvek od zbisek » čtv kvě 28, 2015 17:07

Spíš bych to viděl na ten šroubovací uzávěr,protože tama to teče nejvíc.Musím opravdu sundat nádrž?Mám strach že ty šrouby utrhnu,poněvadž je to zarezlé jako prase.Kdybych sundaval nádrž je potřeba nějaké speciální nářadí na rychlospojky hadic?a jak se to rozdělává.
díky.
RENAULT ESPACE 2,2i r.v.1994(do 8.12.2011)
Renault Espace 2.0i 8V r.v.1997(od 20.12.2011 do 3.7.2017)
Renault Espace 2.0 16V r.v.2000(od 3.7.2017-30.10.2020)
Renault Espace 2,0 16V r.v.2001 (od 30.9.2020)

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Zvýšená spotřeba 2,0 8V

Příspěvek od Dawes » sob kvě 30, 2015 15:05

Šroubovací uzávěr a vývody čerpadla jsou tak blízko od sebe, že se bez sundání bude blbě zjišťovat, co to ve skutečnosti je.
Nádrž sundat musíš, leda bys byl chobotnice gynekolog. Kvalitní penetrační olej na povolování šroubů, kvalitní vercajk, nebo to nech na servisu, ať si užijou :D
Rychlospojky se dají povolit ručně trochou síly, nebo kleštěma, i když samozřejmě existuje speciální vehement. Buď to funguje jako Festo spojka (oddělený kroužek stlačíš směrem ke spojce a vykroutíš hadici) nebo jsou tam dva čudlíky, který zatlačíš dovnitř a vykroutíš hadici. Zadělává se to stejně.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

zbisek
Junior member
Příspěvky: 169
Registrován: ned úno 28, 2010 11:51
Bydliště: Kvasice

Re: Zvýšená spotřeba 2,0 8V

Příspěvek od zbisek » sob srp 01, 2015 10:18

Děkuji všem za rady.závada zjištěna a opravena.Byl to nalomený vývod z palivového čerpadla.
RENAULT ESPACE 2,2i r.v.1994(do 8.12.2011)
Renault Espace 2.0i 8V r.v.1997(od 20.12.2011 do 3.7.2017)
Renault Espace 2.0 16V r.v.2000(od 3.7.2017-30.10.2020)
Renault Espace 2,0 16V r.v.2001 (od 30.9.2020)

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů