Propadávání spojkového pedálu

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
milanhlavac
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: ned bře 25, 2007 11:22

Propadávání spojkového pedálu

Příspěvek od milanhlavac » čtv říj 02, 2014 12:08

Zdravím, začal mi blbnout spojkový pedál. Někdy se během jízdy jakoby propadne k podlaze a pak auto nechce řadit. Stačí ale, když pedál nohou nadzvednu a zase funguje normálně. Podobně to občas udělá i při odstavení auta - ráno je pedál propadlý a pomůže zase nadzvednutí. (2,2dci 2001 cca 300000km). Čím to může být? Poradíte? Díky.
Kdysi R19-1,7; pak chvíli Laguna1,8 ta mi lezla krkem!; R5-1,2, Clio 1,2, Mitsubishi Space Star, Opel Vectra - A i B, Renault EspaceIII/2,2dCi/2001 - asi mě pálilo dobré bydlo s Toyotou Avensis!

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Propadávání spojkového pedálu

Příspěvek od Dawes » ned říj 05, 2014 12:07

Ahoj,
u 2.2dCi je tuším spojka řešená hydrulicky - pokud ano, bude jádro pudla v ovládacím válci pedálu. To znamené vyndat, vyměnit těsnění, nandat. Podobně jako u hlavního brzdového válce, kdyby ti propadal brzdový pedál.
Pokud máš bowden, může být vadný samoštel na lanku. Řeší se to výměnou celého lanka (1100-2500 dle dodavatele)
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Uživatelský avatar
Ocko
Junior member
Příspěvky: 114
Registrován: stř črc 27, 2011 21:07
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

Re: Propadávání spojkového pedálu

Příspěvek od Ocko » pon říj 06, 2014 08:46

Ano je hydraulicka, hlavni spojkovy valec propousti tlak. Stoji asi 4000 kc. Me zatim pomohla pomocna pruzina na pedal, ale me se tedy nepropadnul za jizdy, ale jen parkrat pres moc.

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Propadávání spojkového pedálu

Příspěvek od Dawes » ned říj 12, 2014 13:01

V případě vadného válce spojky bych neváhal s opravou, flikování jen zvyšuje vážná rizika plynoucí z náhlé neovladatelnosti auta.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

yndezit
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: sob bře 09, 2013 19:00
Bydliště: Praha

Re: Propadávání spojkového pedálu

Příspěvek od yndezit » stř říj 07, 2015 11:40

Ahoj, přilepím svůj dotaz sem, mám G. Espace III 2.2dT 1998. Už dlouho mi zabírá spojkový pedál hydraulické spojky až dole u podlahy. Loni v servisu mi říkali že je poblém ve spojkovém válci a stojí asi 4 tisíce, a bude chtít vyměnit. Bohužel nejde odvzdušnit. A zvlášť když byla v létě vedra, tak se to ještě zhoršovalo, řazení šlo skoro přes zuby.

Takže nyní - v jiném servisu podotýkám - jsem jim to dal na výměnu, a přišli s tím že se má vyměnit renaulťácký díl 6025371457, který stojí origo asi 11 tisíc. Prý se jim to rozpadlo po demontáži, takže už to nepůjde vrátit jednoduše zpět.

Ale když si ho vygůglim, tak je tam i dost jiných hadiček a patrně i pedál samotný, takže si říkám, je to asi celá nějaká sada, nejen ten spojkový válec. Kde jste vy sehnali ten spojkový válec za ty 4k? Máte nějaké číslo, které bych mohl pohledat, jestli to není to pravé?

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Propadávání spojkového pedálu

Příspěvek od Zefek » stř říj 07, 2015 16:07

Je to vysílací válec u spojkového pedálu, hadice/trubka od vysílacího válce až k odvzdušňováku, kde se to napojuje na ložisko. Mohlo by se to dát najít asi na vrakáči, ale montovalo se to jen do Espacu III. Ale zas je to problém, protože kdo ví v jakém stavu to z vrakáče bude. Vysílací válec taky musí mít nějakou těsnost a pokud je vyběhaný, mohlo by to i dělat to, co popisuješ.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

yndezit
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: sob bře 09, 2013 19:00
Bydliště: Praha

Re: Propadávání spojkového pedálu

Příspěvek od yndezit » stř říj 07, 2015 19:35

Díky za odpověď, myslím si to také, že koupit nové je na jistotu. Jenom mně hlodá, když tady všichni píšou o tom válci, kde se dá sehnat samotný, jaké je jeho číslo? Protože nechci za to dát 11 když by mi stačilo dát 4, tedy pokud to tak jde.

Ta sada od Renaultu za 11 vypadá takto:
Obrázek

1nokia1
Junior member
Příspěvky: 100
Registrován: pon bře 03, 2008 15:00
Bydliště: Poprad,Tatry-SK

Re: Propadávání spojkového pedálu

Příspěvek od 1nokia1 » čtv říj 08, 2015 12:57

Presne toto som už menil aj ja....Nikde sa to nedalo zohnať,len originál v Renaulte,cena okolo 350€.....Starý diel bol bez odvzdušnenia...
Renault Espace III 2.2td r.v.1999

yndezit
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: sob bře 09, 2013 19:00
Bydliště: Praha

Re: Propadávání spojkového pedálu

Příspěvek od yndezit » čtv říj 08, 2015 13:19

Hele a nový už odvzdušnění měl?

1nokia1
Junior member
Příspěvky: 100
Registrován: pon bře 03, 2008 15:00
Bydliště: Poprad,Tatry-SK

Re: Propadávání spojkového pedálu

Příspěvek od 1nokia1 » pát říj 09, 2015 12:58

Áno nové už malo odvzdušenie...
Renault Espace III 2.2td r.v.1999

yndezit
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: sob bře 09, 2013 19:00
Bydliště: Praha

Re: Propadávání spojkového pedálu

Příspěvek od yndezit » pát říj 09, 2015 13:27

Fajn, díky za info.

Ještě loni se snad vyráběla nějaká druhovýroba, jestli mi servis nekecá, no letos už určitě není. Takže mi zbývá jedině origo, nebo sehnat něco na vrakáči a odvzdušnit to, ale to vcelku asi nemám šanci.

milanhlavac
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: ned bře 25, 2007 11:22

Re: Propadávání spojkového pedálu

Příspěvek od milanhlavac » pát říj 09, 2015 13:52

Koukám, že se diskuze na toto téma zase rozjela... Je pravda, že od mého prvního dotazu už uběhl rok, s autem jsem ujel cca 9000km a zatím jsem nic neměnil. Stav ale není uspokojivý, takže budu muset k nějaké opravě brzy přistoupit. Zajímalo by mě, zda nevíte, jestli vyobrazený a zmiňovaný komplet pasuje taky na 2,2dCi? Odkazy na googlu zmiňují jen 2,2dt. Jinak mi na googlu vyskakují i samotné části sestavy, třeba se to dá sehnat i jednotlivě? A ještě: ten válec musí být něčím těsněný (guma??), dá se rozebrat a repasovat? Nezkoušel jste to už někdo třeba ne nějakém starém??
Kdysi R19-1,7; pak chvíli Laguna1,8 ta mi lezla krkem!; R5-1,2, Clio 1,2, Mitsubishi Space Star, Opel Vectra - A i B, Renault EspaceIII/2,2dCi/2001 - asi mě pálilo dobré bydlo s Toyotou Avensis!

yndezit
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: sob bře 09, 2013 19:00
Bydliště: Praha

Re: Propadávání spojkového pedálu

Příspěvek od yndezit » pát říj 09, 2015 17:40

Být na tvém místě, zašel bych do Renaultu a vyptal se na čísla dílů podle tvého VIN. A podle těch můžeš hledat dál.

Ty bys měl mít lepší šanci najít už třeba i někde na vrakáči použitý díl, který má odvzdušňování. Podle mne není až takové riziko použít starý díl, protože aspoň mně se to nevysypalo, ale je to zavdušněné, a odvzdušnit to asi nejde.

yndezit
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: sob bře 09, 2013 19:00
Bydliště: Praha

Re: Propadávání spojkového pedálu

Příspěvek od yndezit » sob úno 01, 2020 23:06

Takže po letech nastal zase ten samý problém. Chtěl jsem nechat odvzdušnit hydraulické vedení, dal jsem to do ruky někomu kdo tomu nerozumněl, takže mi po "opravě" za jízdy vypadl váleček na straně spojky na silnici.
Problém je v tom, že když před pěti lety byl k sehnání aspoň originál, tak dnes už ani ten není k mání. Najdete jeden na ebayi v Anglii za zoufalou cenu. Podařilo se mi sehnat celé vedení z vrakáče taky z Anglie z pravostranného auta, i s dopravou za asi 3000kč, v ČR s SR jsem obvolal přes 20 vrakovišť a prodejců použitých dílů, všichni říkají že to nikdo nemá a když, tak je to hned pryč.

Nicméně řešení může existovat i dnes. Jde o to že díl má renaulťácké číslo
6025371457
Obrázek
což je celá sada, dva válečky a potrubí s hadicí mezi tím, rozpojitelné. Ten černý váleček s hadicí se žlutou koncovkou je k pedálu, světlý plastový váleček s červeným koncem na hadici je na převodovce.

Bohužel jen na mém 2.2dT byly v průběhu dvou let výroby snad 4 systémy, takže můžete hledat i další díly, liší se jen detaily jako uzavřený/otevřený systém, s odvzdušněním atd:
6025371585
6025409311A
6025303150
6025370629

a to vše jen pro převodovku PK1, JC5 z počátku výroby má jiné nezaměnitelné vedení a válečky (jsou menší), takže pozor na to.

Řešení pro váleček u pedálu nemám, ale ten druhý na převodovce se patrně dodnes nachází ve spojkové sadě pro Iveco Turbodaily, číslo dílu
513007110
Obrázek
je opět světlý, je akorát zasazen do masivního černého kovového držáku, ale to tam drží jen na čtvrtzávit, takže pokud máte manžetu ze starého, lze držáky zaměnit. Vedení ovšem nahradit nelze, je lisované, musí se vyčepovat ta stříbrná koncovka u válečku.
Není to 100%ní informace, protože můj mechanik nakonec nový díl, i když jsem ho koupil, nepoužil, použil ten z vrakáče z Anglie. Ale kdyby někd do toho chtěl jít, tak tu Iveco sadu v hodnotě cca 2000 přenechám zdarma někomu, kdo pak dá vědět zda se mu transplantace podařila.

Wáca
Starting member
Příspěvky: 52
Registrován: sob led 06, 2018 18:44

Re: Propadávání spojkového pedálu

Příspěvek od Wáca » pon úno 03, 2020 21:31

Jak to tak čtu, tak koukám zlatý lanko :-o

Uživatelský avatar
michal.sk
Junior member
Příspěvky: 135
Registrován: pát dub 19, 2013 07:23
Bydliště: BRATISLAVA

Re: Propadávání spojkového pedálu

Příspěvek od michal.sk » pát črc 24, 2020 21:10

...nedalo mi to a docital som to az do konca.... zlate lanko... ano, na prevodovke JC5 + benzin, pri nafte PK1 dva typy hydrauliky - samozrejme odvzdusnuju sa obidva... len ma udivuje ze "odbornici - mechanici" nevedia ako, a ze vobec... ako moze niekto napisat taku kravinu ze sa to neda odvzdusnit? ako sa to asi plni kvapalinou? mimochodom aj lanko sa da rozobrat a nastavit na opatovne pouzitie....
čo bolo, bolo... teraz je to .:Renault::Espace::1998::E2::2,0::8V:.

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů