Propadávání spojkového pedálu
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 31
- Registrován: ned bře 25, 2007 11:22
Propadávání spojkového pedálu
Zdravím, začal mi blbnout spojkový pedál. Někdy se během jízdy jakoby propadne k podlaze a pak auto nechce řadit. Stačí ale, když pedál nohou nadzvednu a zase funguje normálně. Podobně to občas udělá i při odstavení auta - ráno je pedál propadlý a pomůže zase nadzvednutí. (2,2dci 2001 cca 300000km). Čím to může být? Poradíte? Díky.
Kdysi R19-1,7; pak chvíli Laguna1,8 ta mi lezla krkem!; R5-1,2, Clio 1,2, Mitsubishi Space Star, Opel Vectra - A i B, Renault EspaceIII/2,2dCi/2001 - asi mě pálilo dobré bydlo s Toyotou Avensis!
Re: Propadávání spojkového pedálu
Ahoj,
u 2.2dCi je tuším spojka řešená hydrulicky - pokud ano, bude jádro pudla v ovládacím válci pedálu. To znamené vyndat, vyměnit těsnění, nandat. Podobně jako u hlavního brzdového válce, kdyby ti propadal brzdový pedál.
Pokud máš bowden, může být vadný samoštel na lanku. Řeší se to výměnou celého lanka (1100-2500 dle dodavatele)
u 2.2dCi je tuším spojka řešená hydrulicky - pokud ano, bude jádro pudla v ovládacím válci pedálu. To znamené vyndat, vyměnit těsnění, nandat. Podobně jako u hlavního brzdového válce, kdyby ti propadal brzdový pedál.
Pokud máš bowden, může být vadný samoštel na lanku. Řeší se to výměnou celého lanka (1100-2500 dle dodavatele)
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
- Ocko
- Junior member
- Příspěvky: 114
- Registrován: stř črc 27, 2011 21:07
- Bydliště: Kadaň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Propadávání spojkového pedálu
Ano je hydraulicka, hlavni spojkovy valec propousti tlak. Stoji asi 4000 kc. Me zatim pomohla pomocna pruzina na pedal, ale me se tedy nepropadnul za jizdy, ale jen parkrat pres moc.
Re: Propadávání spojkového pedálu
V případě vadného válce spojky bych neváhal s opravou, flikování jen zvyšuje vážná rizika plynoucí z náhlé neovladatelnosti auta.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: Propadávání spojkového pedálu
Ahoj, přilepím svůj dotaz sem, mám G. Espace III 2.2dT 1998. Už dlouho mi zabírá spojkový pedál hydraulické spojky až dole u podlahy. Loni v servisu mi říkali že je poblém ve spojkovém válci a stojí asi 4 tisíce, a bude chtít vyměnit. Bohužel nejde odvzdušnit. A zvlášť když byla v létě vedra, tak se to ještě zhoršovalo, řazení šlo skoro přes zuby.
Takže nyní - v jiném servisu podotýkám - jsem jim to dal na výměnu, a přišli s tím že se má vyměnit renaulťácký díl 6025371457, který stojí origo asi 11 tisíc. Prý se jim to rozpadlo po demontáži, takže už to nepůjde vrátit jednoduše zpět.
Ale když si ho vygůglim, tak je tam i dost jiných hadiček a patrně i pedál samotný, takže si říkám, je to asi celá nějaká sada, nejen ten spojkový válec. Kde jste vy sehnali ten spojkový válec za ty 4k? Máte nějaké číslo, které bych mohl pohledat, jestli to není to pravé?
Takže nyní - v jiném servisu podotýkám - jsem jim to dal na výměnu, a přišli s tím že se má vyměnit renaulťácký díl 6025371457, který stojí origo asi 11 tisíc. Prý se jim to rozpadlo po demontáži, takže už to nepůjde vrátit jednoduše zpět.
Ale když si ho vygůglim, tak je tam i dost jiných hadiček a patrně i pedál samotný, takže si říkám, je to asi celá nějaká sada, nejen ten spojkový válec. Kde jste vy sehnali ten spojkový válec za ty 4k? Máte nějaké číslo, které bych mohl pohledat, jestli to není to pravé?
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Propadávání spojkového pedálu
Je to vysílací válec u spojkového pedálu, hadice/trubka od vysílacího válce až k odvzdušňováku, kde se to napojuje na ložisko. Mohlo by se to dát najít asi na vrakáči, ale montovalo se to jen do Espacu III. Ale zas je to problém, protože kdo ví v jakém stavu to z vrakáče bude. Vysílací válec taky musí mít nějakou těsnost a pokud je vyběhaný, mohlo by to i dělat to, co popisuješ.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Propadávání spojkového pedálu
Díky za odpověď, myslím si to také, že koupit nové je na jistotu. Jenom mně hlodá, když tady všichni píšou o tom válci, kde se dá sehnat samotný, jaké je jeho číslo? Protože nechci za to dát 11 když by mi stačilo dát 4, tedy pokud to tak jde.
Ta sada od Renaultu za 11 vypadá takto:
Ta sada od Renaultu za 11 vypadá takto:
Re: Propadávání spojkového pedálu
Presne toto som už menil aj ja....Nikde sa to nedalo zohnať,len originál v Renaulte,cena okolo 350€.....Starý diel bol bez odvzdušnenia...
Renault Espace III 2.2td r.v.1999
Re: Propadávání spojkového pedálu
Hele a nový už odvzdušnění měl?
Re: Propadávání spojkového pedálu
Fajn, díky za info.
Ještě loni se snad vyráběla nějaká druhovýroba, jestli mi servis nekecá, no letos už určitě není. Takže mi zbývá jedině origo, nebo sehnat něco na vrakáči a odvzdušnit to, ale to vcelku asi nemám šanci.
Ještě loni se snad vyráběla nějaká druhovýroba, jestli mi servis nekecá, no letos už určitě není. Takže mi zbývá jedině origo, nebo sehnat něco na vrakáči a odvzdušnit to, ale to vcelku asi nemám šanci.
-
- Starting member
- Příspěvky: 31
- Registrován: ned bře 25, 2007 11:22
Re: Propadávání spojkového pedálu
Koukám, že se diskuze na toto téma zase rozjela... Je pravda, že od mého prvního dotazu už uběhl rok, s autem jsem ujel cca 9000km a zatím jsem nic neměnil. Stav ale není uspokojivý, takže budu muset k nějaké opravě brzy přistoupit. Zajímalo by mě, zda nevíte, jestli vyobrazený a zmiňovaný komplet pasuje taky na 2,2dCi? Odkazy na googlu zmiňují jen 2,2dt. Jinak mi na googlu vyskakují i samotné části sestavy, třeba se to dá sehnat i jednotlivě? A ještě: ten válec musí být něčím těsněný (guma??), dá se rozebrat a repasovat? Nezkoušel jste to už někdo třeba ne nějakém starém??
Kdysi R19-1,7; pak chvíli Laguna1,8 ta mi lezla krkem!; R5-1,2, Clio 1,2, Mitsubishi Space Star, Opel Vectra - A i B, Renault EspaceIII/2,2dCi/2001 - asi mě pálilo dobré bydlo s Toyotou Avensis!
Re: Propadávání spojkového pedálu
Být na tvém místě, zašel bych do Renaultu a vyptal se na čísla dílů podle tvého VIN. A podle těch můžeš hledat dál.
Ty bys měl mít lepší šanci najít už třeba i někde na vrakáči použitý díl, který má odvzdušňování. Podle mne není až takové riziko použít starý díl, protože aspoň mně se to nevysypalo, ale je to zavdušněné, a odvzdušnit to asi nejde.
Ty bys měl mít lepší šanci najít už třeba i někde na vrakáči použitý díl, který má odvzdušňování. Podle mne není až takové riziko použít starý díl, protože aspoň mně se to nevysypalo, ale je to zavdušněné, a odvzdušnit to asi nejde.
Re: Propadávání spojkového pedálu
Takže po letech nastal zase ten samý problém. Chtěl jsem nechat odvzdušnit hydraulické vedení, dal jsem to do ruky někomu kdo tomu nerozumněl, takže mi po "opravě" za jízdy vypadl váleček na straně spojky na silnici.
Problém je v tom, že když před pěti lety byl k sehnání aspoň originál, tak dnes už ani ten není k mání. Najdete jeden na ebayi v Anglii za zoufalou cenu. Podařilo se mi sehnat celé vedení z vrakáče taky z Anglie z pravostranného auta, i s dopravou za asi 3000kč, v ČR s SR jsem obvolal přes 20 vrakovišť a prodejců použitých dílů, všichni říkají že to nikdo nemá a když, tak je to hned pryč.
Nicméně řešení může existovat i dnes. Jde o to že díl má renaulťácké číslo
6025371457
což je celá sada, dva válečky a potrubí s hadicí mezi tím, rozpojitelné. Ten černý váleček s hadicí se žlutou koncovkou je k pedálu, světlý plastový váleček s červeným koncem na hadici je na převodovce.
Bohužel jen na mém 2.2dT byly v průběhu dvou let výroby snad 4 systémy, takže můžete hledat i další díly, liší se jen detaily jako uzavřený/otevřený systém, s odvzdušněním atd:
6025371585
6025409311A
6025303150
6025370629
a to vše jen pro převodovku PK1, JC5 z počátku výroby má jiné nezaměnitelné vedení a válečky (jsou menší), takže pozor na to.
Řešení pro váleček u pedálu nemám, ale ten druhý na převodovce se patrně dodnes nachází ve spojkové sadě pro Iveco Turbodaily, číslo dílu
513007110
je opět světlý, je akorát zasazen do masivního černého kovového držáku, ale to tam drží jen na čtvrtzávit, takže pokud máte manžetu ze starého, lze držáky zaměnit. Vedení ovšem nahradit nelze, je lisované, musí se vyčepovat ta stříbrná koncovka u válečku.
Není to 100%ní informace, protože můj mechanik nakonec nový díl, i když jsem ho koupil, nepoužil, použil ten z vrakáče z Anglie. Ale kdyby někd do toho chtěl jít, tak tu Iveco sadu v hodnotě cca 2000 přenechám zdarma někomu, kdo pak dá vědět zda se mu transplantace podařila.
Problém je v tom, že když před pěti lety byl k sehnání aspoň originál, tak dnes už ani ten není k mání. Najdete jeden na ebayi v Anglii za zoufalou cenu. Podařilo se mi sehnat celé vedení z vrakáče taky z Anglie z pravostranného auta, i s dopravou za asi 3000kč, v ČR s SR jsem obvolal přes 20 vrakovišť a prodejců použitých dílů, všichni říkají že to nikdo nemá a když, tak je to hned pryč.
Nicméně řešení může existovat i dnes. Jde o to že díl má renaulťácké číslo
6025371457
což je celá sada, dva válečky a potrubí s hadicí mezi tím, rozpojitelné. Ten černý váleček s hadicí se žlutou koncovkou je k pedálu, světlý plastový váleček s červeným koncem na hadici je na převodovce.
Bohužel jen na mém 2.2dT byly v průběhu dvou let výroby snad 4 systémy, takže můžete hledat i další díly, liší se jen detaily jako uzavřený/otevřený systém, s odvzdušněním atd:
6025371585
6025409311A
6025303150
6025370629
a to vše jen pro převodovku PK1, JC5 z počátku výroby má jiné nezaměnitelné vedení a válečky (jsou menší), takže pozor na to.
Řešení pro váleček u pedálu nemám, ale ten druhý na převodovce se patrně dodnes nachází ve spojkové sadě pro Iveco Turbodaily, číslo dílu
513007110
je opět světlý, je akorát zasazen do masivního černého kovového držáku, ale to tam drží jen na čtvrtzávit, takže pokud máte manžetu ze starého, lze držáky zaměnit. Vedení ovšem nahradit nelze, je lisované, musí se vyčepovat ta stříbrná koncovka u válečku.
Není to 100%ní informace, protože můj mechanik nakonec nový díl, i když jsem ho koupil, nepoužil, použil ten z vrakáče z Anglie. Ale kdyby někd do toho chtěl jít, tak tu Iveco sadu v hodnotě cca 2000 přenechám zdarma někomu, kdo pak dá vědět zda se mu transplantace podařila.
Re: Propadávání spojkového pedálu
Jak to tak čtu, tak koukám zlatý lanko
Re: Propadávání spojkového pedálu
...nedalo mi to a docital som to az do konca.... zlate lanko... ano, na prevodovke JC5 + benzin, pri nafte PK1 dva typy hydrauliky - samozrejme odvzdusnuju sa obidva... len ma udivuje ze "odbornici - mechanici" nevedia ako, a ze vobec... ako moze niekto napisat taku kravinu ze sa to neda odvzdusnit? ako sa to asi plni kvapalinou? mimochodom aj lanko sa da rozobrat a nastavit na opatovne pouzitie....
čo bolo, bolo... teraz je to .:Renault::Espace::1998::E2::2,0::8V:.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů