Grand Espace III 2.2dt, asi motor v ...
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 9
- Registrován: stř čer 18, 2014 13:47
- Bydliště: Protivín
- Kontaktovat uživatele:
Grand Espace III 2.2dt, asi motor v ...
Ahoj,
rád bych se s vámi podělil o své zkušenosti s Espacem a zároveň vás požádal o radu co dál.
Před dvěma měsíci jsem vyměnil svou Alfu 166 2.4 JTD za Grand Espace 2.2 dT. Spokojenost náramná.
Pohodlné svezení, místo na spaní, auto mi prostě sedlo.
Před 14ti dny jsme s rodinkou vyrazili na dovču na Vysočinu.
Cca po patnácti kilometrech (už se to stalo i dříve) občas blikla kontrolka olejničky, žádný stres, jel jsem dál.
Pak jsem začal předjíždět náklaďák rychlostí cca 110km/h a cosi zasmrádlo. Neřešil jsem, asi to bylo z toho náklaďáku (říkal jsem)
Nicméně po 15ti minutách jízdy auto začalo vařit. Zastavil jsem, kouknul do motoru, dolil vodu co jsme měli v autě a z chladiče to teklo jak o závod.
Když jsem znovu zašpuntoval nádobku na chladící kapalinu, už to jen kapalo a já se rozhodl, že domu dojedu.
Po cestě jsme opět dolévali do plna (žebrali jsme o vodu na vesnicích), ale 10km od baráku auto přestalo jet na všechny válce a najednou se roztočil motor do závratných otáček, nešel chcípnout, mraky kouře, rodinka vyskákala raději do lesa, no prostě Jackie Chan hadr (smutná akční komedie )
Odtáhl nás kamarád (Espace III 3.0LPG) a my přeložili věci a odjeli na dovču Voyagerem.
Dovča se nakonec vydařila, nicméně teď nevím, co s Espacem dál.
Moc mě mrzí, že nejezdí, bylo to supr auto, oblíbil jsem si ho rychle.
Z historie vozu vím, že bylo bourané na levý předek a někdo to zbastlil dohromady aby to jezdilo. Já jsem na auta úplně blbej a nerozumím jim, tak jsem při "koupi" nepoznal nic, co by mohlo být na závadu. Včera jsem koukal na internet na inzeráty a našel jsem, že někdo toho mého Espace prodával za 20k, přičemž já ho bral v protihodnotě Alfy za cca 40k. No prostě jsem nalítl.
Kdyby měl někdo z vás nápad co dál, zda vyměnit motor, kde ho koupit kde vyměnit, nebo zda dát auto do šrotu, dejte mi, prosím, vědět.
Předem díky za všechny rady,
Martin
602 473 592
Protivín
rád bych se s vámi podělil o své zkušenosti s Espacem a zároveň vás požádal o radu co dál.
Před dvěma měsíci jsem vyměnil svou Alfu 166 2.4 JTD za Grand Espace 2.2 dT. Spokojenost náramná.
Pohodlné svezení, místo na spaní, auto mi prostě sedlo.
Před 14ti dny jsme s rodinkou vyrazili na dovču na Vysočinu.
Cca po patnácti kilometrech (už se to stalo i dříve) občas blikla kontrolka olejničky, žádný stres, jel jsem dál.
Pak jsem začal předjíždět náklaďák rychlostí cca 110km/h a cosi zasmrádlo. Neřešil jsem, asi to bylo z toho náklaďáku (říkal jsem)
Nicméně po 15ti minutách jízdy auto začalo vařit. Zastavil jsem, kouknul do motoru, dolil vodu co jsme měli v autě a z chladiče to teklo jak o závod.
Když jsem znovu zašpuntoval nádobku na chladící kapalinu, už to jen kapalo a já se rozhodl, že domu dojedu.
Po cestě jsme opět dolévali do plna (žebrali jsme o vodu na vesnicích), ale 10km od baráku auto přestalo jet na všechny válce a najednou se roztočil motor do závratných otáček, nešel chcípnout, mraky kouře, rodinka vyskákala raději do lesa, no prostě Jackie Chan hadr (smutná akční komedie )
Odtáhl nás kamarád (Espace III 3.0LPG) a my přeložili věci a odjeli na dovču Voyagerem.
Dovča se nakonec vydařila, nicméně teď nevím, co s Espacem dál.
Moc mě mrzí, že nejezdí, bylo to supr auto, oblíbil jsem si ho rychle.
Z historie vozu vím, že bylo bourané na levý předek a někdo to zbastlil dohromady aby to jezdilo. Já jsem na auta úplně blbej a nerozumím jim, tak jsem při "koupi" nepoznal nic, co by mohlo být na závadu. Včera jsem koukal na internet na inzeráty a našel jsem, že někdo toho mého Espace prodával za 20k, přičemž já ho bral v protihodnotě Alfy za cca 40k. No prostě jsem nalítl.
Kdyby měl někdo z vás nápad co dál, zda vyměnit motor, kde ho koupit kde vyměnit, nebo zda dát auto do šrotu, dejte mi, prosím, vědět.
Předem díky za všechny rady,
Martin
602 473 592
Protivín
Re: Grand Espace III 2.2dt, asi motor v ...
To ti asi protekl olej turbem dovnitř, a motor ho začal spalovat. Tomu by nasvědčovalo že i předtím blikala kontrolka oleje, protože ti ho motor žral a ubýval.
Je to určitě na výměnu turba, repasované za 7,5 až 8tisíc, bez práce. Ale jestli se poškodil i motor, to musí někdo zjistit. Podobná věc se stala Míčovi tady na fóru, je to v nějakém vláknu, hledej, případně mu pošli SZ, má jednak díly a jednak zkušenosti. A je někde od Písku nebo Milevska.
Je to určitě na výměnu turba, repasované za 7,5 až 8tisíc, bez práce. Ale jestli se poškodil i motor, to musí někdo zjistit. Podobná věc se stala Míčovi tady na fóru, je to v nějakém vláknu, hledej, případně mu pošli SZ, má jednak díly a jednak zkušenosti. A je někde od Písku nebo Milevska.
-
- Starting member
- Příspěvky: 9
- Registrován: stř čer 18, 2014 13:47
- Bydliště: Protivín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Grand Espace III 2.2dt, asi motor v ...
Ahoj,
díky za odpoved, Mica je ted na dovolene (mimo jine supr chlapik, osobne jsem se s nim skrz toto forum poznal) ale slibil mi, ze zkusi neco vymyslet.
Nicmene jsem si rikal, ze vic hlav vic vi a tak to davam do placu
Treba by to moje auto nekdo vzal na nahradni dily a ja koupil jine.
Martin
díky za odpoved, Mica je ted na dovolene (mimo jine supr chlapik, osobne jsem se s nim skrz toto forum poznal) ale slibil mi, ze zkusi neco vymyslet.
Nicmene jsem si rikal, ze vic hlav vic vi a tak to davam do placu
Treba by to moje auto nekdo vzal na nahradni dily a ja koupil jine.
Martin
Re: Grand Espace III 2.2dt, asi motor v ...
Tak je otázka co s tím budeš chtít dělat. I kdybys to dal na díly, moc za to nedostaneš, to už by bylo lepší ho nechat na díly pro sebe, případně semtam něco prodat, a pořídit si druhého Espíka 2.2dT, byť asi na to nebudeš mít asi moc chuť Ale motorizace je to dobrá, ignorovat všechny ty příznaky se nevyplatí v jakémkoli autě, nota bene do 50tisíc, kde už je to ne o značce, ale o stavu konkrétního kusu.
Pokud potřebuješ auto pro rodinu, koupil bych znovu to samé auto, se stejným motorem, akorát verzi Grand - je znatelně použitelnější - ale hlavně to nech hned někoho prohlédnout, aby řekl v jakém je to stavu. A počítat s tím, že auto v této cenové hladině to bude potřebovat pár tisíc na servis, protože vše bude opotřebované - spojka, tlumiče, brzdy atd. Tady si moc nepomůžeš jiným typem auta, ale starého budeš moci leccos použít.
Pokud potřebuješ auto pro rodinu, koupil bych znovu to samé auto, se stejným motorem, akorát verzi Grand - je znatelně použitelnější - ale hlavně to nech hned někoho prohlédnout, aby řekl v jakém je to stavu. A počítat s tím, že auto v této cenové hladině to bude potřebovat pár tisíc na servis, protože vše bude opotřebované - spojka, tlumiče, brzdy atd. Tady si moc nepomůžeš jiným typem auta, ale starého budeš moci leccos použít.
-
- Starting member
- Příspěvky: 9
- Registrován: stř čer 18, 2014 13:47
- Bydliště: Protivín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Grand Espace III 2.2dt, asi motor v ...
Musim rict, ze totez me uz napadlo, koukal jsem na autoscout a v rakousku by se neco asi i naslo. tady je to hrozne drahy a predpokladam ze v rajchu by mohly byt stavy aut lepsi (ale jak to dovezt netusim)
Pravdou je taky, ze na Espace jsem nezanevrel, jen na toho dotycneho co mi to prodal. Podle meho vedel vic nez mi rekl...
PS: Grandik to moje auto je a vleze se do toho vic jak do Grand Voyagera, ktereho mam taky. Ale toho si chceme posetrit, ne s nim denne litat do prace
Pravdou je taky, ze na Espace jsem nezanevrel, jen na toho dotycneho co mi to prodal. Podle meho vedel vic nez mi rekl...
PS: Grandik to moje auto je a vleze se do toho vic jak do Grand Voyagera, ktereho mam taky. Ale toho si chceme posetrit, ne s nim denne litat do prace
-
- Starting member
- Příspěvky: 9
- Registrován: stř čer 18, 2014 13:47
- Bydliště: Protivín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Grand Espace III 2.2dt, asi motor v ...
a nebo co myslite tohle? neznate nekdo to auto? a co popisovany problem se spojkou? dekuji
http://auto.bazos.cz/inzerat/38252934/P ... y-1999.php
popr. tohle, ale mam to strasne daleko:
http://auto.bazos.cz/inzerat/36886481/E ... rv1998.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/38252934/P ... y-1999.php
popr. tohle, ale mam to strasne daleko:
http://auto.bazos.cz/inzerat/36886481/E ... rv1998.php
Re: Grand Espace III 2.2dt, asi motor v ...
U toho druhého inzerátu jsou relativně cenná ta zimní i letní kola, i kdybys je neužil sám, tak je dál snadno prodáš.
Ložisko spojky stojí ani ne tisícovku, ale protože je s výměnou spousta práce - musí ven i převodovka, nedávno jsem to nechal dělat na svém - tak se většinou mění celá spojka (sada stojí 4-5 tisíc). A když už je to venku, vyměnit i ložiska poloos a na převodovce na výstupu, jsou to stokoruny. Důležité je aby nebyl chycený i dvouhmoťák, ten je za desítku. Jenže bohužel, protože tahle auta mají najeto přes 200kkm, skoro každé stojí před touto výměnou.
Přidám taky jeden inzerát, který se mi líbil - čepy jsou záležitosti kolem jedné tisícikoruny, výfuk, pokud je to jen oprava, taky dobrý - dal by se přehodit ze starého. Ty brzdy co zmiňuje že nechal dělat je investice za cca 3000,-. Je to tam už dlouho, možná by byla nějaká slevička.
http://www.sbazar.cz/dimerano/detail/59 ... -22-dti-rv
Každopádně ale výhra je pokud seženeš stejnou barvu, abys po ťukancích mohl měnit jen díly a nemusel je lakovat. Stejně tak, pokud bys potřeboval prohazovat sedačky, tak myslím že nejsou kompatibilní ty do kolejniček s těmi do ok na podlaze.
Ložisko spojky stojí ani ne tisícovku, ale protože je s výměnou spousta práce - musí ven i převodovka, nedávno jsem to nechal dělat na svém - tak se většinou mění celá spojka (sada stojí 4-5 tisíc). A když už je to venku, vyměnit i ložiska poloos a na převodovce na výstupu, jsou to stokoruny. Důležité je aby nebyl chycený i dvouhmoťák, ten je za desítku. Jenže bohužel, protože tahle auta mají najeto přes 200kkm, skoro každé stojí před touto výměnou.
Přidám taky jeden inzerát, který se mi líbil - čepy jsou záležitosti kolem jedné tisícikoruny, výfuk, pokud je to jen oprava, taky dobrý - dal by se přehodit ze starého. Ty brzdy co zmiňuje že nechal dělat je investice za cca 3000,-. Je to tam už dlouho, možná by byla nějaká slevička.
http://www.sbazar.cz/dimerano/detail/59 ... -22-dti-rv
Každopádně ale výhra je pokud seženeš stejnou barvu, abys po ťukancích mohl měnit jen díly a nemusel je lakovat. Stejně tak, pokud bys potřeboval prohazovat sedačky, tak myslím že nejsou kompatibilní ty do kolejniček s těmi do ok na podlaze.
-
- Starting member
- Příspěvky: 9
- Registrován: stř čer 18, 2014 13:47
- Bydliště: Protivín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Grand Espace III 2.2dt, asi motor v ...
Diky za info ohledne oprav. Ten druhy inzerat se mi take libi, ale na cumendu do Frydku asi nepojedu, mam to skoro 400km.
Ohledne inzeratu co se libi tobe - pripada mi to, ze to auto nebude v dobrem stavu...
Ohledne inzeratu co se libi tobe - pripada mi to, ze to auto nebude v dobrem stavu...
Re: Grand Espace III 2.2dt, asi motor v ...
Neříkám že bude, každopádně u každého je potřeba prohlídka, byť to stojí nějaké peníze. Nečekej že ta auta budou bez chyby, při těch cenách nebudou, ale otázka pro servisního technika je, kolik mne to auto bude stát během roku (nebo třeba 20tisíc km) na opravách? Prošlo by to skrz STK?
Vždy by se po koupi měly měnit rozvody, vč. vodní pumpy, to je tak za desítku. Nemělo by to hlásit chyby na palubovce, byť je za nimi často jen nějaký studený kontakt - EIII nemá moc dobrou elektroinstalaci. Jaký je stav podvozku? Netáhne to při jízdě na stranu, nemá to nějaké pazvuky, hvízdání, výpadky výkonu atd. Někde se asi bude platit ekopoplatek (3000,-), o další důvod di to nechat zkontrolovat předem. A dost dalších věcí, zkus gůglit "Rady před koupí ojetiny". Pokud na to máš a čas, máš čím jezdit a nespěcháš na povoz, klidně hledej delší čas, měsíce atd. Já taky koupil jednoho a po prohlídce mi mechanik řekl že je na tom oprav za 100 tisíc tak jsem ho vracel.
Vždy by se po koupi měly měnit rozvody, vč. vodní pumpy, to je tak za desítku. Nemělo by to hlásit chyby na palubovce, byť je za nimi často jen nějaký studený kontakt - EIII nemá moc dobrou elektroinstalaci. Jaký je stav podvozku? Netáhne to při jízdě na stranu, nemá to nějaké pazvuky, hvízdání, výpadky výkonu atd. Někde se asi bude platit ekopoplatek (3000,-), o další důvod di to nechat zkontrolovat předem. A dost dalších věcí, zkus gůglit "Rady před koupí ojetiny". Pokud na to máš a čas, máš čím jezdit a nespěcháš na povoz, klidně hledej delší čas, měsíce atd. Já taky koupil jednoho a po prohlídce mi mechanik řekl že je na tom oprav za 100 tisíc tak jsem ho vracel.
-
- Starting member
- Příspěvky: 9
- Registrován: stř čer 18, 2014 13:47
- Bydliště: Protivín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Grand Espace III 2.2dt, asi motor v ...
Mas pravdu, ze v kazdym pripade se mnou bude muset jet kamarad co ma EIII a leccemus rozumi. Tohle auto jsem bral sam a jak jsem dopadl.
Mimochodem - jsem administrator pocitacove site (ale jinak kutil domaci), coz lecos vysvetluje
Mimochodem - jsem administrator pocitacove site (ale jinak kutil domaci), coz lecos vysvetluje
Re: Grand Espace III 2.2dt, asi motor v ...
V poho, taky jsem spíš IT, a s auty začal v roce 2006 a o Espacu jsem věděl jen že se mi líbí Taky jsem se učil systémem pokud a omyl, no stálo mne to nějaké peníze. Veď si nějaké statistiky, slouží k tomu třeba spritmonitor.de, abys věděl kdys co měnil. Díky tomu vím že mne to auto stojí celkem (bez paliv, ale vč. pojistek a dálniční známky) v průměru 20k ročně. A pak to můžeš srovnávat třeba s tím Voyagerem.
Důležité je mít někoho kdo se v tom umí hrabat a má na to vercajk. Dobrý neofiko servis, třebas malý. Těch už jsem vystřídal, a jsem kvůli nim ochoten najet dost kilometrů, než to dát za roh, kde jsou ale lajdáci. A taky mít druhé auto, aby člověk v případě poruchy - jakože jsou a budou - mohl jezdit něčím druhým, a nebyl tlačen do oprav systémem výměn za nové díly, měl čas na hledání po vrakáčích a bazarech.
A zbytek je o štěstí. Přeju ti ho, budeš ho potřebovat
Důležité je mít někoho kdo se v tom umí hrabat a má na to vercajk. Dobrý neofiko servis, třebas malý. Těch už jsem vystřídal, a jsem kvůli nim ochoten najet dost kilometrů, než to dát za roh, kde jsou ale lajdáci. A taky mít druhé auto, aby člověk v případě poruchy - jakože jsou a budou - mohl jezdit něčím druhým, a nebyl tlačen do oprav systémem výměn za nové díly, měl čas na hledání po vrakáčích a bazarech.
A zbytek je o štěstí. Přeju ti ho, budeš ho potřebovat
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů