Problém s řazením jedničky a zpátečky

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
alf
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: stř zář 05, 2007 18:14

Problém s řazením jedničky a zpátečky

Příspěvek od alf » sob črc 12, 2014 15:51

Nazdar kolegové. Poslední dobou mám stupňující se problémy s řazením jedničky a zpátečky (benzín, 84kw). Kvalty jdou ztuha, musí se překonávat docela velký odpor. Zajímavé je že problém není vždy stejný. Někdy tam jdou kvalty hůř, někdy líp. Se chcípnutým motorem jsou problémy menší, kvalty tam jdou líp.
Setkali jste se někdo s něčím podobným?

Míča_2.2DT
Senior member
Příspěvky: 1554
Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
Bydliště: Milevsko

Re: Problém s řazením jedničky a zpátečky

Příspěvek od Míča_2.2DT » sob črc 12, 2014 22:17

Ahoj,prvni mě napadá jestli tam máš dost oleje?Jako druhé bych lehnul pod auto a zkoumal jestli se (pokud máš tahlo) o něco nedře Pokud lanovod muze být ohnuty nebo roztřepený PS:Neznám motor jaký máš hádám:-) Jen dodám mě se zdálo že mi to špatně řadí a malo jede oboje mělo stejnou závadu:-) origo kobereček se pod gumovým uvolnil a nahňoucal se pod pedály:-) Takže jsem je nemohl došlápnout.

Uživatelský avatar
michal.sk
Junior member
Příspěvky: 135
Registrován: pát dub 19, 2013 07:23
Bydliště: BRATISLAVA

Re: Problém s řazením jedničky a zpátečky

Příspěvek od michal.sk » pon črc 21, 2014 12:36

(benzín, 84 kW) - aký by to mohol byť motor??? - ale vážne, keď to ide ťažko, môže to byť spojka - nevypne úplne a pri radení musíš prekonať odpor synchronu. keď je motor vypnutý ide to ľahko, lebo sa nič v prevodovke netočí. môže to robiť samotná spojka alebo vypínacia páka, alebo lanko (je na ňom automatický vymedzovač vôle) alebo len nahrnutý koberec pod pedálom, a tým ho vlastne nedotlačíš až dole a spojku nevypneš úplne. ešte skús pozrieť pod prevodovku, je tam taká plastová miska čo zachytáva kvapkajúci olej z prevodovky. niekedy sa uvolní (keď niečo chytíš spodkom auta) a potom zavadzia pri pohybe páky resp tiahla. ale keď to ide ok pri vypnutom motore zameraj sa na tú spojku.
čo bolo, bolo... teraz je to .:Renault::Espace::1998::E2::2,0::8V:.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Problém s řazením jedničky a zpátečky

Příspěvek od Zefek » pon črc 21, 2014 13:25

To podle mě nemá logicku. Synchron má za úkol zastavit ozubené kolo, aby mohlo zapadnout do jiného ozubeného kola. Respektive, aby se na to zastavené kolo mohlo něco (zubová spojka) nasunout. Takže pokud by spojka nevypínala, tak by došlo k tomu, že synchron ozubené kolo nezastaví (je pořád poháněné od motoru). Ano, mohl by ho přibrzdit, ale ne zastavit (záleží na síle, ...). Při nasunutí té zubové spojky bys pak spočítal pár zubů, protože to jedno kolo by se pořád točilo. Se synchronem se nepřetahuješ, ty pohybem šaltpáky zatlačíš ten synchron na to ozubené kolo a potom přes synchron nasuneš tu zubovou spojku.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

dlabca
Senior member
Příspěvky: 1149
Registrován: pon zář 07, 2009 09:20
Bydliště: Olomouc

Re: Problém s řazením jedničky a zpátečky

Příspěvek od dlabca » pon črc 21, 2014 13:32

Jen pro upřesnění, synchron kola nezastaví, jen vyrovná rychlosti obou kol.
Grand ESPACE IV PH2 2.0T 2007 Sport line, CNC Carminat

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Problém s řazením jedničky a zpátečky

Příspěvek od Zefek » pon črc 21, 2014 14:02

Když vyšlápneš spojku a zařadíš neutrál a tu spojku budeš držet, tak dojde k zastavení vstupní hřídele převodovky (předlohová hřídel). Převodovky jsou dělané tak, že se s tou hřídelí zastaví i kola na výstupní hřídeli (jsou na ni ložiska a na nich jsou ty kola a jsou stále přes ozubení spojené s vstupní hřídelí). S výstupní hřídelí je spojena ta zubová spojka, kterou nasuneš na to ozubené kolo - nenasune se na celé kolo, ale na bok kola, který má zoubky, které do té spojky zapadnou. Takže jediné, co se v převodovce při zařazení neutrálu a vyšlápnuté spojce točí, jsou ty zubové spojky (přesuvníky, ...). Při pohybu té spojky se zatlačí na synchron, ten vytvoří kluzné spojení mezi tou spojkou a ozubeným kolem. Dojde k roztočení ozubeného kola a tím i celé vstupní hřídele. Tenhle okamžik je krásně slyšet na vychrapané převodovce :D Kolo se roztočí takovými otáčkami, jako se točí výstupní hřídel (převod přes kola) a poměrem ozubených kol na předlohové a výstupní hřídeli se změní otáčky vstupní hřídele. Následně za synchronem jde ta spojka. Souhlas tedy s tím, že synchron vyrovnává otáčky.

Zvláštním případem je ale zpátečka. Ta se neřadí přes synchron, ale jedna ze zubových spojek má vnější ozubení. U některých převodovek je to spojka, která přehazuje třetí a čtvrtou rychlost. Aby se to dálo lépe řadit, je tohle ozubení rovné, nikoliv šikmé. Samotná zpátečka se pak řadí tak, že mezi tu spojku a předlohovou hřídel se vloží další kolečko. Proto při řazení zpátečky je nutné stát - nesmí se točit ta spojka. Bohužel se může stát, že při tom padne zub na zub a zařadit to nejde. Stejně tak s jedničkou. Pokud auto stojí, tak se v převodovce nic netočí a pokud to padne zub na zub, nelze zařadit.

Občas mám, hlavně se zařazením zpátečky taky problém. Řeším to takovým způsobem, že za stálého tlaku na páku pustím trošku do záběru spojku. Pootočí se předlohová hřídel a tím se (díky tlaku na páku) pootočí i to kolečko zpátečky (nebo zapadne do ozubení). Protože tu spojku pustím do záběru jen trošku, tak následně proklouzne a auto se nepohne. Ale pokud se to naučíš, tak jakmile zpátečky zapadne, dá se spojka pustit trošku více a za přispění plynu se dá okamžitě rozjet. Stejně tak jednička. Případně je ještě další možnost tu spojku úplně pustit a znova zmáčknout - necháš protočit kola a budeš doufat, že to zase nepadne zub na zub :D
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Míča_2.2DT
Senior member
Příspěvky: 1554
Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
Bydliště: Milevsko

Re: Problém s řazením jedničky a zpátečky

Příspěvek od Míča_2.2DT » pon črc 21, 2014 21:44

Ahoj,mě tamtaky zpátečka moc nejde.Řeším to tak,žeza stálého držení spojky tam dám jednicku a hned zpátečku už to vlastně dělám automaticky:-) Ale toto se mi deje jen při prvnim zařazení.Když je prvním kvaltem zpátečka.

Uživatelský avatar
michal.sk
Junior member
Příspěvky: 135
Registrován: pát dub 19, 2013 07:23
Bydliště: BRATISLAVA

Re: Problém s řazením jedničky a zpátečky

Příspěvek od michal.sk » úte črc 22, 2014 23:24

...takze sa vratime k povodnej teme... nejde zaradit jednicka a spiatocka.... spojka nevypina uplne - bud je poskodená, alebo opotrebovana alebo je zle nastavena. kto niekedy robil prevodovky, vie ako to funguje. nebudem to tu rozoberat ani nikomu vyvracat jeho teorie o synchronoch.... spiatocka skutocne nema synchron,preto niekedy nejde zaradit (to je ten zub na zub), a ked je zaradena jednotka je medzikolo spiatocky v polovicnom zabere. takze ak spojka nevypne poriadne a prevodovka sa uplne nezastavi, je tam pocut zachrcanie pri radeni tychto dvoch rychlosti, presnejsie jednotka ide tazko, spiatocka nejde hladko, da sa zaradit, ale vzdy zachrcia zuby
čo bolo, bolo... teraz je to .:Renault::Espace::1998::E2::2,0::8V:.

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti