ostřikovače
Moderátor: Moderators General
ostřikovače
Ahoj pořidil jsem si espika 2.2dt no nejdou ostřikovače pojistky jsou ok tak jsem koupil novej motorek a stale nic. nevi někdo včem to muže byt,zřejmě tam nejde eletrika. Napada mě ještě v pačce ale nechci to rozebirat nebo jak to spravit netušim.. jinak jsem tady na foru hledal a nenašel proto jsem si dovolil založit nove tema.
Re: ostřikovače
Pokud si vyměňoval motorek, měl si vyndaný připojovací konektor. Zkus změřit napětí na konektoru, když to někdo zatáhne za páčku. Tím zjistíš, zda je elektroinstalace v pořádku či ne. Pokud napětí je, je v háji motorek. Pokud napětí není, bude chyba někde hloubš.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: ostřikovače
ja se to snažil zmeřit pomoci řarovky 12v a nesvitila a druhej motorek taky nejde. čili je to asi v pačce? jak to zpravim jde to nějak.. nebo včem to muže byt ještě.?
Re: ostřikovače
tak žadna rada?
- benisek josef
- Senior member
- Příspěvky: 1084
- Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
- Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna
Re: ostřikovače
hele nechci aby to vyznelo blbe ale koukal si na pojistku nez zacnes rozebirat packu?tusim ze to je pata z hora uprostred...jednou sem kuli necemu podobnemu rozebral pul auta a zjistil jsem ze pojistka nebyla okem praskla ale pipakem nebyla pruchozi...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Re: ostřikovače
Jo jo pojistku jsem menil. No jesti je to v pacce tak to asi koupit novou nebo jde to zpravit? Ale jak zapnu ostrikovani tak mi ciklus na sterace bezi tak ze to vi ze chci ostrikovst. No jsem stoho v pasti. Proto se tady ptam zda mel nekdo podobny problem dik
Re: ostřikovače
Osobně jsem se setkal jen s vynechávajícími stěrači, což mě vyděsilo - stěrače řídí UCH, nakonec to byl zaschlý mrmrl vazelíny v převodovce motorku na straně sběrače napětí.
Opravit se dá skoro všechno, záleží na schopnostech opraváře. Pokud opravuješ tak, jak píšeš, povolej autoelektrikáře, který už viděl Espace zevnitř (tedy ne Frantu, kterej dělá škodárny, Fauwéčka a vůbec jen samý lepší káry).
Mrkni se, jestli je napětí na pojistce, když je páčka zmáčknutá na ostřik, pokud není, bude chyba někde ve spínání, a může to být v místě největšího mechanického namáhání, tedy v páčce. Ale taky nemusí, Espace má v elektronice opravdu hodně záludností. Když se mrkneš do sekce "manuály a schemata" a najdeš dokument s názvem "MR315ESPACE8" je v něm skoro komplet elektrika auta. V Sekci 8 je popsáno zapojení páček u volantu, tuším, že tebe se týkají piny A4 a B1 dlouhého konektoru nad páčkou stěračů. Nicméně řízení stěračů (zřejmě i s ostřikovačem) je realizované přes UCH jednotku, takže signál z páčky nemusí být nutně silových +12V.
Ideální je zkusit jinou páčku, třeba z vrakáče, leckde se s nima dá domluvit, že vyzkoušíš, uvidíš. Dá se to prubnout i na místě, pokud přijedeš s odstrojeným volantem, je to otázka 10 minut. Při odstrojování bacha na kontakty imobilizéru, zejména na snímací kroužek kolem spínací skříňky.
Opravit se dá skoro všechno, záleží na schopnostech opraváře. Pokud opravuješ tak, jak píšeš, povolej autoelektrikáře, který už viděl Espace zevnitř (tedy ne Frantu, kterej dělá škodárny, Fauwéčka a vůbec jen samý lepší káry).
Mrkni se, jestli je napětí na pojistce, když je páčka zmáčknutá na ostřik, pokud není, bude chyba někde ve spínání, a může to být v místě největšího mechanického namáhání, tedy v páčce. Ale taky nemusí, Espace má v elektronice opravdu hodně záludností. Když se mrkneš do sekce "manuály a schemata" a najdeš dokument s názvem "MR315ESPACE8" je v něm skoro komplet elektrika auta. V Sekci 8 je popsáno zapojení páček u volantu, tuším, že tebe se týkají piny A4 a B1 dlouhého konektoru nad páčkou stěračů. Nicméně řízení stěračů (zřejmě i s ostřikovačem) je realizované přes UCH jednotku, takže signál z páčky nemusí být nutně silových +12V.
Ideální je zkusit jinou páčku, třeba z vrakáče, leckde se s nima dá domluvit, že vyzkoušíš, uvidíš. Dá se to prubnout i na místě, pokud přijedeš s odstrojeným volantem, je to otázka 10 minut. Při odstrojování bacha na kontakty imobilizéru, zejména na snímací kroužek kolem spínací skříňky.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
-
- Senior member
- Příspěvky: 1554
- Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
- Bydliště: Milevsko
Re: ostřikovače
Ahoj,mam kdyžtak páčky na EspaceIII a většinou tohle dělá upadlej dratek v pačce.Případně relatko ale to je jen rana do prázdna zatim nemám zkusenost:-)
Re: ostřikovače
tak že pačka je proměřena a je v poho od ni jde proud k pojistkam motorek odstřikovače taky běži tak že chyba? nějake rele žeby? asi ne že. napadaj mě jen draty někde zlomeny ale to neni možne vtom svazku dohledat.. nějaka rada krom toho že natahnout znova?
Re: ostřikovače
ma to relatko někde na odstřikovače nebo ne? a popř. kde? diky
Re: ostřikovače
O relátku nevím, buď je to napřímo, nebo jako většina elektrické výbavy přes ECU. Až budu mít trochu čas, pokusím se mrknout do popisu ECU a schémat.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: ostřikovače
To bys byl hodnej nebod nemuzu na to fakt prijit. Do pojistky proud jde. A v dratech u motorku je to nejake divne. Napadlo me jeste ze by byl prerusenej drat nekde to kostrilo ale to je nemozne najit. Proto me napadlo relatko ze by bylo čudne a davalo spatny proud. Natahl jsem z baterky kabel na motorek odstrikovacu a funguje tak ze asi fakt kabelaz nekde nebo nevim
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: ostřikovače
Nevím, jak je to u espace III, ale u většiny renaultů je to uděláno tak, že do motorku jde na oba kontakty 12V (zapnutý klíček). Takže si můžeš obyčejnou žárovkou vyzkoušet proti kostře motoru, nebo baterii, jestli je to na obou kontaktech. V páčce je to pořešeno tak, že páčkou přepínáš mínus do jednoho drátu, takže pokud měříš žárovkou, tak po zatažení páčky se musí kontrolka rozsvíit (jeden drát +, druhý -). Pokud se přepne na zadní ostřik, tak se dráty jen přehodí, tzn. tam kde bylo +, je mínus a naopak. Jen teď přemýšlím, jestli ty dráty nejsou oba ve výchozím stavu ukostřené, musel bych tomu věnovat víc času. Pak by to bylo všechno naopak, co píšu. Vzhledem k tomu, že páčka takhle přepíná, pochybuju, že by tam někde bylo relé, ale může být. Asi bych začal od páčky, pokud nejde proud k motorku.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: ostřikovače
tak zkousim a do motorku proste proud nejde zarovka se nerozne.. Ale jak mi to kamos meril tak sel proud s packy na pojistku nevim no mam zkusit sehnat packu jinou? Zajimave je ze kdyz zmacknu odstrikavani tak se rozjedou i sterace. Ze to vi ze chci odstrikavat. No jsem v pasti stoho. a v řidici jednotce nebo co to je vedle pojistek je slyšet cvaknuti když chci odstřikavat. tak že to taky vi.. jen ja nevim:))) pačku mate někdo na 2,2 td r.v 99 a co za ni? nebo jen na vyzkoušeni kdyby to šlo hned zaplatim. motorek se mi vali novej doma nebod jsem ho koupil myslel jsem že je to tim.
- benisek josef
- Senior member
- Příspěvky: 1084
- Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
- Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna
Re: ostřikovače
Nevím, jak je to u espace III, ale u většiny renaultů je to uděláno tak, že do motorku jde na oba kontakty 12V
espace to ma taky 2x + jeden je predek druhej je zadek...
espace to ma taky 2x + jeden je predek druhej je zadek...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů