Řeším něklik drobností

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Damillo
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pát úno 15, 2013 11:10
Bydliště: Navan, IRL

Řeším něklik drobností

Příspěvek od Damillo » ned bře 09, 2014 22:43

Zdavím všechny majitele Espace III. Po cca roce se mi vrátil můj Rencek, moje drahá EX se uvolila mi ho vrátit. Do toho auta jsem se zamiloval a tak poslední dny procházím toto fórum stále dokola. Něco se mi povedlo vyřešit, něco ne. Rád bych se zeptal vás zkušených Renaulťáků na pár drobností a poprosil o radu. Předem říkám, že nejsem automechanik.

1. Rozjezdy pro hvězdy. Pokud chci auto tzv. "odpíchnout" třeba z nepřehledné křižovatky a pustím rychleji spojkový pedál, někde z prostoru pod řadičkou se ozve rána, jako když "něco" práskne do podvozku auta. Pokud nechám ruku na řadičce a rozjedu se, cítím v ruce, jako by se zhoupla. Je to normální, nebo kde můžu hledat závadu?

2. Zadní stěrač. Ostřikovač nejede, ale to jsem si dohledal, co s tím a zítra se na to hodlám vrhnout. Problém mám se samotným stěračem, jednou sepne, jindy ne. Když se ho snažím sundat z lyže na pátých dveřích, tak sebou cuká, takže chyba bude někde v povelu. Máte někdo zkušenost, kde by mohl být problém?

3. Repro. Kdysi mi někdo tvrdil, ře Renault má nej muziku. Nechci se hádat, ale moje repro už asi bude dost mimo. Rád bych je vyměnil a při dlouhých cestách si tu muziku trochu užil. Mohl by mi někdo říct, jaký průměr repra mám koupit? Pro mě není problém si je změřit, jen nevím, CO se měří. Průměr membrány, celého repra...

Asi se ptám jako blbec, ale tak každý víme něco. Za případné rady předem děkuji :-)

Uživatelský avatar
Sam Jr.
Junior member
Příspěvky: 144
Registrován: pon srp 10, 2009 08:54
Bydliště: Brno, Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od Sam Jr. » pon bře 10, 2014 11:17

k bodu č. 1: je problém v silenbloku uchycení motoru, neřeknu ti který to dělá a jestli se dá jen dotáhnout nebo ho budeš muset vyměnit, ale měl sem to stejně - řadící páka lítala dopředu a dozadu, v dalším stádiu pecky zespoda, musel sem ji při řazení přidržovat. nakonec výměna silenbloku a pohoda, cena asi 2 tis.
Grand Espace 2.0 8V (r.v. 1998) zvaný Pohřebák :)

Damillo
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pát úno 15, 2013 11:10
Bydliště: Navan, IRL

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od Damillo » pon bře 10, 2014 15:51

Díky, myslel jsem si, že to bude nějaký silenblok, budu se na to muset mrknout, až zvednu auto.

čerpadlo jsem dneska rozebral, vyčistil, ale bez výsledku. Netuší tu někdo, kudy vede ta hadice k zadnímu ostřikovači? Já mám takový neblahý tušení, že to bude stropem, ale nevím. Ani netuším, jak tu hadici vyzkoušet, jestli je v pořádku, snad jen nějakou stříkačkou, ale tak velikou nemám :-)

yndezit
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: sob bře 09, 2013 19:00
Bydliště: Praha

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od yndezit » úte bře 11, 2014 14:50

Ad repro - taky je mám slabé a nic moc, ale i ty přední v palubce mají průměr daný přírubou, takže nevím jestli si pomůžeš. IMHO si ale moc nepomůžeš ani kdybys koupil celé nové rádio - někteří to udělali a byli prý spokojení, ale nevěřím tomu.

Ohledne stěrače - problém bude pravděpodobně v místě kde se kabely kroutí, tedy v přechodce dveří.

Damillo
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pát úno 15, 2013 11:10
Bydliště: Navan, IRL

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od Damillo » stř bře 12, 2014 10:57

Prosím vás, nenabízejte mi náhradní díly na Espiho. Ne že bych nebral, ale do Irska je nedostanu ani já, ani vy :D

Ohledně repra: O výměně rádia jsem vůbec neuvažoval, zajímá mě jen to repro. Rozměr jsem už zjistil 4.25", což je trochu průser, bo zatím nejmenší co jsem viděl jsou 5.25". Ale to nějak pořeším, teda doufám. Že by nové rádio samo o sobě zlepšilo zvuk v autě se stávajícími reproduktory, tak tomu taky nevěřím, kde nic není, ani smrt nebere. Napadlo mě vzít z vrakáče celý vrcní plast palubky, koupit repro 5.25" a pokusit se je tam napasovat tak, aby vše sedlo, včetně krytů. Ještě se na to budu muset pořádně mrknout, jak to celé vypadá a na čem samotné kryty drží.

Na ten svazek v pátých dveřích se mrknu, to mě vůbec nenapadlo, díky za tip.Tam bude pravěpodobně i chyba pro ohřev zadního skla. Musím ještě dořešit venkovní zrcátka, taky se jim nechce. Jedno hřeje, druhé ne a nefunguje štelování v elektrice.. Motorky jsou v pořádku, ty jsem měl venku a fungují. Ale to není urgentní, zrcátka jednou nastavím a neměním, takže o moc nejde. Ale ten stěrač chci zprovoznit.

yndezit
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: sob bře 09, 2013 19:00
Bydliště: Praha

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od yndezit » stř bře 12, 2014 20:41

S tím rádiem jsem někde četl - už je to dlouho a neověřené - že stačí poladit potenciometry v tom stávajícím, které jsou tak nějak nastavené z výroby, a zvuk se znatelně zlepší. Nerozumím elektronice, ale rádio by mohlo pomoci, zvlášť pokud má ekvalizér, nebo bass booster/loudness, což ten Pioneer uvnitř nemá, ten má jen klasiku bass/treble/fade.

U zrcátek opatrně pokud budeš sundavat jejich sklíčko. Nicméně opět bych dřív hledal v přechodce řidičových dveří, protože jejich ovládání je v nich. Ale kdyby sis sklíčko rozbil, tak si kup nový kus z Anglie (pokud máš levostranně řízení) protože je konkávní, kdežto originál je placatý a nevidí "za roh".

Míča_2.2DT
Senior member
Příspěvky: 1554
Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
Bydliště: Milevsko

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od Míča_2.2DT » čtv bře 13, 2014 21:17

Zracatko nemusíš sunadavat,koukni na kabeláž pres kryt repro nahore v palubce .Sundej kryty a sahni rukou pro konektor,nejlepsi by bylo zkusit tam pripojit jiné napr.z vrakace jestli jde ale v 90% je chyby primo v misteohybu u pantu ddveří.

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2453
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od Dawes » ned bře 16, 2014 17:27

Reproduktory: vepředu jsou tuším 5,1" (130mm) a vzadu 6,5" (165mm).
Přední jsem myslím montoval na stávající vruty s přidanou širokou podložkou, zadní šly přesně.
Palubka má většinou osazené kvalitní Pioneery s plastovou membránou, netřeba měnit. Ve dveřích bývaly originální papírové, ty stály dost za ***. Já ve dveřích vyměnil za Pioneery koaxiální, polypropylen + kalota a jsem spokojen.

Cukání motoru na 95% dolní silentblok "táhlo" nebo taky "sněhulák". V CZ stojí kolem 1.600,- podle přesného typu a výrobce.
Stěrač na 80% překroucenej svazek mezi 5. dveřma a kastlí. Pokud čerpadélko ostřikovače hučí a nic neteče, budeš mít vzadu malou potopu, hadice vede od nohou spolujezdce (u levostranných aut) vnitřní částí prahu až k pantu pátých dveří. V levém zadním tapecu je taky připojovací konektor elektroniky 5. dveří a přívěsu, doporučuju otevřít a prostříkat.

Přeju úspěch
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od benisek josef » pon bře 24, 2014 19:07

takhle kazdopadne s origo reprakama moc kvalitni muziky neudelas at uz tam jsou papirovy pioneery nebo plastovy blaupunkty...pokud ses fajsmejkr do hudby doporucim zacit reprakama bez problemu se daj sehnat vsechny i do tech v palubce...pak musis jeste nak utesnit rachtajici dvere.ja osobne jsem si koupil epoxidovou sadu na opravu lodi a udelal pevny odtesneni za reprakem.jako kopito jsem pouzil origo penu kterou jsem jen potah papire a natrel lepidlem a vylaminatoval a silikonem utesnil napevno ve dverich...pak jsem koupil dalsi dva auto repracky(droo tridu veci nez v zadnich dverich) ktere jsem spojil se zadnim vystupem ve sloupku a zabudoval sem je do zadniho tapecu u nadkoli...po sundani jiny misto tam ani neni kam je dat.zapojis je paralerne abys zachoval omaz...a co se tyka radia?nechapu co na nem vidite?dyt je to pioneer a vnitrek je osazen kvalitnima soucastkama...jeho korekcni clen a predzesilovac se svym zvukem muze pisnit jeste dnes a verte nebo ne kompakni autoradia(i znacky pioneer) nejsou tak kvalitni v flet studio a i doladeni flet korekcema je paradni a srovnatelny s komponentama k domacimu audiu.zadny miniaturni sr..ky.a korekce jezz rock pop rock atd jsou jen prednastavene rezimy ktere lze doladit beznyma korekcema ktere nase radio ma..bohuzel jedine co je dost ubohy a vubec nechapu proc takovou sunku do takhle nadupanyho radia daly je koncovy zesilovac...to je absolutni propadak a s mosfety a ani vykonem 15 nebo 25w nelze vubec snicim krom teslou z roku raz dva srovnavat...adekvatni reseni ktere jsem zvolil bylo koupe 4kanaloveho +1x subwofer vystupu samostatneho koncoveho zesilovace ktery jsem paralerne propojil s napajecim vystupem predzesilovace v radiu+ napajeni od klicku tudiz se spusti a je pevne nastaven s radiem a tim sem zachoval jak perfektni zvuk samotneho radia a vsech jeho funkci s ovladanim pod volantem a displejem tak sem koncovemu zesileni dal 4x50w +50w woferu kterej sem z duvodu vlozeni jedny sedacky musel eliminovat a pral bych vam slyset ten zvuk...je to hodne muziky za malo penez.a troufnu si rict ze jak kravalem)coz neni pro me meritelna cast kvality) tak kvalitou se pisni nekompaktni radia pioneer avic..cena repraku je 4x dvere zhruba 800kc+ zadni polstrovani 500kc do palubky to bylo drobatko tezsi sehnat za slusny peniz ale ne nemozny a dva kusy 475kc a stavebnice koncoveho zesiku 750kc + den prace letovani a montaz + tuby silikonu a laminatovaci sada na lode a dve platna...zadna palka nic co by se nedalo delat postupne a je z toho saund system se zvukem a+ ... :mrgreen: bohuzel sem to jeste neprehodil ze staryho espika a tesim se na leto az bude hezky a budu rozebirat toho staryho do srotu az si to prehodim do ted momentalne pojizneho epiku :rolling:
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2453
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od Dawes » pon bře 24, 2014 19:44

Jen doplním, že jakýmkoliv použitelným způsobem připojní jakýchkoliv dalších reproduktorů (mimo zapojení přes vyhybku ve smyslu soustavy reproduktorů) samozřejmě impedanci (zde nazývanou jako "ohmáž") změníš.

4 + 4 Ohmy (4Ohm je typická impedance autohifi repráčku) paralelně jsou 2 Ohmy, což je pro 95% Auto-hifi i Home-Hifi zařízení smrtelná dávka. Navíc se impedance mění v závislosti na přehrávané frekvenci, takže podle kvality reproduktorů může nominální impedance reproduktoru klesnout třeba ze 4 na 2 ohmy. Záleží na provedení, na kvalitě vyhybky a na dalších okolnostech.

Naproti tomu 4 + 4 Ohmy seriově způsobí jednak celkovou nižší hlasitost, než původní 1x 4 Ohmy, a jednak se budou repráčky navzájem ovlivňovat v závislosti na frekvenci (již zmíněná závislost impedance na frekvenci).

Sečteno a podtrženo, považuji za naprosto zbytené, neuvážené a místy až nebezpečné jakkoliv překombinovávat počty reproduktorů, dle mého soudu při použití kvalitních náhrad toho, co je ve dveřích a s použitím slušného rádia (nebo zesilovače) získáš zvuk víc než obstojný.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Uživatelský avatar
michal.sk
Junior member
Příspěvky: 135
Registrován: pát dub 19, 2013 07:23
Bydliště: BRATISLAVA

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od michal.sk » úte bře 25, 2014 09:19

Dawes píše:Jen doplním, že jakýmkoliv použitelným způsobem připojní jakýchkoliv dalších reproduktorů (mimo zapojení přes vyhybku ve smyslu soustavy reproduktorů) samozřejmě impedanci (zde nazývanou jako "ohmáž") změníš.

4 + 4 Ohmy (4Ohm je typická impedance autohifi repráčku) paralelně jsou 2 Ohmy, což je pro 95% Auto-hifi i Home-Hifi zařízení smrtelná dávka. Navíc se impedance mění v závislosti na přehrávané frekvenci, takže podle kvality reproduktorů může nominální impedance reproduktoru klesnout třeba ze 4 na 2 ohmy. Záleží na provedení, na kvalitě vyhybky a na dalších okolnostech.

Naproti tomu 4 + 4 Ohmy seriově způsobí jednak celkovou nižší hlasitost, než původní 1x 4 Ohmy, a jednak se budou repráčky navzájem ovlivňovat v závislosti na frekvenci (již zmíněná závislost impedance na frekvenci).

Sečteno a podtrženo, považuji za naprosto zbytené, neuvážené a místy až nebezpečné jakkoliv překombinovávat počty reproduktorů, dle mého soudu při použití kvalitních náhrad toho, co je ve dveřích a s použitím slušného rádia (nebo zesilovače) získáš zvuk víc než obstojný.
...velmi dobre pises, zato Josef B. pise niekedy neskutocne mudrosti... Aj dva krat si precitam, kym pochopim co asi chcel povedat... Niekedy fakt neverim co ludia dokazu porobit a pozapajat.... O elektrike a akustike nevedia nic, a cim viac to reve aj ked tam je skreslenie cez 50%, tym lepsie - teda oni maju taky pocit. A povedia tomu "kvalitna hudba". Podla mna je kvalita o skresleni, cistote, detailoch, lokalizacii a dynamike, nie o vykone ako takom. A v aute vseobecne je to trochu problem - co sa tyka akustiky, odrazov, ruseni... kopa hladkych sklenenych plôch, repro skoro na zemi, ktore vyzaruju rovno do nôh... ani jeden pasazier nema optimalnu poziciu voci reproduktorom, mnohi pocuvaju "kvalitne" mp3 (casto menej ako 128kbps!!!) a idu sa bavit o kvalite... a ked vidim tie zosusnane drôtiky - akoze AUDIO KABLE... ale dobre som sa pobavil...
Naposledy upravil(a) michal.sk dne pát bře 28, 2014 20:23, celkem upraveno 1 x.
čo bolo, bolo... teraz je to .:Renault::Espace::1998::E2::2,0::8V:.

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2453
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od Dawes » stř bře 26, 2014 10:25

:oops:
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Damillo
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pát úno 15, 2013 11:10
Bydliště: Navan, IRL

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od Damillo » sob kvě 03, 2014 12:53

Kluci dám do placu jednu akademickou otázku. Jakou šanci ma tenhle Espace objet svět? Včetně severských států, Aljašky, Afriky a Jižní Ameriky?

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2453
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od Dawes » sob kvě 03, 2014 14:04

Myslím, že pramalou. Sice je to skvělý autobus na ježdění po festivalech, ale prostupnost terénem, který pro E-III začíná mokrou trávou na zahradě je velice nízká, jednak kvůli nepoměru zatížení náprav, jednak kvůli jejich konstrukci cílené na dálnice a silnice a jednak kvůli nízké světlosti podvozku. A asi by se našlo mnoho dalších proti.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Damillo
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pát úno 15, 2013 11:10
Bydliště: Navan, IRL

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od Damillo » sob kvě 03, 2014 14:11

to Dawes: Mě je jasný, že to není offroad, ale zajímalo by mě, jestli bych si s tímhle autem dokázal splnit svůj klukovský sen...

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2453
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od Dawes » sob kvě 03, 2014 14:18

po silnicích asi jo, když vezmeme v úvahu nějaké úpravy typu šusplechy, tažná oka, výztuhy... a hromadu náhradních dílů. Mimo zpevněné cesty na 88.8% ne. V tomhle směru by bylo možná lepší jít cestou Super 5, ty se dokonce myslím účastnily expedicí po Africe, samozřejmě v náležité úpravě.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Damillo
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pát úno 15, 2013 11:10
Bydliště: Navan, IRL

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od Damillo » sob kvě 03, 2014 14:24

Já v tomhle kovanej nejsem... Hromadu náhradních dílů, výztuhy... Mohl bys to trochu rozvést???

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2453
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od Dawes » sob kvě 03, 2014 14:37

no, já taky nejsem zrovna cestovatel, ale v zásobě musíš mít minimálně všechno to, čemu během cesty projde výměnná lhůta - oleje, filtry, čepy, manžety, zapalovačky, díly na motor, na elektriku, na podvozek. Samozřejmě před cestou GO všeho, na co přijdeš. Pak úpravy, musíš se podívat dolu a všechno, co tě může zastavit je potřeba chránit (nádrž, hadice, řazení, vana, dráty, čidla, brzdy...) nějakým šusplechem nebo změnou pozice. E-III je, ač to my Espacáci nerdi slyšíme, dost málo rozšířený po světě, takže dostupnost dílů někde v tramtárii bude přinejmenším na dlouhé čekání a sám víš, že leckdy na dvě identická auta jsou různé typy stejného dílu. Tyhle věci je potřeba co nejvíc eliminovat. Výztuhama jsem myslel nějaké příčné rozpěry kolem motoru, případně nějaký přídavný rám karoserie, nevím jak tobě, ale mě se to kroutí i když přejíždím závory. Asi by bylo potřeba trochu zvednout podvozek kvůli průchodnosti všeho horšího, než česká D1 - i když takových cest moc není. Na druhou stranu je pod autem dost místa na všemožné cestovní vychytávky - druhá nádrž, vodojem, kaslíky na vercajk a díly....
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Damillo
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pát úno 15, 2013 11:10
Bydliště: Navan, IRL

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od Damillo » sob kvě 03, 2014 14:41

Tak to bude na dlouho :-D

Damillo
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pát úno 15, 2013 11:10
Bydliště: Navan, IRL

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od Damillo » úte kvě 06, 2014 19:38

Kluci, někdo tu psal, že "mlácení" od podlahy z prostoru pod šaltpákou by mohl mít na svědomí "sněhulák". Je to tohle??? http://www.micksgarage.com/proddetails.aspx?pid=1449599

Damillo
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pát úno 15, 2013 11:10
Bydliště: Navan, IRL

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od Damillo » úte kvě 06, 2014 19:41

To Dawes: Jo, filtry, oleje a spol, s tím počítám. Co se týče kabeláže, nevím, jestli je třeba sebou vozit náhradní. Samozřejmě, pájka (na plyn) je samozřejmostí, stejně jako drátya podobně. Co mě ale zajímá, je výměna svíček, protože normálně se k nim nedostanu. A někdo mi tvrdil, že se k ním nedostanu bez spuštění motoru, čili motor níž, pak jdou vyměnit. A teď by mě zajímalo, jak ho dostat venku níž

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2453
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od Dawes » úte kvě 06, 2014 21:06

Sněhulák je to, co je v odkazu. Nekontroloval jsem vhodnost pro tvůj model, ale tento díl se tak nazývá. U mě to udělalo dost.

Svíčky jsou otázka deseti dvaceti minut u modelů se čtyřválcem (2.0i 8 nebo 16V). U V6 / 24V je to na sundání motoru, ale životnost svíček je zvýšená jiným typem svíček, takže odpovídá životnosti řemenů a kladek. Pro žhavičky na dieselové motory nemám data.

Spuštění motoru je možné po odpojení závěsných silentbloků heverem, otázka je, jak moc to bude stačit.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Damillo
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pát úno 15, 2013 11:10
Bydliště: Navan, IRL

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od Damillo » úte kvě 06, 2014 22:14

Výborně, to co je v odkazu je přímo na můj model. Až potom, co jsem se ptal na svíčky mě napadlo mrknout na trubku. Je tam ukázaný postup výměny, vercajk na to mám, dokonce ještě trochu lepší, takže jak bude čas, zkusím je vyměnit. Teď otázka: Jaký výrobce dělá pro naše Espíky nejlepší svíčky?
Dawes, zvládnu toho sněhuláka vyměnit sám v garáži, nebo s tím musím do servisu na zvedák? A naťuknul jsi zvýšení světlosti podvozku. Asi tuším, jak to udělat, ale přeci jen se zeptám jak na to? Díky za trpělivost

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2453
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od Dawes » stř kvě 07, 2014 06:01

Svíčky jsou otázkou konkrétního motoru, co v něm bylo původní. Často jsou používány NGK, Eqyem, Densko, Champion, a mnoho dalších, včetně českého Brisku. Je vyzkoušené, že je lepší vyhnout se Boschi. Dost asi záleží na prostředí, ve kterém auto jezdí a na kvalitě paliva.
Já mám v 2.0i / 8V svíčky NGK BKR6EK, mají menší šestihran, takže se lépe vyměňují a dvojitou zemní elektrodu, takže lépe pálí. A jsem spokojen.

Výměnu sněhuláka zvládneš, auto přizvedneš klidně heverem (použij bezpečnou podpěru!), zajistíš motor proti zhoupnutí, povolíš dva šrouby, vyměníš, utáhneš..... pokud nebude nic zarezlé a nic se nepo**, máš za 20 minut hotovo i s cigárkem.

Zvedání světlosti se dá udělat u různých aut různými způsoby, nejčastěji se dávají delší pružiny nebo podložky, případně se používají celé delší tlumící/pružící jednotky. Na tohle tu budou určitě jiní experti, já jsem takhle do mého auta nikdá nezasahoval.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Míča_2.2DT
Senior member
Příspěvky: 1554
Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
Bydliště: Milevsko

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od Míča_2.2DT » stř kvě 07, 2014 17:20

Pokud chcete nekdo nakopnout benzínoveho Espika-plati jen pro 2,0 8a16V tak na predek dejte pruzinyz Espika dieselu nebo 3,0V6 ahned mate nějakých 6-8cm:-) na zadek nevim tam je to stejné asi?

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 34 hostů