Řeším něklik drobností

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Damillo
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pát úno 15, 2013 11:10
Bydliště: Navan, IRL

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od Damillo » stř kvě 07, 2014 20:48

Dawes, díky za info, jsem rád, že si uděláš čas. Předpokládám, že zvýšením světlosti se sníží stabilita auta. Já s tím nechci závodit, potřebuju jakous takous jistotu, že projedu i tam, kde to není prvotřídní dálnice, nebo vubec bez asfaltu. Takže jak moc klesne stabilita?

Objednal jsem si OBDII BT, doufám, že Rencek nemá i v tomhle příliš věcí extra a k něčemu mi to bude. Co z toho hlavně chci dostat jsou otáčky motoru, chybová hlášení elektroniky a průměrná spotřeba. Až to dorazí, budu referovat. Pokud by měl s tímto někdo zkušenosti, uvítám info, na co se mám připravit

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2455
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od Dawes » pát kvě 09, 2014 09:54

Jak moc se změní stabilita ti nepovím, nějaká změna tam bude, asi jako kdybys měl vyhoupané tlumiče.

Univerzální OBD bývají hlavně pro koncernové vozy, u Espace z toho dostaneš jen základní data. Která přesně to nepovím, my jsme měli (než ji někdo spálil) sondu Renault CLIP, která je originál servisní pro Rencky a vytáhne z nich a donich prakticky cokoliv. To BT měl v Twingu Dan_Black, zkus e ho zeptat, co a jak s tím šlo.
Spotřebu máš na palubce, pokud ne není v autě čidlo a propojení, tudíž ani OBD ti tuto informaci nedá. Zkoušeli jsme to aktivovat u mě, ve výsledku to způsobilo hromadu zvláštních chybových hlášek, jako například chyba tlaku v potrubí LPG (moje auto NEMÁ lpg..) a podobně. Tak jsme to zase vypnuli a mám klid.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Damillo
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pát úno 15, 2013 11:10
Bydliště: Navan, IRL

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od Damillo » pát kvě 09, 2014 12:08

Spotřebu právě na palubovce nemám, nebo jsem tele a doteď jsem nepřišel na to, jak ji zobrazit. No uvidím, až ta OBD přijde, k čemu to vlastně bude. Nestálo to majlant, tak se nic neděje, v nejhorším ji prodám

Uživatelský avatar
michal.sk
Junior member
Příspěvky: 135
Registrován: pát dub 19, 2013 07:23
Bydliště: BRATISLAVA

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od michal.sk » pát kvě 16, 2014 09:29

nedá mi to, k tej spotrebe... na spotrebu nie je žiadne čidlo. žiadne auto spotrebu nemeria ale POČÍTA. systém podľa vstupných informácii ako poloha škrt. klapky, teplota vody, teplota vzduchu, podtlak v sacom potrubí (niekde váha vzduchu), rýchlosť, množstvo paliva v nádrži, prejdené km, otáčky motora, poloha kľuky, detonačný snímač... vypočíta aká má byť dĺžka vstreku a presný okamih, aby motor bežal správne. keď máš tieto informácie, dá sa z nich prepočítať spotreba. u EIII je tento modul - kalkulačka - alebo palubný počítač - súčasťou prístrojovky. ale pozor, nie všetky modely ju majú. samozrejme informácia o množstve paliva z riadiacej jednotky motora ide, akurát sa ďalej nespracúva. na fungovanie treba vymeniť prístrojovku za model ktorý má palubák. (sú ale analógové a digitálne-čo sa týka prenosu dát a nie sú zámenné) napr. u aut s motorom 2,2dt "palubák" nepočíta spotrebu a dojazd... je tam totiž mechanické vstrekovacie čerpadlo a to žiadne info nedáva :) inak, ak v aute palubák je, ovláda sa tlačítkom na páčke stieračov - cyklicky sa prepína myslím okamžitá sp. - priemerná sp. - dojazd - a čo ja viem čo ešte.... keď ho podržíš 2 sekundy, všetko sa vymaže - aj denné počítadlo km
čo bolo, bolo... teraz je to .:Renault::Espace::1998::E2::2,0::8V:.

Damillo
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pát úno 15, 2013 11:10
Bydliště: Navan, IRL

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od Damillo » pát kvě 16, 2014 15:45

Tak v tom případě palubák nemám a OBD je u Espiho tak na dvě věci, protože sice se připojí, ale žádné informace nedává. No naštěstí to nestálo svět, tak se víceméně nic neděje

Uživatelský avatar
michal.sk
Junior member
Příspěvky: 135
Registrován: pát dub 19, 2013 07:23
Bydliště: BRATISLAVA

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od michal.sk » pát kvě 16, 2014 23:47

OBD informácie dáva, akurát renault používa svoj komunikačný protokol. načíta ho diagnostika clip - aj to nie všetky systémy, a samozrejme originál renault RX25 :) ani mnohé diagnostické káble nekomunikujú s espacom :( (ani ja nemám palubák a dá sa s tým (bez toho) žiť)
čo bolo, bolo... teraz je to .:Renault::Espace::1998::E2::2,0::8V:.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od Zefek » sob kvě 17, 2014 09:18

Clip má problém s auty, které byly vyrobeny před rokem 1990, což asi espace III nebude.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2455
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od Dawes » sob kvě 17, 2014 13:56

K té spotřebě, mám za to, že E-III používá průtokové čidlo. V palubce modul zapnout můžu, ale nedostává informaci o průtoku paliva, takže palubní pc počítá jen průměrné rychlosti a vzdálenost. Buď jde o absenci čidla, nebo spojení, každopádně se to tady v sekci "palubní počítač" u EIII řešilo dost do hloubky.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Uživatelský avatar
michal.sk
Junior member
Příspěvky: 135
Registrován: pát dub 19, 2013 07:23
Bydliště: BRATISLAVA

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od michal.sk » sob kvě 17, 2014 20:36

"průtokové čidlo" (vodomer :) ) nepoužíva žiadne auto, lebo by to ukazovalo koľko paliva pretlačí palivové čerpadlo a nie spotrebu. čerpadlo tlačí palivo do vstrekovacej lišty, v nej sa pomocou regulátora tlaku udržuje konštantný tlak a nespotrebované palivo sa vracia späť do nádrže, ale čo je hlavné, palivo stále cirkuluje v systéme. takže "vodomerom" by sa nedala zmerať spotreba.

modul v palubovke sa nedá zapnúť alebo vypnúť - buď tam je alebo tam nie je - a cyklicky sa prepínajú zobrazené informácie. pokiaľ neukazuje spotrebu (mimochodom počíta až od určitej rýchlosti), máš vymenenú prístrojovku z nafťáka do r.1999, model 2000. nafta 2,2dt nepočíta spotrebu lebo nemá elektronicky riadené vstrekovanie. u 2,2dci je to už iné, tam by to mohlo fungovať
čo bolo, bolo... teraz je to .:Renault::Espace::1998::E2::2,0::8V:.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od Zefek » sob kvě 17, 2014 20:44

dti taky uměly palubní počítač. Řešilo se to ve scénicu I. Jinak tím vodoměrem bys to změřil - musel bys mít ale dva a odečítal bys to, co do motoru přiteklo a co odteklo. Rozdíl je spotřebované palivo.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Damillo
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pát úno 15, 2013 11:10
Bydliště: Navan, IRL

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od Damillo » ned kvě 17, 2015 22:15

Pánové, řeším jeden akutní problém... Nemůžu se dostat do auta. Prostě, mám nefunkční zámek ve dveřích - ještě jsem ho nestihl vyměnit - a umřela mi baterka. Na palubce sice bliká kontrolka, že je auto zamknutý a zabezpečený, ale dálka nereaguje. Je nějaká možnost, jak otevřít haupnu bez toho, abych musel vysklít boční okénko??? Potřebuju se jen dostat k baterce, abych na ní připojil externí zdroj a mohl odemknout auto... Netušíte někdo, jak na to?

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2455
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od Dawes » ned kvě 17, 2015 22:31

Pokud nemáš dekl pod motorem, mělo by jít zespoda prostrčit silnej drát a zatáhnout za zámky haubny. Nebo totéž podkolím u řidiče. Nikdy jsem to ale nedělal, takže "jedna bába poudala"
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Damillo
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pát úno 15, 2013 11:10
Bydliště: Navan, IRL

Re: Řeším něklik drobností

Příspěvek od Damillo » ned kvě 17, 2015 22:35

Díky, jdu na to mrknout...

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů