Preventivně vyměnit dvouhmoťák?

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
yndezit
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: sob bře 09, 2013 19:00
Bydliště: Praha

Preventivně vyměnit dvouhmoťák?

Příspěvek od yndezit » čtv úno 13, 2014 17:09

Stojím před rozhodnutím, na mém Grand Espace III 2.2dT se blíží čas výměny rozvodů, od minulé výměny už uplynulo skoro 100tis.km a 7let. Kromě toho teče PP tlumič, kotouče vpředu jsou zralé na výměnu, turbo asi lehce prolíná a spojka zabírá úplně dole. Čili buď auto prodám (ceny se v inzerátech pohybují okolo 40k), nebo do něj budu muset nalít něco peněz. Vzhledem k tomu že poslední dobou s ním najezdím 00nic tak váhám.

A proto se ptám, mám v merku kotouče (průměr 280mm, doufám že to je správný rozměr, někde nabízejí i 265mm) a spojkovou třídílnou sadu. Ale když už by se do auta hráblo a měnila se spojka, měl by se podle vás vyměnit taky dvouhmotový setrvačník? Je to řacha za 10k minimálně, a protože v současnosti se auto nijak nechvěje a jede pěkně, má to smysl? Nebo byste to udělali až by se skutečně rozbil? Je to pak jak asi náročné ho jen vyměnit, tj. kolik hodin práce? Nebo se dá auto rozdělat, nějak vyzkoušet zda je setrvák OK a pak se teprve rozhodnout zda ho vyměnit?

A doplňující otázka, měnit se spojkou i ložisko, případně ještě něco jiného?

Díky za názory.

Míča_2.2DT
Senior member
Příspěvky: 1554
Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
Bydliště: Milevsko

Re: Preventivně vyměnit dvouhmoťák?

Příspěvek od Míča_2.2DT » sob úno 15, 2014 04:03

Ahoj,kotouče jsou 280mm na EIII ohledne ostatnich Závad,kolik máš celkem najeto?Každé turboje trochu zaolejovane to neni úplně na závadu.Moje taky samo bere trochu olej,nevim kolik to je?ale od v výměny do další výměny ubyda cca pul cm na ryskach nalito 1-2mm pod max hodnotu.Pokud tedy nebudeš dolevat litr oleje na 1000km nechal bych turbo byt.Rozvody uz jsou dost na hranici ale i když remen prdne max to odnese par vahadel,motor se neznici je to tak stavěné aby prasklo to vahadlo kde se opře pist o ventil,ventil takevydrzi.Tento motor je nezmar najede moc.Rozvody stoji cca +-10 000Kč oba remeny drážka a plochej pumpa vsechny kladky.

yndezit
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: sob bře 09, 2013 19:00
Bydliště: Praha

Re: Preventivně vyměnit dvouhmoťák?

Příspěvek od yndezit » sob úno 15, 2014 13:22

Tachometr ukazuje 211000km, s tím že to skoro určitě bylo stočeno (kupoval jsem ho jako 8mi leté z IT a mělo tehdy stav 103000km :-) ).
Mezi výměnami oleje nedolívám nic, olej skoro neubývá, ale nedávno jsem objevil vpředu na tlustých hadicích co vedou za chladičem dole, kousek od levé mlhovky, kapky černého oleje. Nemohl jsem přijít na to odkud to teče, ani v servisu na to nepřišli. Myslel jsem že je to od serva, případně od hydraulické spojky, ale servis tvrdil že ne - a v těch nádobkách na olej taky nic neubylo. Tak jsem myslel že to může být turbo.

Nicméně, otázka zní, když už budou vytahovat převodovku a spojku, jestli se vyplatí s tím udělat i ten dvouhmoťák a možná to turbo. Nebo jinak řečeno, když to nenechám udělat a ono se to podělá, tak kolik pak zase bude stát práce se k tomu dostat? U dvouhmoťáku to odhaduju na na 2 dny práce, u turba nevím, co se všechno musí oddělat aby se demontovalo.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Preventivně vyměnit dvouhmoťák?

Příspěvek od Zefek » sob úno 15, 2014 13:36

Kdyby to bylo turbo, začal by se ztrácet olej z motoru. Ale důležitější, než kolik se ztrácí oleje, protože ten se tam může dostat i jinudy, jsou vůle na osce turba. Takže turbo bych neřešil. Co ta spojka ... Pokud neklouže, neřešil bych to. Na foru se tu dost točí kolem toho, že když spojka zabírá až nahoře, je opotřebovaná. Takže tobě zabírá až úplně dole ... Nám na 1.9 taky zabírá až dole. A jezdí se s tím už dlouho. Naopak na dvou autech mi spojka zabírá dost nahoře. Neklouže, neřeším.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

yndezit
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: sob bře 09, 2013 19:00
Bydliště: Praha

Re: Preventivně vyměnit dvouhmoťák?

Příspěvek od yndezit » sob úno 15, 2014 13:42

Hmm, tak je pravda že neklouže, a že tenhle stav je už dlouho, jenže mi přijde že poslední dobou se už občas ozvou, zvlášť za studena, zuby když přeřazuju.
Ono je toho víc co se musí udělat, přední kotouče jsou dost ohnilé, pravý přední tlumič teče. Vím že na to to auto nejezdí, ale tohle bych asi měl dát spravit. A rozvody jsou nutnost. Proto jsem si říkal, když rozvody, tak i tlumiče a kotouče, no a když už to budou dlěat, tak by mohli udělat i tu spojku, a když spojku tak dovuhmoťák... Tak se to ve mně furt mele a nevím kde udělat čáru a říct dost. Ono zase na druhou stranu to auto má cenu jestli 40tisíc tak je to hodně. Ale ještě by mohlo něco najet. Já jsem s ním spokojenej - motor je držák, a auto nehnije.

Míča_2.2DT
Senior member
Příspěvky: 1554
Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
Bydliště: Milevsko

Re: Preventivně vyměnit dvouhmoťák?

Příspěvek od Míča_2.2DT » sob úno 15, 2014 17:17

Rozvody se dají udělat bez vyndání motoru,stačí ho trochu pustit dolu.ostatní bych neřešil a jezdil dokuď to pojede.Nemůžu to dohledat ale má 2,2DT dvouhmotu?Mám doma v rezervě převodovku a nic jsem nenašel?Možná na to čumím a nevidím to! jak vypadá dvouhmoťák?

yndezit
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: sob bře 09, 2013 19:00
Bydliště: Praha

Re: Preventivně vyměnit dvouhmoťák?

Příspěvek od yndezit » sob úno 15, 2014 18:58

Nevím jistě co tam je teď, nabízejí se různé, ale pro tohle auto je to většinou LUK 415009010.
http://www.valeo-luk.cz/zbozi/487800/dv ... MS-LUK.htm

Nejlepší cena co jsem našel 9400,- s DPH.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Preventivně vyměnit dvouhmoťák?

Příspěvek od Zefek » sob úno 15, 2014 19:08

Záleží na tom, co s tím autem chceš udělat. Jestli ho chceš prodat, tak do toho nevrážej prachy. Jestli si to chceš nechat, a píšeš, že to nenajezdí moc kilometrů, tak do toho taky nevrážej prachy a řeš to, až když začne být problém. Pokud s tím totiž opravdu moc nejezdíš, tak si můžeš dovolit i to, aby auto stálo delší dobu, než seženeš díly, servis, nebo než to pořešíš sám ...
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

yndezit
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: sob bře 09, 2013 19:00
Bydliště: Praha

Re: Preventivně vyměnit dvouhmoťák?

Příspěvek od yndezit » sob úno 15, 2014 19:10

Jak tak na to koukám, tak bych to asi rozdělil tak že v první vlně nechám udělat rozvody - to znamená sada, kladka drážkovaného řemene, drážkovaný řemen (to je ta věc co je i vidět v motoru vlevo, žejo), kladka rozvoďáku (nebo je jich víc?), vodní pumpa, a pak přední tlumiče, jejich horní uložení (pravé vrže na hrbolech) a přední kotouče. Je lepší zároveň měnit brzdové i destičky?

V druhé vlně, až na to přijde, tak spojka - třídílná sada, spojkové ložisko vodící, centrální vystavovací ložisko, dvouhmoťák. A asi ještě zadní tlumiče a nějaké kosti na podvozku a silentbloky. To si dělám takový malý rozpočet dopředu, na dalších 100tisíc km :-)

2Zefek: No zhádali jsme se o tom na rodinné radě, s autem se už moc nenajezdí, loni 10000km, ale prodat to nechtějí poněvadž je to pohodlné mít tolik místa, takže rozhodnutí zní to držet. A když držet, tak to znamená mít to trochu v cajku ať to člověka nikde nenechá. Letos to musí i na STK. Ale jinak máš pravdu, tohle je strategie kterou na to auto už nějakou dobu uplatňuju už nějaký čas, ale plánuju dopředu a o té spojce mně varovali už tak před 50tisícema km v servisu, že už je prostě ošoupaná a zabírá dole. Ono se to plíživě mění.
Naposledy upravil(a) yndezit dne sob úno 15, 2014 19:15, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Preventivně vyměnit dvouhmoťák?

Příspěvek od Zefek » sob úno 15, 2014 19:14

Přesně tak, udělej rozvody. Nevím, jak je to přesně u 2.2, ale většinou bývají dvě kladky - vodící a napínací, řemen a vodní pumpa. Pak je rozvod příslušenství. Ten bych řešil jen v případě, kdy by to bylo nutné - řemen nevykazuje velké popraskání, ... Ale záleží taky na přístupu, jak se to dá řešit, kolik se toho musí rozebrat, ... U některých motorů je to lepší vyměnit, než pak spoustu věcí dokola rozebírat znova. Tlumiče vyměň, když tečou. Mění se vždy obě strany, aby byl zaručený stejný účinek tlumení. Když budeš měnit kotouče, měl bys vyměnit i destičky, protože staré destičky jsou sjeté podle starého kotouče a na nový kotouč nemusí dosednout celou plochou a nový kotouč se pak sjede na prd.

Spojku a dvouhmotu bych řešil až to začne dělat neplechu, dřív ne.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

yndezit
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: sob bře 09, 2013 19:00
Bydliště: Praha

Re: Preventivně vyměnit dvouhmoťák?

Příspěvek od yndezit » sob úno 15, 2014 19:18

No každopádně oběma děkuju za názory a rady, aspoň mi to pomohlo si to nějak utřídit a od oka spočítat.

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů