Ruční brzda - neodbrzďuje
Moderátor: Moderators General
Ruční brzda - neodbrzďuje
Poslední dobou mi začíná zlobit ruční brzda, když jí zatáhnu už neodbrzdí, zůstane zatažená. Lanka chodí volně, vždycky musím pod auto a šroubovákem odtáhnout ty páčky co vedou od bzdičů. zkoušel jsem to promazat, i rozhýbat, je to trochu lepší, alë pořád nechodí. Nechá se to nějak opravit nebo musim pořídit nový brzdy?
- benisek josef
- Senior member
- Příspěvky: 1084
- Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
- Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna
Re: Ruční brzda - neodbrzďuje
jde.drhne ti soupe v brzdici...jde to vycistit za predpokladu ze povolis imbusovyho cervika z boku brzdice na aute videt neni a samotnej se neprodava jen v opravny sade a musi byt demontovany brzdic aby byl videt a pokud se to povede vyndas komplet mechanismus co se nachazi pod pistkem.pokud to ale nepovolis jako ze nepovolis za ty leta budes muset odvrtavat a modlit se at neni poskozeny pouzdro tahla jde je ukonceny bohden nesehnatelny dil a tak je otazka jestli tu rucku musis vubec pouzivat jelikoz je to prace a i slozit to zas jeden brzdic jeden den...ja osobne sem volil volbu koupe na vrakaci stejnych brzdicu cena 400kc/kus pak opravna sada 425kc/kus a vklidu sem si je zrepasoval v garazi a pak jen prehodil.jinak novy zacina na castce 4150kc a vejs...ale jo jde to je to jen mechanika...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Re: Ruční brzda - neodbrzďuje
Paráda, už se mit to nějak nechce rozebírat. Ale budu muset
Používat jí nemusím, na to už jsem si zvyknul, ale na STK to asi nepochopí.
Používat jí nemusím, na to už jsem si zvyknul, ale na STK to asi nepochopí.
Re: Ruční brzda - neodbrzďuje
Zdravím,nechcu zakládat nové téma.Mám podobný problém,ale s lankem.Levé funguje v pohodě a pravé se nevrací.Třmen je dobrý(vyzkoušeno).Dá se to nejak opravit,nebo musím koupit nové lanko?Kdybych ho kupoval,tak na eshopu je dodatek krátký rozvor nebo dlouhý rozvor.Musí se sundat palivová nádrž při výměně?
RENAULT ESPACE 2,2i r.v.1994(do 8.12.2011)
Renault Espace 2.0i 8V r.v.1997(od 20.12.2011 do 3.7.2017)
Renault Espace 2.0 16V r.v.2000(od 3.7.2017-30.10.2020)
Renault Espace 2,0 16V r.v.2001 (od 30.9.2020)
Renault Espace 2.0i 8V r.v.1997(od 20.12.2011 do 3.7.2017)
Renault Espace 2.0 16V r.v.2000(od 3.7.2017-30.10.2020)
Renault Espace 2,0 16V r.v.2001 (od 30.9.2020)
Re: Ruční brzda - neodbrzďuje
Ahoj,
Krátký nebo dlouhý rozvor znamená jestli máš GRAND Espace (dlouhý) nebo NEmáš GRAND espace (krátký). Tuším, že to taky značilo písmeno L ve VIN kódu (VF8JE0xL......)
Pokud ti drhne prokazatelně jen jedno lanko, pak je pravděpodobně poškozený jeho PVC obal, do lanovodu zatékalo a je tam někde utržený kus rzi, která brání pohybu lanka. Což je na výměnu. Pokud teda nehodláš auto během měsíce prodat někomu, koho nemáš rád (AAA). Dá se to OBČAS rozhýbat ručně, když do lanovodu naliješ nějaký uvolňovač rzi a budeš s tím dostatečně dlouho kvrdlat, ale stejně musí lanko ven, takže je praktičtější jej vyměnit za nové.
Nádrž se nesundává, podle verze (dlouhá / krátká) je praktické sundat rezervu kvůli místu na práci.
Krátký nebo dlouhý rozvor znamená jestli máš GRAND Espace (dlouhý) nebo NEmáš GRAND espace (krátký). Tuším, že to taky značilo písmeno L ve VIN kódu (VF8JE0xL......)
Pokud ti drhne prokazatelně jen jedno lanko, pak je pravděpodobně poškozený jeho PVC obal, do lanovodu zatékalo a je tam někde utržený kus rzi, která brání pohybu lanka. Což je na výměnu. Pokud teda nehodláš auto během měsíce prodat někomu, koho nemáš rád (AAA). Dá se to OBČAS rozhýbat ručně, když do lanovodu naliješ nějaký uvolňovač rzi a budeš s tím dostatečně dlouho kvrdlat, ale stejně musí lanko ven, takže je praktičtější jej vyměnit za nové.
Nádrž se nesundává, podle verze (dlouhá / krátká) je praktické sundat rezervu kvůli místu na práci.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: Ruční brzda - neodbrzďuje
Loni před STK jsem řešil totéž. Nové lana dle VIN byly krátké. druhá sada seděla, povolit nádrž na délce šroubů - pomohlo, práce cca hoďku a půl.
(Doporučuji změřit délku celkovou + délku bovdenu mezi pevným uchycením. Moje zkušenost.)
(Doporučuji změřit délku celkovou + délku bovdenu mezi pevným uchycením. Moje zkušenost.)
renault espace 2,0 l 16V r.v.2001 8,7l/100 km
Dobrá nálada nevyřeší všechny tvoje problémy,ale nasere tolik lidí,že stojí za to si ji pěstovat.
Dobrá nálada nevyřeší všechny tvoje problémy,ale nasere tolik lidí,že stojí za to si ji pěstovat.
Re: Ruční brzda - neodbrzďuje
Dík,takže změřím,koupím a namontuju.Jen doufám že nebudou zarezlé šrouby.
RENAULT ESPACE 2,2i r.v.1994(do 8.12.2011)
Renault Espace 2.0i 8V r.v.1997(od 20.12.2011 do 3.7.2017)
Renault Espace 2.0 16V r.v.2000(od 3.7.2017-30.10.2020)
Renault Espace 2,0 16V r.v.2001 (od 30.9.2020)
Renault Espace 2.0i 8V r.v.1997(od 20.12.2011 do 3.7.2017)
Renault Espace 2.0 16V r.v.2000(od 3.7.2017-30.10.2020)
Renault Espace 2,0 16V r.v.2001 (od 30.9.2020)
Re: Ruční brzda - neodbrzďuje
..trochu poopravim... samozrejme su dve dlzky - kratke auto a grand... a pri kazdom su dve rozne lanka - lave a prave nie su rovnako dlhe. pri korektnej vymene by mala ist nadrz von. nad nadrzou su totiz sponky ktore drzia lanko na mieste v priehlbine na nadrzi. lanko sa da samozrejme aj nasilu vytrhnut - sponka sa vytrhne tiez, trochu je problem tam vopchat nove. takze je dobre pri vytahovani stareho spojit konce a vtiahnut do toho kanala nove. ten "kanal" je v obluku a len takym strkanim to lanko vlezie do dutiny v podvozku a zvykne sa tam zaseknut koncovka a nejde von... ked sa to stane treba povolit nadrz (nemusi ist celkom dole) a odklopit. staci na jednej strane, potom sa tam uz da strcit ruka zo zadu. sroby treba na 90% odvrtat, lebo sa odtrhne matica v dutine a pretaca sa. dva prave maju matice v dutine pod podlahou, tam sa nedostanes, takze dobre napenetrovat aj niekolko krat dopredu, a ak nejdu lahko von, tak radsej nebabrat. lave, pri vyfuku sa daju pri odtrhnuti matice a naslednom odvrtani vybrat a nahradit obycajnymi maticami -myslim M10. to nove lanko pochopitelne nebude nad nadrzou prichytene o karoseriu, ale na brzdenie to nema ziadny vplyv. bude proste volne lezat na nadrzu, takze sa nebude tahat po zemi... jo, a dost dolezita vec - skoro prazdna nadrz je vyhodou
ALE: ak sa brzda neuvolni po uvolneni paky casto to sposobuje pohybujuca (uvolnena) sa teflonova vlozka v bowdene. zatiahnes rucku, a spolu s lankom vylezie aj ta vlozka (dole, tam kde sa nastavuje rucna) a ked sa to cele uvolni, tak ten teflon brani spatnemu pohybu lanka - takze koleso ostane mierne pribrzdene. staci zatiahnut rucnu a ten kus teflonu ostrym nozom ozezat na konci bovdenu a dat prec, aby lanko volne zaliezlo spať
ALE: ak sa brzda neuvolni po uvolneni paky casto to sposobuje pohybujuca (uvolnena) sa teflonova vlozka v bowdene. zatiahnes rucku, a spolu s lankom vylezie aj ta vlozka (dole, tam kde sa nastavuje rucna) a ked sa to cele uvolni, tak ten teflon brani spatnemu pohybu lanka - takze koleso ostane mierne pribrzdene. staci zatiahnut rucnu a ten kus teflonu ostrym nozom ozezat na konci bovdenu a dat prec, aby lanko volne zaliezlo spať
čo bolo, bolo... teraz je to .:Renault::Espace::1998::E2::2,0::8V:.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů